Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Download jul og nytår på dette link! [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=1147]

IrmaGrad 
Dec 02, 2004 Kl. 10:32 PM
Download jul og nytår på dette link!

ja, ja, jeg har jo ikke lovet at det var hverken gratis eller ulævligt, men MSN tilbyder Jul & Nytår for 99 kr. i WMA format....så er det store spørgsmål bare hvor Kasper skal gør af det i diskografien.....

men et eller andet sted er det sgu lidt upersonligt....og hvad gør samleren?

Brian 
Dec 02, 2004 Kl. 10:44 PM
Re: Download jul og nytår på dette link!

Er det ikke bare tale om den samme cd der er blevet rippet fra én af orign. cderne .....

så er det vel lige meget om man henter den lovligt eller ulævligt i det ene eller det andet format ...

jeg vil aldrig give 99 kr. for så noget ...

Seve 
Dec 03, 2004 Kl. 07:11 AM

Citér:
Brian wrote:
Er det ikke bare tale om den samme cd der er blevet rippet fra én af orign. cderne .....

så er det vel lige meget om man henter den lovligt eller ulævligt i det ene eller det andet format ...

jeg vil aldrig give 99 kr. for så noget ...

Det bliver du tvunget til i fremtiden, ellers må du undvære musik. De små pladeforretninger lukker, folk de handler på nettet, og snart så kan man kun hente filerne.....

Glædelig jul !!

Bent 
Dec 03, 2004 Kl. 07:53 AM

ENIG med Seve... Det kommer til at gå samme vej for de små pladebutikker, som det er gået det "lille ismejeri" "Den lille Köbmand" osv... Mastodonterne tager over og ingen brokker sig,,,

Derfor STÖT din LOKALE Pladepusher og behold retten til at have lidt "Närmiljö" tät på din bopäl..

Strengelegen 
Dec 03, 2004 Kl. 09:12 AM

Citér:
Bent wrote:
ENIG med Seve... Det kommer til at gå samme vej for de små pladebutikker, som det er gået det "lille ismejeri" "Den lille Köbmand" osv... Mastodonterne tager over og ingen brokker sig,,,

Derfor STÖT din LOKALE Pladepusher og behold retten til at have lidt "Närmiljö" tät på din bopäl..

Det kan også være et problem at støtte pladepusheren -
GUF i Roskilde har skilt hængende ved disken hvor der står :
På grund af vore struktur vil nyhederne først komme her i foretningen 2 dage efter udgivelsen

DET ER EN SKANDALE

kimzoom 
Dec 03, 2004 Kl. 09:28 AM

Min lokale butik havde også først Jul & Nytår 2 dage efter udgivelsen

bertilstar 
Dec 03, 2004 Kl. 12:34 PM

HØRT!

Fremtiden er nettet om vi vil det eller ej...!

Bent 
Dec 03, 2004 Kl. 01:20 PM

Fremtiden og min bare RÖV... Hvad fedt er der ved at downloade et album og se på et brändt medie UDEN label og cover der er grynet etc..?
Nääää lad os bare fortsat få de RIGTIGE udgivelser på deres udgivelses datoer.... med fede covers etc....

kimzoom 
Dec 03, 2004 Kl. 01:35 PM

Ja, og så på vinyl

Karl Helge 
Dec 03, 2004 Kl. 05:32 PM

Citér:
Bent wrote:
Fremtiden og min bare RÖV... Hvad fedt er der ved at downloade et album og se på et brändt medie UDEN label og cover der er grynet etc..?
Nääää lad os bare fortsat få de RIGTIGE udgivelser på deres udgivelses datoer.... med fede covers etc....

TOTALT ENIG MED DEG, BENT!!!
Dette "download" hysteri som råder nå om dagen er noe forbannet pjatt!!
Hvem husker vel ikke før i tiden, da Lp'ene kom med de rene kunstverk av noen omslag, og musikken stod i første rekke. Da MTV kom, var den gode musikken ødelagt. Nå er det ikke musikken som bestemmer hvor meget en plate selger, men hvem som har flest halvnakne damer i videoen!!

Karl Helge 
Dec 03, 2004 Kl. 05:36 PM

Citér:
Bent wrote:

Enig med det også!

Kasper 
Dec 03, 2004 Kl. 07:25 PM

Citér:
IrmaGrad wrote:
så er det store spørgsmål bare hvor Kasper skal gør af det i diskografien.....

Tja, det er ikke noget, som man kan samle på håndgribeligt, og det er heller ikke et medie, men for komplethedens skyld kunne man da godt sige, at det skulle med.

Kan den/de downloadede filer kopieres ,eller ligger der en eller anden sikkerhedskode, som skal forsøge at hindre kopiering eller gør downloadningen sporbar?

IrmaGrad 
Dec 03, 2004 Kl. 09:46 PM

Jeg beklager at jeg ikke mestrer citatets svære kunst....så her kommer uden citat:

Kasper - jeg må blive dig svar skyldig, jeg har det præcis som Brian, jeg slipper sgu ikke 99,- for at stå med en CD-R i hånden, Larsen eller ej. Men som en diskografisk fodnote bør det da medtages.

m.h.t. download af musik (lovligt) må jeg sige at idéen tiltaler mig, jeg er dog fuldt bevidst om at det aldrig vil kunne erstatte CD'en og da slet ikke vinylen...men det er da rart at kunne lytte til musik der ellers ikke er tilgængelig, med mindre man smider 4000 eller mere for en single....

Jeg kan dog slet ikke forestille mig en verden hvor man ikke kan få noget håndgribeligt i...nå,ja, hånden....en stor del af det at samle musik er for mig en visuel, fysisk oplevelse...det gør også at jeg kan nyde alle mine plader på en gang, lytte til dem kan jeg jo kun enkeltvis...

Brian 
Dec 03, 2004 Kl. 10:01 PM

Jeg forstår bare ikke idéen med at man skal til at downloade musikken selv for fremtiden for at købe en cd, - og selv skal til at brænde sine egne cder og printe covere og labels hvis det skal være pænt, - hvem har så alle originalerne, - de havde vel ikke tænkt sig at fremtiden skulle være at kun lytte til mp3 filer som ikke engang er værd at høre på hvis man vil høre musik på et ordentlig anlæg vil jeg mene .

Karl Helge 
Dec 04, 2004 Kl. 12:33 AM

Citér:
Brian wrote:
Jeg forstår bare ikke idéen med at man skal til at downloade musikken selv for fremtiden for at købe en cd, - og selv skal til at brænde sine egne cder og printe covere og labels hvis det skal være pænt, - hvem har så alle originalerne, - de havde vel ikke tænkt sig at fremtiden skulle være at kun lytte til mp3 filer som ikke engang er værd at høre på hvis man vil høre musik på et ordentlig anlæg vil jeg mene .

YES!!!

deferimus 
Dec 05, 2004 Kl. 05:58 PM
Ingen Problemer.

Jeg havde da ikke nogle problemer med at få den nye cd i guf på Nørrebrogade på udgivelses dagen...

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)