Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Jul&Nytår på nettet [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=1004]

KnOrr 
Nov 08, 2004 Kl. 09:56 PM
Jul&Nytår på nettet

Jeg har ladet mig fortælle, at allerede i lørdags var Larsens nye album blevet lagt ud på nettet.. En person som gør dette er ikke andet end en vandal og en super idiot af karaktér.. Ikke at jeg på nogen måde fortryder købet af CD'en, men når folk nu kan hente albummet på Internettet gratis, kan det jo være de ser det smarte i at spare 149,95.-

Mvh KnOrr

Jeppe 
Nov 08, 2004 Kl. 10:21 PM
Re: Jul&Nytår på nettet

Øv.. Kim fortjener sku' de penge.

Men 7 9 13 blev der da gjort et eller andet med så man ikke kunne hente den på downloadeprogrammer gjorde der ikke?

Hosper 
Nov 08, 2004 Kl. 10:33 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Jeg har ladet mig fortælle, at allerede i lørdags var Larsens nye album blevet lagt ud på nettet..
Mvh KnOrr

Svineri

bertilstar 
Nov 09, 2004 Kl. 12:07 AM

I henhold til gældende regler, så er det også forbudt at dele musikfiler på nettet.

Så ganske kort - Det er kriminelle personer der kan drives til ansvar og forvente at modtage en kæmpe bøde.

Så tænk over hvad i gør, for de filer er ligeså ulovlige at hente, som de er at ligge ud på nettet.

Håber ikke der er nogen der kommer i klemme, pga af sølle 149kr man ikke vil støtte larsen med.

En ægte fan - Er en fan der støtter op om Larsen & Co.

Derfor -> KØB DIN CD

Jeppe 
Nov 09, 2004 Kl. 12:26 AM

Citér:
bertilstar wrote:
I henhold til gældende regler, så er det også forbudt at dele musikfiler på nettet.

Så ganske kort - Det er kriminelle personer der kan drives til ansvar og forvente at modtage en kæmpe bøde.

Så tænk over hvad i gør, for de filer er ligeså ulovlige at hente, som de er at ligge ud på nettet.

Håber ikke der er nogen der kommer i klemme, pga af sølle 149kr man ikke vil støtte larsen med.

Derfor -> KØB DIN CD

Enig :)

Brian 
Nov 09, 2004 Kl. 01:21 AM

Jeg tror såmænd at alle herinde køber original cder, - og støtter Larsen på bedste vis .

der vil altid være nogle der låner af andre og kopierer, og nogle der privat laver en ekstra cd eller sikkerhedskopierer så man også kan spille cd i køkkenet, til at ligge ude i værkstedet eller i bilen.

de nørder der kopierer og henter i store mængder evig altid på nettet (film, spil og programmer) og distribuerer cder og sælger o.s.v. for at tjene en ekstra månedsløn ved siden af der skal STOPPES, det er også som regel dem der bliver knaldet i deres foretagende .

ellers kan jeg ikke se det som noget stort problem, og hvis man skal til at give bøder til alle der stjæler musik, tekst og billeder på nettet, - jeg synes det er en mærkelig regel og svært at finde lige hvor grænsen lige ligger når det er pirateri indenfor privat området imellem søskende, familie eller venner og hvor langt det må strække sig ud.

Der vil altid være kuntnere, der har en fortabt fortjeneste på grund af at man selv kan lave egne cder sådan er verdenen mærkeligt skruet sammen, og hvis man optager over på et kassettebånd eller deler musik-filer på 30 sek. er der pludselig ingen regler ....

kimzoom 
Nov 09, 2004 Kl. 04:40 AM

Citér:
Jeppe wrote:
Øv.. Kim fortjener sku' de penge.

Men 7 9 13 blev der da gjort et eller andet med så man ikke kunne hente den på downloadeprogrammer gjorde der ikke?

Nej, den lå der også i nyhedsgrupperne og p2p programmerne ca. 7 dage før udgivelsen.

kimzoom 
Nov 09, 2004 Kl. 04:41 AM

Citér:
KnOrr wrote:
Jeg har ladet mig fortælle, at allerede i lørdags var Larsens nye album blevet lagt ud på nettet.. En person som gør dette er ikke andet end en vandal og en super idiot af karaktér.. Ikke at jeg på nogen måde fortryder købet af CD'en, men når folk nu kan hente albummet på Internettet gratis, kan det jo være de ser det smarte i at spare 149,95.-

Rigtige fans køber orginalerne!

Mvh KnOrr

Det skulle stå her uden for quote,

Rigtige fans køber orginalerne!

[Edited by kimzoom på Nov 09, 2004 Kl. 07:33 AM]

Kasper 
Nov 09, 2004 Kl. 07:23 AM

Citér:
KnOrr wrote:

Jeg læste en undersøgelse for et halvt års tid siden, som viste, at de, som bruger p2p-programmer, også er dem, der køber langt de fleste CD'er. Undersøgelsen vurderede, at der sandsynligvis er tale om, at de personer, som henter filer ned i store mængder, faktisk bruger det til at vurdere, om de gider købe CD'en efterfølgende. Mao. så skulle fildelingsprogrammerne faktisk øge salget af CD'er. At nogen så blot laver sig en større samling af mp3-filer på sin harddisk, skulle ikke være hovedtendensen.

hsanders 
Nov 09, 2004 Kl. 10:21 AM

Hvad havde du regnet med? At det ikke var blevet lagt ud på nettet?

KnOrr 
Nov 09, 2004 Kl. 11:13 AM

Citér:
hsanders wrote:
Hvad havde du regnet med? At det ikke var blevet lagt ud på nettet?

Nej sgu da.. Selvfølgelig ville det blive lagt ud på nettet før eller siden, men at det lå på nettet to dage inden udgivelsesdatoen kommer bag på mig..!!!

Mvh KnOrr

iver 
Nov 09, 2004 Kl. 11:23 AM

Det er jo ligesom film, dem kan man osse hente fra de der fildelingsprogrammer 2 - 3 dage før de har biografpremiere i DK

hsanders 
Nov 09, 2004 Kl. 01:48 PM

Sangene er jo indspillet for "lang tid" siden! Og nogle brugere herinde fik CD'en fra CD-skiven før den 8..

Kasper 
Nov 09, 2004 Kl. 02:49 PM

Citér:
hsanders wrote:
Og nogle brugere herinde fik CD'en fra CD-skiven før den 8..

Ja, der er mange fordele ved at være medlem af kjukken.dk's forum...

hsanders 
Nov 09, 2004 Kl. 08:08 PM

Bestemt! Det var nemlig kun folk herinde fra som fik cd'en før tid..

Daniel 
Nov 09, 2004 Kl. 08:17 PM

Citér:
bertilstar wrote:

Derfor -> KØB DIN CD

Larsen & Co ? Hvad er der nu i vejen med Kim Larsen & Kjukken ?

KnOrr 
Nov 09, 2004 Kl. 09:06 PM

Citér:
hsanders wrote:
Bestemt! Det var nemlig kun folk herinde fra som fik cd'en før tid..

Så du mener det er en herinde fra, som har lagt CD'en ud på nettet

Mvh KnOrr

Kasper 
Nov 09, 2004 Kl. 09:07 PM

Citér:
Daniel wrote:
Citér:
bertilstar wrote:

Derfor -> KØB DIN CD

Larsen & Co ? Hvad er der nu i vejen med Kim Larsen & Kjukken ?

For det første er Kim Larsen & Kjukken ikke udkommet på vinyl, og det er helt klart en fejl. (man kan sige nej til en kjukke men ikke til en engel). Larsen & Co. derimod er endnu ikke kommet på CD, men deres vinylsingle er netop blevet sat til salg på salgsboardet...

hsanders 
Nov 09, 2004 Kl. 09:49 PM

Ja Knorr - selvfølgelig gør jeg det? Hvem ellers? For når man tilmelder sig kjukken.dks opslagstavle, sender CDskiven jo som tidligere skrevet, albummet til en tidligere end forventet..

Kasper 
Nov 09, 2004 Kl. 09:58 PM

Citér:
hsanders wrote:
For når man tilmelder sig kjukken.dks opslagstavle, sender CDskiven jo som tidligere skrevet, albummet til en tidligere end forventet..

*ROTFLMAOASTC* Hvis du blot havde skrevet, at du troede på julemanden...

bertilstar 
Nov 09, 2004 Kl. 10:04 PM

Meget sjovt med den der "Larsen & Co" ting..

Ja det er Kjukken der er tale om.. og ikke Kims første backing band fra "Damen på Taget" singlen.

Alt hvad der ikke er digitalt, er lovligt ... Når man har musik på et digitalt medie og laver det til et andet digital medie.. så har vi et problem.

Så optag i bare alle de kassettebånd i gerne ville... så længe det er analog er det lovligt

Kasper 
Nov 09, 2004 Kl. 10:40 PM

Citér:
bertilstar wrote:
Så optag i bare alle de kassettebånd i gerne ville... så længe det er analog er det lovligt

Det kunne jeg godt tænke mig at se en lovhenvisning til. Der er sket så mange ændringer de sidste fire år, men jeg synes det lyder lige lovligt forenklet.

bertilstar 
Nov 09, 2004 Kl. 11:49 PM

Okay... Så se her... Der står alt hvad man må og ikke må! Klik ind under FAQ

http://www.antipirat.dk/

Så er der ingen tvivl mere, da det er Antipiratgruppen der står for disse regler.

Kasper 
Nov 10, 2004 Kl. 12:02 AM

Citér:
bertilstar wrote:
Okay... Så se her... Der står alt hvad man må og ikke må! Klik ind under FAQ

http://www.antipirat.dk/

Så er der ingen tvivl mere, da det er Antipiratgruppen der står for disse regler.

Jeg bad om en lovtekst

Da det er Antipiratgruppen, så er der netop al tvivl tilbage, da de ikke forstår en hujende fis om lovgivningen, men blot fortolker den efter lyst. APG bestemmer naturligvis ikke selv reglerne.

hsanders 
Nov 10, 2004 Kl. 01:44 PM

*ROTFLMAOASTC* Hvis du blot havde skrevet, at du troede på julemanden...

Det er skam rigtigt Kasper - ellers havde jeg jo nok ikke skrevet det vel

bertilstar 
Nov 10, 2004 Kl. 02:13 PM

Åhh Kasper du er nok en lille humør bombe.. *GG* Nej APG laver naturligvis ikke lovene, men opretholder dem samt efterlever dem.

Lidt ligesom politiet med de blå blink

Arnold 
Dec 01, 2004 Kl. 10:37 PM

http://www.alexanderband.dk/lyd/Alexanderband%20CD10%20-%20Internettet.mp3

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)