Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Re: Til Kim [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=1740]
[http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=1740#1039120]

kjukkengirl 
Aug 28, 2008 Kl. 01:03 PM
Re: Til Kim

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Oles Fjerner wrote:
Længe leve retten til at ryge hvor man vil!!!!!!

Det ville passe mig fint, at rygning blev forbudt - i hvert fald mere eller mindre - i det offentlige rum, men rygerne ville nok være dumme nok til ikke at forstå det de første tyve år.

Det ville det sikkert, men forhånelig blir det aldrig sådan.

Hvorfor fanden skulle folk have lov at ryge i busser og tog, så vi andre bliver generet?

Det skulle de bestemt heller ikke, men kan altså heller ikke se hvorfor rygekuperne blev nedlagt, i de gode gamle ryge kuper kunne man netop blive fragtet fra A-B med samme behagelige komfort som alle andre, imens man nød sig en smøg vel at mærke UDEN at genre dig og andre, med mindre i af en eller anden grund selv gik ind i ryge kupeen også er det jo altså ligeså selvforskyldt for jer som hvis vi andre ssad i ikke ryger kuperne og ærgrede os over at vi ikke måtte ryge. dengan var der plads til os alle vi havde en kupe eller 2 for os selv og i havde 5-6 andre kupeer for jer selv vi sad trangt men havde det hyggeligt, og i sad ligeså trangt fordi i af uforståelige årsager satte jer og fyldte inde i rygekupererne

På gader og stræder er der immervæk noget bedre luftcirkulation, så det ikke er så irriterende.

Kan ihvertfald ikke betale sig med alle de irretationer, men har faktisk hørt at næste tiltag i rygeloven også indbefatter gader og stræder da folk i sommervarmen har klageet over at alle de gode pladser udenfor er taget af rygerne.

Jeg er nok klar over, at det næppe kan undgås på barer mm., da stemningen så ikke bliver den samme grundet færre gæster,

Du har ret, men ikke desto mindre er det jo faktisk blevet sådan, og dermed har loven ødelagt værtshus ejerenes indtjening.

men generelt er jeg for,at rygning er forbudt i "begrænsede offentlige miljøer", hvilket det allerede i det store og hele er.

Ja desværre er det jo sådan.

Det er f.eks. et stort problem på Nørreport Station, at rygerne ikke kan finde ud af at overholde rygeforbuddet, som har eksisteret i årevis

Jamen de har jo ikke andre steder ALLE deres muligheder for lovlig rygning er jo fjernet. Jeg vi her komme med en sjov lille historie, jeg rejser en hel del og for et par år siden var jeg en tur i spanien, og de vi skulle hjem forlangte den spanske lufthavn af uforståelige årsager at vi skulle igennem alle deres kontroller 3 timer før flyet lettede.
Det betød 3 timers venten indespærret i en varm lufthavn uden en smøg og ydeligere kan ikke huske det men tror det var 4 timers flyvning uden en smøg samt 1 time i den danske luthavn ved ankost uden en smøg altså i alt noget der ligner 8 timer uden smøger.
Nå men man er jo ikke rådvild og man vil jo gerne undgå at bryde loven, så jeg opsøgte det spanske lufthavns personale og spurgte om de i den MEGET store lufthavn ikke havde bare et lille rum hvor man måtte ryge, det var der ikke.
Nå tænkte jeg, så er de fandeme også selv skyld i det, men jeg var alligevel lidt nervøs, det ville jo ikke være sjovt at ende i et spansk fængsel eller lign. Derfor spurgte jeg så lufthavns personalet om hvad straffen var for at ryge selvom der var forbud, det vidste ingen af dem, så jeg så " ok det må vi have fundet ud af" så tændte jeg mig en smøg og fik mange sure blikke fra div. personale, men der faldt ingen straf, tilgengæld var der pludselig en forsamling på omkring 100 mennesker der stod i en klynge og røg.
Denne historie er ABSOLUT IKKE for at prale af mit lille lovbrud, da jeg normalvis godt kan respektere et ikke ryger skilt, men jeg blev fandeme temmelig arrig at der i en kæmpe lufthavn ikke er et eneste sted man må ryge og man ikke har muligheden for at gå udenfor pga. seccurity. Mener der burde da være plads til at lave et lillebitte rum man kunne gå ind i.

- der er ikke tilstrækkelig udluftning til, at ikke-rygerne også kan færdes der uden betydelig gene af røgen.

Enig lav noget mere udsugning eller lav et rum til os, så er vi glade, og der blir plads til os alle.




Hi Hi mon det virker??



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)