TikTik
Mar 23, 2008 Kl. 06:41 PM
|
Diskografi/Gasolin spørgsmål
Hej alle,
Som relativ ny Gasolin/Kim Larsen (vinyl) samler, har jeg desværre et ”par” huller i min viden, og håber I kan/vil hjælpe med et par spørgsmål?
1. I diskografien vises Gas1 (orange/gul CBS label) med numrene listet op med venstrestiller margin. Mit eksemplar er ikke opstillet på denne måde. Er det en normal udgivelse når vi stadig taler om den med orange/gul CBS label?
2. Er første udgave af Gas2 (orange CBS label) udgivet i 2 forskellige covers? Alm. samt gatefold, eller taler man om 2 forskellige udgaver?
3. I diskografien benævnes Gas2 (orange CBS label NL/DK) som årgang 1974. På pladen står der dog 1973. Er det en generel fejl ved samtlige 1974 udgivelser?
4. I diskografien vises Gas2 (orange/gul CBS label) med 2 numre over center, og resten under. Mit eksemplar er ikke opstiller på den måde, men med alle numre under midten. Er der en forklaring på dette?
5. Jeg er indehaver af 2 forskellige Yummi Yummi LPér. Eller rettere sagt, covers. På den ene er der gul skrift på ryggen, og den anden er med hvid skrift. Der er ikke tale om en afblegning. Jeg har tidligere kun set coveret med gul skrift. Er den hvide blot en ”smutter” eller?
På forhånd tak for de svar I måtte kunne komme med!
|