Joergen
Sep 07, 2007 Kl. 10:30 AM
|
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder?
SÅ er debatten da virkelig sparket i gang, i retning af det personlige...
Kasper, jeg forholder mig slet ikke til markedskræfter og/eller indkøbsmønstrer. Eksemplet med moms var udelukkende et eksempel i forhold til lige den debat, den sundhedsmæssige side.
Kjukkengirl, jeg synes du køre lidt i ring nu På godt og ondt, så er værthuse, cafeer og andet i den stil offentlige steder. Og staten forbyder sådan set ikke dig at dø af rygning, staten forsøger derimod at forhindre dig i at medvirke til at slå mig ihjel af rygning. Håber du forstår hvad jeg mener med den sidste Og snakken om ejendomsret.... Du spørger hvad "vi" ville sige hvis staten begynder at blande sig i hvad der foregår i vores stuer. Den retorik irritere mig lidt. Fordi rygning er ved at blive forbudt offentligt kommer der ikke nødvendigvis en masse andre tiltag/love, og da slet ikke hos folk privat. Så, konkrete eksempler, tak
Som ikke-ryger har jeg nok svært ved at forstå de følelser rygerne har omkring deres lille ryge-vane. Men jeg synes at mange af de argumenter der er fremme i debatten om rygeloven er ret unødvendige. Larsen har selv draget sammenligninger mellem den lov og Berlin i 30'erne! Der er folk der siger vi hellere skulle forbyde biltrafik på grund af forurening. Jeg håber virkelig det er klart for de fleste hvorfor det bare ikke er muligt. Jeg er ikke begejstret for vores regering, men jeg har ret svært ved at se at de med en lov der forbyder røg på offentlige steder (og ikke privat!) begrænser folks ret til at bestemme over eget liv i nogen nævneværdig grad (henviser lige til hastighedsgrænserne igen).
Og jeg synes stadig det er fantastisk skønt at kunne gå på bar/cafe uden at mit tøj nødvendigvis skal til vask pga tobaksrøg bagefter. Og det er blevet fejret med flere gode øl, på røgfri steder
|