Strengelegen
Nov 29, 2005 Kl. 01:02 PM
|
Re: Søren Pind?
Citér: Brian wrote:
Citér: kjukkengirl wrote:
Sig mig kan det overhovedet lade sig gøre at overbyde uden man også kommer til at betale det man har budt? Hvis det kan det ja så er qxl, jo egentlig ligeså meget skyldige som Søren Pind, for jeg mener da at qxl burde give en vis form for sikkerhed for sælger (men måske har jeg ikke helt fattet qxl princippet, vi er ikke så hurtige i vendingen her ude på bøh-landet). Hvis det ikke kan lade sig gøre jamen så grin da bare lidt af det, hvis der virkelig er nogen der vil give 1000 kr. for en defekt plakat.
Qxl online auktioner kører i næsten samme princip, som det var en anden auktion der ikke finder sted på nettet. Qxl foregår det elektronisk hvor en byder kan sætte et maxbud/autobud ind i forvejen, og hvis en anden byder, byder højere vil auktionen elektronisk automatisk forhøje det bud der ligger højest indtil den højestbydendes maksimale autobud bydes over. Men så må man prøve forsøge igen med et nyt bud eller autobud, hvis man stadig vil satse på at vinde en auktion. Ren pengemaskine for sælgere ikke andet hvor sælgere også selv kan bestemme startprisen, også derfor at man ikke kan sammenligne et vinderbud med evt. listepriser, andre vinderbud eller hvad det bliver solgt til andre steder. Der er kun én der kan vinde en auktion og samtidig også et spil enten vinder man auktionen eller så vinder man ikke auktionen.
Så kan det være sælgeren selv der opretter en ny bruger og byder sin egen vare op i pris - det kan jo ikke tjekkes eller hvad ?
|