Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #1]

Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin, som jeg har på et kassettebånd, optagen lørdag den 11. december 1982 i programmet ”Morgennisserne” med Hans Otto Bisgaard som vært.
En noget spicel optagelse, hvor egentlig også Frede Fup medvirkede.
Der bliver spillet 5 nummerer:
Åh at være en høne
Julefred (sang: Frede Nordbrink)
Kassadida Alapruda 51 (eller noget i den retning). Et nummer der i en noget kortere version på ”Gasolin – Additional Tracks” fra ”Black Box” hedder Campingvognen.
Rabalderstrædet
Haveje
Dejlig er jorden

Med på optagelsen er selvfølgelig Gasolin: Kim Larsen, Wili Jønsson, Franz Beckerlee, Søren Berlev + Frede Nordbrink (kor), Jan Ettrup (guitar) og Klaus Agerschou (keyboards).

Programmet, der som nævnt er fra december 1982, må været optaget en måneds tid efter udgivelsen af 5 Eiffel, hvor Åh at være en høne, er med på.
Årsagen er gendannelsen af Gasolin på dette tidspunkt, kan fint hænge sammen med at ”Gorilla Galla"-karavanen drog ud på landevejen, netop på dette tidspunkt.

[Edited by Thorsen på Okt 12, 2004 Kl. 07:59 AM]

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Okt 12, 2004 Kl. 07:57 AM
Udskriv
Hubertus

Status: Seniormedlem
Beskeder: 108
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #2]

Man kan idag ærge sig over at denne genforening fandt sted i 1982 og ikke i 1992. I 1982 var Gasolin´ mere eller mindre yt i folkets (de flestes) bevidsthed, mens de ti år senere kunne have væltet hvert eneste større hal eller stadion i selskab med Gorilla Galla. 1992-95 der var en slags overgangsperiode for Larsen, ville have været et værdigt og fantastisk punktum for Gasolin´ (eventuelt krydret med et nyt studiealbum?). Så tror jeg til gengæld også at mætheden efterfølgende ville have været nået for alle parter, og at Kjukken herefter fuldt ud kunne se sig som den endelige afslutning for Larsens musikalske karriere. Den dag idag spøger en gendannelse af bandet stadig i kulissen, selvom Kjukken er den midaldrende Larsens band.

[Edited by Hubertus på Okt 12, 2004 Kl. 02:13 PM]

Okt 12, 2004 Kl. 01:50 PM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #3]

Undskyld spøger hvorhenne?? Det er vist kun i de fans bevidsthed som ønsker den.
Selv siger Gasolin jo, at den flamme er brændt ud.... Og der bliver aldrig en gendannelse...

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Okt 12, 2004 Kl. 01:54 PM
Udskriv
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #4]

Jeg er helt overbevist om at Gasolin aldrig vil blive samlet, til koncert eller cd indspildning. Jeg tror sågar aldrig det vil lykkes nogen fotograf at få de 4 samlet et ET foto.

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Okt 12, 2004 Kl. 02:04 PM
Udskriv
Hubertus

Status: Seniormedlem
Beskeder: 108
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #5]

Jeg mener den stadigvæk spøger, når både Beckerlee og Larsen i 2003 går ud siger, at to 60-årige der synger "Billy var på speed i Herstedvester" ganske enkelt ville virke utroværdige i folks øjne. Bare det at det fortsat skulle være nødvendigt at forsvare en forlængst taget beslutning om opløsning, siger modsat noget om et behov for gendannelse et eller andet sted hos mange fans. Det ville vel heller ikke blive valgt som aprils-nar, hvis det var fuldstændig uddebatteret?

Okt 12, 2004 Kl. 02:05 PM
Udskriv
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #6]

Jeg er af den overbevisning af Kim Larsen aldrig vil være med til at gendanne Gasolin. Og hvorfor skulle han egentlig også det. Han har jo rigligt at lave og har et kanon orkester. Jeg kunne forstille mig at Larsen kun kan se en gendannelse som en flop. Folks enorme forventning vil de sikkert aldrig kunne leve op til....!

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Okt 12, 2004 Kl. 03:17 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #7]

Det er ikke kun Larsen. INGEN AF MEDLEMMERNE er interesseret i det. Den diskussion er efterhånden også ført 100 gange, også her på boardet, med samme konklussion: Den ide ER død. Mht at Gas var yt i 1982, er det en gang vrøvl. Gorilla Galla var en stor succes, og mange puplikummer kom for at se og høre netop Gasolin'.

[Edited by Michael Jensen på Okt 12, 2004 Kl. 06:32 PM]

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 12, 2004 Kl. 06:30 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #8]

Citér:
Hubertus wrote:
Jeg mener den stadigvæk spøger, når både Beckerlee og Larsen i 2003 går ud siger, at to 60-årige der synger "Billy var på speed i Herstedvester" ganske enkelt ville virke utroværdige i folks øjne. Bare det at det fortsat skulle være nødvendigt at forsvare en forlængst taget beslutning om opløsning, siger modsat noget om et behov for gendannelse et eller andet sted hos mange fans. Det ville vel heller ikke blive valgt som aprils-nar, hvis det var fuldstændig uddebatteret?


Den omtalte (godt lavet) aprilsnar var lavet af Kasper - her på/fra siden

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Okt 12, 2004 Kl. 06:45 PM
Udskriv
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #9]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Det er ikke kun Larsen. INGEN AF MEDLEMMERNE er interesseret i det. Den diskussion er efterhånden også ført 100 gange, også her på boardet, med samme konklussion: Den ide ER død. Mht at Gas var yt i 1982, er det en gang vrøvl. Gorilla Galla var en stor succes, og mange puplikummer kom for at se og høre netop Gasolin'.


Helt enig - Ingen Gasolin - Ingen Gorilla Galla.

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....
Okt 12, 2004 Kl. 08:41 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #10]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Gorilla Galla var en stor succes,


Ikke i Aabenrå - der var kun solgt halvdelen af billetterne

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Okt 12, 2004 Kl. 09:35 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #11]

Ok...En af ud af mange..... Touren kan godt have været en succes, selvom sønderjyderne er for nærige til at købe en billet....

[Edited by Michael Jensen på Okt 12, 2004 Kl. 09:38 PM]

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 12, 2004 Kl. 09:38 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #12]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Ok...En af ud af mange..... Touren kan godt have været en succes, selvom sønderjyderne er for nærige til at købe en billet....


Ja - der gik de glip af noget godt.....Gu´ ved hvad B E N T lavede den dag ?

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Okt 12, 2004 Kl. 09:41 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #13]

Han kunne ikke, da han skulle op tidligt næste morgen og malke.........

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 12, 2004 Kl. 09:41 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #14]

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Gorilla Galla var en stor succes,


Ikke i Aabenrå - der var kun solgt halvdelen af billetterne

Ja men der var FYLDT til briste punktet, fordi AABK som arrangör gav GRATIS entre til alle i deres fodbold afdeling

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Okt 13, 2004 Kl. 08:19 AM
Udskriv
Hubertus

Status: Seniormedlem
Beskeder: 108
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #15]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Det er ikke kun Larsen. INGEN AF MEDLEMMERNE er interesseret i det. Den diskussion er efterhånden også ført 100 gange, også her på boardet, med samme konklussion: Den ide ER død. Mht at Gas var yt i 1982, er det en gang vrøvl. Gorilla Galla var en stor succes, og mange puplikummer kom for at se og høre netop Gasolin'.




Det er sikkert rigtigt at en del af publikummerne primært kom for at høre Gasolin´, men ikke desto mindre nævner forfatteren Peder Bundgaard flere steder i bogen "Masser Af Succes" at Gas ikke var in i årene efter opløsningen. Bl.a. på side 10:

"I starten af 80´erne var Gasolin´ og deres jævnaldrende ret uglesete, de var nogle gamle selvdøde rockdinosaurer, var de. Punkrocken var et råt (men i øvrigt sundt) opgør med alt, hvad der var gået forud i 60´erne og 70´erne."

Han nævner dog også 1993 og den Gasolin´-revival der var i gang på det tidspunkt, hvilket hovedsageligt skyldtes at generationen efter ikke havde samme kvababbelser over fortidens rock som generationen før. Det er derfor jeg mener, at Gas havde mere medvind i 90´erne (og idag!) end i 80´erne. Men selvfølgelig har der da været gamle fans, der altid har elsket dem.
Okt 13, 2004 Kl. 02:04 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #16]

Ja, præcis. Punkbevægelsen (som jeg i øvrigt nærer stor respekt for), var trods alt en meget lille bevægelse, og det var dem, der ville gøre op med det gamle, herunder også musikken, og herunder også Gasolin'. Punkbevægelsen, gik jo netop ud på at række skråt op til det gamle samfund, og dets dyder og ikoner. Hippierne stod da også for skud, og også deres musik, da det repræsenterede en anden tid, og nogle andre idealer.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 13, 2004 Kl. 02:13 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Jeg fandt i dag en gammel optagelse af Gasolin [Indlæg #17]

Citér:
Bent wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Gorilla Galla var en stor succes,


Ikke i Aabenrå - der var kun solgt halvdelen af billetterne

Ja men der var FYLDT til briste punktet, fordi AABK som arrangör gav GRATIS entre til alle i deres fodbold afdeling



Men de mødte heller ikke op - der stod i avisen at der kun var halvt fyldt

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Okt 14, 2004 Kl. 07:21 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)