Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Midt om natten som musical [Indlæg #1]

"Midt om natten" på scenen

TEATER: Odense Teater åbner næste sæson med en musical-udgave af Larsens hit-film

Af Jørgen Aagaard Annonce

Hjemløse, rockere, højreorienterede politikere, politifolk og ganske almindelige mennesker vil befolke scenen. Både i fredelig sameksistens og i giftige gadekampe.

Det gør de i filmen og således også på scenen.

Ganske vist bliver det ikke med Kim Larsen i hovedrollen, men det bliver hans og Erik Clausens film "Midt om natten", der åbner næste sæson på Odense Teaters Store Scene. Naturligvis i en ommøbleret udgave, og som regulær musical.

Teaterchef Kasper Wilton har længe været i forhandlinger med folkene bag filmen og Nordisk Film, som også har visse rettigheder efter instruktøren Erik Balling, og de forhandlinger er nu faldet på plads, så arbejdet kan gå igang.

Hjemløse og rockere

- Det er en drøngod historie, som vi glæder os til at præsentere for publikum, siger Kasper Wilton.

Historien handler kort fortalt om unge hjemløse, som har besat en saneringsmoden ejendom i København. De hamres ud af politiet og opretter i stedet en idyllisk minifristad kaldet "Haveje" i Sydhavnen.

Her dukker en flok rockere op og gør livet gult og blåt og surt for det nye samfund, men hvordan skal man lige håndtere den slags?

Uenigheden hersker, venskaber bliver til fjendskaber, idyllen krakelerer og så dukker Susan Himmelblå op.....

- Det er første gang "Midt om natten" skrives om til regulær teater, og vi er stolte af at få lov til at udføre opgaven, siger Kasper Wilton, som forventer det bliver en større forestilling med mange medvirkende.

Mette Himmelblå

Han vil ikke ud på musical-markedet og hente forstærkninger til de store roller, for som han siger, så har han efterhånden samlet et teaterensemble i Jernbanegade, der kan løse alle opgaver. Også musicals, der kræver aktørere, der både kan synge, danse og spille teater.

I filmen er det Kim Larsen og Erik Clausen, der indtager de mandlige hovedroller, mens det var Birgitte Raaberg, der spillede købmandens datter Susan Himmelblå og efterfølgende er blevet identisk med rollen.

På Odense Teater bliver det Claus Riis Østergaard og Mads M. Nielsen, der spiller Benny og Arnold, mens Mette Maria Ahrenkiel skal op som Susan Himmelblå.

En af teatrets skuespillere, Tina Kruse Andersen, skal omdanne filmmanuskriptet til teaterbrug sammen med instruktøren Kim Weiss Andersen, og Christian Baltzer får ansvaret for at musikken kommer fornemt op af orkestergraven.

- Vi synes, det er dejligt, at vi kan præsentere et nyt stykke, som publikum alligevel kender, fordi det er dansk, siger Kasper Wilton, der indrømmer, at det er vel sent, at aftalerne med rettighedshaverne er kommet på plads. Men hellere det end slet ikke.

- Vi får travlt, for prøverne skal begynde inden sommerferien, siger han, der har planlagt premiere i begyndelsen af september.
fra: www.fyensstiftstidende.dk

...Endelig . Har selv, utallige gange, tænkt på hvorfor der ikke var nogen der tog initiativ til dette. Ideen er da oplagt. Det her kan kun blive en success, naår man tænker på hvor gode Odense Teater efterhånden er blevet til musicals!!

[Edited by Jakob B på Mar 20, 2004 Kl. 08:56 AM]

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...

Mar 20, 2004 Kl. 08:55 AM
Udskriv
Bianca
Status: Medlem
Beskeder: 10
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #2]

Tak for oplysningen!! Det er fedt at få afvide hvad der rør sig på den front rundt omkring i landet!!Det stykke vil jeg ikke gå glip af!

Mar 20, 2004 Kl. 09:08 AM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #3]

Det lyder da utroligt spændende! Mon ikke de kommer til Aalborg?

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Mar 20, 2004 Kl. 12:27 PM
Udskriv
Hosper

Status: Forumgnom
Beskeder: 477
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #4]

Citér:
KnOrr wrote:
Det lyder da utroligt spændende! Mon ikke de kommer til Aalborg?


Ja, det ville være fedt

"Fik du set det du ville?" musucalen fra Vejle, måtte også godt komme en tur forbi Aalborg

_________________________________
Hvem kan sige nej til en engel?
Mar 20, 2004 Kl. 11:53 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #5]

Midt om natten som musical, og så på Odense teater, helt ærligt....plat, og ganske uinterasant. Er det ik lige at koge lidt for meget på det gamle ?
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Mar 21, 2004 Kl. 12:04 AM
Udskriv
Bianca
Status: Medlem
Beskeder: 10
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #6]

Jeg synes da det lyder interessant...om ikke andet kan man da lige gi det en chance og se hvad det er!

Mar 21, 2004 Kl. 09:41 AM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #7]

Det kan da ikke blive mere plat end filmen

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Mar 21, 2004 Kl. 10:07 AM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #8]

Citér:
Claus wrote:
Midt om natten som musical, og så på Odense teater, helt ærligt....plat, og ganske uinterasant. Er det ik lige at koge lidt for meget på det gamle ?
Claus



Hvad er der galt med Odense Claus Midt om Natten er da en god historie, der fungerer ligeså godt den dag i dag, som den gjorde i 1983. Jeg kan personligt blive ved med at se filmen gang på gang på gang. Så hvorfor skulle den ikke kunne laves som musical Jeg synes da det bliver spændende at se hvordan de fortolker den oprindelige historie, og ligeledes hvilke sange der bliver brugt. Da det er en musical, skal der jo bruges flere sange, end der er i filmen....

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...
Mar 21, 2004 Kl. 12:54 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #9]

Hej Jakob,
Der er nu ikke noget i vejen med Odense, kender ikke byen. Det jeg mener er bare at det lugter lidt af, at nu bor Kim der, og så kan man jo lige presse en citron, og i mangel på andre historier, så nupper de sgu lige Midt om Natten. Jeg synes det er, eller var, en kanonfilm, men jeg har ikke lyst til at se den som musical, og så med andre end Kim og Erik Clausen i hovedrollerne. Mon det næste de finder på er at lave Olsen Banden på teatret ?
Så vil jeg da hellerer have set Bo Mikkelsens "Fik du set det du ville". Det er da om ikke andet en ny historie, men med gamle sange. Det kunne være mere interasant, synes jeg. Men det er jo bare min mening.
Hilsen
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Mar 21, 2004 Kl. 07:11 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #10]

OK kan godt følge din mening claus, normalt ville jeg nok heller ikke være så begejstret, men da jeg kender meget til Odense Teater og dets musicals og ved, at de er yderst gode til at tage noget gammelt og lissom tilføje det noget nyt, ser jeg det som et interessant valg, netop fordi det er en historie vi jo kender så godt. Som du nævner er Clausen og Larsen jo i vores opfattelse identiske med de to hovedroller, og man kan slet ikke forestille sig andre spille dem. men det er så nok her stykket skal stå sin prøve, og få publikum revet så meget med i handlingen at de glemme den oprindelige "opsætning". Hvis det lykkes kan jeg ikke se nogen hinder for at det kan blive en interessant fortolkning. Ikke mindst fordi hele historien er så satans aktuel li' p.t. med regeringens "normalisering" af Christania. Det er jo magthavernes bulldozer politik om igen. Men indrømmet, det bliver da noget af en opgave at overføre filmen til de skrå brædder

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...

Mar 21, 2004 Kl. 08:17 PM
Udskriv
jesper

Status: Administrator
Beskeder: 1563
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten som musical [Indlæg #11]

Jeg synes det kunne være spændende at se den musical...

Mvh Jesper

_________________________________
~~~ Ingen Lever Livet Baglens, Se Frem, Der ligger din fremtid ~~~

Mar 21, 2004 Kl. 08:37 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)