Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
gammelhankat
Status: Nyt medlem
Beskeder: 8
Oprettet: Okt 06, 2010
IP: Gemt
Horsens (25/02-2011) [Indlæg #1]

Igen en fremragende aften i selskab med Larsen og Kjukken, som virkede særledes veloplagte. Jeg har før efterlyst lidt mere spilleglæde hos bandet (f.eks. Skovgaard), og den synes jeg virkelig man fik at se i går.

MEN... Publikum var fuldkommen til grin - alrig har jeg oplevet noget lignende. Forum Horsens var selvfølgelig fyldt, men de fremmødte var vist ikke klar over, hvem det var de havde købt billet til. Den fest, der plejer at være oppe foran, var fulkommen forsvundet. Grunden til dette, var udelukkende at 80% af publikum simpelthen var folk +70 år, der ikke aner, hvordan de skal agere når de er til koncert med Larsen. Et godt eksempel er den mand der stod bagved mig - han stod sgu' med hænderne i lommen gennem hele koncerten og klappede ikke en eneste gang. Det bliver der altså ikke skabt nogen stemning af.

At publikum så heller ikke kunne holde kæft når Larsen fortalte oppe fra scenen, gik heller ikke hans næse forbi, og han kommenterede det nogenlunde sådan her:

"Hold da kæft, hvor I snakker. Det er faktisk ret vigtigt det som jeg står og fortæller. I er en flok kvadreaber..."

Her synes jeg fakisk, at han virkede tydeligt irriteret.

Alt i alt en fantastisk koncert med et publikum, der efter min mening, skal gå tilbage til museet, for de hører simpelthen ikke hjemme til koncert med en kunstner af det format, som Kim Larsen har

Feb 26, 2011 Kl. 12:53 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #2]

Der står ikke noget sted på billetten at man SKAL klappe, gør der?
Står der at man SKAL høre efter hvad KIM sige? (selvfølgelig skal man ikke genere andre publikummer)
Folk er forskellige, sådan er det vist. Og respekt for alle typer.
Venligst Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Feb 26, 2011 Kl. 02:12 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #3]

Enig med hankatten. Der er fandeme ikke noget mere irriterende end folk der står og ævler hele tiden. Øv det er stemningsdræbende.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Feb 26, 2011 Kl. 02:50 PM
Udskriv
Sirius

Status: Forumgnom
Beskeder: 252
Oprettet: Dec 15, 2006
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #4]

Vi kan ikke forlange, at alle lever sig lige meget ind i koncerten, men man lukker røven, når kongen taler - alternativt burde man blive hjemme...

_________________________________
2011: 22. januar, Kim Larsen & Kjukken, Tinghallen Viborg
2011: 26. marts, TV2, Tinghallen Viborg

Due to the worldwide financial crisis, I can no longer afford to pay attention...

Feb 26, 2011 Kl. 03:24 PM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #5]

Men det en dyr omgang samtale til de de 350 kr. eller hvor meget folk nu giver, for at komme ind og hyggesnakke.

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Feb 26, 2011 Kl. 03:35 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #6]

Lad os lege med tanken om at I unge mennesker går til koncert, drikker 4 store fadøl, hygger og klapper og smådanser.
Lukke I munden imellem hvert enkelt nummer, sådan pr automatik?

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Feb 26, 2011 Kl. 03:45 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #7]

Ja, når Kim snakker. Er der for at høre ham.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Feb 26, 2011 Kl. 04:07 PM
Udskriv
Sirius

Status: Forumgnom
Beskeder: 252
Oprettet: Dec 15, 2006
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #8]

Citér:
Claus wrote:
Lad os lege med tanken om at I unge mennesker går til koncert, drikker 4 store fadøl, hygger og klapper og smådanser.
Lukke I munden imellem hvert enkelt nummer, sådan pr automatik?


Unge mennesker... tak for komplimenten, Claus - dem får man ikke mange af i min alder...

_________________________________
2011: 22. januar, Kim Larsen & Kjukken, Tinghallen Viborg
2011: 26. marts, TV2, Tinghallen Viborg

Due to the worldwide financial crisis, I can no longer afford to pay attention...
Feb 26, 2011 Kl. 11:22 PM
Udskriv
Mikb
Status: Medlem
Beskeder: 12
Oprettet: Jan 15, 2011
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #9]

Citér:
Claus wrote:
Der står ikke noget sted på billetten at man SKAL klappe, gør der?
Står der at man SKAL høre efter hvad KIM sige? (selvfølgelig skal man ikke genere andre publikummer)
Folk er forskellige, sådan er det vist. Og respekt for alle typer.
Venligst Claus


Wow, en tone..

_________________________________
Halli og Halløjsa :)
Feb 27, 2011 Kl. 05:14 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #10]

Er faktisk kommet lidt i tvivl om hvad jeg selv tænker og synes.
Er der forskel på om man "skal" høre efter hvad en artist siger, f.eks Kim, om man sidder i musikhuset-Århus i sit "pæne tøj", eller man står halv-vissen til koncert i et telt i Hjallerup??
Vi er enige om at man SKAL være stille når man sidder i biffen og ser en film, ikke?
Hvis jeg sidder i et telt på telefontorvet i Århus en halvberuset lørdag eftermiddag i festugen og høre rock-nalle, SKAL jeg så være lisså stille mellem numrene, som hvis jeg havde hørt TV2 ved en "sid-ned-koncert" ?
Hvad synes I ?
Hilsen
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Mar 02, 2011 Kl. 09:27 PM
Udskriv
Thomas1981

Status: Medlem
Beskeder: 24
Oprettet: Maj 09, 2010
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #11]

Kommer selv fra Horsens, og syntes der er tale om to forskellige koncertoplevelser fra den her, og så sidste gang hvor det var sid ned. Det skulle også undertegnedes tilstand.

Til sid ned koncerten fik publikum også skæld ud, og det var helt på sin plads. For det var mere intimt med akustisk og anekdoter fra Larsen osv. Der var også klapsalver dengang.

Den her gang, var jeg og vennerne godt pyntet, og så kom vi kun for én ting. At høre Kim og kjukkerne spille og synge, samt selv at skråle med.
Gætter på det gør sig gældende for langt de fleste der havde varmet op med alkohol inden. Vi kom ikke for at høre Kim snakke, eller publikum for den sags skyld.
Vi stod helt oppe foran, og sang med, må vi gå ud fra. For det var så sindsygt højt den her gang, at hørelsen var væk da der var pause. Vi var alle enige om at det var for højt. Jeg er altid med helt oppe foran, og har aldrig hørt det med sådan en volume før.
Jeg kan ikke huske hvad Kim snakkede om, andet end den sædvanlige med stikpiller til rygeforbudet.
Nå ja, og så Afghanistan.
Og det budskab er hørt nogle gange nu...
Smøgen kom også med ind til ekstranummerne.

Til gengæld var det rigtig fedt at høre De fortabtes avenue, og tante olgas briller. Ville personligt godt høre lidt flere numre fra forklædt som voksen albummet, og hvem kan sige nej til en engel. Det sidste bliver dog nok rigtig svært, eftersom det er et skilsmisse album, som Kim siger.

Men vi havde en kanon koncert oplevelse. Og det er slut med at springe lokale koncerter over. Bamses død var for mig en påmindelse om at huske og sætte pris Kim så længe han er her. Jeg har hørt begge utrolig meget som barn, og nåede lige akkurat at høre Bamse sidste år i tivoli friheden. Helt tilfældigt endda. Havde ikke hørt ham siden Sprogø koncerten, da storebæltsbroen stod for at skulle åbnes.

Nå ja, en stor tak skal lyde til Kim og kjukken for (uhørt) at starte for sent. Vores, lang tid i fovejen, bestilte taxa svigtede. Men takket være den forsinkede start fik vi det hele med.

Mar 02, 2011 Kl. 11:38 PM
Udskriv
larsenkimgasolin79

Status: Seniormedlem
Beskeder: 189
Oprettet: Sep 06, 2010
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #12]

Syntes bare det er helt fint det han siger.

_________________________________
Larsen , ham kan vi li'

Mar 06, 2011 Kl. 08:33 PM
Udskriv
Kielgast85

Status: Medlem
Beskeder: 93
Oprettet: Apr 19, 2009
IP: Gemt
Re: Horsens (25/02-2011) [Indlæg #13]

Sjovt at en koncert for 2 år siden kan minde så meget om den koncert jeg var til d. 23.

Jojo, bevares, der var da lidt fest oppe foran men for f..... hvor folk knævrede mellem (og undertiden osse under) sangene.

Og det med at folk ikke helt vidste hvem de havde købt billet til kan jeg kun nikke genkendende til. Ham jeg sad ved siden af i starten udbrød ovenikøbet da de gik på "Nå, det er sq Kim Larsen".
Æh, ja?

Feb 25, 2013 Kl. 01:46 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)