Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #26]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Seve wrote:
Citér:
Arnold wrote:
En uddeler er også juridisk ligestillet med en bonderøv tillykke med jobbet


Nu kom der et spørgsmål fra Chrlip hvad en uddeler var på norsk. Juridisk er jeg ansat som direktør, men i små brugser som min kalder man det stadigvæk uddeler, og det er vi stolte af....

Det har intet med en bonderøv at gøre, som oversat vel egentlig mere svarer til en murer el. lign.

Godt nytår til dig også Fynbo !!


Kalder man det vel også i større Brugser med mindre det er en A forening.


Nemlig Mille....men nu begynder det at blive teknisk hvis vi begynder at snakke A foreninger og Coop butikker..... for bonderøve...

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Jan 02, 2011 Kl. 09:34 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #27]

Ja, vi er også glade for at Netto og Bilka ikke har overtaget det hele og håber hellere ikke at Vestermarie brugs også lukker.
Det er nok at man skal hel til Rønne bare for at tanke benzin eller i det hele taget efter kl. 18.
Jeg måtte vente en hel nat for bare at købe en pakke smøger en søndag aften. Efter kl. 23 er der ingenting der har åbent. Hvad fanden er det for noget.
Byg en seven eleven !

De små Brugser længe leve ....

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Jan 02, 2011 Kl. 09:42 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #28]

Citér:
Seve wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Seve wrote:
Citér:
Arnold wrote:
En uddeler er også juridisk ligestillet med en bonderøv tillykke med jobbet


Nu kom der et spørgsmål fra Chrlip hvad en uddeler var på norsk. Juridisk er jeg ansat som direktør, men i små brugser som min kalder man det stadigvæk uddeler, og det er vi stolte af....

Det har intet med en bonderøv at gøre, som oversat vel egentlig mere svarer til en murer el. lign.

Godt nytår til dig også Fynbo !!


Kalder man det vel også i større Brugser med mindre det er en A forening.


Nemlig Mille....men nu begynder det at blive teknisk hvis vi begynder at snakke A foreninger og Coop butikker..... for bonderøve...

Adm. direktør go' dav hr. brugsminister i Nyker folketing.
Brugsen er ikke et firma eller et aktieselskab, men ejes af en udvalgt formand af en bestyrelse og medlemmerne i brugsforeningen.

En uddeler er en minister for bonderøve eller en hane i en hønsegård ... gok gok gok

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jan 02, 2011 Kl. 12:37 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #29]

Hvad skete der med den gamle minister? .... kom han til at plugge en høne ved ægget

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Jan 02, 2011 Kl. 01:45 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #30]

Citér:
Brian wrote:
Hvad skete der med den gamle minister? .... kom han til at plugge en høne ved ægget


Keder du dig eller er du ekstrem nytårs stiv.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Jan 02, 2011 Kl. 01:46 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #31]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Brian wrote:
Hvad skete der med den gamle minister? .... kom han til at plugge en høne ved ægget


Keder du dig eller er du ekstrem nytårs stiv.


Gør du det da .... skægt vi næsten altid mødes herinde ?
Jeg keder mig aldrig og jeg drikker ikke. Det har jeg hellere ikke råd til ...

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jan 02, 2011 Kl. 02:34 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #32]

Prøv at skære ned på internet forbrug og strøm til computeren, så får du måske råd til det andet

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Jan 02, 2011 Kl. 02:37 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #33]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Prøv at skære ned på internet forbrug og strøm til computeren, så får du måske råd til det andet

Jeg kan kun lige få økonomien til at løbe rundt. Indtil videre har jeg ca. 2000 kr. om måneden og det går på smøger, benzin, medicin, kaffe og sodavand og diverse tandlægeregninger o.lign. Det eneste jeg kan spare er at køre mindre i bilen og jeg har ikke lyset stående tændt hele tiden. Ja jeg har TDC bredbånd og telefoni det er også det eneste jeg har udover forsikringer, ejendomsskat, licens, el, vand og varme. Der kan jeg ikke spare noget ved. Nu har jeg lige fået fjernvarme bliver spændende om jeg kan spare noget der.
Mad har jeg ikke rigtig engang råd til eller få bilen repareret. Men så har jeg mine forældre og lillebror der kan hjælpe i sidste ende eller så finder man nok på noget.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jan 02, 2011 Kl. 03:07 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #34]

Citér:
Brian wrote:
Citér:
Seve wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Seve wrote:
Citér:
Arnold wrote:
En uddeler er også juridisk ligestillet med en bonderøv tillykke med jobbet


Nu kom der et spørgsmål fra Chrlip hvad en uddeler var på norsk. Juridisk er jeg ansat som direktør, men i små brugser som min kalder man det stadigvæk uddeler, og det er vi stolte af....

Det har intet med en bonderøv at gøre, som oversat vel egentlig mere svarer til en murer el. lign.

Godt nytår til dig også Fynbo !!


Kalder man det vel også i større Brugser med mindre det er en A forening.


Nemlig Mille....men nu begynder det at blive teknisk hvis vi begynder at snakke A foreninger og Coop butikker..... for bonderøve...

Adm. direktør go' dav hr. brugsminister i Nyker folketing.
Brugsen er ikke et firma eller et aktieselskab, men ejes af en udvalgt formand af en bestyrelse og medlemmerne i brugsforeningen.

En uddeler er en minister for bonderøve eller en hane i en hønsegård ... gok gok gok



Brian skriver om sig selv :
Jeg kan ikke arbejde siger lægerne og psykologerne min psyke er alt for ustabil

Men han er åbenbart også uden for pædagogisk rækkevide.... Jeg skrev blot at juridisk er en uddeler ligestillet med en adm. direktør. Det vil bl.a. sige at hvis en brugs går konkurs, så må uddeleren stille op i rækken af kreditorer får at forsøge at få sit tilgodehavende.

Formanden og bestyrelsen ejer ikke brugsen mere end de øvrige medlemmer af foreningen.

Hvis du har fået kuller, så gå ud og øs lidt sne i Hønseskoven... men gør det i dit eget tempo så du ikke får stress....

Er der mere du Brian Bager ønsker at vide, så kontakt mig direkte.

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Jan 02, 2011 Kl. 03:10 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #35]

Man kan ikke være direktør uden det er et aktieselskab eller man er med/-ejer af et firma. Så må du søge i Netto eller i Superbest hvis man skal være distriktschef eller direktør. I Kvickly hedder det en butiksbestyrer. Samme som en uddeler der er et lille trin højere.

Ja medlemmerne samt en formand for en bestyrelse i brugsforeningen ejer brugsen. Hvis pengene ikke løber rundt eller noget andet er det bestyrelsen der træffer valget ligesom i en fagforening hvem der skal sidde på pinden.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Jan 02, 2011 Kl. 04:00 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #36]

Ah Brian, udtal dig nu om noget som du rent faktisk ved noget om. Det hedder absolut ikk butiksbestyrer i Kvickly. Og hvis du mener at butikken er styret af formand og bestyrelsesmedlemmer så prøv at tænk en ekstra gang over, hvorfor de er kaldet butiksRÅD.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Jan 02, 2011 Kl. 06:19 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #37]

For 3. ( og sidste gang ).

Jeg skrev (og prøv nu at læse det); En uddeler er JURIDISK LIGESTILLET med en adm. direktør i det privat erhvervsliv.

En uddeler har de samme forpligtelser og ansvar SOM en adm. direktør i det PRIVATE erhvervsliv.

Jeg har ikke skrevet at jeg er adm. direktør. Jeg er uddeler, og det skal jeg også være i Nyker !!!

I Kvickly hedder han varehuschef...., og det er ikke lidt højere. Hans ansvar er fuldstændig det samme som en uddelers. Han har bare flere folk ansat, en større butik og en højere omsætning.

Egentlig skulle jeg bare sælge 2 billetter, og de er solgt. Så med mindre du fortsætter med indlæg du tilsyneladende ikke ved noget om, så er det slut nytårs underholdningen herfra.

I øvrigt syntes jeg at kunne erindre at jeg år tilbage bad dig lade være med at ligge personlige indlæg om mig på boardet. Det skal jeg nok selv gøre hvis jeg føler for det.

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Jan 02, 2011 Kl. 06:32 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #38]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Ah Brian, udtal dig nu om noget som du rent faktisk ved noget om. Det hedder absolut ikk butiksbestyrer i Kvickly. Og hvis du mener at butikken er styret af formand og bestyrelsesmedlemmer så prøv at tænk en ekstra gang over, hvorfor de er kaldet butiksRÅD.

Forhelvede ... kald det hvad I vil .. butiksbestyrer eller butikschef eller salgschef eller salgsleder.
Kig på jobnet hvad de forskellige ansættelser hedder.


Mere end 3.500 mennesker er i dag organiseret i frivilligt arbejde i FDB. I FDB kalder vi dem medlemsvalgte, fordi de er valgt af FDB's medlemmer. Medlemsvalgte sidder enten i et butiksråd eller en brugsforeningsbestyrelse.

En Coop-ejet butik har et butiksråd, mens en selvstændig butik har en brugsforeningsbestyrelse. De selvstændige butikker har en franchiseaftale med Coop. Det betyder, at de må drive butik under navnet Kvickly, SuperBrugsen eller Dagli’Brugsen. Der i alt 740 Kvickly’er, SuperBrugser og Dagli’Brugser.

Det giver mange forskellige kompetencer at sidde med i et butiksråd eller en bestyrelse. Man er med til at drøfte butikkens strategiske udvikling og til at udarbejde en handlingsplan for det kommende års medlemsaktiviteter i og omkring butikken. Bestyrelser har derudover ansvar for at godkende butikkens regnskab og kan ansætte eller afskedige butikkens chef.

Udover det strategiske niveau er medlemsvalgte en del af et lokalt netværk, der arbejder med og interesserer sig for ansvarligt forbrug inden for mærkesagerne: sundhed, miljø, klima og etisk handel. Der er også gratis adgang til FDB’s kurser og uddannelse om netværk og om mærkesagerne. Butiksråd og bestyrelser kan søge støtte i FDB til aktiviteter, der handler om sundhed, miljø, klima og etisk handel.

For at komme med i et butiksråd eller en bestyrelse skal man vælges på butikkens årlige medlemsmøde, som for Coop-ejede butikker hedder et årsmøde, og for de selvstændige hedder en generalforsamling. Det er de medlemmer, der er tilknyttet den pågældende butik, der har stemmeret.

Fdb.dk

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jan 02, 2011 Kl. 06:44 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #39]

Vi ved hvad de enkelte jobbetegnelser hedder og hvad de indebære. Du udtaler en gang volapyk og så slår du det op på FDB bagefter. Gab.

Og godt nytår

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Jan 02, 2011 Kl. 06:59 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #40]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Vi ved hvad de enkelte jobbetegnelser hedder og hvad de indebære. Du udtaler en gang volapyk og så slår du det op på FDB bagefter. Gab.

Og godt nytår


Ja det nok volapyk og pjat det der står på nettet. Jeg kender en der har været ansat både i Netto og Brugsen så hvorfor skulle jeg være mere uvidende om det.

Anyway man er ikke direktør, når man har en ledelse over sig, der bestemmer og kan fyre én til hver en tid.

Godt Nytår.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jan 02, 2011 Kl. 07:47 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #41]

Kan du ikke selv høre det lyder dumt? Hvis det du siger skulle være rigtigt, hvad så med alle de direktører der er ansat af aktieselskabernes bestyrelser? De er så pludselig ikke længere direktører?

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Jan 02, 2011 Kl. 08:05 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #42]

Citér:
Brian wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Vi ved hvad de enkelte jobbetegnelser hedder og hvad de indebære. Du udtaler en gang volapyk og så slår du det op på FDB bagefter. Gab.

Og godt nytår


Ja det nok volapyk og pjat det der står på nettet. Jeg kender en der har været ansat både i Netto og Brugsen så hvorfor skulle jeg være mere uvidende om det.

Anyway man er ikke direktør, når man har en ledelse over sig, der bestemmer og kan fyre én til hver en tid.

Godt Nytår.


Ingen har sagt de var direktører.
Om du er uvidende ved jeg virkelig ikke, jeg kender dig ikke men at kalde en varehuschef i Kvickly for butiksbestyrer, samtidig med at hans stilling er større end uddelerens og så påstå at Seve kan fyres af sit butiksråd er sgu volapyk, ja undskyld mig.
Det næste er vel at salgslederen er på niveau med uddeleren

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Jan 02, 2011 Kl. 08:14 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #43]

Findes der uddeler i Norge? ...... hvordan oversætter man det til norsk eller svensk ?

Jeg skal nok ikke gøre mig mere klog på det hvad det drejer sig om
andet end det er indenfor HK og hvad det hedder fra trin 1 til 25
Det er meget nemmere og sige en købmand.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Jan 02, 2011 Kl. 09:11 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #44]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Brian wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Vi ved hvad de enkelte jobbetegnelser hedder og hvad de indebære. Du udtaler en gang volapyk og så slår du det op på FDB bagefter. Gab.

Og godt nytår


Ja det nok volapyk og pjat det der står på nettet. Jeg kender en der har været ansat både i Netto og Brugsen så hvorfor skulle jeg være mere uvidende om det.

Anyway man er ikke direktør, når man har en ledelse over sig, der bestemmer og kan fyre én til hver en tid.

Godt Nytår.


Ingen har sagt de var direktører.
Om du er uvidende ved jeg virkelig ikke, jeg kender dig ikke

Det har Seve skrevet :

Jeg er uden for pædagogisk rækkevide.
Ja, jeg burde bo på et beskyttet værksted
Skovlen knækkede da jeg skovlede sne

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jan 02, 2011 Kl. 09:52 PM
Udskriv
Arnold

Status: Forumgnom
Beskeder: 2144
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #45]

I har ikke andet i hovedet end røget sild og gammelt arbejde, i er nogle Bornørøve, det er lige præcist hvad i er! (gas)

_________________________________
Besøg facebook gruppen Gasolin' - Kim Larsen & Co. http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/389444837748699/

Jan 03, 2011 Kl. 07:54 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #46]

Brian kan da godt se at du har en stram økonomi - men stop med at ryge - Få et skånejob (feks flaske dreng i Brugsen i Nyker)-om chefen (udeleren - direktøren - Bossen - forvalteren eller hvad nu sådan en hedder kan bruge dig)
Hvad skal du bruge en bil til på den lille ø - Du skal ikke køre på arbejde alligevel :) Næ næ næ en cykel og du kan klare stort set alt.. Og gratis får du motion naturen ind i fjæset ganske gratis
Der er jo ikke mange varer i kurven når du stopper med at ryge ;)

Og i bedste fald sælger du samlingen.....

Godt nytår

ps: Man kan ikke bo på et beskyttet værksted der kan man kun arbejde under opsyn....

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Jan 03, 2011 Kl. 09:48 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #47]

Jeg kan blive avisuddeler, eller hvad sådan én hedder. En adm. direktør på cykel

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Jan 03, 2011 Kl. 01:35 PM
Udskriv
Slaske

Status: Forumgnom
Beskeder: 379
Oprettet: Jun 16, 2005
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #48]

De kaldte ham for Walther, skønt hans navn var Bent..!
Tillykke med jobbet..!

_________________________________
Fi-Fi Dong, det hele er fjong

Jan 03, 2011 Kl. 03:16 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #49]

Citér:
Slaske wrote:
De kaldte ham for Walther, skønt hans navn var Bent..!
Tillykke med jobbet..!

Bent Bentsen

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jan 03, 2011 Kl. 05:31 PM
Udskriv
Mads2443

Status: Seniormedlem
Beskeder: 165
Oprettet: Aug 06, 2009
IP: Gemt
Re: 2 billetter til Portalen den 1 januar sælges [Indlæg #50]

tosser..

_________________________________
Så kom og sæt dig, her hos mig, som en gammel Soldaterkammerat...

Jan 06, 2011 Kl. 08:44 PM
Udskriv
Sider: 1 [2] 3

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)