Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #1]

Så fik jeg mig taget sammen til at skrive et par ord om gårsdagens fantastiske koncert..
Det må nok siges at være en af de bedste koncerter nogensinde, hvis ikke den bedste, og det er altså sammenlignet med 15 - 20 andre af slagsen...
1. set skam meget veludført og på et meget højt musikalsk niveau, og Larsens små anekdoter mellem numrene var perfekte, fx. den om Oles Nye Autobil, fantastisk sagt... Det var helt fint med siddepladser der, og så kunne man rigtig sidde og nyde de fire fantastiske musikkere, dog lidt ligesom børnepladen, for stille og bluesy til mig.
Men så 2. set. Er du gal man? Der var det godt nok irriterende med siddepladserne, jeg ville meget gerne have stået op til de numre. ALLE Gasolin' numrene var veludført som det aldrig er hørt før. Kjukken spillede de ny numre med en intesitet, gejst, gnist og glæde, som jeg slet ikke troede et dansk band kunne have. FFEMRAGENDE er det eneste at sige. Folk var i stemning, dog satte siddepladserne en store fed sort streg i den ellers meget flotte karrakterbog. Men siger det gerne igen. Aldrig har jeg hørt noget lignende. Det var så super tæske hammer fedt. Dagen før, Pas På Svinget I Solrød, Vend Kajakken, Perron Gar Du Nord, December I New York og Masser Af Sucsess - med et fremragende lysshow, sjældent set så godt før. Dog skal det siges at da Gammel Hankat blev spillet, havde der lige været en flok numre med gang i, og så synes jeg nummeret var lidt malplaceret, og fremmed gik godt nok hurtigt, for hurtigt.
Selvom 1.set var gabende kedeligt, men musikalsk veludført, siddepladserne var rigtig irriterende i 2. set, og Gl. Hankat tog noget af gnisten, og Fremmed ikke blev spillet på bedste måde, skal der stadig gives en KÆMPE cadeu til bandet. Fantastisk, Fremragende, Excelent, ja fyldeord er der nok af. Men det var SÅ fedt med en masse gamle numre, og selvom ballet blev lukket med en gammel kending fra mange tidligere turneer nemlig Jutlandia, så blev koncerten absolut ikke dårligere. Det eneste man kunne påpege ved 2. set udover Hankat sangen, er at man måske godt kunne have lukket med en ultimativ rock sang. Åh At Være En Høne, er et godt afslutningsnummer, men man kunne måske have lagt en af de andre Gas numre til sidst. Men ellers var det fantastisk koncert.. BRAVO Kjukken og Larsen, så kunnne I jo godt udskifte, og det fungerer SKIDE godt uden Kvinde Min og Rabalderstræde...

1. set: 3/6
2. set: 6/6
Overordnet: 5/6
Desværre kan jeg ikke give koncerten 6/6, for så skulle 1. set have været som 2. set, og så skulle man kunne have stået op, ihvertfald til 2. set... Men det er jo en smagssag, men ihvertfald en excelent koncert, med veloplagt band, og fremragnede setliste!!!

Kan anbefales til ALLE! og alle der skal ind og se det kan glæde sig MEGET!! Noget stort er i vente...

Okt 19, 2008 Kl. 10:00 PM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #2]

Fint skrevet Mads, jeg glæder mig til koncert i smilets by.

Jeg ser dog også frem til 1. sæt, da det er numre fra min barndom.. (hvor MARTIN fra X faktor er fra din barndom)

Okt 19, 2008 Kl. 11:59 PM
Udskriv
Sørland

Beskeder: 3946
Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #3]

Det pleier alltid å være godt i Aalborg

Okt 20, 2008 Kl. 02:27 PM
Udskriv
Rita
Beskeder: 242
Oprettet: Feb 29, 2008
Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #4]

Citér:
kimzoom wrote:

Jeg ser dog også frem til 1. sæt, da det er numre fra min barndom.. (hvor MARTIN fra X faktor er fra din barndom)

Din barndom Er det ikke mere fra din ungdom
Okt 20, 2008 Kl. 02:30 PM
Udskriv
kimzoom

Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #5]

Vi er næsten lige gamle Felicia

Okt 20, 2008 Kl. 04:20 PM
Udskriv
Rita
Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #6]

nej vi er da ikke, du er da 1½ år ældre end mig... Nu for at skrive off topic

Okt 20, 2008 Kl. 04:23 PM
Udskriv
kimzoom

Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #7]

220 dage = 1½ år

Okt 20, 2008 Kl. 04:39 PM
Udskriv
Rita
Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #8]

Du er i hvert fald fra et andet årstal

Okt 20, 2008 Kl. 04:42 PM
Udskriv
Sørland

Beskeder: 3946
Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #9]

http://www.youtube.com/watch?v=s5ZuPum_aFo

Okt 21, 2008 Kl. 06:25 PM
Udskriv
Mads

Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
Re: Fremragende koncert i Aalborg i går [Indlæg #10]

Citér:
Sørland wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=s5ZuPum_aFo

Prøv og se hvad der sidder oppe ved hovedet af guitaren... Det lagde jeg sgu ikke mærke til den aften, sad godt nok også på 13. række... den er måske ikke tændtt...

Okt 21, 2008 Kl. 07:05 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)