Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #101]

Hej Ninna

Dit første indlæg, og alligevel råber jeg op Rygeloven siger ikke hvad du eller jeg må i eget private, hjem. Jeg må ryge alt det jeg overhovedet lyster i mit hjem, hvis jeg ville det.

Sep 02, 2008 Kl. 11:43 AM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #102]

Endnu.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Sep 02, 2008 Kl. 12:09 PM
Udskriv
Pingo

Status: Forumgnom
Beskeder: 357
Oprettet: Nov 24, 2007
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #103]



_________________________________
Kringsat af fjender, gå
ind i den tid!
Under en blodig storm -
vi dig til strid!
Kanske du spør' i angst,
udækket, åben:
Hvad skal jeg kæmpe med,
hvad er mit våben?

Sep 02, 2008 Kl. 12:24 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #104]

Mod så stærke argumenter kæmper de fleste forgæves

Sep 02, 2008 Kl. 01:04 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #105]

Endnu.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Sep 02, 2008 Kl. 01:08 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #106]

Ja.

Sep 02, 2008 Kl. 01:13 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #107]

Citér:
Joergen wrote:
Hej Ninna

Dit første indlæg, og alligevel råber jeg op Rygeloven siger ikke hvad du eller jeg må i eget private, hjem. Jeg må ryge alt det jeg overhovedet lyster i mit hjem, hvis jeg ville det.


Mej ikke hvad du og jeg må i vores priavete hjem, men den siger hvad resturations ejere kan/må i deres private ejendom som de selv har købt og betalt.
Sep 02, 2008 Kl. 03:16 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #108]

og i høj grad hvad dagplejemødre og samboende til dem må i deres private hjem. GESUNDTHEIT MACHT FREI

Sep 02, 2008 Kl. 03:17 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #109]

Værtshuse og andre steder med offgentlig (bemærk ordet) servering er.... tadaaaa, offentlige steder. Ejerne må heller ikke sælge hash f.eks., eller øl til 12-årige. Dagplejehjem, må det vel hedde, er at sidestille med arbejdspladser/institutioner. Hold nu fast i hvad der er kendsgerninger, det er ikke svært. Eller argumentér som Michael Jensen, det kan man forholde sig til

Kjukkengirl, det lyde som om du grundlæggende er utilfreds med den måde det danske samfund hænger sammen på i forhold til demokrati/lovgivning. I mine øjne er det alternativ du fremstiller absolut værre. Med det bliver vi jo nok ikke enige om, og det er vel egentligt heller ikke hvad tråden her drejer sig om. Så jeg vil se om jeg ikke kan holde mig i skindet og spare de øvrige læsere for den evige diskussion.

Sep 02, 2008 Kl. 03:32 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #110]

Af de offgentlige (bemærk ordet) steder jeg besøger, er der meget få der ramt af rygeloven, heldigvis. Men der er jo desværre ihvertfald et offgentlig (bemærk ordet) sted, der har måtte lukke pga. loven. Det er jo egentlig ret simpelt. Lad ejeren af stedet bestemme om der skal ryges eller ej, og lad være at hive en lov ned over hovedet på alle der vil komme et offgentlig (bemærk ordet) sted.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Sep 02, 2008 Kl. 09:46 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #111]

Er 100% enig med michael jensen, præcis mine ord.
og til Jorgen, så uenige er vi nu heller ikke selvfølgelig skal man ikke sælge øl til 12 årige og selvfølgelig skal man ikke bare sælge hash over alt, men måske kunne man godt lave noget med en hash bevilling?? ved ikke ryger ikke selv hash, men kan egentlig godt lide den hollandske politik omkring hash, men det er nu ikke det sagen drejer sig om. Genrelt er jeg nu egentlig nogenlunde tilfreds med Danmark og de danske systemer, vi har det jo godt i Danmark og set i forhold til mange andre steder i verden lever vi i luxus, men bare fordi man er godt tilfreds, og bare fordi man egentlig har det godt betyder det jo ikke at man ikke kan være utilfreds med nogen ting. Det betyder heller ikke at man ikke kan se det uretfærdige eller forkerte i nogen af de ting man egentlig selv er godt tilfreds med, f.eks. ryger jeg kun selv cigaretter og kunne aldrig drømme om at ryge hash så derfor kan jeg egentlig være totalt ligeglad eller måske enda godt tilfreds med at det ikke må ryges offenligt, men jeg er altså typen der er istand til at forstå at alle mennesker ikke er som mig selv, og der går ikke et skår af mig ved at det blev tilladt på specielle beværtninger at ryge hash, jeg vælger jo selv om jeg vil komme på de beværtninger eller ej. Det samme gælder rygeloven, der ville jo ikke gå skår af ikke rygerne hvis det var op til ejeren af beværtningen om der måtte ryges eller ej, de ansatte vælger jo selv om de vil arbejde der eller søge over på en anden beværtning hvor ejeren ikke tillader det. Det er såmænd bare det jeg har prøvet at pointere hele tiden, det frie valg synes jeg er bedre end lovgivning og tvang.

Sep 03, 2008 Kl. 12:55 AM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #112]

Efter stavefejl og dertil hørende smæk vil jeg blande mig igen Godt at der kontrolleres for stavebøffer her, rart at blive korrigeret. Stavefejl ændrer dog ikke på at der, igen, snakkes uden om. Efter tjek af ordbog og stavekontrol, offentlig. Offentlige steder er underlagt en række forskellige lovgivninger. De lovgivninger sætter rammer for hvad man må. På en bar må en 17-årig ikke købe øl, det bestemmer ejeren ikke. På en bar (40m2 eller mere) må der kun ryges i rygerum, det bestemmer ejeren ikke. Det er jo egentligt ret simpelt. Er man uenig må man stemme på partier/personer der har samme holdning, eller selv stille op for at påvirke lovgivningen. Eller, i dag opretter man åbenbart en gruppe på Facebook Alternativt kan man også "bare" brokke sig, hvilket er fint.

Kjukkengirl, den med den ansatte er en smule tricky, indrømmet. Men pointen (lovens) er at der skal være "lige vilkår" på alle arbejdspladser, og at der ikke skal være begrænsninger pga et sundhedsmæssigt aspekt. Det kan man så være enig eller uenig i. I dag er det vel forholdsvis nemt at finde et job (i hvert fald i forhold til situationen for et par år siden), og derfor er det for mange mennesker sikkert nemmere at være "kræsne" f.eks. på grund af en rygepolitik. Men sådan er det ikke altid, desværre. Og jeg ville være træt af at skulle tvinges til at sidde på et røgfyldt kontor fordi jeg ikke har andre alternativer. Og det frie valg, tjah, vi er principielt set ikke uenige. Men jeg ser nødvendigheden af lovgivning, som så ind i mellem kan irritere/frustrere mig og dig. Hvem ved, måske er der endog områder hvor vi er enige om hvilke der kan irritere

Sep 03, 2008 Kl. 07:35 AM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #113]

Jorgen utroligt men sandt, nu blev vi faktisk 100% enige.

Sep 03, 2008 Kl. 03:19 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #114]

Haha, jeg går ud fra det IKKE er omkring fornuften i rygeloven Men det skulle jo ske, på et eller andet tidspunkt Skal vi ikke bare lukke den her så?

Sep 03, 2008 Kl. 08:15 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #115]

Ja lad os lukke den her, nu er vi jo enige, ja selvfølgelig ikke i fornuften omkring rygeloven.

Sep 04, 2008 Kl. 10:46 AM
Udskriv
Sider: 1 2 3 4 [5]

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)