Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Christian
Status: Forumgnom
Beskeder: 394
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Kim Larsen hjemvendt fra Rom og klar til juleplade [Indlæg #1]

Larsen hjem fra Rom og ud på landevejen


Fyens Stiftstidende 20. juli 2004

Af John Borgkildejbo@fyens.dk- Hvad går du rundt og laver?- Jeg går ikke, jeg cykler - og så holder jeg ferie. Tre uger, men det er snart slut. Nu må det snart være nok. Vi skal jo også passe på ikke at blive for rustne.- Er du god til at holde ferie og slappe af?- Ja da. Jeg slapper helt af. Men jeg sidder da stadig derhjemme om natten og spiller med min guitar. Men jeg slapper af, det er jeg meget god til, siger den lune folkesanger Kim Larsen, der ligner en mand i storform - netop hjemkommet med hustru og børn fra den årlige rejse til Rom - med tog.- Hvorfor lige Rom?- Det kan jeg ikke forklare dig. Det er ligesom med kærlighed. Rom bliver vi aldrig færdige med. Den by elsker Liselotte og børnene også. Jeg har altid taget mine børn med derned og altid med toget. Sylvester var også med flere gange. Blondinen siger, at det næsten er som at være hjemme.- Hvordan begyndte det med Rom?- Jeg tog derned med Store Hans, og det havde været en hård tur derned. Da vi var meget trætte og gik ud på stationspladsen, sagde jeg 'vi tager hen og sover på Colosseum' - og det gjorde vi så. Det var mit første møde med Rom og Colosseum. Et smukt møde.På torsdag er det slut med ferien. Så lægger Kim Larsen&Kjukken ud med anden del af turneen - på havnen i Svendborg.- Dér skal vi have banket rusten af, og så kører vi igen på landevejen. Fredag til Skagen og lørdag havnefest i Bork - i Vestjylland. En weekend, hvor det kommer til at lugte af fisk.- Hvordan forbereder I jer?- Vi mødes ikke for at øve. Vi kan repertoiret, og det skal ikke justeres ret meget. Vi holder bare én lang lydprøve i Svendborg. Så kører den.- Okay, jeg sidder nok derhjemme og øver programmet igennem, for lige så høre om jeg kan huske det.- En nyhed med på vejen?- Næh, vi har ingen nye elefanter i cirkus. Ikke engang en ensom hest.Kjukken går i gang med 14 koncerter, og når de er overstået, er bandet oppe på 70 i år.Og at næste projekt, hvis alt går vel, er en håndfuld julesange, der længe har ligget om simret.Kjukken stiller op i stærkeste opstilling med Jesper Rosenqvist, Karsten Skovgaard og Jesper Haugaard.

Jul 23, 2004 Kl. 07:57 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)