Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Angermair

Status: Medlem
Beskeder: 75
Oprettet: Jul 09, 2007
IP: Gemt
Har jeg dummet mig? [Indlæg #1]

En gang for mange år siden (ca. 10år), havde jeg chancen for at købe Ang. Lone singlen i udemærket stand i en butik her i Århus. Jeg mente selv at 950 kr. var mange penge den gang, men jeg har fortrudt lige siden, at jeg ikke købte den Det er jo ikke en man ser ret tit. Dummede jeg mig?

_________________________________
min dingeling den tikkede så det gjorde ondt

Feb 12, 2008 Kl. 07:14 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Har jeg dummet mig? [Indlæg #2]

Citér:
Angermair wrote:
En gang for mange år siden (ca. 10år), havde jeg chancen for at købe Ang. Lone singlen i udemærket stand i en butik her i Århus. Jeg mente selv at 950 kr. var mange penge den gang, men jeg har fortrudt lige siden, at jeg ikke købte den Det er jo ikke en man ser ret tit. Dummede jeg mig?
Det væsentligste er nok at definere "udemærket stand" nærmere. 950 kr. var billigt for en almindeligt brugt single - og alt for billigt, hvis den nærmere sig ny stand.
Feb 12, 2008 Kl. 07:47 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Har jeg dummet mig? [Indlæg #3]

Ja, priserne er jo steget siden, så det kommer an på hvordan man måler det, dengang var 950 kr. en fair pris for en pæn single, idag er den nævnte single endnu dyere jeg har selv lige købt endnu et exemplar af den, og blev bonnet for 1850 kr. hvilket idag er en fair pris, så altså kunne du jo have tjent penge på at købe dengang og sælge idag, men sådan er det jo med alting, havde man købt hus i 60'erne og soglt idag havde man jo også tjent en pæn sum penge osv.

Feb 16, 2008 Kl. 12:04 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Har jeg dummet mig? [Indlæg #4]

Citér:
kjukkengirl wrote:
så altså kunne du jo have tjent penge på at købe dengang og sælge idag, men sådan er det jo med alting, havde man købt hus i 60'erne og soglt idag havde man jo også tjent en pæn sum penge osv.
Husk inflationen plus evt. renter. En krone til tid t svarer ikke til en krone til f.eks.tid t minus 40 eller t minus 10
Feb 16, 2008 Kl. 05:05 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)