Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
"auktion" på dette board [Indlæg #1]

Jeg har klippet følgende fra kashmir-lounge.com:

10) Vejledende regler for auktioner:

Disse er kun vejledende, men bør følges!


Code:

Ved en auktion, angiv da:

• Starttidspunkt og sluttidspunkt (sluttidspunkt kan rykkes med min. et døgns varsel)

• Startpris (og evt. mindstepris)

• Budforhøjelse






Såfremt der kommer et bud inden for de sidste 10 minutter af den åbne auktionstid forlænges denne med 10 minutter. Altså, hvis en auktion er sat til at slutte kl. 20:00 og der indløber et bud kl. 19:58, forlænges fristen for nye bud til kl. 20:10. Hvis der så indløber et nyt bud kl. 20:04, forlænges fristen til 20:20 etc. Indløber endnu et bud kl. 20:06, er fristen stadig 20:20. Indløber et bud 20:12 forlænges fristen til 20:30 etc. etc.

ALLE bud er gældende – lad være med at byde hvis du ikke vil have varen, eller kun for at sætte prisen i vejret. Hvis en byder skulle trække sig efter allerede at have budt, skal dette meddeles indenfor et døgn efter dennes sidst afgivne bud.

Alle bud skal være afgivet offentligt i tråden. Bud via e-mails tolkes ofte som et forsøg på gunstig forhøjelse af prisen fra sælgers side, så dette bør undgås.

Når en handel er afsluttet, skriv da i tråden at den er færdig og at topic kan lukkes/slettes, eller skriv en PM til en Admin.

Kashmir-Lounge kan ikke påtage sig ansvar for handlinger hverken køber eller sælger foretager sig. Alt er mellem medlemmerne som individer, og ikke Loungen som institution.


Ved at sælge på et board, så mangler funktionen autobud. Jeg synes derfor godt om ideen om at forlænge en auktion med ti minutter som beskrevet ovenfor. Derimod synes jeg ikke om, at man ikke kan maile bud direkte til sælger, hvis man ikke bryder sig om at stå offentligt frem med det eventuelle køb. Sælger er derfor så nødt til at være online på tidspunktet for auktionsafslutningen.

Jeg håber, at nogle kan bruge ovenstående input.

Mar 17, 2004 Kl. 11:30 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)