Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
oldie

Status: Forumgnom
Beskeder: 374
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Hvad mener I [Indlæg #1]

om Kim & Kjukkens optræden på denne turné ??

Jeg var inde og se dem i Randers i fredags og gik rimeligt skuffet derfra

Det virkede mest af alt om "endnu en dag på kontoret"..

Bandet virkede ikke videre inspireret og nåede kun meget periodisk ud over scenekanten og publikum var sjældent helt med (aftenens højdepunkt var "Køb bananer" hvor alt svingede).

Karstens optræden (især i første sæt) strakte sig til at han traskede rundt med stive ben og mest af alt lignede Bambi på glatis. Aftenens højdepunkt var da han på et tidspunkt smider sig på ryggen under hans solo.

lille-Jesper var en helt andet sted og bevægede sig stort set ikke (gik lige over til Karsten en enkelt gang eller to) og han stod endda åbenlyst og gabte på et tidspunkt.

Rosenkvist mener jeg bør træde lidt mere i karakter - som trommeslager har han chancen for at rykke op i en halvt-sovende publikum. Han kunne f.eks rejse sig og hamre trommestikkerne mod hinanden indtil publikum ligesom var noget mere med (lidt a'la trommeslagere i "de gode gammle dage")

Kim kørte den hjem på rutinen. Han kom med nogle friske bemærkninger, men man stod hele tiden med fornemmelsen, at det var nøjagtig de selv samme ord han havde liret af ved forrige koncert. Alle hans indledninger virker efterhånden som noget udenadslære (hvilket jo også ses, når de er på TV - så er der præcis det samme han siger).

Lyden var heller ikke den bedste - langt fra. Dette er dog ikke kun bandets skyld, da lyden i store haller generelt er dårlig. Men flere gange især i første sæt var en eller flere af guitarerne helt oppe og hyle så de overdøvede alt - troede den slags var moderne i 70'erne da Hendrix var hot ;o)

På et tidspunkt går Kim over til lille-Jespers mikrofon for at synge omkvædet - men intet kan høres (enten er den blevet slukket eller også kommer Jespers sang slet ikke med ud).

Kan som kuriosum nævne, at nøjagtig det samme skete sidt de var i Randers - er der nogen der ved om lille-Jesper synger så dårligt, at han bare står og synger for en slukket mikrofon

Jeg synes de hænger lidt i bremsen, når udstyret strækker sig til de samme gamle radiorør som de foregående par sæsoner. Og de atter igen starter andet sæt med at bandet står samlet ved scenekanten og laver et par stille numre.

Eneste nye var lidt anderledes lys, Karsten og lille-Jesper havde byttet plads og Rosenkvist var rykket frem så man bedre kan se ham.

Så da jeg forlod Elro-Arena, gik jeg desværre derfra med en "øv-oplevelse"

_________________________________
gammel nok til at vide bedre... ung nok til at være ligeglad

med venlig hilsen "Oldie" / Jesper

Feb 13, 2007 Kl. 08:48 AM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #2]

Jeg er stort set enig. En del af forklaringen kan være at der er (for) mange fra den nye plade - som mange publikummer ikke kender (og som der heller ikke swinger så meget som ældre numre). Mit indtryk er at gassen synes at være ved at gå af ballonen.
Gudskelov skal jeg ind og høre Lille-Søren på fredag i Køge. Det ved man sgu da hvad er.

Feb 13, 2007 Kl. 09:36 AM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #3]

Lyder ikke så godt. Jeg skal afsted på fredag og håber da det blir bedre.

Samme situation oplvede jeg forrige år. (julekoncerterne)

Jeg var i Herning og se ham om torsdagen, der var der godt nok ikke gang i noget som helst, alt kørte på autopilot.

Men da jeg var i Århus og se ham om lørdagen, swingede alt bare og puplikum var med, og bandet swingede og alt var for fedt.

Det skal være en fredag eller lørdag. Der kan folk være stive (:

Samtidigt skal puplikum også være med, det kan jeg sige, da jeg selv er musikker. Når man står på scenen for et rigtig "kogende" puplikum, bliver man automatisk "bedre", og mere livagtig og sådan, men selvfølgelig kører Kim Larsen & Kjukken en del på autopilot. Kan give dig ret!!

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Feb 13, 2007 Kl. 09:48 AM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #4]

Eller det har de været her på det seneste! (Autopilot)

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Feb 13, 2007 Kl. 09:49 AM
Udskriv
timmi
Status: Medlem
Beskeder: 56
Oprettet: Maj 28, 2005
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #5]

Det er et enkelt svar på hvorfor det ikke lenger "swinger" av Kim Larsen & Kjukken, og det er fordi den musikk de laver de siste år ikke holder mål.Kun noen sanger holder, men det er langt fra godt nok.Kjedelig,forutsigbart er ord som dukker opp i mitt hode.Heldigvis har vi Søren Berlev som kan "trykke den av".Så slepper vi også høre Rabalderstrædet på tomgang for 1000 gang.

Feb 13, 2007 Kl. 11:47 AM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #6]

Nu er jeg så dybt uenig, men er jeg ikke altid det. Kanon veloplagt band i Greve (efter min mening). og et kanon publikum i Odense, ja ja hjemmebane bla bla.
Og hvis publikum ikke er med, så er bandet ikke med, og er bandet ikke med, så er publikum ikke med = ond cirkel.

Med hensyn til lyset synes jeg det er kanon i år, og ang. lyssøjlerne, så er det for pokker ikke dem jeg kommer for at se og høre. Man er sgu da for kræsen, hvis man går så højt op i dem. Og hvis jeg bruger et par tusind eller flere på en "ny lampe", så kasserer jeg den ikke efter et par år. Så skal den udnyttes.

Hvis bandet efter folks sigende er så uoplagt, så sparer man bare en masse penge på billetter til sommer

God koncert til jer der ikke har været afsted, også til os der skal igen

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Feb 13, 2007 Kl. 01:47 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #7]

Kan jo også være at folk er tungere i Randers og Herning, end de er i større byer...

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Feb 13, 2007 Kl. 02:37 PM
Udskriv
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #8]

ÅS mig, Ås mig............

Ligesom alle andre kan man ha en dårlig dag, på kontoret . Ikke så smart at melde fra når man er med i bandet hvis ens næse måske løber eller noget i den dur. Så derfor bliver een nød til af gå på, og være så meget på, som der nu kan gives!!

Forventningerne bliver måske sat alt for højt hos nogen? Hvem ved.

Vil dog sige at jeg til en hver tid vil foretrække udendørs koncerter, da der er en helt anden stemning. Om det så er på tovet i Slagelse, i den Fynske landsby eller feks Skovdalen oppe i Aalborg

Men som Mille skriver , så syns jeg altså ås de var da de startede i Portalen i Greve

Setlisten var da overraskende vor mit vedkommende, iogmed at jeg aldrig havde hørt "flyvende i natten" live, som ar et af mine yndlingsnumre fra et fedt album.

Og som Kim siger på "Det var en Torsdagaften-DVD'en", så er han jo ikk så god til Jydsk humor

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!

Feb 13, 2007 Kl. 03:32 PM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #9]

Måske en del af forklaringen skal findes ved at Larsen var syg denne aften og skidt publikum:

http://www.fyens.dk/article/757427?highlight=kjukken

Han havde læge på hotellet inden de skulle på scenen.

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Feb 13, 2007 Kl. 04:45 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #10]

Citér:
Mathilde wrote:
Måske en del af forklaringen skal findes ved at Larsen var syg denne aften og skidt publikum:

http://www.fyens.dk/article/757427?highlight=kjukken

Han havde læge på hotellet inden de skulle på scenen.


Så kan I lære det, hi hi

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Feb 13, 2007 Kl. 05:21 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #11]

Citér:
Brian4291 wrote:
ÅS mig, Ås mig............

Ligesom alle andre kan man ha en dårlig dag, på kontoret . Ikke så smart at melde fra når man er med i bandet hvis ens næse måske løber eller noget i den dur. Så derfor bliver een nød til af gå på, og være så meget på, som der nu kan gives!!

Forventningerne bliver måske sat alt for højt hos nogen? Hvem ved.

Vil dog sige at jeg til en hver tid vil foretrække udendørs koncerter, da der er en helt anden stemning. Om det så er på tovet i Slagelse, i den Fynske landsby eller feks Skovdalen oppe i Aalborg

Men som Mille skriver , så syns jeg altså ås de var da de startede i Portalen i Greve

Setlisten var da overraskende vor mit vedkommende, iogmed at jeg aldrig havde hørt "flyvende i natten" live, som ar et af mine yndlingsnumre fra et fedt album.

Og som Kim siger på "Det var en Torsdagaften-DVD'en", så er han jo ikk så god til Jydsk humor



Larsen har jo tydelig høy arbeidsmoral: Mens vi andre ville meldt oss syke den dagen, og kanskje resten av uken går han på scenen for å gi publikum det de er kommet for. Bra, synes jeg!

_________________________________
Du glade verden!
Feb 13, 2007 Kl. 06:59 PM
Udskriv
clausen

Status: Forumgnom
Beskeder: 517
Oprettet: Nov 02, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #12]

Ja jeg syntes det er en fed tur de er rundt med... Dejligt at de spiller så mange nr fra den nye cd...
Hvad er ellers meningen med at lave en cd hvis man ikke skal spille de nye nr på turen?

_________________________________
En god cigar blandt venner gi´r luft i begge ender

Feb 14, 2007 Kl. 12:27 AM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #13]

Er der ingen der har login til Fyns, så vi kan læse resten af artiklen?

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Feb 14, 2007 Kl. 11:21 AM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #14]

Citér:
Mads wrote:
Er der ingen der har login til Fyns, så vi kan læse resten af artiklen?


Forkølet Kim Larsen måtte kalde på lægen
Med 3500 fans på plads i Randers fik en hæs trobadour ordineret hostesaft

RANDERS: Den iskolde vinter er kommet så meget bag på rocktroubadour Kim Larsen, at han trods halstørklæde og kasket, kraven godt oppe over ørerne og et fortrinligt humør, er så snottet, at han i går eftermiddags måtte søge halslæge fra et hotel i Randers - ganske enkelt for at forhindre forkølelsen i at udvikle sig.

Allerede i starten af ugen var den gal med den berømte stemme, og Kim Larsen tog sine forholdsregler.

Da Kim Larsen & Kjukken torsdag gav koncert for udsolgt hus i Silkeborg, kunne han ikke skjule, at vinteren havde sat sine spor i næse og hals.

Hankatten var så rusten i stemmen, at holdet omkring Larsen & Kjukken en overgang frygtede, at det skulle gå ud over en eller flere koncerter.

- Jeg kan bekræfte, at Kim er forkølet og rusten i stemmen, og han har netop haft besøg af en læge, der ordinerede noget hostesaft, og det betyder forhåbentligt, at han får den rette stemme tilbage, fortalte impresario Jørn Ørn Jeppesen kort før koncerten i aftes i Randers Hallen, hvor der var 3500 fans på plads.

- Nu skal vi nok sørge for, at Kim får smurt halsen med de rigtige remedier, så er alle glade - ikke mindst de 2500, der har sikret sig billet til lørdagens udsolgte koncert i Skive.

Kim Larsen & Kjukken er i fuld gang med et imponerende fem-stjernet togt over 21 koncerter - den første af tre turnéer i år.

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Feb 14, 2007 Kl. 01:58 PM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #15]

Citér:
Strengelegen wrote:

Kim Larsen & Kjukken er i fuld gang med et imponerende fem-stjernet togt over 21 koncerter - den første af tre turnéer i år.



I er vist dybt uenige!!!

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!
Feb 14, 2007 Kl. 02:02 PM
Udskriv
oldie

Status: Forumgnom
Beskeder: 374
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #16]

Her har jeg vist stukket hånden i en hvepserede...

Med forbehold for Larsens sygdom vil jeg gerne knytte følgende kommentarer :

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Og hvis publikum ikke er med, så er bandet ikke med, og er bandet ikke med, så er publikum ikke med = ond cirkel.

enig enig. Men både Larsen og resten af bandet har efterhånden så mange år på bagen, at de bør være professionelle nok til at få banket liv i en flok halvdøde jyder


Citér:
Mille Carterfan wrote:
Med hensyn til lyset synes jeg det er kanon i år, og ang. lyssøjlerne, så er det for pokker ikke dem jeg kommer for at se og høre. Man er sgu da for kræsen, hvis man går så højt op i dem. Og hvis jeg bruger et par tusind eller flere på en "ny lampe", så kasserer jeg den ikke efter et par år. Så skal den udnyttes.

Jeg kommer heller ikke for at se på lyssøjlerne, men da de er en del af sceneinventaret (hedder det sådan?) - er de jo også en del af helheden. Og et band af Kjukkens format bør da have fantasi/evner/kugler nok til at kunne komme op med noget mere nyt end bare at bytte plads på guitarist og bassist Det virker på mig lidt tyndt, at setlisten er eneste fornyelse indenfor de sidste par år (ikke at jeg derved kritiserer setlisten, tværtimod..)


Citér:
Michael Jensen wrote:
Kan jo også være at folk er tungere i Randers og Herning, end de er i større byer...

Det skal jeg lade være usagt, men der plejer ellers at være godt nok gang i den når Kjukken er på besøg.


Citér:
Brian4291 wrote:
Forventningerne bliver måske sat alt for højt hos nogen? Hvem ved.

Ved ikke om mine forventninger var for høje - men I må da give mig ret i, at man forventer lidt mere at Kjukken en af "Per Spillemand" nede på den lokale


Citér:
Brian4291 wrote:
Vil dog sige at jeg til en hver tid vil foretrække udendørs koncerter, da der er en helt anden stemning. Om det så er på tovet i Slagelse, i den Fynske landsby eller feks Skovdalen oppe i Aalborg

Helt enig... Har selv set dem i Skovdalen og Den Fynske Landsby - intet slår lyden udendørs.


Citér:
Mathilde wrote:
Måske en del af forklaringen skal findes ved at Larsen var syg denne aften og skidt publikum:

http://www.fyens.dk/article/757427?highlight=kjukken

Han havde læge på hotellet inden de skulle på scenen.

Korrekt, men Larsen er jo ikke den eneste på scenen. Kjukken fungerer vel som et hold - er der en der er lidt nede, tager de andre over og løfter niveauet.. (ja ja ved godt at ingen af de andre kan overtage Larsens vokal )

Men Larsens sygdom kan vel ikke undskylde, at lille-Jesper åbenlyst står og gaber på scenen.


Citér:
Mads wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:

Kim Larsen & Kjukken er i fuld gang med et imponerende fem-stjernet togt over 21 koncerter - den første af tre turnéer i år.



I er vist dybt uenige!!!

Åbenbart, men ligesåvel som jeg bedømmer ud fra den ene aften de var i Randers, er turnéen jo stjerne-bedømt ud fra premiereaftenen (og hvem er ikke ekstra oplagt på premieredagen...) Og så kan vi jo starte en ny diskussion om en koncertturné skal tildeles stjerne løbende gennem dens afvikling.


Når alt dette er sagt, vil jeg gerne pointere, at dette på ingen måde er for at nedgøre Larsen & Kjukken på nogen måde - jeg mener bare, at de da så stort og veletableret et navn, at man bør forvente lidt mere end bare "autopilot"

_________________________________
gammel nok til at vide bedre... ung nok til at være ligeglad

med venlig hilsen "Oldie" / Jesper
Feb 14, 2007 Kl. 02:47 PM
Udskriv
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #17]

den første af tre turnéer i år


Nogen der har en forklaring på det skrevne her?

Er det deres sommertour der bliver delt op i 2 eller kommer de igen til jul?

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!

Feb 14, 2007 Kl. 06:51 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #18]

Citér:
oldie wrote:
Det virker på mig lidt tyndt, at setlisten er eneste fornyelse indenfor de sidste par år (ikke at jeg derved kritiserer setlisten, tværtimod..)


Billetprisen er da også ny

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Feb 14, 2007 Kl. 07:04 PM
Udskriv
timmi
Status: Medlem
Beskeder: 56
Oprettet: Maj 28, 2005
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #19]

Det blev snakket endel her om Larsens forkølelse, og jeg kom så i tanke på Gas 1 pladen.Kan det høres ud som om Larsen er forkølet på denne eminente udgivelse?? - Det lyder ellers rigtig fedt!

Feb 14, 2007 Kl. 07:25 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #20]

Citér:
Brian4291 wrote:
den første af tre turnéer i år


Nogen der har en forklaring på det skrevne her?

Er det deres sommertour der bliver delt op i 2 eller kommer de igen til jul?


ja nå kan du lure.....

_________________________________
Feb 14, 2007 Kl. 11:07 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #21]

Citér:
Brian4291 wrote:
den første af tre turnéer i år


Nogen der har en forklaring på det skrevne her?

Er det deres sommertour der bliver delt op i 2 eller kommer de igen til jul?


De skal til Norge til efteråret...

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Feb 15, 2007 Kl. 04:46 PM
Udskriv
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #22]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
den første af tre turnéer i år


Nogen der har en forklaring på det skrevne her?

Er det deres sommertour der bliver delt op i 2 eller kommer de igen til jul?


De skal til Norge til efteråret...


SKAL VI MED?

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!
Feb 15, 2007 Kl. 04:52 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #23]

Citér:
Brian4291 wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
den første af tre turnéer i år


Nogen der har en forklaring på det skrevne her?

Er det deres sommertour der bliver delt op i 2 eller kommer de igen til jul?


De skal til Norge til efteråret...


SKAL VI MED?







1:
Dette tror jeg ikke noe på.
2: Hvis det er sant; er dere hjertelig velkommen!

_________________________________
Du glade verden!
Feb 15, 2007 Kl. 05:38 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #24]

Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
den første af tre turnéer i år


Nogen der har en forklaring på det skrevne her?

Er det deres sommertour der bliver delt op i 2 eller kommer de igen til jul?


De skal til Norge til efteråret...


SKAL VI MED?







1:
Dette tror jeg ikke noe på.
2: Hvis det er sant; er dere hjertelig velkommen!


Hvorfor skulle jeg skrive det, hvis det ikke er sandt ??

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Feb 16, 2007 Kl. 10:39 AM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Hvad mener I [Indlæg #25]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
den første af tre turnéer i år


Nogen der har en forklaring på det skrevne her?

Er det deres sommertour der bliver delt op i 2 eller kommer de igen til jul?


De skal til Norge til efteråret...


SKAL VI MED?







1:
Dette tror jeg ikke noe på.
2: Hvis det er sant; er dere hjertelig velkommen!


Hvorfor skulle jeg skrive det, hvis det ikke er sandt ??


Men de er jo gode til at ændre planer

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Feb 16, 2007 Kl. 02:29 PM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)