Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show [Indlæg #26]

Strengelegen lytter jo blot til Kims egne ord - som også er lånte:

Der er for få der brokker sig .... Og når det sker hagler det ned fra samtlige hylder....

Man har lov til at være lige så kritisk man vil, så længe man har noget at have det i....
Og i den her sammenhæng, vil jeg mene eat der er en lille flok der har været med længe nok til, at kunne gøre det.

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Maj 31, 2006 Kl. 01:53 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show [Indlæg #27]

Her på siden må man ikke være kritisk - SÅ : NEJ HVOR FEDT

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set

Maj 31, 2006 Kl. 02:20 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show [Indlæg #28]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Jeg synes Berlev spil er væsentlig tungere og udfordrende end f.eks. Rosenquists. Derfor synes jeg at Berlev var en lige så vigtig del af Gas som de andre var. De var en enhed, og det var det der gjorde dem til det de var. Forøvrigt er Søren altså også blevet en bedre trommeslager end han var i 1970´erne. Man kan også sige at det at bandet netop var en enhed, og det faktum at mange sange blev lavet sammen, gør at Søren berlev har lige så stor ret til at spille de sange som Larsen har.


100% enig!
Og jeg kommer til å ta fra Norge for å se og høre.
Rosenquist er en hyggelig trommeslager, men
langt fra Søren Berlevs kaliber.

Som tidligere nevnt - Kim har duret rundt med diverse backingbands siden oppløsningen av bandet og spilt de gamle Gas-hits. Og det er MANGE som betrakter de nummer som konsertenes høydepunkter.

Kim, Wili, Søren og Franz har da alle like stor rett til å fremføre sangene de laget den gang, live idag...hvorfor skulle der være noen forskjell på det?

Lykke til Søren

_________________________________
Maj 31, 2006 Kl. 03:01 PM
Udskriv
Jeff

Status: Forumgnom
Beskeder: 248
Oprettet: Feb 12, 2006
IP: Gemt
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show [Indlæg #29]

Citér:
Kim, Wili, Søren og Franz har da alle like stor rett til å fremføre sangene de laget den gang, live idag...hvorfor skulle der være noen forskjell på det?

Lykke til Søren


Enig! Hvorfor skulle selve medlemmerne af bandet ikke have lov til at spille de gamle gas-numre?
"Peter og de andre kopier" gør det da også og de har ikke engang medvirket Gasolin'

_________________________________
Nu skal vi ud og se på damer
Nogen der ser ud som på reklamer
Voksmannequiner uden et hår
Der vrikker med numsen når de går
Maj 31, 2006 Kl. 03:06 PM
Udskriv
Hubertus

Status: Seniormedlem
Beskeder: 108
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show [Indlæg #30]

Citér:
Strengelegen wrote:
Nu har Søren jo flere gange sagt at han ikke brød sig musikken - senest i Gas-filmen - hvor han siger at han ville forlade Gasolin´ - på grund af musikstilen.
Så det vil da blive spændende at se hvilke melodier han kan spille i dag - hvis han piller ALLE popmelodierne fra.

Så kan han da IKKE fylde 2 X 45 min ud



Strengelegen, jeg tror bestemt ikke at Søren har været (eller er) modstander Gasolin´s generelle musikstil. Som jeg forstod det i filmen var det Kims "popstil" han havde noget imod, eksempelvis i "Østre Gasværk" hvor trommerne lyder som ´suppe-is-og-steg´. Det var nok snarere frygten for at bandet fremover ville gå i denne u-gasolinske retning - grundet Larsens solo-succes - der fik ham til at stejle.

Jeg vil gerne høre Berlev spille Gasolin´ med sit nye hold. De andre gasser har jo gjort det i større eller mindre grad, så hvorfor dog ikke ham ?
Maj 31, 2006 Kl. 05:23 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show [Indlæg #31]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Og jeg lavede lige en Claus....

Jeg synes Berlev spil er væsentlig tungere og udfordrende end f.eks. Rosenquists. Derfor synes jeg at Berlev var en lige så vigtig del af Gas som de andre var. De var en enhed, og det var det der gjorde dem til det de var. Forøvrigt er Søren altså også blevet en bedre trommeslager end han var i 1970´erne. Man kan også sige at det at bandet netop var en enhed, og det faktum at mange sange blev lavet sammen, gør at Søren berlev har lige så stor ret til at spille de sange som Larsen har.



Jamen jeg er da slet ikke uenig.
Alle har da lige stor ret til at spille sangene, ingen tvivl. Og ja Søren var da en del af helheden, mindst lisså meget som de andre, ændre bare ikke på jeg synes projektet lyder plat..
Hilsen
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will
Maj 31, 2006 Kl. 09:45 PM
Udskriv
Sider: 1 [2]

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)