Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #1]

Selvom det er et stykke tid siden nu, kan jeg oplyse, at en af Kims gode gamle Gibson-guitarer var udstillet i en montre i BioCity i Aalborg, sammen med andre Gas-billeder og effekter i forbindelse med Gas'-filmen..
Det jeg er lidt i tvivl om, er hvilken af hans Gibson'er der er tale om?! Jeg tror det er den model som Franz lånte i en periode, men så vidt jeg husker var der et stort klistermærke på den(?) Det var der nemlig ikke på den der var udstillet.

Nogen der ved noget?

Mvh KnOrr

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Apr 19, 2006 Kl. 06:06 PM
Udskriv
Hebak

Status: Nyt medlem
Beskeder: 4
Oprettet: Aug 05, 2005
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #2]

Jeg mener, den guitar du refererer til, er blevet stjålet for mange år siden.

Er der nogen der kan huske, om det har noget på sig ?

Mvh.
Hebak

Apr 19, 2006 Kl. 06:38 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #3]

Se denne tråd
http://www.kjukken.dk/opslagstavlen/viewtopic.php?TopicID=2137&page=0#1016191

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Apr 19, 2006 Kl. 06:49 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #4]

Citér:
Hebak wrote:
Jeg mener, den guitar du refererer til, er blevet stjålet for mange år siden.

Er der nogen der kan huske, om det har noget på sig ?

Mvh.
Hebak


Dem der blev stjålet var en Fender Telecaster....

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...
Apr 19, 2006 Kl. 07:36 PM
Udskriv
Slaske

Status: Forumgnom
Beskeder: 379
Oprettet: Jun 16, 2005
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #5]

......jeg tror du tager fejl, KnOrr. De er udlånt af BigTone og så vidt jeg ved, er det simili, altså noget lign.
Måske er jeg fejlinformeret, men check BigTone. Du er selv fra Aalborg, så vidt jeg husker.

Slaske

_________________________________
Fi-Fi Dong, det hele er fjong

Apr 19, 2006 Kl. 09:13 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #6]

Citér:
Slaske wrote:
......jeg tror du tager fejl, KnOrr. De er udlånt af BigTone og så vidt jeg ved, er det simili, altså noget lign.
Måske er jeg fejlinformeret, men check BigTone. Du er selv fra Aalborg, så vidt jeg husker.

Slaske


Jeg tror nu ikke det er en udlånt én, ihvertfald ville det da være en smule misvisende og mærkeligt, hvis den ikke havde noget med Kim Larsen at gøre.. Og så var den i montren også slidt godt kan jeg huske!


(Uden at spørge om lov, har jeg tilladt mig at bruge Claus Grønkjærs billeder fra http://www.dearones.dk/Kims%20Guitar/SIDEN.htm - som dog også ligger her på siden)

Tror det er denne her:


.. Men kunne også være denne her:



_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Apr 19, 2006 Kl. 09:39 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #7]

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Slaske wrote:
......jeg tror du tager fejl, KnOrr. De er udlånt af BigTone og så vidt jeg ved, er det simili, altså noget lign.
Måske er jeg fejlinformeret, men check BigTone. Du er selv fra Aalborg, så vidt jeg husker.

Slaske


Jeg tror nu ikke det er en udlånt én, ihvertfald ville det da være en smule misvisende og mærkeligt, hvis den ikke havde noget med Kim Larsen at gøre.. Og så var den i montren også slidt godt kan jeg huske!


(Uden at spørge om lov, har jeg tilladt mig at bruge Claus Grønkjærs billeder fra http://www.dearones.dk/Kims%20Guitar/SIDEN.htm - som dog også ligger her på siden)

Tror det er denne her:


.. Men kunne også være denne her:




Den som Franz står med har ikke klistermærket i dag, men er "godt slidt" som du beskriver. Den benyttes stadig af Kim, og under juletourneen af Karsten Skougård.Se evt det andet billede på siden om Kims guitars.
Den guitar du viser nederst ved jeg det ikke var.
Kim har forøvrigt i dag en gibson af samme model som de to du viser på billederne. Også med påmonteret bigsby vibratorsystem og med en skiftet saddel som på de øvrige to.
Hilsen
Claus
-Prøv at spørge i biffen eller i byen om ikke nogen ved noget. Måske en eller anden har taget et foto??

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will
Apr 19, 2006 Kl. 09:55 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #8]

Citér:
Claus wrote:
Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Slaske wrote:
......jeg tror du tager fejl, KnOrr. De er udlånt af BigTone og så vidt jeg ved, er det simili, altså noget lign.
Måske er jeg fejlinformeret, men check BigTone. Du er selv fra Aalborg, så vidt jeg husker.

Slaske


Jeg tror nu ikke det er en udlånt én, ihvertfald ville det da være en smule misvisende og mærkeligt, hvis den ikke havde noget med Kim Larsen at gøre.. Og så var den i montren også slidt godt kan jeg huske!


(Uden at spørge om lov, har jeg tilladt mig at bruge Claus Grønkjærs billeder fra http://www.dearones.dk/Kims%20Guitar/SIDEN.htm - som dog også ligger her på siden)

Tror det er denne her:


.. Men kunne også være denne her:




Den som Franz står med har ikke klistermærket i dag, men er "godt slidt" som du beskriver. Den benyttes stadig af Kim, og under juletourneen af Karsten Skougård.Se evt det andet billede på siden om Kims guitars.
Den guitar du viser nederst ved jeg det ikke var.
Kim har forøvrigt i dag en gibson af samme model som de to du viser på billederne. Også med påmonteret bigsby vibratorsystem og med en skiftet saddel som på de øvrige to.
Hilsen
Claus
-Prøv at spørge i biffen eller i byen om ikke nogen ved noget. Måske en eller anden har taget et foto??


Jeg ville altså også mene det er den Franz står med, og den som står i montren er/var heller ikke monteret med et vibratorsystem! Jeg tog godt nok et billede af den med min mobiltlf. men jeg er ikke lige helt med på hvordan man får det over på computeren, for har ikke et stik til sådan noget.. Men på det billede jeg tog, er der nemlig ikke noget vibratorsystem, så er næsten sikker på det er den Franz står med.. Fedt!

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Apr 19, 2006 Kl. 10:16 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #9]

Hør nu...
den guitar som Franz står med er i dag MED vibratorsystem. Det fik Kim sat på engang i firserne så vidt jeg lige husker, og det er stadig på guitaren. Desværre.
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Apr 19, 2006 Kl. 10:22 PM
Udskriv
Slaske

Status: Forumgnom
Beskeder: 379
Oprettet: Jun 16, 2005
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #10]

Hey alle
Jeg har lige lagt røret, efter at ha' snakket med indehaveren af Big Tone Guitars i Aalborg. Han kan, som jeg skrev tidligere i denne tråd, oplyse at de udstillede effekter INTET, har med Gasolin' at gøre. Guitaren, en Les Paul Junior, er en mage til den Kim og Franz spillede på i de glade Gas-dage. Kim købte den i USA og fik, som Claus skriver, påmonteret et Bigsby vibratorsystem. Han bruger den stadig, Skovgaard bruger den af og til. Marshall stacket er også et nogenlunde mage til det Franz havde.
Altså er guitaren en mage til den Franz står med på billedet.............meeeeen det er ikke den der er udstillet, eller var, det er vist fjernet igen.
Iøvrigt kan jeg fortælle at Kim og Kjukken kommer en del i Big Tone, når de er i byen. Skovgaards mor bor lige i nærheden.
Et eller andet sted i en anden tråd spørges der på plakaten fra filmen. Jeg var så heldig, at få en i Bio City i Aalborg via en god kontakt. Er man ude om sig, kan det meste lade sig gøre. Og så var der jo lige den fede T-shirt, som jeg vandt i en konkurrence i radioen. Den et andet sted nævnte sweatshirt, har jeg ikke set, men I skal nok høre, når jeg har fået fingre i en sådan.

Claus "Slaske", Aalborg

_________________________________
Fi-Fi Dong, det hele er fjong

Apr 21, 2006 Kl. 10:46 AM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #11]

Citér:
Slaske wrote


Skovgaards mor bor lige i nærheden.
Citér:


Eneste kommentar jeg lige vil sige her er... NEJ

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı
Apr 21, 2006 Kl. 12:25 PM
Udskriv
Slaske

Status: Forumgnom
Beskeder: 379
Oprettet: Jun 16, 2005
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #12]

.......jeg referer kun til nævnte tlf.samtale. Kender ikke selv damen. Du ved måske hvor hun bor?

Slaske

_________________________________
Fi-Fi Dong, det hele er fjong

Apr 21, 2006 Kl. 01:05 PM
Udskriv
Slaske

Status: Forumgnom
Beskeder: 379
Oprettet: Jun 16, 2005
IP: Gemt
Re: Kims guitar udstillet i Aalborg [Indlæg #13]

......hva' så Zoom. Du kan da ikke bare være kategorisk og skrive "NEJ", uden at komme med et brugbart svar. Du kender måske ikke svaret

Slaske

_________________________________
Fi-Fi Dong, det hele er fjong

Apr 23, 2006 Kl. 08:03 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)