Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Om 20-30 år …. [Indlæg #1]

Jeg har tænkt på når hr. Melius Larsen den dag holder op med at synge og spille for os eller den dag vores alle-sammens-Kim forlader vores planet. Tror I hans popularitet bliver mindre, mere eller den samme af den grund ?? Vil folk stadig samle ud i det uendelige univers lige fra porcelænsting til sølvfade, spolebånd og gamle aviser ?? … eller vil tingene smuldre væk og blive værdi løs efter der er gået et stykke tid ?? vil en pladesamling kunne holde sin værdi ligesom dem der stadig samler på Elvis ?? når den tid kommer, når det kun er sjælen ... billederne/plakaterne og musikken der er tilbage, som kun kan ses og opleves hjemme fra stuerne med en fjernbetjening og fra fotoalbummet.

Der er sikkert delte meninger, i dag giver nogen hvad som helst for en plade eller en plakat til samlingen bare man har penge nok stående på kontoen ...

Hvad mener I, vil det fortsat stadig være en stor guldgruppe at samle og høre Gas/Kim musik om 20-30 år ??

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Mar 01, 2006 Kl. 01:52 PM
Udskriv
beatfan
Status: Nyt medlem
Beskeder: 2
Oprettet: Jan 20, 2006
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #2]

selvfølgelig vil musikken leve videre bare se på gasolin (jeg ved godt de alle stadig er, men de har jo ikke ligefrem givet noget håb til at de vil spille sammen mere)

men who cares om hvorvidt man kan holde pengene hjemme på kim og gas relaterede ting, det er vel ikke for at score kassen at man køber det...!

Mar 01, 2006 Kl. 06:53 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #3]

Brian, det er vanskelig å spå...spessielt om fremtiden

_________________________________

Mar 01, 2006 Kl. 07:01 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #4]

Jeg har tænkt på noget af det samme som dig, Brian.. Men jeg tror egengtligt, at når engang det hele er forbi med Kim, så vil prisen ligeså stille generelt være faldende. Dog vil de helt sjældne singler m.m sikkert stadig beholde en pæn værdi..
Men jeg har da også spekuleret på, at samlere der køber til højre og venstre, er en "dårlig" forretning om man vil, for selvom glæden ved at have de sjældne udgivelser er langt større end det økonomise aspekt, så tror jeg da kun at man vil meste på det ud i fremtiden..

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Mar 01, 2006 Kl. 07:35 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #5]

Jaa .. jeg tænker som så på de nye generationer der kommer til den tid, når vi andre bliver en generation ældre som man siger, godt nok er der ligeså ivrige fans helt ned i 3-års alderen, som sikkert også begynder at samle i 8-10 års alderen, men vil tro alle ivrige fans der bliver født og samtidig vokser op imens vores gode hr. Larsen og hans musik så længe kan opleves i levende live vil jeg tro at interessen og hans musik ikke lige forsvinder.

Dem der primært samler på Elvis i dag er en generation ældre end Gasolin, og til den tid hvis man ikke på forhånd er samler af Elvis vil interessen for ham sikkert uddø, også fordi dem der kunne eller oplevede Elvis dengang mens han var i live ville hellere ikke kunne eksistere om 20-30 år. Samme vil jeg tro med Gasolin og Kim Larsen, når den sidste samler eller geniet findes om ca. 50 år vil jeg tro at hans musik også stille glider af stablen, så vil der sikkert være noget andet der tager over, hvis der I det hele taget findes noget der hedder live-koncerter og nyt musik på et medie. Men hvor Elvis samlingerne vil ryge hen, hvis der ikke er nogen til at overtage er nok et godt spørgsmål, men jeg tror næppe de vil få nogen værdi. Samme vil jeg tro med Gasolin og Kim Larsen så jeg vil mene det er en dårlig investering næppe nogen god indtjening men sikkert en god pensionsopsparing.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Mar 01, 2006 Kl. 09:20 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #6]

Folk kjøper og samler da forsatt på Mozart sine plater, og han har vært død lenge...

_________________________________
Du glade verden!

Mar 02, 2006 Kl. 01:44 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #7]

Citér:
chrilep wrote:
Folk kjøper og samler da forsatt på Mozart sine plater, og han har vært død lenge...

Jaa man kan samle på alt det er kun at begynde at samle på en ting, nu tog jeg Elvis som et godt eksempel synes jeg, som jeg kender en del der samler på, hvor en samling nemt kan rumme over 1200 plader og ligeså mange alle mulige forskellige samleobjekter. Når man ser hvor meget der bydes og betales for Gas/Kim til samlingen vil jeg mene interessen for Mozart’s plader ikke kan være den samme eller langt fra, jeg kender ikke noget til en Mozart samling der findes sikkert også nogle sjældenheder deriblandt, vil hellere ikke gøre mig klog på det, men Mozart kan aldrig slå indtjeningerne og deres værdier på Elvis’ plader og Gas/Kim klenodierne hvor en samling typisk kan have en værdi op i mod en halv million kroner eller eftersom hvor en ivrig samler man er.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Mar 02, 2006 Kl. 02:11 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #8]

En W.A.Mozart complete works 170 cd set box kan købes for under 1000 kr. hvis man vil have hele samlingen på én gang

Der er nok noget at glæde sig til, men man kan da håbe at der engang kommer en KIM's set box med det hele inkl. ALT ...

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Mar 02, 2006 Kl. 03:33 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #9]

Citér:
Brian wrote:
En W.A.Mozart complete works 170 cd set box kan købes for under 1000 kr. hvis man vil have hele samlingen på én gang

Der er nok noget at glæde sig til, men man kan da håbe at der engang kommer en KIM's set box med det hele inkl. ALT ...


Det er da mye bedre med en samling man har bygget opp selv! Tenk alle de gode minnene.
Ellers er jeg enig med deg, selv om det nok er solgt flere plater av Mozart enn Larsen...

_________________________________
Du glade verden!
Mar 02, 2006 Kl. 05:18 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #10]

Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Brian wrote:
En W.A.Mozart complete works 170 cd set box kan købes for under 1000 kr. hvis man vil have hele samlingen på én gang

Der er nok noget at glæde sig til, men man kan da håbe at der engang kommer en KIM's set box med det hele inkl. ALT ...


Det er da mye bedre med en samling man har bygget opp selv! Tenk alle de gode minnene.
Ellers er jeg enig med deg, selv om det nok er solgt flere plater av Mozart enn Larsen...

Der skal helst fortsat stadig være interesse for Kims plader ellers er det ikke en fordel at samle en hel masse ellers vil alt hvad man har investeret i gå tabt og blive værdiløst. Selvfølgelig kun gode minder, som nogen heldigvis aldrig kan tage fra os, men der skal også helst stadig være nogle ”til at tage over” nogen der er interesseret i Kims plader om 20-30 år, medmindre man altså tager sin pladesamling med i graven for at undgå selv at se hele sin investering går op i flammer.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Mar 02, 2006 Kl. 05:39 PM
Udskriv
dennis307sw
Status: Seniormedlem
Beskeder: 130
Oprettet: Maj 08, 2005
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #11]

Hvad er nu det for noget sludder med at alle fra gasolin´ stadig er her (læs:lever ?!?!?)

Mar 02, 2006 Kl. 07:32 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #12]

Citér:
dennis307sw wrote:
Hvad er nu det for noget sludder med at alle fra gasolin´ stadig er her (læs:lever ?!?!?)

Hvem har fortalt dig det ?!?

Uglebjerg spillede engang med i Gasolin' blev syg og døde i 1994.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Mar 02, 2006 Kl. 07:44 PM
Udskriv
jesper

Status: Administrator
Beskeder: 1563
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #13]

når mine børn om 60-70år arver mine gamle plader og cder (som til den tid har tabt alt belægning) vil de 110% sikkert være mindre værdi end en kasettebånd af Gustav vinkler har idag... om 50 år er jeg næsten sikker på at det danske sprog og kultur har forandret sig så meget at Kim vil blive betragtet som gammeldags musik, der er allerede idag mange der mener at Kim Larsen musik enten er for børn, eller folk på 70...
Personligt vil jeg nok også til den tid stadig mene, at det er det bedste musik der er nogensinde er lavet af en dansk kunstner...

_________________________________
~~~ Ingen Lever Livet Baglens, Se Frem, Der ligger din fremtid ~~~

Mar 02, 2006 Kl. 07:53 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #14]

Jeg har forlengst testamentert hele samlingen til mine barn. De kan nesten alle tekstene!

_________________________________
Du glade verden!

Mar 02, 2006 Kl. 07:55 PM
Udskriv
dennis307sw
Status: Seniormedlem
Beskeder: 130
Oprettet: Maj 08, 2005
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #15]

ja Brian.. netop !! Alle fra Gasolin´ er her ikke stadigvæk !!

Mar 03, 2006 Kl. 10:48 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #16]

Citér:
dennis307sw wrote:
ja Brian.. netop !! Alle fra Gasolin´ er her ikke stadigvæk !!

Men man kan vende og dreje det på mange måder !?
Uglebjerg var kun med i starten af Gasolin, men faldt hurtigt ud igen, og blev aldrig et ægte medlem af Gasolin.

Det er noget sludder !

Gasolin kunne hellere ikke samles i dag, hvis et eller flere af medlemmerne fra dengang i 1978 ikke eksisterede, man samler hellere ikke et band med to trommeslagere, at Bjørn Uglebjerg og Mogens Mogensen var det 5. og 6. medlem eller måske omvendt, så kan der nævnes flere navne, hvis man skal til at regne på hvor mange der også har været med til at overvære indspilningerne til pladerne og også har medvirket på optagelserne på et af numrene eller to.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Mar 03, 2006 Kl. 11:44 AM
Udskriv
dennis307sw
Status: Seniormedlem
Beskeder: 130
Oprettet: Maj 08, 2005
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #17]

klip .....selvfølgelig vil musikken leve videre bare se på gasolin (jeg ved godt de alle stadig er, men de har jo ikke ligefrem.... klip


Det jeg reagerer på, er at der så skråsikkert bliver skrevet ALLE....
Og da Bjørn jo var med som trommeslager før Søren, ja så er det jo ikke sandheden at ALLE er her stadig...

Mar 03, 2006 Kl. 05:32 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #18]

Citér:
dennis307sw wrote:
klip .....selvfølgelig vil musikken leve videre bare se på gasolin (jeg ved godt de alle stadig er, men de har jo ikke ligefrem.... klip


Det jeg reagerer på, er at der så skråsikkert bliver skrevet ALLE....
Og da Bjørn jo var med som trommeslager før Søren, ja så er det jo ikke sandheden at ALLE er her stadig...

Bjørn spillede engang med i bandet, men var ikke et decideret medlem af GASOLIN' !?!
Franz, Wili og Kim manglede en trommeslager for at kunne begynde et band de fandt på at kalde "Gasolin".

Man kan også vende det om og sige, hvis ALLE havde været her inkl. Mogens Mogensen, ville Gasolin stadig kun bestå af Beckerlee, Berlev, Jønsson og Larsen, og det kan også kun være dem der kunne have startet bandet op igen også hvis det virkelig skulle ske igen, som det skete ved Mogens' begravelse !

Bjørn Uglebjerg spillede med i Gasolin’ i 1½ år mener jeg deromkring cirka, og var bl.a. med til at indspille og udsende de tre første singleplader i et oplag på et tre-cifret tal, og hvor man også kunne opleve og se ham spille før Gasolin blev til GASOLIN' i Frøstrup-lejren i 1970, der blev optaget på film som også findes på DVD i dag i stakkevis. Længere er den historie vist ikke udover at Bjørn også spillede med i Larsen's fritidsbands "Larsen & Co." og "Sylvester's Jukebox" ud over flere andre navne under flere forskellige bands.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Mar 03, 2006 Kl. 11:04 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #19]

Myten om Kim vil da leve videre for evigt, og som med Gasolin, vil han blive endnu mere populær når han ikke er mere.

Mar 06, 2006 Kl. 10:09 AM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Om 20-30 år …. [Indlæg #20]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Myten om Kim vil da leve videre for evigt, og som med Gasolin, vil han blive endnu mere populær når han ikke er mere.


Helt sikkert, så vil der i ett par år fremover...stadig komme "nye studio-opptakelser" i butikkene...

_________________________________
Mar 06, 2006 Kl. 02:00 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)