Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Er det et testpres eller ... ? [Indlæg #1]

Er det det her et testpres ?
http://cgi.ebay.com.au/Advance-Promo-LP-Gasolin-Gasolin-White-Label_W0QQitemZ4792884683QQcategoryZ306QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set

Nov 18, 2005 Kl. 07:36 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Er det et testpres eller ... ? [Indlæg #2]

Citér:
Strengelegen wrote:
Er det det her et testpres ?
http://cgi.ebay.com.au/Advance-Promo-LP-Gasolin-Gasolin-White-Label_W0QQitemZ4792884683QQcategoryZ306QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Nej, det er en advance promotion...altså trinet mellem et testpres og en almindelig promo. Denne har været udsendt til et temmeligt begrænset antal personer (måske 100 personer) som promotion. Jeg vil anbefale at passe på med at byde, da sidste gang at der var sådan en til salg, så var der almindelige promotionlabels på og ikke advance promotionlabels...sælger fik ikke salget gennemført, da højestbydende hoppede fra, og jeg fik efterfølgende tilbudt pladen til spotpris, selvom jeg ikke var med i budrunden. Jeg afslog dog, så det kan være det samme eksemplar igen omend fra en anden sælger.
Nov 18, 2005 Kl. 07:49 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Er det et testpres eller ... ? [Indlæg #3]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Er det det her et testpres ?
http://cgi.ebay.com.au/Advance-Promo-LP-Gasolin-Gasolin-White-Label_W0QQitemZ4792884683QQcategoryZ306QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Nej, det er en advance promotion...altså trinet mellem et testpres og en almindelig promo. Denne har været udsendt til et temmeligt begrænset antal personer (måske 100 personer) som promotion. Jeg vil anbefale at passe på med at byde, da sidste gang at der var sådan en til salg, så var der almindelige promotionlabels på og ikke advance promotionlabels...sælger fik ikke salget gennemført, da højestbydende hoppede fra, og jeg fik efterfølgende tilbudt pladen til spotpris, selvom jeg ikke var med i budrunden. Jeg afslog dog, så det kan være det samme eksemplar igen omend fra en anden sælger.


Jeg synes også det er en mangelfuld beskrivelse

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Nov 18, 2005 Kl. 08:13 PM
Udskriv
hundehus
Status: Medlem
Beskeder: 61
Oprettet: Okt 28, 2005
IP: Gemt
Re: Er det et testpres eller ... ? [Indlæg #4]

ved godt jeg spørger lidt dumt, men jeg ved ikke så meget om det!

er en testpresning mere eller mindre sjælden og efterspurgt end en promo ?
Hvis han har solgt den på ebay som promo for $ 660,00 er en tilsvarende testpresning så mere eller mindre værd?

Nov 21, 2005 Kl. 09:58 PM
Udskriv
hundehus
Status: Medlem
Beskeder: 61
Oprettet: Okt 28, 2005
IP: Gemt
Re: Er det et testpres eller ... ? [Indlæg #5]

ps
tænker selvfølgelig også lidt på min egen gas test der skal på auktion til dec.!

Nov 21, 2005 Kl. 09:59 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Er det et testpres eller ... ? [Indlæg #6]

Citér:
hundehus wrote:
ved godt jeg spørger lidt dumt, men jeg ved ikke så meget om det!

er en testpresning mere eller mindre sjælden og efterspurgt end en promo ?
Hvis han har solgt den på ebay som promo for $ 660,00 er en tilsvarende testpresning så mere eller mindre værd?

Normalt vil et tespres opnå en højere pris end en promo ene og alene af den grund, at antallet af ens promoer normalt er nogle hundrede stykker (kan da også være under 100 eller over 1000), mens antallet af ens testpresninger kan tælles på en hånd, og under normale omstændigheder ville alle være blevet destrueret. Hvis antallet af promoer og testpresninger var ens, så ville jeg mene, at promoen kunne opnå den højeste pris, fordi der er rigtigt mange, som samler på promoer for at få samlingen komplet, mens en testpresning er at opfatte som en kuriositet, som man ikke kan samle komplet, men er velegnet til at hænge op på væggen. Hvis mixet på en testpresning er anderledes end på den efterfølgende udgivelse, så vil prisen for testpresningen dog gå mod det absurde. For at sammenligne prismæssigt med testpresninger, så bliver de amerikanske acetater med en sang fra det omtalte album typisk handlet for mellem tre og syv kilo stykket.
Nov 22, 2005 Kl. 08:26 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)