Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
This is my life
Status: Nyt medlem
Beskeder: 5
Oprettet: Jan 20, 2005
IP: Gemt
Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #1]

Hvorfor tar ikke Kim og bandet seg tid til en tur med "Danskebåten" opp til Oslo og avholder konserter for de norske fansene?
Når Kim kan fylle opp i London og sågar avholde tre konserter på Island, så må han da minst kunne spille i en uke uten problem i Norge.
Var selv på tre fulle hus i VEGA i fjor men vil helst ha ham og bandet til Norge. Inntil videre får jeg nøye meg med Fredrikshavn og Køben da det er enkelt å komme seg dit for oss Nordmenn.

Sep 08, 2005 Kl. 08:53 AM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #2]

Helt enig! Vi må sette i gang en aksjon!! Hjem igjen kan han ta danskebåten fra Bergen, sånn at vi her vest også får oppleve ham. Og i mellomtiden får vi reise til Danmark et par ganger i året. Dyrt, men veldig moro...

_________________________________
Du glade verden!

Sep 08, 2005 Kl. 10:09 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #3]

Der er TUDEKIKS ved udgangen .....

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Sep 08, 2005 Kl. 10:21 AM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #4]

Tudekiks

Den ægte vare!

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Sep 08, 2005 Kl. 01:51 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #5]

Tudekiks?

_________________________________
Du glade verden!

Sep 08, 2005 Kl. 02:10 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #6]

Spøg til side..

Jeg synes bare i skal maile til Kims manager Jørn Jeppesen.. (jorn@pfmmanagement.dk - selvom det sikkert er blevet gjort utallige gange) men jeg tror det eneste der evt. ville hjælpe, er mails og atter mails, da det så måske efterhånden går op for Kim og co. at de måske skulle have Norge i tankerne næste gang!
Men ja, i fortjener at høre dem på norsk grund..

Mvh KnOrr

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Sep 08, 2005 Kl. 04:10 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #7]

Jeg har nettopp sendt dette brevet til JørnØrn. Fint hvis alle andre nordmenn gjør det samme!

Hei!
Nå er det andre gang på seks måneder jeg må reise til Danmark for å høre mitt store Idol. Jeg var på Rockparty i Frederikshavn i mai og skal høre julekonserten i Frederiksværk siste helg i november. Danmark er et deilig land, og det er heldigvis ikke så dyrt for oss nordmenn å reise dit.
Men vi vil ha Kim & Kjukken til Norge! Vi er fortsatt mange fans, i Langesund for fire år siden var det stappfullt i Wrightegaarden. Jeg er sikker på at en konsert i Bergen ville trekke 1000-2000 mennesker.
Kan du hjelpe meg med dette??
Mvh
Christian Nome Lepsøe

_________________________________
Du glade verden!

Sep 08, 2005 Kl. 06:29 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #8]



Ja her er så det "berømte"
utsagn fra Larsen's manager.
Jeg har imidlertid selv snakket
med Jesper Rosenquist pr. telefon
og han sa at det her med røykeloven
osv definitivt ikke var årsaken - og at
Kjukken mer eller gjerne vil spille
i Norge igjen, og kom til å gjøre det,
for de har alltid trives godt her oppe.

Okey så tok de avsted til Island.
Men jeg er nok heller mer av den oppfattning
at det går så utrolig godt på Dansk jord
at man nedprioriterer de andre Skandinaviske
land pr. tiden. Men når det er sagt så har
jo Kim spilt her oppe i alle år, også under
den fantastiske "Midt om natten" perioden.

Nei det er ikke godt å si hva som er den
egentlige årsak - det vet de vel kun selv.
Men jeg kan ihvertfall aldri huske Kim
noensinne har holdt seg borte fra Norske
spillesteder like lenge som denne perioden.
Er det ikke 4-5 år nå? Men vi får da bare
ta avsted så lenge...og om han hadde spilt
i Norge så hadde jeg uannsett tatt avgårde



PS: Jeg sendte notisen til Jørn. Men fikk ikke
noe svar på den. Det er vel faktisk den eneste
gangen han ikke har svart meg på mail.

_________________________________

Sep 08, 2005 Kl. 06:50 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #9]

Det er fire år siden sist. Spilte i Langesund i august 2001 (der var jeg), og deretter på Voss (der var jeg ikke, selv om Voss er mye nærmere Bergen enn Langesund er...) oktober samme år. Siden har ingen sett verken han eller Kjukken. Begynner nesten å minne om en skandale!

_________________________________
Du glade verden!

Sep 08, 2005 Kl. 08:26 PM
Udskriv
Karl Helge

Status: Forumgnom
Beskeder: 749
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #10]

Citér:
chrilep wrote:
Begynner nesten å minne om en skandale!


Ja! Skandale kan man trygt si!!!

_________________________________
Havene tar dem, de sorte seilere...
Sep 08, 2005 Kl. 09:32 PM
Udskriv
Hubertus

Status: Seniormedlem
Beskeder: 108
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #11]

Jeg synes som skandinavier at det nærmest tenderer det skandaløse , at Larsen fravælger Norge pga. en pelitesse som rygeforbud (HVIS det er årsagen). Ville nogensomhelst gribe ind i Norge, hvis han fyrede "et par Prince af" under koncerten Of course not .... No Way ? Det lugter desværre langt væk af en primitiv opførsel, der ikke er vor danske skjald værdig på nogen måde.

Kim ! Stop din barnlige opførsel. Du får absolut INGEN sympati fra undertegnede (ikke-rygende) og formentlig ikke fra mange andre dansk/norske/svenske fans.

Desillusionerede beklagende hilsner, Hubertus.

Sep 09, 2005 Kl. 02:01 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #12]

Citér:
Hubertus wrote:
Jeg synes som skandinavier at det nærmest tenderer det skandaløse , at Larsen fravælger Norge pga. en pelitesse som rygeforbud (HVIS det er årsagen). Ville nogensomhelst gribe ind i Norge, hvis han fyrede "et par Prince af" under koncerten Of course not .... No Way ? Det lugter desværre langt væk af en primitiv opførsel, der ikke er vor danske skjald værdig på nogen måde.

Kim ! Stop din barnlige opførsel. Du får absolut INGEN sympati fra undertegnede (ikke-rygende) og formentlig ikke fra mange andre dansk/norske/svenske fans.

Desillusionerede beklagende hilsner, Hubertus.


UNDSKYLD Hubertus !!!!!!!!!

Om nogen vil gribe ind fordi han fyrer et par prince af og får en bajer på scenen?? JA du kan jo blot gå tilbage til Rednex de fik en stor böde og der var en masse polimik FORDI de rög på scenen og drak ÖL...

MEN er det ikke lige at gå over stregen og kalde Kim Larsen for Barnlig med en primitiv opförsel

ER der i det hele taget nogen der kender GRUNDEN til, at de har "fravalgt" Norge ?
Selv havde jeg for et par år siden fornöjelsen at tale et par timer med Hans Fagt på en bäverding i KBH för et job han slkulle spille, og vi kom ind over rigtigt mange ting - om hvor HÅRDT de lange ture dengang havde väret. Specielt nävnte han at afstande OG vej forholdene i Norge var en ekstrem belastning. Faktisk tärrede en uge på vejene deroppe det samme som en forårs turne i Danmark..sagde Hans
Jeg ved så ikke i dag, om det er DET der er medvirkende til (sammen med forbudene), at de IKKE kommer..

Men når du nu HAR valgt at kalde ham barnlig med en primitiv opförsel, så vil jeg da opfordre dig til, at finde dig et andet idol - som värdsätter sine fans lige over hele verden...

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Sep 09, 2005 Kl. 07:38 AM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #13]

Citér:
Bent wrote:
..så vil jeg da opfordre dig til, at finde dig et andet idol - som värdsätter sine fans lige over hele verden...


Ja - tænk hvis du havde været Elvis fan (da han levede )
Han havde fans over hele verden - men spillede kun i USA

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Sep 09, 2005 Kl. 08:48 AM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #14]

1) Larsen er ikke barnlig og har ikke en primitiv oppførsel!
2) Mens man kjører gjennom Danmark på 4-5 timer, må man ha 4-5 dager for å kjøre gjennom Norge...
3) Derfor bør Larsen ta danskebåten til Oslo, kjøre til Bergen (6 timer), og ta båten hjem igjen herfra.

_________________________________
Du glade verden!

Sep 09, 2005 Kl. 09:08 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #15]

og hvad så med resten af Norge ?

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Sep 09, 2005 Kl. 09:17 AM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #16]

Hvis de er virkelige fans, kommer de til Oslo eller Bergen!

_________________________________
Du glade verden!

Sep 09, 2005 Kl. 09:37 AM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #17]

Citér:
Bent wrote:
og hvad så med resten af Norge ?



.... og Finland

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Sep 09, 2005 Kl. 09:45 AM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #18]

Fikk nettopp dette svaret fra JørnØrn:

Hej

Umiddelbart tror jeg ikke, at en Kim Larsen & Kjukken turné ligger lige for i Norge. Jeres smukke land til trods, har vi et rimeligt anstrengt forhold til Jeres rygepolitik. Men ingen kan spå om fremtiden, så lad os se



Med venlig hilsen

Jørn Jeppesen

_________________________________
Du glade verden!

Sep 09, 2005 Kl. 10:40 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #19]

Citér:
chrilep wrote:
Fikk nettopp dette svaret fra JørnØrn:

Hej

Umiddelbart tror jeg ikke, at en Kim Larsen & Kjukken turné ligger lige for i Norge. Jeres smukke land til trods, har vi et rimeligt anstrengt forhold til Jeres rygepolitik. Men ingen kan spå om fremtiden, så lad os se



Med venlig hilsen

Jørn Jeppesen


Så fik vi det sat på plads...

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Sep 09, 2005 Kl. 11:19 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #20]

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Bent wrote:
og hvad så med resten af Norge ?



.... og Finland

Nemmerlig Larsen har ikke väret HER siden han var her med Gasolin og var vägen i 7 dögn da solen ikke ville gå ned för EFTER "Juhannus" ...:o)

Så FInalnd BÖR komme för NORGE

Solokonceert KUN for mig ... lägger gerne have til

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Sep 09, 2005 Kl. 11:23 AM
Udskriv
GOTT

Status: Medlem
Beskeder: 16
Oprettet: Apr 27, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #21]

Til gengæld er de interesseret i at komme til Flensborg igen, men der kan man jo også få billige øl

Sep 09, 2005 Kl. 02:19 PM
Udskriv
Hubertus

Status: Seniormedlem
Beskeder: 108
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #22]

Citér:
Bent wrote:
UNDSKYLD Hubertus !!!!!!!!!

Om nogen vil gribe ind fordi han fyrer et par prince af og får en bajer på scenen?? JA du kan jo blot gå tilbage til Rednex de fik en stor böde og der var en masse polimik FORDI de rög på scenen og drak ÖL...

MEN er det ikke lige at gå over stregen og kalde Kim Larsen for Barnlig med en primitiv opförsel

ER der i det hele taget nogen der kender GRUNDEN til, at de har "fravalgt" Norge ?
Selv havde jeg for et par år siden fornöjelsen at tale et par timer med Hans Fagt på en bäverding i KBH för et job han slkulle spille, og vi kom ind over rigtigt mange ting - om hvor HÅRDT de lange ture dengang havde väret. Specielt nävnte han at afstande OG vej forholdene i Norge var en ekstrem belastning. Faktisk tärrede en uge på vejene deroppe det samme som en forårs turne i Danmark..sagde Hans
Jeg ved så ikke i dag, om det er DET der er medvirkende til (sammen med forbudene), at de IKKE kommer..

Men når du nu HAR valgt at kalde ham barnlig med en primitiv opförsel, så vil jeg da opfordre dig til, at finde dig et andet idol - som värdsätter sine fans lige over hele verden...



Ja ja da - godt ord igen. Det er jo ikke Kim Larsens generelle måde at være på jeg anfægter, tværtimod synes jeg der er mange gode grunde til at lytte til hans kritik af det moderne samfunds mangler, og dertil kommer at Kim er et varmt menneske som interesserer sig for sine omgivelser og aldrig er ligeglad. Det er bl.a. det der gør, at mange deriblandt jeg selv har lyst til at lytte til hans musik, fordi hans tekster siger én noget om livet, som man kan nikke genkendende til.

Selv som fan, kan der dog være ting som man ryster på hovedet af. Vi er nok uenige, Bent, men hvis det norske rygeforbud er grunden til at Kim & Kjukken ikke vil besøge sine fans i Norge, synes jeg det er for ringe af ham. Vi havde tidligere på året en polemik omkring Larsens holdning til rygning - den vil jeg ikke røre op i igen - men det skuffer mig at han på ryger-området nærmest udviser religiøs stædighed, som slet ikke passer ind i helhedsbilledet af ham som en varm og tolerant kunstner.

Måske er det ikke den egentlige årsag til at han bliver væk fra Norge, men jeg synes ikke vejforholdene og afstandene kan bruges som undskyldning for at holde sig væk. Der er ingen der siger, at bandet partout skal besøge Nord Kap, Tromsø, Narvik og andre nordlige steder. Ligesom han kunne tage til London, kan han også udmærket spille et par koncerter i det sydlige Norge uden at være segnefærdig bagefter. Jeg tror ikke det er hårdere at rejse til Oslo end London. Bare én koncert i Norge er bedre end slet ingen.

Nej, det lugter langt væk af en protest imod det norske rygeforbud, som går udover sagesløse norske fans, og det synes jeg er for lavt for en kunstner af hans format. Beklager, men vi bliver nok ikke enige.
Sep 09, 2005 Kl. 03:09 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #23]

1) Det er fortsatt lov å røyke utendørs i Norge.
2) En konsert i Oslo er ikke nok. Da reiser jeg heller til Danmark.


_________________________________
Du glade verden!

Sep 09, 2005 Kl. 03:54 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #24]

Citér:
Hubertus wrote:
Måske er det ikke den egentlige årsag til at han bliver væk fra Norge, men jeg synes ikke vejforholdene og afstandene kan bruges som undskyldning for at holde sig væk. Der er ingen der siger, at bandet partout skal besøge Nord Kap, Tromsø, Narvik og andre nordlige steder. Ligesom han kunne tage til London, kan han også udmærket spille et par koncerter i det sydlige Norge uden at være segnefærdig bagefter. Jeg tror ikke det er hårdere at rejse til Oslo end London. Bare én koncert i Norge er bedre end slet ingen.


Der er vel også muligt at flyve i Norge, hvis afstandene i bus er for lange. Mon det evt. er for dyrt eller upraktisk at flyve, til at det er et egentligt transportalternativ?
Sep 09, 2005 Kl. 07:04 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Hvorfor kommer ikke KIM til Norge? [Indlæg #25]

Citér:
Hubertus wrote:
Nej, det lugter langt væk af en protest imod det norske rygeforbud, som går udover sagesløse norske fans, og det synes jeg er for lavt for en kunstner af hans format. Beklager, men vi bliver nok ikke enige.


Jeg er enig med dig Hubertus..

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Sep 09, 2005 Kl. 07:30 PM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)