Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Gasolin' - Pengesum [Indlæg #1]

For et par år siden skulle Gasserne givetvis været blevet tilbudt præcis 25 millioner kroner, for at spille til et enkelt arrangement..
Er der nogen der ved noget mere om det?

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Sep 05, 2005 Kl. 11:44 PM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #2]

Det du nok tænker på var i forbindelse med Roskilde festivalens 25 års jubilæum. Gudskelov sagde de nej, for så kan alle vi andre drømme videre....

Gasolin' for evigt!

Sep 06, 2005 Kl. 07:59 AM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #3]

Det de fik tilbudt der, var ikke i nærheden af 25 mill..... Det var vist omkring 2-4 mill..... Ifølge Mikael Berthelsens interview med Wili Jønsson fra 1999.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Sep 06, 2005 Kl. 10:57 AM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #4]

I BT stod der, at de hver ville få en mille efter skat for at stille op.

Nu hedder det sig at de alle sagde nej, men nogle sagde vist mere nej fordi de vidste at andre bestemt ville sige nej.

Sep 06, 2005 Kl. 11:56 AM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #5]

Ligegyldigt hvad var det godt de sagde nej..
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Sep 06, 2005 Kl. 01:14 PM
Udskriv
gas3

Status: Seniormedlem
Beskeder: 189
Oprettet: Dec 26, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #6]

hvorfor nej ?

Rolling Stones har lige lavet super skive

Black Sabbath laver fed shows

de er sku ældre eller lige gamle med gasserne.

Sep 06, 2005 Kl. 02:56 PM
Udskriv
Knaldperlen

Status: Forumgnom
Beskeder: 241
Oprettet: Dec 01, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #7]

Ja hvorfor var det godt de sagde nej ?
Slevfølgelig ville det ikke være det samme.. Men jeg kunne ekstremt gerne tænke mig at hører gasserne..

_________________________________
Tab - Længsel - Lyst - Lykke - Fest og ballade - Er bare nogle af ingredienserne i dunken - Gasolin er selve livet... - levet.

Sep 06, 2005 Kl. 03:01 PM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #8]

Vi kunne alle sammen godt tænke os at høre Gas en sidste gang. Og når vi så havde hørt dem bare en enkelt gang mere. Og en mere...

Storheden ved Gas er at de stoppede da de var allerbedst og helt på toppen. Med alle de ludere i dansk musik er det noget helt særligt. Og så kan nogle af os jo glæde os over at have været der mens det skete. Desværre vil vi aldrig kunne beskrive helt hvordan det var. Ordet fantastisk kan slet ikke dække.

Gasolin' for evigt!

Sep 06, 2005 Kl. 03:05 PM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #9]

Da jeg "desværre" er født for sent, har jeg ikke været til en Gas'-koncert, så det ville være en kæmpe oplevelse for mig at kunne høre dem live.
Jeg er simpelthen træt af at måtte "nøjes" med Peter og De Andre Kopier

Sep 06, 2005 Kl. 04:17 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #10]

Storheden ved Gas er at de stoppede da de var allerbedst og helt på toppen. Med alle de ludere i dansk musik er det noget helt særligt. Og så kan nogle af os jo glæde os over at have været der mens det skete. Desværre vil vi aldrig kunne beskrive helt hvordan det var. Ordet fantastisk kan slet ikke dække.

Lige præcis. Derfor.
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Sep 06, 2005 Kl. 04:24 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #11]

Citér:
Claus wrote:
Storheden ved Gas er at de stoppede da de var allerbedst og helt på toppen. Med alle de ludere i dansk musik er det noget helt særligt. Og så kan nogle af os jo glæde os over at have været der mens det skete. Desværre vil vi aldrig kunne beskrive helt hvordan det var. Ordet fantastisk kan slet ikke dække.

Lige præcis. Derfor.
Claus


Faktisk så er der INGEN som vet om toppen var nådd for Gasolin' - hvem kan si hva der ville skje, og hvilke kontakter de ville få de nærmeste år etter oppløsningen? No-one....så lever myten vider....og den er de alle 4 tilfredse med.

_________________________________
Sep 06, 2005 Kl. 04:43 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #12]

Blot for at der ikke skal opstå rygter, så lad det være sagt at jeg ALDRIG har tilbudt et beløb i den størrelsesorden!

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Sep 06, 2005 Kl. 05:06 PM
Udskriv
Megapower

Status: Gæst
Beskeder: N/A
Oprettet: N/A
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #13]

Ja myten om gas drengene lever videre, og ingen ved hvad de ellers kunne have drevet det til, men seriøst tror jeg at med de skænderier der fortælles at der var internt i bandet, og stil skiftet der var i musikken dengang, ja så skulle gas drengene virkelig have ændret sig, både internt og rent stilmæssigt for at de kunne være blevet større. rockmusikkens tid var jo ved at være slut, og personligt mener jeg at det var allerede der i slutningen af 70'erne starten af 80'erne at vor tids dance og tecno osv. blev startet med det der dengang hed disco, og forestil jer engang gas drengene som disko drenge?? nej vel!
om gasserne kunne have bevaret den danske rock musik er tvivlsomt, men ved de stoppede og kim tog nogen år i udlandet og alt det andet der skete, ja det tror jeg at det bevarede de gamle gassere som en legende, og det bannede sikkert også vejen for det vi idag forstår ved dansk rock, og fremfor alt, det gjorde at Kim idag stadig har succes med de gamle gas hit's når han er ude med kjukkerne. men alt dette er jo bare min personlige tro, men min personlige tro er heller ikke et sekundt i tvivl om at en enkelt stående gas koncert eller 5 ville blive succes'er ud over alle grænser, men det er jo en kendt sag at gasserne ikke spillede for pengenes skyld men af hjertets lyst, og derfor vil de sikkert aldrig blive samlet igen, de Kim jo har sine kjukker, franz har sine jern skulpturer og sit kunst og jo egentlig mere eller mindre har droppet musikken, og de andre gassere har jo også deres eget. desuden var mogens mogensen jo også en form for drivkraft i gasolin, og manden er jo død, så selvom om kim skriver nogen kanon fede tekster, så vil han ikke alene kunne lave en rigtig gas tekst som franz ville være med til at spille, og hjælpen fra willi ville jo nok være begrænset da han eftersigende er en dårlig tekst forfatter, og om franz selv ville kunne bidrage med noget de alle kunne blive enige om er nok også tvivlsomt. derfor lad os nu alle se det i øjnene gas er og bliver ved med at være opløst, men vil for altid være danmarks største, bedste og mest succes rige danske rock orkester.

Sep 06, 2005 Kl. 05:26 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #14]

Citér:
IrmaGrad wrote:
Blot for at der ikke skal opstå rygter, så lad det være sagt at jeg ALDRIG har tilbudt et beløb i den størrelsesorden!

:)


Og i det samme øyeblikk gav du næring til det du avkrefter. Men jeg tror aldri det vil gå så langt....t.o.m. ikke her på kjukken.dk.

_________________________________
Sep 06, 2005 Kl. 05:30 PM
Udskriv
Ditte

Status: Banned bruger
Beskeder: 532
Oprettet: Mar 17, 2005
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #15]

Citér:
Megapower wrote:
Ja myten om gas drengene lever videre, -//- derfor lad os nu alle se det i øjnene gas er og bliver ved med at være opløst, men vil for altid være danmarks største, bedste og mest succes rige danske rock orkester.


Megapower jeg er enig med dig, Kim Larsen har ikke bevist endnu, at han kan lave Gasolin tekster, der er altid undertoner af seriøsitet og dybde i Kims tekster. Ved min gud han laver dejlige tekster, men det er ikke Gasolin tekster.

Kh

Ditte

_________________________________
[Edited by Ditte på Okt 03, 2005 Kl. 09:30 PM]
Sep 06, 2005 Kl. 05:37 PM
Udskriv
gas3

Status: Seniormedlem
Beskeder: 189
Oprettet: Dec 26, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #16]

megapower

du glemmer søren,han ka fam.. stadig banke trommer
så tjek lige midnight blues , til jer der aldrig så gasserne
prøv med midnight blues de sparke røv

sku bedre end pop- drengen k. larsen

Sep 06, 2005 Kl. 08:22 PM
Udskriv
Ditte

Status: Banned bruger
Beskeder: 532
Oprettet: Mar 17, 2005
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #17]

Citér:
gas3 wrote:
megapower

du glemmer søren,han ka fam.. stadig banke trommer
så tjek lige midnight blues , til jer der aldrig så gasserne
prøv med midnight blues de sparke røv

sku bedre end pop- drengen k. larsen



"pop- drengen k. larsen" Hmmmmmmmmmm soul tekster, pakket ind i pop musik

Kh

Ditte

_________________________________
[Edited by Ditte på Okt 03, 2005 Kl. 09:30 PM]
Sep 06, 2005 Kl. 08:54 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #18]

Citér:
Megapower wrote:
Ja myten om gas drengene lever videre, og ingen ved hvad de ellers kunne have drevet det til, men seriøst tror jeg at med de skænderier der fortælles at der var internt i bandet, og stil skiftet der var i musikken dengang, ja så skulle gas drengene virkelig have ændret sig, både internt og rent stilmæssigt for at de kunne være blevet større. rockmusikkens tid var jo ved at være slut, og personligt mener jeg at det var allerede der i slutningen af 70'erne starten af 80'erne at vor tids dance og tecno osv. blev startet med det der dengang hed disco, og forestil jer engang gas drengene som disko drenge?? nej vel!
om gasserne kunne have bevaret den danske rock musik er tvivlsomt, men ved de stoppede og kim tog nogen år i udlandet og alt det andet der skete, ja det tror jeg at det bevarede de gamle gassere som en legende, og det bannede sikkert også vejen for det vi idag forstår ved dansk rock, og fremfor alt, det gjorde at Kim idag stadig har succes med de gamle gas hit's når han er ude med kjukkerne. men alt dette er jo bare min personlige tro, men min personlige tro er heller ikke et sekundt i tvivl om at en enkelt stående gas koncert eller 5 ville blive succes'er ud over alle grænser, men det er jo en kendt sag at gasserne ikke spillede for pengenes skyld men af hjertets lyst, og derfor vil de sikkert aldrig blive samlet igen, de Kim jo har sine kjukker, franz har sine jern skulpturer og sit kunst og jo egentlig mere eller mindre har droppet musikken, og de andre gassere har jo også deres eget. desuden var mogens mogensen jo også en form for drivkraft i gasolin, og manden er jo død, så selvom om kim skriver nogen kanon fede tekster, så vil han ikke alene kunne lave en rigtig gas tekst som franz ville være med til at spille, og hjælpen fra willi ville jo nok være begrænset da han eftersigende er en dårlig tekst forfatter, og om franz selv ville kunne bidrage med noget de alle kunne blive enige om er nok også tvivlsomt. derfor lad os nu alle se det i øjnene gas er og bliver ved med at være opløst, men vil for altid være danmarks største, bedste og mest succes rige danske rock orkester.


Skänderierne var med til at forbedre Gasolin hele tiden - uden dem var der nok ikke kommet det ud af det som der jo egentligt er.
Mogens Mogensen var jo ikke en DRIVKRAFT - Men en inspiration og "ind putter" med sin sublime tekster JA...
Dog mener jeg stadig at Kim har skrevet MANGE gode tekster selv .- og jeg er LANGT fra enig med Ditte i, at der ALTID er en undertone af dybde og seriösitet i hans tekster. Tag feks sangen "Du er söd" den siger INTET... feks.. og der er flere af samme skuffe men hvad gör det når bare musikken er god ?
Gasolin´ så ALDRIG "sig selv" for andet end glade spillemänd med utroligt rod i ökonomien... De var ikke og er ikke "in it for the money" som Franz ynder at sige. De spillede fordi de kunne lide det.
En eller 5 Gasolin koncerter i dag vil väre det VÄRSTE der kunne ske dette hedengangne band. ALDRIG I LIVET.. Det ville komme op i samme katastrofe kategori som 9/11, Tsunamien og nu New Orleans...
Synd for jer der enten blev födt da de var på toppen og ligeså synd for jer der er kommet til endnu senere som "KUN" har hört musikken og set dem på TV.
Os der havde denne fornöjelse at opleve dem live (mange gange) kan berette herfra og til evigheden om, hvor godt det var - for det var det... Men det kan i jo ikke bruge til ret meget.

Kim har jo igennem årene taget den ene Gaolin klassiker op efter den anden - ok det er IKKE gasolin - men det er trods alt den originale stemme der fremförer hit efter hit - godt hjulpet af nye dygtige musikere..
Så lad os nyde det så länge det står på, og nöjes med at grave i de gamle vhs´er eller DVDér hvorpå disse herlige klips og optagelser ligger på...

Flammen bränder aldrig ud - musikken lever evigt
Gas FOREVER

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Sep 07, 2005 Kl. 08:05 AM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #19]

:)




Og i det samme øyeblikk gav du næring til det du avkrefter. Men jeg tror aldri det vil gå så langt....t.o.m. ikke her på kjukken.dk.


Jeg har ingen yderligere kommentarer!



_________________________________
-salig er den der tør give den bort
Sep 07, 2005 Kl. 09:01 AM
Udskriv
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #20]

Citér:
Ditte wrote:
Citér:
Megapower wrote:
Ja myten om gas drengene lever videre, -//- derfor lad os nu alle se det i øjnene gas er og bliver ved med at være opløst, men vil for altid være danmarks største, bedste og mest succes rige danske rock orkester.


Megapower jeg er enig med dig, Kim Larsen har ikke bevist endnu, at han kan lave Gasolin tekster, der er altid undertoner af seriøsitet og dybde i Kims tekster. Ved min gud han laver dejlige tekster, men det er ikke Gasolin tekster.

Kh

Ditte


Det ville godt nok også være underligt hvis en mand omkring de 60 år skulle skrive tekster som en på 25-30 år.

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....
Sep 07, 2005 Kl. 09:49 AM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #21]

Tjaeh, gudskelov har Larsen da ændret sig (det er kun os andre der hænger fast i 70'er-dyndet), og jeg kan slet ikke se hverken Larsen eller Kjukken for mig spille Rabalder, Kina Rock og andet af den skuffe.

Jeg kan vride mig i smerte når Kjukken spiller Gas-numre, og jeg kan kaste op når storfjolset Peter Moltzen meget-meget ringe forsøger at efterligne Larsen - oven i købet med velkendte live-citater fra Gas-tiden. Hvis nogen synes der er noget som helst Larsen'sk eller Gasolin' over PODAK, så må de være fra Togo eller Kirgisistan.

Som Jønsson en gang sagde: Hvis de vil spille, må de sgu finde på noget selv...

Sep 07, 2005 Kl. 10:28 AM
Udskriv
Ditte

Status: Banned bruger
Beskeder: 532
Oprettet: Mar 17, 2005
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #22]

Citér:
Thorsen wrote:


Det ville godt nok også være underligt hvis en mand omkring de 60 år skulle skrive tekster som en på 25-30 år.


Enig igen... Så lad nu Larsen være Larsen snart 60 dejlige år ældre end den dag han blev os og jorden givet, med 60 års livserfaring og dybe tekster...Gasolin var Gasolin... og er ikke mere live, kun på cd skiverne. De hverken kan eller skal vende tilbage til Gasolin.. Det ville ikke være nogen succes, er jeg overbevist om.

Kh

Ditte

_________________________________
[Edited by Ditte på Okt 03, 2005 Kl. 09:30 PM]
Sep 07, 2005 Kl. 06:11 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #23]

Citér:
Rasmus136 wrote:
Tjaeh, gudskelov har Larsen da ændret sig (det er kun os andre der hænger fast i 70'er-dyndet), og jeg kan slet ikke se hverken Larsen eller Kjukken for mig spille Rabalder, Kina Rock og andet af den skuffe.

Jeg kan vride mig i smerte når Kjukken spiller Gas-numre, og jeg kan kaste op når storfjolset Peter Moltzen meget-meget ringe forsøger at efterligne Larsen - oven i købet med velkendte live-citater fra Gas-tiden. Hvis nogen synes der er noget som helst Larsen'sk eller Gasolin' over PODAK, så må de være fra Togo eller Kirgisistan.

Som Jønsson en gang sagde: Hvis de vil spille, må de sgu finde på noget selv...


Det er det de ikke kan.... Sörgeligt er det, når manden også DIREKTE kopierer Larsen MELLEM numrene på en efter min mening komplet latterlig måde...
Men på den anden side set, så ryger der jo mange KODA kroner i Gas kassen......

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Sep 08, 2005 Kl. 06:55 AM
Udskriv
timmi
Status: Medlem
Beskeder: 56
Oprettet: Maj 28, 2005
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #24]

Hvorfor sier noen fans de IKKE ville sett et "comeback" med Gasolin!!!Hadde det vært aktuelt med Gaskonserter, er jeg
FULLSTENDIG overbevist om at de samme mennesker hadde løpt
det de var god for til billettlukene, og ekstatisk med skjelvende hender betalt sine billetter......
(Å si noe annet tror jeg simpelthen ikke på!)

Sep 08, 2005 Kl. 02:28 PM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Gasolin' - Pengesum [Indlæg #25]

Seføli havde vi da købt billetter - til første række midt for. Uanset prisen og alt det der. Men som de synger i Strengelegen kan vi alligevel ikke få nok - og tænk hvis det lød som lort. Det er derfor vi respekterer af de stoppede da de var størst. Det minde er det smukkeste, og det kan man bære hele livet. Jeg har også været helt vild med The Sweet, men når Andy Scott er den eneste tilbage, bliver det sgu pinligt. Derfor er det vi er flere der hellere (trods det at vi seføli gerne ville se dem bare en gang til) vil bære det smukke minde om et helt fantastisk orkester end at risikere det ødelagt af en pinlig genforening. Og ved at de lader være hæver de sig jo også over den gemene hob af rockprostituerede - og det kan vi alle sammen være stolte af.

Gasolin' for evigt - i musikken og i mindet...

Sep 08, 2005 Kl. 04:55 PM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)