Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #26]

Citér:
timmi wrote:
Jo takk!
Selv om det meste av Gasolin holder seg godt i dette tusentallet, er det udiskutabelt at de gav seg på sitt aller beste."Gør det noget" pekte virkelig fremover, men desverre
ble det slutten, men akk så smukt!!!


" i det hele tatt er vår verden blivet temmelig trist...."

_________________________________
Jul 23, 2005 Kl. 07:55 PM
Udskriv
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #27]

J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R

S O L S O R T E V E J
C H R I S T I A N S H A V N S K A N A L

Strengelegen i Cirkusbygniingen for mange mange år siden med en RIGTIG spillemand, det var KVAL.
Nogen der husker årstallet

[Edited by Brian4291 på Jul 23, 2005 Kl. 08:45 PM]

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!

Jul 23, 2005 Kl. 08:44 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #28]

Citér:
Brian4291 wrote:
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R

S O L S O R T E V E J
C H R I S T I A N S H A V N S K A N A L

Strengelegen i Cirkusbygniingen for mange mange år siden med en RIGTIG spillemand, det var KVAL.
Nogen der husker årstallet


hvilket band ?

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Jul 23, 2005 Kl. 09:05 PM
Udskriv
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #29]

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R

S O L S O R T E V E J
C H R I S T I A N S H A V N S K A N A L

Strengelegen i Cirkusbygniingen for mange mange år siden med en RIGTIG spillemand, det var KVAL.
Nogen der husker årstallet


hvilket band ?


Det var en Kim Larsen koncert hvor der var en mand inde og næsten spillede sin violin i stykker i strengelegen. fedt fedt fedt

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!
Jul 23, 2005 Kl. 09:29 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #30]

Citér:
Brian4291 wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R

S O L S O R T E V E J
C H R I S T I A N S H A V N S K A N A L

Strengelegen i Cirkusbygniingen for mange mange år siden med en RIGTIG spillemand, det var KVAL.
Nogen der husker årstallet


hvilket band ?


Det var en Kim Larsen koncert hvor der var en mand inde og næsten spillede sin violin i stykker i strengelegen. fedt fedt fedt


Violin : Peter Ingemann eller Martin Andersen ?

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Jul 23, 2005 Kl. 09:36 PM
Udskriv
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #31]

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R

S O L S O R T E V E J
C H R I S T I A N S H A V N S K A N A L

Strengelegen i Cirkusbygniingen for mange mange år siden med en RIGTIG spillemand, det var KVAL.
Nogen der husker årstallet


hvilket band ?


Det var en Kim Larsen koncert hvor der var en mand inde og næsten spillede sin violin i stykker i strengelegen. fedt fedt fedt


Violin : Peter Ingemann eller Martin Andersen ?


Det eneste jeg husker er at det var en kanon koncert og manden med violinen havde langt hård, mener han havde små briller på og vist ås en lædervest. Og det er mange år siden, men hvor mange gange har Kim været i Cirkusbygningen i KBH. Jeg ved det ikk

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!
Jul 23, 2005 Kl. 09:44 PM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #32]

Jeg tror aldrig Martin Andersen nåede at spille i Cirkusbygningen...

Ikke ifølge mine turneplaner i hvert fald

[Edited by Mathilde på Jul 23, 2005 Kl. 09:49 PM]

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jul 23, 2005 Kl. 09:48 PM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #33]

Det er smadder svært, at svare på, for det er meget efter hvilket humør jeg er i.

Men her til aften fandt jeg : I og for sig.
frem.
Og den sang går bare rent ind i mit hjerte.

BANG

Den minder mig om en rigtig god tid, for ikke så længe siden.
Da jeg lærte en fantastisk flink, gavmild og hjælpsom person at kende.

Når vi sad og snakkede sammen kunne vi høre den sang om og om og om igen, i flere timer.

Mens vi eller jeg hørte den sang, hjalp vedkommende mig over nogle gevaldige skuffelser, som livet jo nu en gang kan gi' af stød.

Derfor giver den sang mig en særlig følelse i hjertet, en følelse af varme men også længsel, for en hvertid er jo den bedste, og intet vare jo evigt!

Men ellers har jeg mange sange som betyder noget.
Susan Hillelblå, fordi den siger bare det som jeg følte de to gange jeg har født.

og sådan kan man jo blive ved.....



[Edited by Stougaard på Jul 24, 2005 Kl. 10:45 PM]

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!

Jul 24, 2005 Kl. 10:42 PM
Udskriv
Palle Iskagemand

Status: Medlem
Beskeder: 34
Oprettet: Nov 10, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #34]

Kim feat. Mats - Gör mig lycklig nu, ren og skær verdensklasse

Jul 25, 2005 Kl. 09:30 AM
Udskriv
Bjalle

Status: Seniormedlem
Beskeder: 110
Oprettet: Apr 24, 2005
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #35]

Det er Pianomand. Engang for lang tid siden da jeg kun havde spillet guitar i kort tid, var jeg en vinter i januar med en pige jeg var forelsket i ude i et sommerhus, og vi spuilledé og sang denne sang i 6 timer. med en ustemt guitar og i en forenkelt udgave. men vi hyggede os, men så kort tid efter fandt hun en anden ( dumme kææling) og så blev der ikke mere mellem os to.

Men altså pianomand er pisse god, det er den bedste melodi og tekst jeg nogensinde har hørt, den er især rigtig god på ` det var en torsdag aften`

Stille blues i mol og maj. Pianomand ka du høre mig. Hvordan står det til i de dødes land, det ved du nu pianomand`

Bare min menning

_________________________________
Stille blues i mol og maj

Jul 25, 2005 Kl. 11:04 AM
Udskriv
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #36]

Citér:
Bjalle wrote:
Det er Pianomand. Engang for lang tid siden da jeg kun havde spillet guitar i kort tid, var jeg en vinter i januar med en pige jeg var forelsket i ude i et sommerhus, og vi spuilledé og sang denne sang i 6 timer. med en ustemt guitar og i en forenkelt udgave. men vi hyggede os, men så kort tid efter fandt hun en anden ( dumme kææling) og så blev der ikke mere mellem os to.

Men altså pianomand er pisse god, det er den bedste melodi og tekst jeg nogensinde har hørt, den er især rigtig god på ` det var en torsdag aften`

Stille blues i mol og maj. Pianomand ka du høre mig. Hvordan står det til i de dødes land, det ved du nu pianomand`

Bare min menning
Sådan er det en gang imellem med de tøser, men ellers meget gode at have.

Ved så ikk om du har set Kielgasten? Det har jeg for nylig, og det ændrede min holdning til Pianomand helt og holdent. Til det meget bedre. Har altid godt kunne lide Pianomand, nok en af de bedste, foruden dem jeg har skrevet, men den er blevet helt speciel, så ENIG

og dette board er til meninger og andet, med måde altså, IKK

[Edited by Brian4291 på Jul 25, 2005 Kl. 12:08 PM]

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!
Jul 25, 2005 Kl. 12:06 PM
Udskriv
Ditte

Status: Banned bruger
Beskeder: 532
Oprettet: Mar 17, 2005
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #37]

Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær. Det er svært for alle de sange Kim Larsen har sunget er krydret af den store mester selv. Derfor vil jeg dele spørgsmålet op i 2 kategorier.

Kategori 1. En sang skrevet af Kim Larsen og sunget af Kim Larsen. Så står JUTLANDIA mit hjerte nær. Fordi den er et udtryk for En historisk periode der var så fatal for menneskeheden.

Kategori 2. En sang sunget af Kim Larsen men skrevet af en anden. Så er det Spindevis det kunne I ikke gætte vel. Hvis i ikke allerede ved det, så er den skrevet af en anden stor mester Martin Andersen Nexøe (1869-1954). Han er forfatteren som skrev værkerne Ditte menneskebarn og mere kendt Pelle Erobreren. Ditte menneskebarn er også filmatiseret, så hvis i er interesseret, men ikke gider at tykke jer gennem bogen der er så tyk som en mursten og skrevet i 1917-1921 så lån filmen på biblioteket. Hvorfor Kim Larsen har valgt at synge denne sang, KUNNE være fordi han også har set filmen og forelskede sig i den, eller læst bogen (Ditte ender også i KBH men dør som 25 årig), eller fordi Kim Larsen og Martin Andersen Nexøe er opvokset i det samme område af DK dog i forskellige årtider. Dette står for min egen regning...og er kun et kvalificeret gæt.

Undskyld Stougaard (Undskyld er kun et fattigt ord)Jeg har ikke noget imod dig eller nogen anden på denne side, jeg mener heller ikke, at det er min skyld, at der tilsyneladende er nogle der ikke kan lide mit ikon, for så vidt jeg ved, er der ingen herinde der kender mig. Det kan godt være at der er nogle der syntes at jeg er en Fru Kloge Åge.....Det gør vel ikke noget at der er en senior, der har mere livserfaring, der blander sig, selv en gammel so kan være fan af Kim Larsen. Jeg blev også skide sur... Derfor Mensa. Det er jo menneskeligt.. og sådan en dyreart er jeg nu engang.

Jeg ville også gerne til koncert den 13. august i Assens, men min smukke og dejlige veninde kan ikke den dag, og det er så trist at komme alene "lille du". Er der nogen der vil følges med mig. Jeg køre godtnok i en gammel veteran Volvo fra 1971(specielle personligheder vælger specielle biler), så hvis i higer efter fart over fletet, så kan den ikke yde det... Hvis der er nogen der vil med, så skynd jer at skriv til mig, for jeg gider ikke købe bilet hvis jeg skal komme alene.

Kærdig hilsen Fru Kloge Åge...

_________________________________
[Edited by Ditte på Okt 03, 2005 Kl. 09:30 PM]

Jul 25, 2005 Kl. 02:16 PM
Udskriv
Ditte

Status: Banned bruger
Beskeder: 532
Oprettet: Mar 17, 2005
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #38]

Citér:
Vinni wrote:
Den sang som står allernærest mit hjerte er "Flyvere i Natten".
Lidt langt, men der kom da en forklaring med

MVH Vinni


___________________________________________________________

Jeg syntes det er dejligt at du giver dig tid til at fortælle din historie. Jeg syntes ikke den er lang, jeg har en bedre beskrivelse og den er Smukke og dejlige ord skrevet af en smuk personlighed . Nu kender jeg dig ikke, så jeg håber ikke at du tager mit brug af ordet smukke negativt. Det er der andre der gør

_________________________________
[Edited by Ditte på Okt 03, 2005 Kl. 09:30 PM]
Jul 25, 2005 Kl. 02:47 PM
Udskriv
Ditte

Status: Banned bruger
Beskeder: 532
Oprettet: Mar 17, 2005
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #39]

Citér:
Stougaard wrote:
Det er smadder svært, at svare på, for det er meget efter hvilket humør jeg er i.

Men her til aften fandt jeg : I og for sig.
frem.
Og den sang går bare rent ind i mit hjerte.

BANG

Den minder mig om en rigtig god tid, for ikke så længe siden.
Da jeg lærte en fantastisk flink, gavmild og hjælpsom person at kende.

Når vi sad og snakkede sammen kunne vi høre den sang om og om og om igen, i flere timer.

Mens vi eller jeg hørte den sang, hjalp vedkommende mig over nogle gevaldige skuffelser, som livet jo nu en gang kan gi' af stød.

Derfor giver den sang mig en særlig følelse i hjertet, en følelse af varme men også længsel, for en hvertid er jo den bedste, og intet vare jo evigt!

Men ellers har jeg mange sange som betyder noget.
Susan Hillelblå, fordi den siger bare det som jeg følte de to gange jeg har født.

og sådan kan man jo blive ved.....




__________________________________________________________

Stougaard dit indlæg har tåre, og det er meget sigende, jeg tror du er "en engel", og mit ordbrug "En Engel" har jeg fra en anden du kender. Jeg kunne godt tænke mig at lære dig og kende, men du har sikkert blacklistet mit ikon. Jeg ved også godt at du syntes at jeg er en gammel so der taler som en 14 årig. Men det kan jeg godt leve med. Hvis du vil chatte lidt, så skriv en mail til mig. Jeg håber du får skudt den kanalje i foden der er skyld i dine tåre.

Der er ingen smileys der dur til min tekst så jeg vil underskrive det med fru kloge åge...

_________________________________
[Edited by Ditte på Okt 03, 2005 Kl. 09:30 PM]
Jul 25, 2005 Kl. 03:08 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #40]

Citér:
Marianne Juul Hansen wrote:
Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær. Det er svært for alle de sange Kim Larsen har sunget er krydret af den store mester selv. Derfor vil jeg dele spørgsmålet op i 2 kategorier.

Kategori 1. En sang skrevet af Kim Larsen og sunget af Kim Larsen. Så står JUTLANDIA mit hjerte nær. Fordi den er et udtryk for En historisk periode der var så fatal for menneskeheden.

Kategori 2. En sang sunget af Kim Larsen men skrevet af en anden. Så er det Spindevis det kunne I ikke gætte vel. Hvis i ikke allerede ved det, så er den skrevet af en anden stor mester Martin Andersen Nexøe (1869-1954). Han er forfatteren som skrev værkerne Ditte menneskebarn og mere kendt Pelle Erobreren. Ditte menneskebarn er også filmatiseret, så hvis i er interesseret, men ikke gider at tykke jer gennem bogen der er så tyk som en mursten og skrevet i 1917-1921 så lån filmen på biblioteket. Hvorfor Kim Larsen har valgt at synge denne sang, KUNNE være fordi han også har set filmen og forelskede sig i den, eller læst bogen (Ditte ender også i KBH men dør som 25 årig), eller fordi Kim Larsen og Martin Andersen Nexøe er opvokset i det samme område af DK dog i forskellige årtider. Dette står for min egen regning...og er kun et kvalificeret gæt.

Undskyld Stougaard (Undskyld er kun et fattigt ord)Jeg har ikke noget imod dig eller nogen anden på denne side, jeg mener heller ikke, at det er min skyld, at der tilsyneladende er nogle der ikke kan lide mit ikon, for så vidt jeg ved, er der ingen herinde der kender mig. Det kan godt være at der er nogle der syntes at jeg er en Fru Kloge Åge.....Det gør vel ikke noget at der er en senior, der har mere livserfaring, der blander sig, selv en gammel so kan være fan af Kim Larsen. Jeg blev også skide sur... Derfor Mensa. Det er jo menneskeligt.. og sådan en dyreart er jeg nu engang.

Jeg ville også gerne til koncert den 13. august i Assens, men min smukke og dejlige veninde kan ikke den dag, og det er så trist at komme alene "lille du". Er der nogen der vil følges med mig. Jeg køre godtnok i en gammel veteran Volvo fra 1971(specielle personligheder vælger specielle biler), så hvis i higer efter fart over fletet, så kan den ikke yde det... Hvis der er nogen der vil med, så skynd jer at skriv til mig, for jeg gider ikke købe bilet hvis jeg skal komme alene.

Kærdig hilsen Fru Kloge Åge...


Hej Marianne

Vedr. kategori 2, så har jeg tyvstjålet følgende på http://www.assistens.dk/nexo.htm :

"Danmarks mest oversatte forfatter, Martin Andersen Nexø, blev født 1869 på Christianshavn af fattige forældre. Da han var otte flyttede familien til Bornholm, hvor faderen var født. Familien bosatte sig i Nexø, og sønnen tog siden navn efter byen."

Kim voksede ikke op på Christianshavns ( og såvidt jeg er orienteret ej heller på Bornholm ). Såvidt jeg husker lå hans barndomshjem på Mågevej i Københavns nordvestkvarter.

Jeg har engang læst at Kim har udtalt at Ditte menneskebarn er hans yndlingsfilm, så det er nok som du skriver derfor han synger Spindevisen fra filmen.

Hvis din vej kommer forbi Bornholm, så findes der et fint lille mindemuseum for Martin Andersen Nexø i Nexø

[Edited by Seve på Jul 25, 2005 Kl. 03:17 PM]

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Jul 25, 2005 Kl. 03:13 PM
Udskriv
Ditte

Status: Banned bruger
Beskeder: 532
Oprettet: Mar 17, 2005
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #41]

Citér:
Seve wrote:

Hej Marianne

Vedr. kategori 2, så har jeg tyvstjålet følgende på http://www.assistens.dk/nexo.htm :

"Danmarks mest oversatte forfatter, Martin Andersen Nexø, blev født 1869 på Christianshavn af fattige forældre. Da han var otte flyttede familien til Bornholm, hvor faderen var født. Familien bosatte sig i Nexø, og sønnen tog siden navn efter byen."

Kim voksede ikke op på Christianshavns ( og såvidt jeg er orienteret ej heller på Bornholm ). Såvidt jeg husker lå hans barndomshjem på Mågevej i Københavns nordvestkvarter.

Jeg har engang læst at Kim har udtalt at Ditte menneskebarn er hans yndlingsfilm, så det er nok som du skriver derfor han synger Spindevisen fra filmen.

Hvis din vej kommer forbi Bornholm, så findes der et fint lille mindemuseum for Martin Andersen Nexø i Nexø


___________________________________________________________

Tak seve, det beviser jo bare at fru kloge åge, også kan tage fejl.. Tak for dit svar, Ditte menneskebarn er også en af mine favoritter, Martin Andersen Nexø, var en meget dyb skribent Min BIO under Brugerprofil er også stjålet fra Martin Andersen nexø´s bog. Det er en gribende bog så jeg kan kun anbefale at man læser den.

_________________________________
[Edited by Ditte på Okt 03, 2005 Kl. 09:30 PM]
Jul 25, 2005 Kl. 03:35 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #42]

Citér:
Seve wrote:
Citér:
Marianne Juul Hansen wrote:
Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær. Det er svært for alle de sange Kim Larsen har sunget er krydret af den store mester selv. Derfor vil jeg dele spørgsmålet op i 2 kategorier.

Kategori 1. En sang skrevet af Kim Larsen og sunget af Kim Larsen. Så står JUTLANDIA mit hjerte nær. Fordi den er et udtryk for En historisk periode der var så fatal for menneskeheden.

Kategori 2. En sang sunget af Kim Larsen men skrevet af en anden. Så er det Spindevis det kunne I ikke gætte vel. Hvis i ikke allerede ved det, så er den skrevet af en anden stor mester Martin Andersen Nexøe (1869-1954). Han er forfatteren som skrev værkerne Ditte menneskebarn og mere kendt Pelle Erobreren. Ditte menneskebarn er også filmatiseret, så hvis i er interesseret, men ikke gider at tykke jer gennem bogen der er så tyk som en mursten og skrevet i 1917-1921 så lån filmen på biblioteket. Hvorfor Kim Larsen har valgt at synge denne sang, KUNNE være fordi han også har set filmen og forelskede sig i den, eller læst bogen (Ditte ender også i KBH men dør som 25 årig), eller fordi Kim Larsen og Martin Andersen Nexøe er opvokset i det samme område af DK dog i forskellige årtider. Dette står for min egen regning...og er kun et kvalificeret gæt.

Undskyld Stougaard (Undskyld er kun et fattigt ord)Jeg har ikke noget imod dig eller nogen anden på denne side, jeg mener heller ikke, at det er min skyld, at der tilsyneladende er nogle der ikke kan lide mit ikon, for så vidt jeg ved, er der ingen herinde der kender mig. Det kan godt være at der er nogle der syntes at jeg er en Fru Kloge Åge.....Det gør vel ikke noget at der er en senior, der har mere livserfaring, der blander sig, selv en gammel so kan være fan af Kim Larsen. Jeg blev også skide sur... Derfor Mensa. Det er jo menneskeligt.. og sådan en dyreart er jeg nu engang.

Jeg ville også gerne til koncert den 13. august i Assens, men min smukke og dejlige veninde kan ikke den dag, og det er så trist at komme alene "lille du". Er der nogen der vil følges med mig. Jeg køre godtnok i en gammel veteran Volvo fra 1971(specielle personligheder vælger specielle biler), så hvis i higer efter fart over fletet, så kan den ikke yde det... Hvis der er nogen der vil med, så skynd jer at skriv til mig, for jeg gider ikke købe bilet hvis jeg skal komme alene.

Kærdig hilsen Fru Kloge Åge...


Hej Marianne

Vedr. kategori 2, så har jeg tyvstjålet følgende på http://www.assistens.dk/nexo.htm :

"Danmarks mest oversatte forfatter, Martin Andersen Nexø, blev født 1869 på Christianshavn af fattige forældre. Da han var otte flyttede familien til Bornholm, hvor faderen var født. Familien bosatte sig i Nexø, og sønnen tog siden navn efter byen."

Kim voksede ikke op på Christianshavns ( og såvidt jeg er orienteret ej heller på Bornholm ). Såvidt jeg husker lå hans barndomshjem på Mågevej i Københavns nordvestkvarter.

Jeg har engang læst at Kim har udtalt at Ditte menneskebarn er hans yndlingsfilm, så det er nok som du skriver derfor han synger Spindevisen fra filmen.

Hvis din vej kommer forbi Bornholm, så findes der et fint lille mindemuseum for Martin Andersen Nexø i Nexø


Uha jeg bor på en sidevej til Mågevej, cool

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Jul 26, 2005 Kl. 07:15 PM
Udskriv
Jannie
Status: Nyt medlem
Beskeder: 3
Oprettet: Jun 23, 2005
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #43]

TIK TIK synes jeg bare er super god. Det er en sang, som ripper op i en masse gamle følelser. Når jeg hører den, tænker jeg på gamle venskaber, som jeg troede ville vare evigt, men som hen ad vejen flød ud i sandet... og som måske kan genopstå - måske en dag.

Jul 28, 2005 Kl. 09:07 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #44]

Me and my Olga

Fed rock og masser af drön på

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Jul 28, 2005 Kl. 09:50 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #45]

Me and my Olga
- hvad er det for en sang ?

[Edited by Strengelegen på Jul 28, 2005 Kl. 10:04 PM]

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set

Jul 28, 2005 Kl. 09:56 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #46]

Citér:
Strengelegen wrote:
Me and my Olga
- hvad er det for en sang ?


En af de mange han spillede i de gode gamle dage du ved.
Den gang der var vild forvirring i sätlisterne fra dag til dag

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Jul 28, 2005 Kl. 11:13 PM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #47]

De go'e gamle dage i 1994 . Det var jo der han spillede den. Efter den hed Alle veje fører til Rom i tv.

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jul 29, 2005 Kl. 12:34 AM
Udskriv
Janne

Status: Seniormedlem
Beskeder: 122
Oprettet: Apr 03, 2005
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #48]

Det är så många favoriter man har.....
Men Rabalderstraede och Det bedste til mig og mine venner
är eviga klassiker. Som solist kan nämnas Midt om natten
och På vagt for dronningen.

Jul 30, 2005 Kl. 01:12 PM
Udskriv
per

Status: Medlem
Beskeder: 36
Oprettet: Aug 05, 2004
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #49]

sct.emetri både på dansk og engelsk, er efter min mening nogle af de bedste.

Aug 08, 2005 Kl. 08:40 AM
Udskriv
Slaske

Status: Forumgnom
Beskeder: 379
Oprettet: Jun 16, 2005
IP: Gemt
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær [Indlæg #50]

Gare du Nord er meget smuk. Det være sig melodi som tekst.....og så vækker den minder, men det er der jo så mange sange med Gas, og Kim, der gør.

Slaske

_________________________________
Fi-Fi Dong, det hele er fjong

Aug 08, 2005 Kl. 10:13 AM
Udskriv
Sider: 1 [2] 3 4 5

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)