Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Bjalle

Status: Seniormedlem
Beskeder: 110
Oprettet: Apr 24, 2005
IP: Gemt
Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #1]

Igår var jeg igen ude og opleve en larsen koncert, Konceten var i nordenskov, hvor han skulle lukke og slukke festen. sætlisten var som i kender, men han spillede også stille i verden ( Hvilken han jo ikke plejer til festivaller) Jeg tror det har lidt at gøre med at jeg gjore tegn til skovgaard at, vi havde brug for at høre lige netop dette nummer efter de havde hammeret kringsat af fjender af, fik vi fru sauterne og så stille i verden som ekxstra nummer.

Nå men vi kom fra det med toget, sidste søndag mødete jeg jesper ( trommerslager) i toget på vej imod kbh. vi snakkede lidt sammmen, da han skulle til kbh, og indspille et eller andet med sin søster. Han fortalt mig at der til næste år udkommer en ny cd med larsen og kjukken hvor stille i verden og hold dig på måtten vil være på. så bare rogelig jeg tror ikke at de stopper forløbelig..

_________________________________
Stille blues i mol og maj

Jun 26, 2005 Kl. 11:52 AM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #2]

Om de to numre er med på vil tiden nok vise. De har det jo med at sortere fra, når de først bliver indspillet.

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jun 26, 2005 Kl. 12:02 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #3]

NU skal man have lov til at drømme MEN "Stille I verden" ER jo ALLEREDE indspillet med Trine D. og det rækker - jeg NÆGTER at tro, at Larsen SELV indspiller "en gave" for at gøre en forskel..
Bjalle tro flytter bjerge .. Resten Flytter vi fra Scanhweels...

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Jun 26, 2005 Kl. 02:15 PM
Udskriv
Bjalle

Status: Seniormedlem
Beskeder: 110
Oprettet: Apr 24, 2005
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #4]

jamen det må da passe når han siger det, han er jo med til at plænlægge fremtiden

_________________________________
Stille blues i mol og maj

Jun 26, 2005 Kl. 04:46 PM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #5]

Tja samme Jesper har lovet 2 gange, at Felicia skulle komme med på en cd, og den venter vi stadig på

Jesper er en sød fyr, men vent nu at se, hvad der kommer på den nye plade til den udkommer. De er jo ikke engang begyndt at indspille den endnu. Jeg tror, som Bent, heller ikke på, at der kommer et nummer med, som Larsen allerede har givet væk.

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jun 26, 2005 Kl. 05:23 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #6]

Citér:
Mathilde wrote:
Tja samme Jesper har lovet 2 gange, at Felicia skulle komme med på en cd, og den venter vi stadig på

Jesper er en sød fyr, men vent nu at se, hvad der kommer på den nye plade til den udkommer. De er jo ikke engang begyndt at indspille den endnu. Jeg tror, som Bent, heller ikke på, at der kommer et nummer med, som Larsen allerede har givet væk.



Givet væk ?

Han har jo kun lavet musikken. Brdr. Lund Madsen har lavet teksten.....

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Jun 27, 2005 Kl. 07:46 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #7]

Citér:
Seve wrote:
Citér:
Mathilde wrote:
Tja samme Jesper har lovet 2 gange, at Felicia skulle komme med på en cd, og den venter vi stadig på

Jesper er en sød fyr, men vent nu at se, hvad der kommer på den nye plade til den udkommer. De er jo ikke engang begyndt at indspille den endnu. Jeg tror, som Bent, heller ikke på, at der kommer et nummer med, som Larsen allerede har givet væk.



Givet væk ?

Han har jo kun lavet musikken. Brdr. Lund Madsen har lavet teksten.....


Nå klövetid igen Sevesen..:) Han har GIVET musikken Ja spiller den LIVE JA men NÄGTER fortsat at tro, at han indspiller den med sine "kammier" fra Kjukken,.

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Jun 27, 2005 Kl. 11:03 AM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #8]

Jeg troede der ville komme en cd i slutningen af året - skuffende. Måske de venter til foråret, så de ikke endnu engang bliver kritiseret for at udgive deres album lige før juletid

Jul 04, 2005 Kl. 06:38 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #9]

Kjukken's program virker også meget tyndt i år, næsten intet nyt, Hold dig på måtten og Stille i verden

ellers spiller de kun de samme numre de har spillet indenfor de sidste par og næsten i samme rækkefølge som sidste år +

de par nye live numre fra Værsgo de har disket op med i år, som er nyt på koncert listen.

Der er langt op til 14 nye sange der kan fylde en cd hvis de skal nå og indspille en ny cd i år inden december måned !

Året er snart gået når Larsen har fået holdt sin store fødselsdag.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Jul 04, 2005 Kl. 08:12 PM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #10]

Mon ikke de allerede har de numre klar. Det er jeg nu helt sikker på de har. Selvom den nye CD stadig ikke kommer inden jul.

Men som jeg har sagt før, så bliver det aldrig godt nok hvad end de laver. Havde de spillet 20 nye sange var det også galt.

De spiller ca. 2 timer og 20 min koncert, dvs der er andre 21 timer og 40 min i døgnet at tage af. Larsen laver altid nye numre og har altid gang i noget, det siger han jo selv. Så han har langt over de 14 numre at tage af.

Næsten intét nyt?? Det er to spritnye numre!!! Det er da også nyt.


De spiller 3 nye numre fra Værsgo, Kloden drejer stille rundt, 2 helt nye numre, Skuden (som ikke har været på siden Glemmebogen). Det er alene 7 fornyelser.....

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jul 04, 2005 Kl. 08:23 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #11]

Der er da hellere ikke meget nyt i år, jeg kan stadig kun tælle til to

Førhen spillede de flere nye numre som man gik og glædede sig til som de spillede inden en ny cd udgivelse kom, senest i 2003 spillede de flere nye sange som mærkelig nok aldrig blev udgivet, og hvis Larsen havde så mange nye sange på stak undrer det mig hvorfor han så ikke vil spille dem for os.

Gamle sange som Værsgo og Gasolin der allerede er indspillet for mange herrens år og sange fra Glemmebogen, man kan kalde det hvad man vil om det er nyt eller gammelt, hvad de har spillet til koncerter år tilbage er ikke særlig nyt i mine øjne, medmindre det er sange de kun har spillet et par gange - anyway at de gentager de samme sange næsten ihvertfald i to år i træk det er det jeg ikke rigtig kan forstå. Skovgårds Joanna har vi set og hørt nu snart de sidste 10 år og en koncert uden Fru Sauterne er også mange år siden snart.

Helt fint at de har puttet lidt Værsgo og Kloden drejer på sætlisten i år, men udover 7-9-13 så er der stadig kun to nye sange ..Hold dig på måtten og Stille i Verden vil jeg nu stadig mene.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Jul 04, 2005 Kl. 08:57 PM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #12]

Jeg er udmærket godt klar over, at de spiller de to nye numre du nævner, det er også det jeg skriver.

Joanna har de spillet siden 1999 og Sauterne siden Glemmebogsturneen. 10 år?? Næppe.

I 2003 spillede de Anne-Sofie, Vera Pavlona/Tyvetøsen som ikke blev udgivet, ok 1-2 flere!

Men ærgerligt du går glip af en sikkert fremragende koncert i Rønne, for du kommer vel ikke, siden du er så utilfreds og de ikke spiller, hvad du har lyst til at høre

[Edited by Mathilde på Jul 04, 2005 Kl. 09:09 PM]

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jul 04, 2005 Kl. 09:07 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #13]

Citér:
Mathilde wrote:
Jeg er udmærket godt klar over, at de spiller de to nye numre du nævner, det er også det jeg skriver.

Joanna har de spillet siden 1999 og Sauterne siden Glemmebogsturneen. 10 år?? Næppe.

I 2003 spillede de Anne-Sofie, Vera Pavlona/Tyvetøsen som ikke blev udgivet, ok 1-2 flere!

Men ærgerligt du går glip af en sikkert fremragende koncert i Rønne, for du kommer vel ikke, siden du er så utilfreds og de ikke spiller, hvad du har lyst til at høre


Jeg er skam hellere ikke utilfreds i den forstand, jeg siger blot min mening, at jeg godt kan savne nogle flere nye sange og at de spiller for mange af de samme sange.

Jeg kommer selvfølig også til Rønne på fredag, men at høre og se den samme koncert flere gange i træk som en anden "genudsendelse" i TV, hvor man både kan huske tekst og sætliste udenad i hovedet synes jeg godt kan gå hen og blive lidt ensformigt så skal det kun være når Larsen fortæller nye anekdoter mellem sangene der mere eller mindre gør koncerten lidt anderledes ellers er der ikke meget spænding i at høre de samme sange.
Jaa ... du render til næsten alle koncerter, - du må se det på en anden måde

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jul 04, 2005 Kl. 09:42 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #14]

Citér:
Brian wrote:
... og en koncert uden Fru Sauterne er også mange år siden snart.



Jeg var til koncert på Rådhuspladsen i Maj måned der spillede han ikke Fru Sauterne - så det er da ikke mange år siden

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Jul 04, 2005 Kl. 10:38 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #15]

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Brian wrote:
... og en koncert uden Fru Sauterne er også mange år siden snart.



Jeg var til koncert på Rådhuspladsen i Maj måned der spillede han ikke Fru Sauterne - så det er da ikke mange år siden

Det var vel også fordi at han ikke kunne nå og spille den begrænset hvad der kan nås og spilles indenfor 7 min. og 43 sekunder

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jul 04, 2005 Kl. 10:45 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #16]

Citér:
Brian wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Brian wrote:
... og en koncert uden Fru Sauterne er også mange år siden snart.



Jeg var til koncert på Rådhuspladsen i Maj måned der spillede han ikke Fru Sauterne - så det er da ikke mange år siden



Det var vel også fordi at han ikke kunne nå og spille den begrænset hvad der kan nås og spilles indenfor 7 min. og 43 sekunder


Jeg tror det er fordi Ørnen ikke kunne spille den

[Edited by Strengelegen på Jul 04, 2005 Kl. 10:48 PM]

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Jul 04, 2005 Kl. 10:46 PM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #17]

Jaa ... du render til næsten alle koncerter, - du må se det på en anden måde





Det kan jeg ikke lige se hvad har med sagen at gøre. Jeg har skam kun været til små 3 koncerter i 2005, så næsten alle.... nej det vil jeg ikke sige.

Men hvor mange gange har du set hørt dem i år siden du er træt af sætlisten??

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!
Jul 05, 2005 Kl. 07:10 AM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #18]

Citér:
Mathilde wrote:

Men hvor mange gange har du set hørt dem i år siden du er træt af sætlisten??




_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Jul 05, 2005 Kl. 07:52 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #19]

KUNNE ikke siges bedre

R*E*S*P*E*K*T

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Jul 05, 2005 Kl. 10:18 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #20]

Citér:
Mathilde wrote:
Jaa ... du render til næsten alle koncerter, - du må se det på en anden måde



Det kan jeg ikke lige se hvad har med sagen at gøre. Jeg har skam kun været til små 3 koncerter i 2005, så næsten alle.... nej det vil jeg ikke sige.

Men hvor mange gange har du set hørt dem i år siden du er træt af sætlisten??


Jeg behøver såmænd ikke at se en koncert så mange gange, 3 koncerter sidste år var rigeligt synes jeg, men da jeg læste sætlisten i april/maj måned og der ikke var sket ret store ændringer i forhold til sidste år var jeg allerede træt af den inden åbningskoncerten, og det var jeg vist ikke alene om

http://www.kjukken.dk/opslagstavlen/viewtopic.php?TopicID=1760
Skandale - Det betalte jeg også 250 kroner for sidste år

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jul 05, 2005 Kl. 10:27 AM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #21]

Men så har du i reglen ikke hørt hverken de nye numre eller dem de har med fra Værsgo. Han siger ikke det samme mellem numrene og Kloden drejer stille rundt har du så heller ikke hørt.

Midt om natten er akustisk, den har du ikke hørt. Jesper Haugaard spiller på kontrabas, det har du ikke hørt.

Jamen det er da godt du kan udtale dig om koncerter du ikke har hørt i 2005.

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jul 05, 2005 Kl. 10:33 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #22]

Citér:
Mathilde wrote:
Men så har du i reglen ikke hørt hverken de nye numre eller dem de har med fra Værsgo. Han siger ikke det samme mellem numrene og Kloden drejer stille rundt har du så heller ikke hørt.

Midt om natten er akustisk, den har du ikke hørt. Jesper Haugaard spiller på kontrabas, det har du ikke hørt.

Jamen det er da godt du kan udtale dig om koncerter du ikke har hørt i 2005.

Det er også derfor jeg tager til koncert på fredag for at høre de fem gammelnye numre og de 2 nye hvis han spiller dem begge

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jul 05, 2005 Kl. 10:55 AM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #23]

Det er jo altid nemmere at udtale sig NÅR man har hørt musikken. Gammelnye?? Mig bekendt har han ikke spillet dem fra Værsgo før. Jeg har ikke hørt dem før.

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jul 05, 2005 Kl. 10:57 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #24]

Citér:
Mathilde wrote:
Det er jo altid nemmere at udtale sig NÅR man har hørt musikken. Gammelnye?? Mig bekendt har han ikke spillet dem fra Værsgo før. Jeg har ikke hørt dem før.

Arrh .. hørt og hørt .. jeg har hørt Værsgo pladen så mange gange og senest Værsgo2 cd'en, Midt om natten akustisk viste de i fjernsynet var det ikke fra Silkeborg's 25 års-jubilæum sidste år, Sille i verden kender man også, har set og hørt Trine Dyrholm synge den på Cd og DVD anderledes kan den vel ikke blive og Hold dig på måtten har jeg læst og set teksten til og den har der været et glimt af i TV. Bare ud fra det og alle de billeder der er blevet postet herinde skal der ikke mere til for at jeg kan tage en beslutning om det er gammelt eller nyt det de render og spiller i øjeblikket

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Jul 05, 2005 Kl. 11:23 AM
Udskriv
Mathilde
Status: Forumgnom
Beskeder: 841
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Et møde med Jesper rosenquist i toget [Indlæg #25]

Du har så også taget en beslutning om, at jeg skulle rende til næsten alle koncerter??

Det er jo altid mere rart at kunne danne sin egen mening om tingene, når man selv har oplevet det fremfor at kunne læne sig op af andres oplevelser. Vi har ikke allesammen samme opfattelse af tingene.

Jeg har ikke hørt Værsgo pladen i mange år, men kan da sagtens høre, at de ikke lyder helt som på pladen.

Der er milevidt til forskel at sætte en plade/dvd på hjemme og være til koncert!! Og Larsen synger selvfølgelig ens med Trine Dyrholm. Den må du sgu længere ud på landet med.

Et glimt af Hold dig på Måtten var der i tv på ca. 15 sek.

Så var det i øvrigt Skanderborg der havde 25-års jubilæum sidste år.-

Billeder er forøvrigt stillestående og ja jeg ville også føle det som jeg havde været til koncert, hvis jeg så en masse billeder

_________________________________
VI VIL HAVE MERE KIM LARSEN
Thi så stille!!

Jul 05, 2005 Kl. 11:45 AM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)