Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Bjalle

Status: Seniormedlem
Beskeder: 110
Oprettet: Apr 24, 2005
IP: Gemt
Guitar freeks [Indlæg #1]

He. jeg var til endnu en larsen koncert i Den fynske landsby den 2 juni. først vil jeg gerne sige at koncerten var fantastisk. Der var mange nye nummer, og citater. Og man kunne se at larsen og kjukken kunne mærke at det svingede. så glæd jer til at se dem i år.

Før koncerten talte jeg med deres lydmand, og vi snakkede lidt om kim larsens nye guitar. han fortalte at det var en special bygget gretch jazz/ 60`er guitar, den var speciel bygget til larsen og kostede ca 30.000 kr. Ham lydmanden syntes den lød rigtig godt.

Min personlig vudering er at det er en udmærket guitar bare til at spille arkorder. men ligså snart han skal spille lidt andet en det syntes jeg der er lidt tam. bLa. når han spiller rabalderstræde, hvor han jo spiller såen lidt sole spil. Bas tonerne ( E, A, og D ) er en del utydelig. og der mangler den der rigtige el-guitar lyd. Jeg har også selv oplevet det ved mine egen jazz/ 60`er guiar, den er godt nok kun af mærket washburn, men den har det samme problem som kimses, det samme har jeg oplevet ved shu-bi-duas guitarist Ole kibsgaard, han har også fået en sadan gretch guiar og der mangler også det der store sug i deres rock nummer. Så derfor alt i alt en god guitar til arkorder, men brug den gamle gasolin guitar til rock nummerne.

Ps.Kim Larsens nye gretch er købt i Danmark sidst år.

Tag forbehold for stave fejl

_________________________________
Stille blues i mol og maj

Jun 06, 2005 Kl. 05:02 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Guitar freeks [Indlæg #2]

Cool! Tak for informationen.. Fedt at høre nærmere detaljer om Larsens nye guitar..

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Jun 06, 2005 Kl. 05:21 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Guitar freeks [Indlæg #3]

Hvad var det så for en guitar Kim købte i London ?

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Jun 06, 2005 Kl. 06:12 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Guitar freeks [Indlæg #4]

http://www.dearones.dk/Kims%20Guitar/SIDEN.htm

Hej
Har skrevet om Kims nye guitar på denne side nederst. Går dog ud fra at det er den han købte i London....
Fortæl mere hvis du/I ved.
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Jun 06, 2005 Kl. 07:48 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Guitar freeks [Indlæg #5]

http://www.dearones.dk/Kims%20Guitar/SIDEN.htm

Nederst på denne side har jeg skrevet noget om Kims nye guitar. Men ikke oplysninger der stemmer helt overens med ovenstående.
Hvis ikke det er den nye der er købt i London, hvilken købte han så derovre?
Og det med at den nye sku være specialbygget Det mener jeg nu ikke.
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Jun 06, 2005 Kl. 08:26 PM
Udskriv
Bjalle

Status: Seniormedlem
Beskeder: 110
Oprettet: Apr 24, 2005
IP: Gemt
Re: Guitar freeks [Indlæg #6]

Okay der kan godt være du har rat. men ham lydmanden sagde at den var købt i danmark sidste år, Men han kan jo også tage fejl. Hvad syntes i andre guitar spiller om den ??

_________________________________
Stille blues i mol og maj

Jun 06, 2005 Kl. 09:28 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)