Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
tvgas2
Status: Medlem
Beskeder: 75
Oprettet: Mar 18, 2004
IP: Gemt
Diskografi/bibliografi??? [Indlæg #1]

Først: Tak til Kasper for det rigtig flotte arbejde med diskografien. Ingen tvivl om, at "det hele" skal med, når vi snakker musik!!!

Dernæst: Men hvad skal der til, for at en bog hører til i diskografien? Er der en linie i det - f.eks. et antal sider om Gasolin/Larsen, ordet Gasolin nævnt X gange.

Jeg spørger selvfølgelig, fordi jeg selv har nogle bøger med forholdsvis korte Gasolin-afsnit, som jeg da gerne vil uploade, hvis det har interesse. Men Musik & Lys' A5-bogen (hvert band sin side) fra 1976, hvor Gasolins side kun består af Ordet Gasolin og et telefonnummer, hører nok ikke hjemme - men opslaget kan ses her:




Mvh.
Ole

(jeg har tilladt mig en mindre præcisering af indlægget. Præciseringen "ødelægger" ikke Kaspers svar, som er det eneste på præciseringstidspunktet)

[Edited by tvgas2 på Mar 05, 2005 Kl. 10:47 AM]

Mar 04, 2005 Kl. 05:10 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Diskografi/biografi??? [Indlæg #2]

Citér:
tvgas2 wrote:
Først: Tak til Kasper for det rigtig flotte arbejde med diskografien. Ingen tvivl om, at "det hele" skal med!!!

Dernæst: Men hvad skal der til, for at en bog hører til i diskografien? Er der en linie i det - f.eks. et antal sider om Gasolin/Larsen, ordet Gasolin nævnt X gange.

Jeg spørger selvfølgelig, fordi jeg selv har nogle bøger med forholdsvis korte Gasolin-afsnit, som jeg da gerne vil uploade, hvis det har interesse. Men Musik & Lys' A5-bogen (hvert band sin side) fra 1976, hvor Gasolins side kun består af Ordet Gasolin og et telefonnummer, hører nok ikke hjemme - men opslaget kan ses her:

Selv tak, du har med din iver for at glo selv de tilsyneladende mest kedelige partier, butikker, markeder mm. igennem fundet en del nyhederne til diskografien, som ingen andre alligevel havde fundet.

Mht. til den selektive udvælgelse, så drejer det sig i bund og grund om, om jeg finder indholdet væsentligt interessant. Jeg har fået tilsendt oplysninger fra forskellige kilder om en del bøger, som jeg har valgt ikke at medtage. Jeg overvejer til stadighed, om jeg burde gå mere bredt i udvælgelsen, da jeg generelt stræber efter det komplette, men jeg frygter samtidigt, at der i praksis på dette område i sagens natur ingen grænser findes. Jeg vil foretrække at kontakte dig (og flere andre) desangående en dag, hvis jeg evt. ombestemmer mig til, at der ikke skal være en "selektiv udvælgelse"
Mar 04, 2005 Kl. 08:59 PM
Udskriv
tvgas2
Status: Medlem
Beskeder: 75
Oprettet: Mar 18, 2004
IP: Gemt
Re: Diskografi/bibliografi??? [Indlæg #3]

Jeg tror egentlig, vi er enige, Kasper.

Den egentlige grund til mit spørgsmål om bøger og - specielt indslagenes størrelse - var egentlig optagelsen af Per Warmings "Store ører" i diskografiens bogafsnit (bibliografien).
Jeg har (med fornøjelse) læst bogen og synes egentlig ikke, at Gasolin-delen har en vægt, som gør den "værdig" til optagelse - hvis man altså snakker STØRRE afsnit.
Men et enkelt afsnit kunne måske optages i artikelsektionen
Mvh.
Ole

Mar 05, 2005 Kl. 11:03 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Diskografi/bibliografi??? [Indlæg #4]

Citér:
tvgas2 wrote:
Den egentlige grund til mit spørgsmål om bøger og - specielt indslagenes størrelse - var egentlig optagelsen af Per Warmings "Store ører" i diskografiens bogafsnit (bibliografien).
Jeg har (med fornøjelse) læst bogen og synes egentlig ikke, at Gasolin-delen har en vægt, som gør den "værdig" til optagelse - hvis man altså snakker STØRRE afsnit.
Men et enkelt afsnit kunne måske optages i artikelsektionen
Mvh.
Ole

Jeg har ikke set og læst "Store Ører", men den beskrivelse, jeg har fået af indholdet, modsvarede mine selektive krav til en optagelse.
"Artikelsektionen"? Sådan en har jeg da vist ikke...
Mar 05, 2005 Kl. 07:31 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)