Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt

Vedhæftet :
jnsson.jpg
166 KB [downloads: 39]
jønsson [Indlæg #1]

Jønsson på Woxhall, Århus den 25/2 2005
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Feb 26, 2005 Kl. 08:42 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #2]

Han er sgu blevet gammel den kære Jönsson

Feb 27, 2005 Kl. 06:11 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #3]

så længe han kan løfte bassen, så går det!!

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Feb 27, 2005 Kl. 06:30 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #4]

Ja klart - så slem ser han da heller ikke ud

Feb 27, 2005 Kl. 08:29 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #5]

Så længe han er "young at heart" så er det jo helt cool... og det er der vel næppe være nogen tvivl om... som mange jo ved, har han også inden for de seneste år turneret flittigt ,med så forskellige musikere som Sort Sol og senest Peter Sommer. Så jo Jønsson er stadig "goin' strong"! trods de grå stænk...

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...

Mar 01, 2005 Kl. 05:37 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #6]

Ja, det er fedt at se ældre mennesker bevare unddommen - nok også det der gør Kim larsen så populær

Mar 01, 2005 Kl. 06:31 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #7]

ja lige præcis... Larsen er der sku os' stadig gang i... han kan stadig gå i byen og drikke bajere selvom han nærmer sig de 60... Se det er en bedrift der vil noget

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...

Mar 01, 2005 Kl. 06:52 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #8]

Jeg tror sgu' at han kan drikke flere af os under bordet

Mar 01, 2005 Kl. 07:07 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #9]

Citér:
Jakob B wrote:
ja lige præcis... Larsen er der sku os' stadig gang i... han kan stadig gå i byen og drikke bajere selvom han nærmer sig de 60... Se det er en bedrift der vil noget

Netop, det er en bedrift at gå i byen for at drikke bajere... :-p Specielt hvis man lige kan få lidt Ratzeputz eller Van Oosten til, Jakob...
Mar 01, 2005 Kl. 07:28 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #10]

Citér:
Jakob B wrote:
Så længe han er "young at heart" så er det jo helt cool... og det er der vel næppe være nogen tvivl om... som mange jo ved, har han også inden for de seneste år turneret flittigt ,med så forskellige musikere som Sort Sol og senest Peter Sommer. Så jo Jønsson er stadig "goin' strong"! trods de grå stænk...


Det var faktisk Sort Sols trommeslager der var med ved koncerten. Thomas ordved, hedder han vist.

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will
Mar 01, 2005 Kl. 07:36 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #11]



Netop, det er en bedrift at gå i byen for at drikke bajere... :-p Specielt hvis man lige kan få lidt Ratzeputz eller Van Oosten til, Jakob...


LOL Kasper... Ja det var sku noget af en bedrift at få det ned Godt vi har bajere til at skylle efter med!

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...
Mar 01, 2005 Kl. 07:56 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #12]

Citér:
Claus wrote:
Citér:
Jakob B wrote:
Så længe han er "young at heart" så er det jo helt cool... og det er der vel næppe være nogen tvivl om... som mange jo ved, har han også inden for de seneste år turneret flittigt ,med så forskellige musikere som Sort Sol og senest Peter Sommer. Så jo Jønsson er stadig "goin' strong"! trods de grå stænk...


Det var faktisk Sort Sols trommeslager der var med ved koncerten. Thomas ordved, hedder han vist.


Thomas Ortved er rigtigt nok med, det samme er Jønsson... Bare total Fedt!!!

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...
Mar 01, 2005 Kl. 07:59 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #13]

Citér:
Jakob B wrote:
LOL Kasper... Ja det var sku noget af en bedrift at få det ned Godt vi har bajere til at skylle efter med!

Wenn di keen Minsch mihr hilpen kann
un sleiht nu nix mihr bi di an
denn mußt di eenfach sülbst kureern
un glieks den >>Ratzeputz<< probeern
uns Herrgott nöhm sin beste Krut
wi makt en gauten Druppen ut.

Du er da for pokker gammel nok til at kunne drikke andet end bajere?!? Jeg synes sq, at det smager godt. Det er synd og skam, at folk holder sig til Gammel Dansk, som ikke smager særligt godt (min mening), men til gengæld er billigt. Så skal man hellere ofre et par kroner mere for at få nogle af de mere specielle bittere.
Om ikke andet så skal jeg lære dig at drikke /seriøse/ Døde Gråspurve og øl med Tabasco...så er det andet som saftevand bagefter...
Mar 01, 2005 Kl. 08:26 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #14]

Kasper, kan du ikk forklare hvad en død gråspurv er ? Jeg har hørt at de skulle være rimelig krydret, men ingen har nogensinde fortalt mig opskriften

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Mar 01, 2005 Kl. 08:30 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #15]

Citér:
KnOrr wrote:
Kasper, kan du ikk forklare hvad en død gråspurv er ? Jeg har hørt at de skulle være rimelig krydret, men ingen har nogensinde fortalt mig opskriften

Det er Gammel Dansk tilsat nogle få dråber Tabasco (hvis man er hardcore så 3/4 dele Tabasco - jeg har prøvet det), evt salt, evt. peber evt. Worchester-sovs. Skal bundes. Evt. kan halvdelen af Gammel Dansk erstattes med Taffel Akvavit (aka Rød Aalborg).
Mar 01, 2005 Kl. 08:33 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #16]

he he... gør sku ikke så meget i bittere (heller ik' Gammel Dansk)
Gråspurve har jeg dog smagt... og det var bestemt heller ik nogen fornøjelse Sorry! Men en Hancock Old Gambrinus (DK's bedste) går jeg sku ik' i vejen for... og så måske en skarp til

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...

Mar 01, 2005 Kl. 08:35 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #17]




_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Mar 01, 2005 Kl. 08:36 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #18]

Citér:
Kasper wrote:
Det er Gammel Dansk tilsat nogle få dråber Tabasco (hvis man er hardcore så 3/4 dele Tabasco - jeg har prøvet det), evt salt, evt. peber evt. Worchester-sovs. Skal bundes. Evt. kan halvdelen af Gammel Dansk erstattes med Taffel Akvavit (aka Rød Aalborg).


Worchestersovs bliver svært at skaffe, de har lige trukket hele pisset tilbage.. Og hvad der angår en Taffel Akvavit blandet med tabasco, vil jeg sige det er ikke mindre end vandalisme skam dig Kasper..
Men ellers, det er da nogenlunde det samme som et æsel-spark, er det ikke ?

Mvh KnOrr

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Mar 01, 2005 Kl. 08:39 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #19]

Citér:
Jakob B wrote:
Men en Hancock Old Gambrinus (DK's bedste) går jeg sku ik' i vejen for... og så måske en skarp til

Dark Gambrinus smager sq også godt. Derimod er jeg ikke så meget til Light Gambrinus, som minder for meget om Wiibroe Årgangsøl og Master Brew. I øvrigt Danmark stærkeste light-øl på 9,3 Vol.%...
Mar 01, 2005 Kl. 08:39 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #20]

.. ej at forglemme Ale no. 16

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Mar 01, 2005 Kl. 08:40 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #21]

Citér:
KnOrr wrote:
.. ej at forglemme Ale no. 16


JA! klasse øl, fra det fynske

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...
Mar 01, 2005 Kl. 08:42 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #22]

Citér:
KnOrr wrote:
Worchestersovs bliver svært at skaffe, de har lige trukket hele pisset tilbage.. Og hvad der angår en Taffel Akvavit blandet med tabasco, vil jeg sige det er ikke mindre end vandalisme skam dig Kasper..
Men ellers, det er da nogenlunde det samme som et æsel-spark, er det ikke ?

Detail-Worchester-sovs er ikke trukket tilbage. Der er tale om et enkelt industrifabrikat, som er benyttet i fire Arla-sovse, seks Jensen-detail-sovse og to salater (og ikke som først oplyst i diverse ketchupper).
Jeg bryder mig ikke om Taffel Akvavit. Igen synes jeg, at der er syndt, at folk blot drikker den mest kendte snaps, måske endda bare fordi, at der er lidt mere spiritus i. Jeg er mere til Exportakvavit, hvis det skal være i store mængder, og så ellers f.eks. den krydrede Havstryger i små mængder, Aalborg Dildakvavit, Harald Jensen og endda Brøndum i mangel af andet. At folk gider at betale dobbelt op for den norske LinieAquavit, blot fordi den har været sejlet en tur syd for Ækvator i tønder, forstår jeg ikke...den smager ikke af en skid. Så heller en svensk Bommerlunder.
Æselspark har jeg ikke hørt om før...så hellere en Abehjerne.
Mar 01, 2005 Kl. 08:47 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #23]

Citér:
KnOrr wrote:
.. ej at forglemme Ale no. 16

Refsvindinge...jeg har drukket den ved flere lejligheder, men synes nu ikke, at den er noget specielt...jeg er mere til stærke belgisk øl, selvom mange af de engelske også er gode. Så skulle i hellere prøve en skibsøl fra Refsvindinge, så er Døde Gråspurve som saftevand bagefter. Refsvindinge har for få år tilbage tappet i portioner af kun 750 flasker, hvilket er mindre end en Europapalle...
Mar 01, 2005 Kl. 08:50 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #24]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
KnOrr wrote:
.. ej at forglemme Ale no. 16

Refsvindinge...jeg har drukket den ved flere lejligheder, men synes nu ikke, at den er noget specielt...jeg er mere til stærke belgisk øl, selvom mange af de engelske også er gode. Så skulle i hellere prøve en skibsøl fra Refsvindinge, så er Døde Gråspurve som saftevand bagefter. Refsvindinge har for få år tilbage tappet i portioner af kun 750 flasker, hvilket er mindre end en Europapalle...


Ja... mange af de rigtigt gode øl kommer jo fra Belgien. Westmalle Dubbel, er fx god! Fås på fad på Carlsens kvarter måske man skulle slå et smut forbi i aften Skibsøllen fra Refsvindinge, har jeg dog aldrig smagt. Men Mors Stout (nyere øl fra deres portefølje) smager jo også rigtigt godt!

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...
Mar 01, 2005 Kl. 08:58 PM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: jønsson [Indlæg #25]

Er det ikke ret : off topic snak ! -Og hvad har det lige med Jönsson at gøre, hvad I drikker, når I skal i byen.

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!

Mar 01, 2005 Kl. 09:01 PM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)