Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #1]

citat:

"Larsens Plads (A/S) er et gammelt og velkendt navn indenfor resturant- og krobranchen, som daterer sig tilbage til 30'erne. Vores firmanavn (Larsens Plads A/S) har endvidere været registeret som aktieselskab siden 1996."

"Vi har noteret os, at domænenavnet ikke bruges som hjemmeside, men blot synes at være blokeret for vores brug af navnet."

"Vi vil forelægge sagen for Klagenævnet for Domænenavne"

hmmm

hmmm

Jeg har sgu da aldrig købt det navn for at blokrere for dem...men for at ha' et dejligt navn til en engang så dejlig hjemmeside for Kim Larsen. :(

Hvordan står jeg i den sag, vil da gerne sælge det til dem, da jeg jo ikke laver Kim Larsen side mere, men jeg er lidt såret over deres beskyldning over at jeg har købt navnet for at blokere for dem. :(

Hvad siger kloge Kasper?? Eller andre??
NEDTUR I ÅRHUS, jeg gider ikke en retsag om domænenavne. :(

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı

Mar 30, 2004 Kl. 01:05 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #2]

Jeg kommer til at tænke på sagerne om
Burgerking.dk:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=yahd6s080i8.fsf%40pc-043.diku.dk&rnum=4&prev=/groups%3Fq%3Dburger%2Bking%2Bgroup:dk.videnskab.jura%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.videnskab.jura%26scoring%3Dd
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=1g49u8d.1hmp71f1eqocxiN%25jesper%40gylling.net&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dburger%2Bking%2Bgroup:dk.videnskab.jura%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.videnskab.jura%26scoring%3Dd
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=Xns9453C3599390DHS235dk%40130.225.247.90&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dburger%2Bking%2Bgroup:dk.videnskab.jura%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.videnskab.jura%26scoring%3Dd
sol.dk:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=h9v650tv4eus2j7ocvsem61pjd75ran1vt%404ax.com&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Djubii%2Bgroup:dk.videnskab.jura%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.videnskab.jura%26scoring%3Dd
Thomsen.dk og Kopp.dk:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=4017ab25%240%241552%24edfadb0f%40dread14.news.tele.dk&rnum=3&prev=/groups%3Fq%3Djubii%2Bgroup:dk.videnskab.jura%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.videnskab.jura%26scoring%3Dd

Tag selv et smut ind på http://www.domaeneklager.dk/

Det taler da i hvert fald til din fordel, at du har brugt domænet til en officiel site om Kim Larsen, hvilket også må kunne dokumenteres (bl.a. vha. de links, som jeg postede på mb i sidste uge).
Til gengæld har du først registreret det d. 24. februar 2000. hvilket er efter, at de har fået navnet registreret som aktieselskab. Jeg synes, at deres skrivelse lyder tynd, men om det er fordi, at de ikke ved, hvordan man griber det an, eller fordi de ved, at de står svagt, tør jeg ikke sige. Jeg har aldrig kunnet finde hoved og hale på de afgørelser, og det er da også derfor, at der kører så mange sager om domænenavne, fordi det mere eller mindre er tilfældigt, hvad udfaldet af en retssag bliver, hvis ikke sagen er soleklar.

Du kan jo afvente hvad Klagenævnet for Domænenavne siger til sagen, og så derefter se, om der evt. er optræk til en retssag. Eller du kan slå til nu og foreslå dem at købe domænet til en fornuftig pris.

I øvrigt så beskylder de dig ikke, men skriver blot, at det "synes at blokere".

Der har de også været: http://larsensplads.dk/

Mar 30, 2004 Kl. 01:28 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #3]

De er for langt ude..Typisk pengemænd..

Behold dit domæne..

Mar 30, 2004 Kl. 01:33 PM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #4]

jeg sælger skam gerne, da jeg ikke bruger siden mere, så jeg afventer deres svar.

Har gjort en mail klar til Peter Ingemann, og vil da høre ham hvis det bliver slemt.

KimZ

PS: havde ikke set at de også var efter larsensplads.dk

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı

Mar 30, 2004 Kl. 02:08 PM
Udskriv
jesper

Status: Administrator
Beskeder: 1563
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #5]

tag at sælg den til dem med det samme... de vil vinde rettighederne til domænet, selvom du har brugt den med reelle hensigter uden at kende noget til dem, jeg har selv fået en del advokat breve i tidens løb for nogle domænenavne, og ifølge difo(mener jeg det hedder)´s regler om dansk lov for brug af domæner, skal du overdrage navnet, hvis de har rettighederne til navnet, men hvis du har registreret navnet før de fik rettighederne til det, er det en helt anden sag =) men find ud af om du brugte navnet inden deres navn blev registret, for så skulle de ikke kunne gøre dig noget..... lidt ala Mc Allan sagen

held og lykke

_________________________________
~~~ Ingen Lever Livet Baglens, Se Frem, Der ligger din fremtid ~~~

Mar 30, 2004 Kl. 02:41 PM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #6]

solgt for 400 kr :)

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı

Mar 30, 2004 Kl. 03:13 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #7]

Eh, Jesper...måske er det fordi, du registrerer nogle af de lidt for oplagte såsom paypal.dk og sådan noget.

...og, Zoom, kunne du virkeligt ikke have presset citronen lidt mere? (evt. med henvisning til, at hvis de ikke ville købe til din pris, så måtte de finde en anden sælger *LOL*)

Mar 30, 2004 Kl. 03:36 PM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #8]

naaj, ville ikke til at være til besvær.

Godt jeg lige har købt Århus-web.dk og Århus-net.dk

gad vide hvornår der kommer nogen og vil købe dem!!

Kasper, har Jesper også købt jumbobog.dk eller jumbobøger.dk :)

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı

Mar 30, 2004 Kl. 03:42 PM
Udskriv
jesper

Status: Administrator
Beskeder: 1563
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #9]

KÆFT



Velkommen !!!



Larsensplads eksisterer ikke mere, som privat hjemmeside. Vi er blevet kontaktet af

et firma ved navn Larsens Plads a/s, som var sure over at vores hjemmeside havde samme navn

som Deres firma. De antydede også at dette kunne medføre et retsligt efterspil, hvis vi var

vanskellige, det gjorde mig lidt ked af det. For mig er trusler fuldstændig overflødige, hvis

der er fornuft i sagen, og det syntes jeg der er. Jeg kan godt forstå at et ældre, kendt firma

ikke vil lægge navn til en privat hjemmeside. Derfor hedder vi i fremtiden:

www.larsensfritid.dk


og du er sgu ikke en særlig god sælger.... omtalte paypal fik jeg 500 kr for..... havde aldrig ofret en krone på den, kun reg gebyr på 60 =)

_________________________________
~~~ Ingen Lever Livet Baglens, Se Frem, Der ligger din fremtid ~~~

Mar 30, 2004 Kl. 03:48 PM
Udskriv
jesper

Status: Administrator
Beskeder: 1563
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #10]

inden længe kommer der vel et eller andet band og påstår de har heddet kjukken siden 95, eller en børnebogs forfatter der har skrevet en bog der hedder kjukken & Co., og de så har ret til dette domæne



_________________________________
~~~ Ingen Lever Livet Baglens, Se Frem, Der ligger din fremtid ~~~

Mar 30, 2004 Kl. 03:52 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #11]

Såfremt Kjukken(bandet) ville lave en hjemmeside, var der vel ikke så meget at gøre

Mar 30, 2004 Kl. 04:01 PM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #12]

Nu har man jo også kimlarsen.dk Mon ikke det er nok
Det skulle da lige være hvis Kim smuttede over i den nærmeste PC-butik og købte en computer Så ka vi jo se om han får sat en hjemmeside op!!
Så mon ikke kjukken.dk får lov til at blive

Mar 30, 2004 Kl. 04:09 PM
Udskriv
Arnold

Status: Forumgnom
Beskeder: 2144
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #13]

"www.kjukkensplads.dk" er stadigt ledigt

_________________________________
Besøg facebook gruppen Gasolin' - Kim Larsen & Co. http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/389444837748699/

Mar 31, 2004 Kl. 02:13 PM
Udskriv
jesper

Status: Administrator
Beskeder: 1563
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #14]

Domænenavn Resultat
kjukken.dk Domænet er allerede registreret
kjukken.se Domænet er ledigt
kjukken.com Domænet er ledigt
kjukken.net Domænet er ledigt
kjukken.org Domænet er ledigt
kjukken.info Domænet er ledigt
kjukken.biz Domænet er ledigt
kjukken.nu Domænet er ledigt
kjukken.as Domænet er ledigt

_________________________________
~~~ Ingen Lever Livet Baglens, Se Frem, Der ligger din fremtid ~~~

Mar 31, 2004 Kl. 02:39 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #15]

Hehe... Har lige dundet min gamle oldemors hjemmebagte-kage-opskrifter.. De hed "kjukker" mon jeg skal ha' mit eget domæne med: www.kjuk-kager.dk

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Mar 31, 2004 Kl. 08:18 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: larsens-plads.dk domænenavn trussel :( [Indlæg #16]

hmmm bare folk ikke forveksler det med Kjukkernes toiletbesög... For det er jo HELT andre KJUK-Kager...

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Apr 01, 2004 Kl. 08:19 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)