Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Hilsjer [Indlæg #1]

Hvem er det der synger ekstra-/baggrunds-sang på Hilsjer?..... Jeg synes det lyder meget som Poul Dissing. Den der skingre stemme er ikke til at ta fejl af, jo mindre der er en der synger meget lig ham....

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...

Mar 28, 2004 Kl. 10:15 AM
Udskriv
jesper

Status: Administrator
Beskeder: 1563
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Hilsjer [Indlæg #2]

Det er poul dissing....

mvh Jesper

_________________________________
~~~ Ingen Lever Livet Baglens, Se Frem, Der ligger din fremtid ~~~

Mar 28, 2004 Kl. 10:22 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Hilsjer [Indlæg #3]

I øvrigt medvirker på kor også bl.a. Vivi Jo Heede fra Furekaaben og Helle Ryslinge.

Se billede fra optagelsen:

Copyright: Susanne Mertz. Kan ses i bogen "Fikserbilleder med gåder". Fra venstre: Fritze, Vivi, Helle og Tommy Bas.

Om sin medvirken fortæller PD: “Det var den gang vi havde det lille band, som hed Dødens Pølse, det var før Kim Larsen lavede sine første plader. Han havde en sang, som han syntes, at jeg skulle synge. Jeg syntes ikke den passede mig, og siden indsang han den selv på pladen “Værsgo!” i 1973.”
Kim Larsen: “Hvorfor jeg inviterede Dissing med på singlen? Det ved jeg egentlig ikke. Måske fordi jeg havde en idé om, at det ville gøre det mere ekstremt, eller osse var det bare fordi, han er en god og sær­præget sanger. Det er rigtigt, at jeg senere tilbød Dissing en sang. Det var dengang jeg skulle lave pladen “Værsgo”. Jeg var faldet over en gammel 78’er plade, med sangen “Hubertus”og med tanke på “Giv Mig En Hest, Mor!” osv. tænkte jeg, at det lige ville være noget for Dissing. Jeg fortalte ham om idéen og spillede sangen for ham (jeg tror endda, jeg efterlignede både hans guitarspil og stemme­føring), men han sagde, at det ikke var noget for ham. Han var vel kommet forbi den slags sange - så lavede jeg den selv. Jeg tror nu stadig, han kunne have gjort den bedre, men sådan er der jo så meget.”

Citat: Rene Aagard. Læs nærmere i hans Povl Dissing-diskografi. Ovenstående er dog kun en kladde til en revideret udgave.

Mar 28, 2004 Kl. 08:13 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)