Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Anmeldelse af Glemmebogen Jul & Nytår [Indlæg #1]

Anmeldelse af
KIM LARSEN & KJUKKEN
Glemmebogen Jul & Nytår

Af Thomas Thorsen

1. DER ER NOGET I LUFTEN. *****
Flot indledning. Larsen og Skovgaard med to gang akustisk guitar i forgrunden. Ja det løber koldt ned af ryggen. (Larsen: ”Julen i Kerteminde, hos mormor engang) Stærkt!

2. EN ROSE SÅ JEG SKYDE ****
Så er der komme strøm på guitaren. Fedt. Jeg tror det er Larsens i forgrunden? Ellers skal Jesper Haugaard her fremhæves for sig fede basspil.

3. JULETRÆET MED SIN PYNT. ****
Som kun Larsen kan lave det. En julesang er i hans og Kjukkens hænder pludselig blevet til en fed popsang. Fed rytme. Igen med Haugaard stærkt i lydbilledet.

4. SÅ’ DET JUL *****
Kim Larsens egen tekst og musik. En ny julesang ser dagens lys m sædvanlig smuk Larsen facon. Guitar, bas, trommer og fejende flot kor i flot harmoni.

5. ET BARN ER FØDT I BETLEHEM ******
Julerock for skillingerne. Absolut et af pladens højdepunkter. Her bliver jeg igen nød til at fremhæve Jesper Haugaard. Larsen har ikke haft bedre bassist siden Wili Jönsson. Haugaard har løftet rytmegruppen i Kjukken betragteligt. Al respekt for Bo Gryholt, men med Jesper Haugaard på bas er Kjukken rent musikalsk blev meget bedre.

6. JULEN HAR BRAGT VELSIGNET BUD *****
Ren julesalme. Fjende flot også så enkel. Hvor svært kan det være. Kan i se sneen falde?

7. BØRN OG VOKSNE I KÆRLIG KRANS *****
Ja så løber det igen koldt ned af ryggen på den fedladne mand. Her hører vi noget karakteristisk ved Karsten Skovgaard. Flot flot guitartema. Dem er han bare eminent til. Sjov keyboardslyd.
Her bør Kim Larsen fremhæves for sin flotte sang.

8. HØJT FRA TRÆETS GRØNNE TOP ******
Sådan skal det bare lyde. Endnu et stjerneskud i en flot buket. Fed guitar, fed sang fra Larsen. Lyt til Haugaard eminente basspil igen igen!! Sjov slutning.

9. VELKOMMEN IGEN GUDS ENGLE SMÅ *****
Her er det næsten som om Kim Larsen sidder lige ved siden af en og spiller på sin guitar. Fed guitarlyd. Følsom salme, flot sunget Hr. Larsen.

10. SIKKEN VOLDSOM TRÆNGSEL OG ALARM *****
Fed guitar, fed arrangement. Fed solo, Skovgaard.

11. KIMER I KLOKKER ******
Er det pladens højdepunkt? Men Kim Larsen synger simpelhed så fedt på denne salme.

12. SIG NÆRMER TIDEN *****
Et meget smukt nummer som Kim Larsen har lavet lidt om i forhold til den udgave, med Matilde (Lasse & Matilde) som jeg kender. Melankolsk der får gåsehuden til at komme frem.
Flot guitarspil.

13. LYSETS ENGEL GÅR MED GLANS *****
Igen flot sunget af Larsen. Godt understøtte af Kjukken. Nyd det!

14. TAK FOR ALT I DET GAMLE ÅR *****
Det er bare flot og en god afslutning på en skøn plade fra Kim Larsen & Kjukken. Tænker lidt på ”Den allersidste dans” fra Kielgasten, når jeg høre dette nummer. Og jeg siger tak til Kim Larsen og Kjukken. Tak for alt. God jul & godt nytår.
Glæder mig til 2005.

PS.: Skal jeg kommer med et lille hjerte skud ved dette album, så synes jeg det er ærgerligt at der ikke er tekster med. Men det var der selvfølgelig heller ikke ved ”Sange fra Glemmebogen”. Sikkert helt bevist.

[Edited by Thorsen på Nov 09, 2004 Kl. 11:38 PM]

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Nov 09, 2004 Kl. 11:34 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Anmeldelse af Glemmebogen Jul & Nytår [Indlæg #2]

Teksterne står ALLE - på när Kims nye i diverse salme böger - eller på

www.karsten-skovgaard.tk

sågar i samme version som de synges på cd..

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Nov 10, 2004 Kl. 07:15 AM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Anmeldelse af Glemmebogen Jul & Nytår [Indlæg #3]

Citér:
Bent wrote:
Teksterne står ALLE - på när Kims nye i diverse salme böger - eller på

www.karsten-skovgaard.tk

sågar i samme version som de synges på cd..


Ja Felicia har lavet et fint stykke arbejde.

Tak for det!

Så behøver vi ikke at lede alle vores gemmer igennem for at finde vores lille salmebog fra den gang vi blev konfirmeret.

men ellers kan man også finde teksterne på www.folkekirken.dk
Hvor melodien endda også bliver spillet. (Den orginale melodi selvfølgelig )

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!
Nov 10, 2004 Kl. 10:16 AM
Udskriv
Kristian gb
Status: Nyt medlem
Beskeder: 0
Oprettet: Maj 09, 2004
IP: Gemt
Re: Anmeldelse af Glemmebogen Jul & Nytår [Indlæg #4]

Hyggelig cd. Ingen tvivl. Men noget stort mesterværk vil jeg ikke kalde den. Og Kims eget nummer skuffer også.

Første udgave i trilogien (sange fra glemmebogen) var fantastisk. Juleudgaven er en hyggelig affære men næppe noget jeg vil huske dem for. Håber på lidt mere når vi engang får 3 udgave med børnesange.

Nov 10, 2004 Kl. 10:21 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)