Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Udgivelsesdatoer [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=6573]

Jakobdamgaardlund 
Feb 03, 2011 Kl. 10:02 AM
Udgivelsesdatoer

Hej alle

Jeg har været på jagt efter Kim Larsens/Gasolin's eksakte, danske pladeudgivelsesdatoer og har næsten fundet alle, men mangler disse tre:

Værsgo
GAS 3
GAS 4

Nogen, der kan hjælpe?

Bedste hilsener
Jakob


Arnold 
Feb 03, 2011 Kl. 10:29 AM
Re: Udgivelsesdatoer

Kan du poste alle datoerne her, når du har haft heldet med dig og fundet alle sammen?


Michael Jensen 
Feb 03, 2011 Kl. 12:57 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Står der ikke datoer i Bundgaards bøger?


Sirius 
Feb 03, 2011 Kl. 09:01 PM
Re: Udgivelsesdatoer

De 3 nævnte albums er ikke nævnt med eksakt release date i Bundgaard bog "Larsen", og et hurtigt kig på nettet gav heller ikke resultat - beklager !


plo1 
Feb 04, 2011 Kl. 08:24 AM
Re: Udgivelsesdatoer

gasolin 3 udkom mandag den 12 november 1973. Der var pressemaøde på Andy´s bar onsdag den 7 november kl.15.00 til 18.00 og her lå et par meget friske eksemplare klar til pressen.

Disse oplysninger er taget fra en brev jeg har fra CBS grammofon A/S


Arnold 
Feb 04, 2011 Kl. 09:31 AM
Re: Udgivelsesdatoer

Værsgo udkom på en klar forårs dag, det hjælper nok ikke så meget


Larsen 
Feb 04, 2011 Kl. 09:47 AM
Re: Udgivelsesdatoer

Er det ikke sommeren 1973 det udkom, da albumet blev indspillet fra Marts–Maj 1973 i Wifoss-studierne.

Link: http://da.wikipedia.org/wiki/V%C3%A6rsgo


Bent 
Feb 04, 2011 Kl. 10:07 AM
Re: Udgivelsesdatoer

man kan vel se i Gasolin´ bogen 76 - for at finde datoerne på udgivelserne


Jakobdamgaardlund 
Feb 04, 2011 Kl. 11:25 AM
Re: Udgivelsesdatoer

Jeg har desværre været igennem alle de "oplagte" kilder, heriblandt Bundgaard og Paul Jørgen Budtz, og det står ikke angivet med eksakt dato i nogen af dem. Blot "sommeren" eller "november"...

Tak plo1 for GAS 3-datoen! Så mangler jeg bare to... Nogen ideer om, hvor man kan finde en sådan type info? Jeg har prøvet Sony Music...

Bh
Jakob


Larsen 
Feb 04, 2011 Kl. 11:32 AM
Re: Udgivelsesdatoer

Stakkels Jim 14-11-1974. hvad siger Sony Music kan de hjælpe med de dato'erne?


Jakobdamgaardlund 
Feb 04, 2011 Kl. 11:46 AM
Re: Udgivelsesdatoer

Genialt! Tak!

Nej, de har kun styr på det fra og med CD-udgivelserne...

Så mangler jeg bare Værsgo - udgivet på et eller andet tidspunkt i løbet af sommeren '73...


Larsen 
Feb 04, 2011 Kl. 12:35 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Har du dato'erne på The Last Jim & Gasolin' 3 (Eng. Version) kan du skrive dem her på siden.


Jakobdamgaardlund 
Feb 04, 2011 Kl. 12:48 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Desværre...

Jeg har kun det, der er angivet i bøgerne, og hvad jeg har kunnet støve op på nettet. Men det kunne være fedt med en komplet liste over ALLE udgivelsesdatoer, ja!


Larsen 
Feb 04, 2011 Kl. 12:49 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Har fundet frem til at Værsgo skulle være udsendt i Juli 1973 har ikke hvilken dag det er.


Jakobdamgaardlund 
Feb 04, 2011 Kl. 02:02 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Ok - lad os se, om ikke der er en venlig og kompetent sjæl herinde, der kan supplere med en eksakt dato

Tak for hjælpen i hvert fald

Jakob


Arnold 
Feb 04, 2011 Kl. 08:41 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Jeg er meget venlig men kan desværre ikke hjælpe denne gang


plo1 
Feb 05, 2011 Kl. 09:42 AM
Re: Udgivelsesdatoer

i min søgen efter datoer i mine gamle pressemeddelser fandt jeg en sjov lille artikel omkring udgivelsen af gasolin 1 lp´en. Citat
"I løbet af fire dage er den danske beatgruppe Gasolins første lp solgt i 800 eksemplare. Prisen for produktionen ligger på omkring 40.000 kr" Citat slut


storeugle 
Feb 07, 2011 Kl. 05:13 PM
Re: Udgivelsesdatoer

"Værsgo" bliver heller ikke helt let, selv ikke efter meget søgning på nettet. Måske bibliotekerne har gamle aviser man kan se på mikrofilm?? Det vil jeg prøve.
Jeg troede det var en let sag med den LP, da den er optaget i kulturkanon, men det er sgu godt nok en beskeden information, de holder sig. Der står ikke noget om dato for udgivelsen - hvilket jeg finder meget skuffende.
Det er efter Maj (ja det går jeg ud fra da den er indspillet fra marts-maj 1973) og efter 10.12.1973, hvor et program, der omtaler denne LP sendes første gang - optagelserne ser ud til at være sommer. Jeg leder og vender tilbage, hvis/når jeg har dato.


storeugle 
Feb 07, 2011 Kl. 05:27 PM
Re: Udgivelsesdatoer

nu har jeg skrevet til Pol.oplysning. De må da have omtalt den, da den kom ud kunne jeg forestille mig :)


Jakobdamgaardlund 
Feb 07, 2011 Kl. 08:57 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Værsgo er en udfordring ja:) God ide med Pol.oplysning! Glæder mig til at se, hvad de siger

J/


Sirius 
Feb 07, 2011 Kl. 09:11 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Så er vi datoen en anelse nærmere - juli 73

http://www.e-pages.dk/gaffa/2005-6/46


Sirius 
Feb 07, 2011 Kl. 09:28 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Citér:
Sirius wrote:
Så er vi datoen en anelse nærmere - juli 73

http://www.e-pages.dk/gaffa/2005-6/46




Og det kan jeg så læse ovenfor, at en anden "Larsen" har fundet ud af forlængst - flot Sirius

storeugle 
Feb 07, 2011 Kl. 10:04 PM
Re: Udgivelsesdatoer




Og det kan jeg så læse ovenfor, at en anden "Larsen" har fundet ud af forlængst - flot Sirius


hehe - gentagelse, i lighed med overdrivelse, fremmer forståelsen. Jeg har ledt på nettet nu i 8 timer - og den åndsvage dato er IKKE sådan at finde!!!! Så meget står fast.Jeg fandt også den e-page tidligere og mener at der står, at Værsgo ikke blev promoveret nævneværdigt, for ikke at tage glansen fra GAS3 der kommer senere. Det var nærmest bare en plade, som Larsen skulle have lov til at lave, så han kunne "gå det ud af kroppen" og være seriøs igen.

Larsen 
Feb 08, 2011 Kl. 11:38 AM
Re: Udgivelsesdatoer

Lidt nyt omkring Værsgo, efter at jeg har set efter i Berlingske tidende fra Juli 1973 uden held til at finde noget dog en ting var at Gasolin’ singlen Holy Jean – Lady Rain skulle være udsendt Mandag d. 9 Juli 1973. Men Juni var der lidt mere held d. 7 Juni var der en annonce om Værsgo at den skulle komme sidst i Juni, men der var ikke noget at finde ang. Værsgo hvornår den er udsendt sidst i Juni. Har et Mobil foto af annoncen.


storeugle 
Feb 09, 2011 Kl. 04:03 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Politikens oplysning kan heller ikke sige en dato de har sendt mig en pdf fil om anmeldelsen, der er fra 30.09.73 !! Altså omkring 3 måneder efter den sikkert kom på gaden. Så vier lige vidt. Jeg ville vedhæfte filen, men den er desværre for stor.
Interesserede kan maile mig, så vil jeg gerne videresende den ingeborgaxelsen@yahoo.com


mvh
ingeborg


Sirius 
Feb 17, 2011 Kl. 12:57 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Jeg har haft skrevet til Poul Bruun. Han vidste ikke noget om det, men han gav mig et nummer på en fyr i Korsør, der ville vide det, og han kunne prompte informere om, at den blev udgivet 24. september 1973 - og det var han 100 % på


Sirius 
Feb 17, 2011 Kl. 01:01 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Stemmer også meget godt overens med anmeldelsen fra 30/9-73.


Jakobdamgaardlund 
Feb 17, 2011 Kl. 06:18 PM
Re: Udgivelsesdatoer

Fantastisk godt arbejde Sirius!!! Fedt. Så har vi alle datoer




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)