Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Band ? [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=644]

mhj 
Aug 25, 2004 Kl. 02:46 PM
Band ?

Hvilket band, havde Kim da han b.l.a udgav Kim i Cirkus og hvem indspillede han midt om natten med ?

[Edited by mhj på Aug 25, 2004 Kl. 02:49 PM]


michael_74 
Aug 25, 2004 Kl. 03:05 PM
Re: Band ?

Jeg mener at det var Bellami


Ole Gas 
Aug 25, 2004 Kl. 07:45 PM
Re: Band ?

Bandet han havde på dengang hed "Lonely loveres".


Mikkel 
Aug 26, 2004 Kl. 07:39 AM
Re: Band ?

Så meget ved jeg om Kim i Cirkus

Trommer: Jan Lysdahl (total fed trommeslager)
Bas: Henning Pold
Guitar/sologuitar: Søren Wolf
Klaver/key/comp.: Dr. Phil
Vokal og guitar: Kim Larsen.

Midt om natten ved jeg ikke..

[Edited by Mikkel på Aug 26, 2004 Kl. 07:39 AM]


michael_74 
Aug 26, 2004 Kl. 10:42 AM
Re: Band ?

jeg sidder og kigger i coveret til Midt Om Natten, så vidt jeg kan se er den baseret på Bellami. Altså navne som Thomas Grue, Peter Ingemann, Henning Pold, Jan Lysdahl - og så har de haft hjælp af mange andre til at lave albummet / filmen. blandt andre Det Danske Drengekor, Franz Beckerlee, Willi Jönsson ( på cd'en) og Poul Bundgård, Ove Sprogøe, Frits Helmuth ( i filmen)


kimzoom 
Aug 26, 2004 Kl. 11:55 AM
Re: Band ?

Citér:
Ole Gas wrote:
Bandet han havde på dengang hed "Lonely loveres".


Thats right!

lone 
Aug 27, 2004 Kl. 11:43 AM
Re: Band ?

Hvilken lp(dengang) er det at Rugsted og Kruetsfeldt
er med på?


Strengelegen 
Aug 27, 2004 Kl. 01:18 PM
Re: Band ?

Citér:
lone wrote:
Hvilken lp(dengang) er det at Rugsted og Kruetsfeldt
er med på?


Hvem kan sige nej til en engel

Lille Jepper 
Aug 28, 2004 Kl. 01:54 AM
Re: Band ?

Forste gang Bellami akkompanerer i plade sammenhaeng er paa Forklaedt som voksen.
Bandet som er med i Kim I Cirkus er ikke Bellami. Da selv samme band, altsaa Pold, Lysdahl, Phill og Wolff, akkompanerede Kim i det kongelige teater, med sangen Sømanden Will Den Fromme, var det ogsaa uden navnet bellami eller noget andet navn for den sags skyld. Annoncøren siger på et tidspunkt: "Kim Larsen og hans gruppe...." Og dette mener jeg helt bestem foregik efter Kim I cirkus.

Jeg undskylder de mange
lende ÆØÅ vissse steder. Er i dag kommet hjem efter ½ år i Spanien, og er ikke helt vant til de danske tastaturere endnu.

Viva Larsen

Allan


Thorsen 
Aug 31, 2004 Kl. 03:05 PM
Re: Band ?

Personlig har jeg aldrig hørt at Kim Larsen har brugt navnet "Lonely Lovers" som navn på hans backingband. Ifølge bogen "Larsen" havde hans band ikke noget navn på turen efter udgivelsen af "Midt om natten". Bandet bestod, som nævnt tidliger, af Henning Pold (Bas), Søren Wolff (guitar), Phil Barrett (keybords) og Jan Lysdahl (trommer). Det kan godt være at Larsen har brugt navnet "Lonely Lovers" uofficelt, men aldrig officelt. På live-LPen "Kim I Cirkus" som er optaget på turen efter "Midt om natten" står der også kun Kim Larsen.
Så vidt jeg kan huske er "Sømanden Will den frommer" indspillet af netop denne besætning og er sammen med "Rita" med som bonustracks på "Kim i cirkus", som samtidig var en forløber for "Cirkus Himmelblå".

[Edited by Thorsen på Aug 31, 2004 Kl. 03:07 PM]


Mathilde 
Sep 01, 2004 Kl. 11:23 AM
Re: Band ?

... mens vi venter på Strengelegens svar på "Lonely Lovers"


Strengelegen 
Sep 01, 2004 Kl. 01:26 PM
Re: Band ?

Citér:
Mathilde wrote:
... mens vi venter på Strengelegens svar på "Lonely Lovers"


Synes du virkelig jeg skal tænde scanneren ? - For at komme med en større udredning omkring Larsens bands

Mathilde 
Sep 01, 2004 Kl. 01:36 PM
Re: Band ?

Ja KOM NUUUUUU. Der jo nogen som ikke kender til Lonely Lovers...


Strengelegen 
Sep 01, 2004 Kl. 02:56 PM
Re: Band ?

Citér:
Thorsen wrote:
Personlig har jeg aldrig hørt at Kim Larsen har brugt navnet "Lonely Lovers" som navn på hans backingband.


Så bliver den 1/9-2004 dagen hvor du blev lidt klogere :


mhj 
Sep 01, 2004 Kl. 07:22 PM
Re: Band ?

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Thorsen wrote:
Personlig har jeg aldrig hørt at Kim Larsen har brugt navnet "Lonely Lovers" som navn på hans backingband.


Så bliver den 1/9-2004 dagen hvor du blev lidt klogere :




Ja nu ved jeg det !

Thorsen 
Sep 02, 2004 Kl. 03:46 AM
Re: Band ?

Nu kan jeg ikke ud fra dette udklip se hvornår det er fra, men der står den hjemvendte Kim Larsen - altså ser det ud til at det er lige efter hans USA eventyr. Ca. omkring tiden med "5 eifel", altså før der var noget der hed "Midt om natten".
Der bliver spurt til hvad Larsens band hed omkring "Kim i cirkus", så du er vist en postgang for tidlig ude.


Strengelegen 
Sep 02, 2004 Kl. 04:20 AM
Re: Band ?

Citér:
Thorsen wrote:
Nu kan jeg ikke ud fra dette udklip se hvornår det er fra, men der står den hjemvendte Kim Larsen - altså ser det ud til at det er lige efter hans USA eventyr. Ca. omkring tiden med "5 eifel", altså før der var noget der hed "Midt om natten".
Der bliver spurt til hvad Larsens band hed omkring "Kim i cirkus", så du er vist en postgang for tidlig ude.


Hvis du kigger efter på mit indlæg - kan du ser at jeg svare dig på :
Thorsen wrote:
Personlig har jeg aldrig hørt at Kim Larsen har brugt navnet "Lonely Lovers" som navn på hans backingband.

Så det var ike en postgang for tidlig

Bent 
Sep 02, 2004 Kl. 07:35 AM
Re: Band ?

Ja for slet ikke at tale om "The Lonely Lovers PARTYBAND" AKA "Dalgaard/Larsen duo" - jojo den mand har väret om sig med div. backing bands. Men der er åbenbart tale om personer her på MB, som Pjäkkede ret meget fra Larsen historien i deres opväkst gennem teenage årene...


Thorsen 
Sep 02, 2004 Kl. 04:11 PM
Re: Band ?

Jamen så blev jeg jo nok lidt klogere - tak for "snakken"


Rasmus136 
Sep 02, 2004 Kl. 09:49 PM
Re: Band ?

Bemærk at Stonefree havde været på tråd på samtlige numre på midt om natten, hvorefter han og larsen ryger i totterne på hinanden. Larsen er så stupid at han indspiller hele lortet med ny besætning (officielt fordi han ikke var tilfreds med 1. indspilning), men må kapitulere over for goe gamle Frans. Ingen (Ingen!) kunne lægge den guitarlyd på nummeret Midt om natten som Frans - derfor er han også med på den endelige skæring. Så også Larsen måtte sande, at

En gammel flamme brænder aldrig ud .... Frans forever


Strengelegen 
Sep 02, 2004 Kl. 10:33 PM
Re: Band ?

Citér:
Rasmus136 wrote:
Bemærk at Stonefree havde været på tråd på samtlige numre på midt om natten, hvorefter han og larsen ryger i totterne på hinanden. Larsen er så stupid at han indspiller hele lortet med ny besætning (officielt fordi han ikke var tilfreds med 1. indspilning), men må kapitulere over for goe gamle Frans. Ingen (Ingen!) kunne lægge den guitarlyd på nummeret Midt om natten som Frans - derfor er han også med på den endelige skæring. Så også Larsen måtte sande, at

En gammel flamme brænder aldrig ud .... Frans forever


Men han har da klaret sig meget godt sidenhen - uden Franz

Kasper 
Sep 02, 2004 Kl. 10:42 PM
Re: Band ?

Jeg tror sq, at jeg også snart hopper med på den bølge med store "Z"'er i slutningen af ordene. F.eks. "knuZ", "kramZ", "franZ" og "zzZ".


kimzoom 
Sep 03, 2004 Kl. 04:13 AM
Re: Band ?

Citér:
Kasper wrote:
Jeg tror sq, at jeg også snart hopper med på den bølge med store "Z"'er i slutningen af ordene. F.eks. "knuZ", "kramZ", "franZ" og "zzZ".


og KimZ



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)