Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Svergie 2010 [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=6107]

Sørland 
Feb 23, 2010 Kl. 08:43 AM
Svergie 2010

Sjekk tourlisten....


Bob Shi Bam 
Feb 23, 2010 Kl. 08:55 AM
Re: Svergie 2010

Tack Sörland

Grebbestad 29 juli
Helsingborg 12 augusti
Varberg 13 augusti
Ystad 14 augusti
Göteborg 19 augusti


Bob Shi Bam 
Feb 23, 2010 Kl. 09:07 AM
Re: Svergie 2010

I fjor var det succé i Sverige med mycket fullsatt, men det var stark kritik att han inte anpassade repetoaren til Sverige så vi får se hur mycket folk som kommer tillbaka...
De inte inbitna fansen kräver ju Lille du, Kvinde min, This isi my life, Papirsklip, Gör mig lykkelig o liknande...


Pingo 
Feb 23, 2010 Kl. 10:34 AM
Re: Svergie 2010

Hm, ingen konsert i Halmstad den här gången trots att det har varit utsålt de andra gångerna...
Mycket märkligt.

Kul däremot med ett litet udda ställe som Grebbestad den här gången. Ett mycket trevligt semesterställe för rika norrmän (eller rättare sagt rika svenskar och norska normalinkomsttagare).

Jag tror inte att Kim bryr sig speciellt mycket om den svenska kritiken från förra sommaren, utan spelar de låtar han själv tycker är givande att framföra.
Men man kan ju alltid hoppas på gamla örhängen som Kina Rock, 682A, Twilight Birds, Sct.Emetri, Kommer Hjem och Tante Olgas Briller...


chrilep 
Feb 23, 2010 Kl. 11:05 AM
Re: Svergie 2010

Citér:
Pingo wrote:
Hm, ingen konsert i Halmstad den här gången trots att det har varit utsålt de andra gångerna...
Mycket märkligt.

Kul däremot med ett litet udda ställe som Grebbestad den här gången. Ett mycket trevligt semesterställe för rika norrmän (eller rättare sagt rika svenskar och norska normalinkomsttagare).

Jag tror inte att Kim bryr sig speciellt mycket om den svenska kritiken från förra sommaren, utan spelar de låtar han själv tycker är givande att framföra.
Men man kan ju alltid hoppas på gamla örhängen som Kina Rock, 682A, Twilight Birds, Sct.Emetri, Kommer Hjem och Tante Olgas Briller...



Bergen (N) er heller ikke på listen i år, til tross for utsolgte hus (1500 i 2007 / 6000 i 2009). Det virker som strategien er å gjøre fansen ekstra sultne. I fjor spilte de i vestlandsbyene Stavanger og Bergen. I år er det Flekkefjord og Haugesund som får besøk.

Bob Shi Bam 
Feb 23, 2010 Kl. 12:21 PM
Re: Svergie 2010

Citér:
Pingo wrote:
Hm, ingen konsert i Halmstad den här gången trots att det har varit utsålt de andra gångerna...
Mycket märkligt.

Kom till Helsingborg!!!

Kul däremot med ett litet udda ställe som Grebbestad den här gången. Ett mycket trevligt semesterställe för rika norrmän (eller rättare sagt rika svenskar och norska normalinkomsttagare).

Jag tror inte att Kim bryr sig speciellt mycket om den svenska kritiken från förra sommaren, utan spelar de låtar han själv tycker är givande att framföra.
Men man kan ju alltid hoppas på gamla örhängen som Kina Rock, 682A, Twilight Birds, Sct.Emetri, Kommer Hjem och Tante Olgas Briller...


Det är alltid kul med gamla örhängen, men det är gott när hela publiken går igång och då krävs de gamla hitsen...

Pingo 
Feb 23, 2010 Kl. 01:59 PM
Re: Svergie 2010

Visst är det trevligt när publiken kommer igång, men här i Sverige känns det tyvärr som om en Kim Larsen konsert står och faller med Lille Du, vilken den naturligtvis inte gör.
Låt oss ändå hoppas att dom gör den svenska publiken tillfredställd och kör Lille Du och This Is My Life.


skrid pomfrit 
Feb 23, 2010 Kl. 08:40 PM
Re: Svergie 2010

Helsingborg!

Personligen hoppas jag på max 1000 personer i publiken så alla kan se ordentligt. Sundspärlan är inte gjord för fler personer. Förra året var ju en katastrof! 4-5000 pers om jag inte minns fel och 95% trodde de skulle få höra en Gasolin konsert! Men det sket sig ganska rejält!

Hade varit bättre med en inomhus konsert på The Tivoli. Max 500 pers och ett riktigt drag!


Sørland 
Feb 23, 2010 Kl. 09:44 PM
Re: Svergie 2010

Citér:
Bob Shi Bam wrote:
Citér:
Pingo wrote:
Hm, ingen konsert i Halmstad den här gången trots att det har varit utsålt de andra gångerna...
Mycket märkligt.

Kom till Helsingborg!!!

Kul däremot med ett litet udda ställe som Grebbestad den här gången. Ett mycket trevligt semesterställe för rika norrmän (eller rättare sagt rika svenskar och norska normalinkomsttagare).

Jag tror inte att Kim bryr sig speciellt mycket om den svenska kritiken från förra sommaren, utan spelar de låtar han själv tycker är givande att framföra.
Men man kan ju alltid hoppas på gamla örhängen som Kina Rock, 682A, Twilight Birds, Sct.Emetri, Kommer Hjem och Tante Olgas Briller...


Det är alltid kul med gamla örhängen, men det är gott när hela publiken går igång och då krävs de gamla hitsen...


Sånn er det i Norge også, Bob Shi Bam.

Bob Shi Bam 
Feb 24, 2010 Kl. 08:53 AM
Re: Svergie 2010

Citér:
skrid pomfrit wrote:
Helsingborg!

Personligen hoppas jag på max 1000 personer i publiken så alla kan se ordentligt. Sundspärlan är inte gjord för fler personer. Förra året var ju en katastrof! 4-5000 pers om jag inte minns fel och 95% trodde de skulle få höra en Gasolin konsert! Men det sket sig ganska rejält!

Hade varit bättre med en inomhus konsert på The Tivoli. Max 500 pers och ett riktigt drag!


Jag håller med, men Sundspärlan är bra om man tar in 1000-1500 pers. Om man vill ta in 4000 får man vara på Sofiero slott.

Det blev lång kö till ölen förra gången

Pingo 
Feb 24, 2010 Kl. 09:52 AM
Re: Svergie 2010

Citér:
Bob Shi Bam wrote:
Citér:
skrid pomfrit wrote:
Helsingborg!

Personligen hoppas jag på max 1000 personer i publiken så alla kan se ordentligt. Sundspärlan är inte gjord för fler personer. Förra året var ju en katastrof! 4-5000 pers om jag inte minns fel och 95% trodde de skulle få höra en Gasolin konsert! Men det sket sig ganska rejält!

Hade varit bättre med en inomhus konsert på The Tivoli. Max 500 pers och ett riktigt drag!


Jag håller med, men Sundspärlan är bra om man tar in 1000-1500 pers. Om man vill ta in 4000 får man vara på Sofiero slott.

Det blev lång kö till ölen förra gången


Det verkar alltså som om man kan skippa Sundspärlan då med andra ord.
Man kan ju inte stå i kö för ölen hur länge som helst...

Bob Shi Bam 
Feb 24, 2010 Kl. 02:01 PM
Re: Svergie 2010

Citér:
Pingo wrote:
Citér:
Bob Shi Bam wrote:
Citér:
skrid pomfrit wrote:
Helsingborg!

Personligen hoppas jag på max 1000 personer i publiken så alla kan se ordentligt. Sundspärlan är inte gjord för fler personer. Förra året var ju en katastrof! 4-5000 pers om jag inte minns fel och 95% trodde de skulle få höra en Gasolin konsert! Men det sket sig ganska rejält!

Hade varit bättre med en inomhus konsert på The Tivoli. Max 500 pers och ett riktigt drag!


Jag håller med, men Sundspärlan är bra om man tar in 1000-1500 pers. Om man vill ta in 4000 får man vara på Sofiero slott.

Det blev lång kö till ölen förra gången


Det verkar alltså som om man kan skippa Sundspärlan då med andra ord.
Man kan ju inte stå i kö för ölen hur länge som helst...


Jäkligt trevligt ställe om det är ca 1000 - 1500 som kommer. Live i Skandinavien är bl a inspelad där...

Kom du så bjuder jag och Skridt på öl så¨slipper DU köa!!!

Buster 
Feb 24, 2010 Kl. 02:03 PM
Re: Svergie 2010

Jag kommer ihåg gamla örhängen som Kina Rock live fast med Gasolin' , då var det ett jävla drag ..........


Bob Shi Bam 
Feb 24, 2010 Kl. 02:19 PM
Re: Svergie 2010

Citér:
skrid pomfrit wrote:
Helsingborg!


Hade varit bättre med en inomhus konsert på The Tivoli. Max 500 pers och ett riktigt drag!


Senast de var på The Tivoli (hösten 07) gjorde de en KANONSPELNING!!!
Något att hoppas på till framtiden

Pingo 
Feb 25, 2010 Kl. 02:00 PM
Re: Svergie 2010

Citér:
Bob Shi Bam wrote:
Citér:
Pingo wrote:
Citér:
Bob Shi Bam wrote:
Citér:
skrid pomfrit wrote:
Helsingborg!

Personligen hoppas jag på max 1000 personer i publiken så alla kan se ordentligt. Sundspärlan är inte gjord för fler personer. Förra året var ju en katastrof! 4-5000 pers om jag inte minns fel och 95% trodde de skulle få höra en Gasolin konsert! Men det sket sig ganska rejält!

Hade varit bättre med en inomhus konsert på The Tivoli. Max 500 pers och ett riktigt drag!


Jag håller med, men Sundspärlan är bra om man tar in 1000-1500 pers. Om man vill ta in 4000 får man vara på Sofiero slott.

Det blev lång kö till ölen förra gången


Det verkar alltså som om man kan skippa Sundspärlan då med andra ord.
Man kan ju inte stå i kö för ölen hur länge som helst...


Jäkligt trevligt ställe om det är ca 1000 - 1500 som kommer. Live i Skandinavien är bl a inspelad där...

Kom du så bjuder jag och Skridt på öl så¨slipper DU köa!!!


Hehe, det verkar vara ett erbjudande som man inte kan tacka nej till...

chrilep 
Feb 26, 2010 Kl. 07:16 AM
Re: Svergie 2010

Håper å se noen av dere svensker i Gilleleje også, det er jo bare rett over fjorden...


Pingo 
Feb 26, 2010 Kl. 09:28 AM
Re: Svergie 2010

Citér:
chrilep wrote:
Håper å se noen av dere svensker i Gilleleje også, det er jo bare rett over fjorden...


Självklart!!!
Vi kommer nog ett litet gäng från Halmstad, och jag hoppas att Bob-Shi-Bam och Skridt Pomfrit dyker upp med.
Fan, dom har ju simmavstånd från Helsingborg...

Den stora frågan är bara: hur stark är årgångsölen i år (kuggfråga, hehe).

skrid pomfrit 
Feb 26, 2010 Kl. 03:04 PM
Re: Svergie 2010

Låter bra! Krypavstånd om man börjar krypa tidigt!
Försök undvika din HBK-tröja bara, Pingo... Det kan gå illa annars i HIF-land


petterzzon 
Feb 27, 2010 Kl. 05:58 PM
Re: Svergie 2010

Buster gillar Kina Rock...........jag kommer ihåg när Kim larmade igång den låten , fy fan vilket össss.....
hoppas åka på någon spelning i sommar , ses Skrid eller ...


skrid pomfrit 
Feb 27, 2010 Kl. 08:13 PM
Re: Svergie 2010

Självklart! Du har ju dricka till godo sedan du fyllde.........................................................................................30?


Bob Shi Bam 
Feb 27, 2010 Kl. 09:42 PM
Re: Svergie 2010

Citér:
Pingo wrote:
Citér:
chrilep wrote:
Håper å se noen av dere svensker i Gilleleje også, det er jo bare rett over fjorden...


Självklart!!!
Vi kommer nog ett litet gäng från Halmstad, och jag hoppas att Bob-Shi-Bam och Skridt Pomfrit dyker upp med.
Fan, dom har ju simmavstånd från Helsingborg...

Den stora frågan är bara: hur stark är årgångsölen i år (kuggfråga, hehe).


Bob-shi-bam
åh bob-shi-bam
om bob-shi-bam ka svömme
åh ja ja

skrid pomfrit 
Feb 27, 2010 Kl. 09:56 PM
Re: Svergie 2010

Ja, det är bara att börja simträna! Lite kallt i vattnet i Öresund nu så man får väl träna i:
Østerbro svømmehal


Pingo 
Mar 03, 2010 Kl. 02:38 PM
Re: Svergie 2010

Citér:
skrid pomfrit wrote:
Låter bra! Krypavstånd om man börjar krypa tidigt!
Försök undvika din HBK-tröja bara, Pingo... Det kan gå illa annars i HIF-land


Så det är därför du inte kommer till Halmstad giggen?

skrid pomfrit 
Mar 03, 2010 Kl. 03:43 PM
Re: Svergie 2010

Ja, jag är så jävla rädd för alla LUBBEN-fansen! Tänk om de kastar en kåååååv på mig....!
Er arena har ju en förbannelse vilandes över HIFs alla besök... Spelar ingen roll hur bra de spelar, det blir inga pinnar med sig hem ändå....!


Pingo 
Mar 05, 2010 Kl. 11:02 AM
Re: Svergie 2010

Citér:
skrid pomfrit wrote:
Ja, jag är så jävla rädd för alla LUBBEN-fansen! Tänk om de kastar en kåååååv på mig....!
Er arena har ju en förbannelse vilandes över HIFs alla besök... Spelar ingen roll hur bra de spelar, det blir inga pinnar med sig hem ändå....!


Ja, Örjans Vall brukar bli Helsingborgs fall, hehe...

skrid pomfrit 
Mar 05, 2010 Kl. 11:15 AM
Re: Svergie 2010

Dessvärre alla arenor numera......




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)