Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Den nye CD ****** [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=5442]

Strengelegen 
Okt 11, 2008 Kl. 07:55 PM
Den nye CD ******

I kan købe den nye CD på Kræmmermarkedet i Bella Centeret
- og så til kun 129 kr



Pingo 
Okt 12, 2008 Kl. 11:02 AM
Re: Den nye CD ******

Någon som vet vem barnet på bilden är?
Kan det vara Larsen himself?


Strengelegen 
Okt 12, 2008 Kl. 12:11 PM
Re: Den nye CD ******

Citér:
Pingo wrote:
Någon som vet vem barnet på bilden är?
Kan det vara Larsen himself?



Rita 
Okt 12, 2008 Kl. 12:20 PM
Re: Den nye CD ******

Hele coveret og indercover er lagt ud før, også med de andres børnebilleder :

http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=5432


Mille Carterfan 
Okt 12, 2008 Kl. 06:49 PM
Re: Den nye CD ******

Det er da for sjovt med de børnebilleder, bare kært.

Men også ene rosende ord fra mig om cd'en. Synes der er en fantastisk dejlig stemning på den

Alverdens stjerner til Børne glemmebogen


Pingo 
Okt 13, 2008 Kl. 04:48 PM
Re: Den nye CD ******

Skivan har inte släppts i Sverige ännu, och jag har inte kunnat få tag på ett exemplar, så det var därför jag inte visste att det var Kim på baksidan.
Jag väntar med spänning på detta nya alster...


Bob Shi Bam 
Okt 13, 2008 Kl. 07:38 PM
Re: Den nye CD ******

Citér:
Pingo wrote:
Skivan har inte släppts i Sverige ännu, och jag har inte kunnat få tag på ett exemplar, så det var därför jag inte visste att det var Kim på baksidan.
Jag väntar med spänning på detta nya alster...


Det är rätt Pingo. Vi svenskar får vänta tills vi kan köpa den hemma så vi får upp statistiken på sålda kjukkenplattor i Sverige

Bob Shi Bam 
Okt 14, 2008 Kl. 02:24 PM
Re: Den nye CD ******

Och det kan du göra idag!!!



Hej Patrik!

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen nästkommande arbetsdag.

Det som levererats till dig är följande:
Artikelnummer Antal Benämning
1003922828 1 Barn - Glemmebogen For Bø


2310450637 
Okt 14, 2008 Kl. 03:00 PM
Re: Den nye CD ******

Fed plade som en sagde Lille guds barn er hele pladen værd, gad vide om Larsen har sunget nogen af glemmebog sangene for sine egne børn ?


2310450637 
Okt 14, 2008 Kl. 03:03 PM
Re: Den nye CD ******

OG der er ikke kun danske sange, der er f.eks også Idas sommersang som ikke er dansk men bestem en sød lille sang !


2310450637 
Okt 14, 2008 Kl. 06:24 PM
Re: Den nye CD ******

Mangler der ikke nogen sange ? Den lille frække frederik,oppe i norge der boede 3 trolle,se den lille kattekilling eller hvad med f.eks solen er så rød mor

Mangler der andre sange på den nye ?


Christian 
Okt 14, 2008 Kl. 07:56 PM
Re: Den nye CD ******

Efter de første 3 gennemlytninger - ærligt talt, NEJ, der mangler ikke flere børnesange. Men en ny rock´et plade med egne numre ala Gammel Hankat kunne være fint

/Christian


Brian4291 
Okt 14, 2008 Kl. 08:31 PM
Om der skulle mere eller mindre på den nye skive

Citér:
2310450637 wrote:
Mangler der andre sange på den nye ?


Det jo næsten ligesom med setlisten, at der bliver snakket frem og tilbage om hvad der skal med og hvad der ikk skal, og FINAL er det så blevet til denne skive. Ellers kunne det jo havde været en 4-cd-box

Brian4291 
Okt 14, 2008 Kl. 08:36 PM
Re: Den nye CD ******

Iøvrigt syns jeg at der er alt for mange steder hvor lyden bliver forringet betydeligt når Kim enten "skaber" sig med stemmen eller der kommer for meget "ekstra" lyd fra div instrumenter som de ikke en gang gider bruge når de spiller live. Carstens strengeleg er fin nok, nogle steder med virker omvendt alt for dominerende andre steder.
Der er et uligevægtigt overflødighed af lyde kontra hvor enkelt det ås kunne havde lydt.


chrilep 
Okt 14, 2008 Kl. 10:04 PM
Re: Den nye CD ******

Jeg fikk platen i dag, hørte den tre ganger før jeg gikk på arbeid, og likte den veldig godt.
Etter at jeg gikk på arbeid, har Frida (4) hørt den to ganger, og hun liker den også.
Min fru (36) har også hørt den noen ganger, og hun liker den.
Det er veldig sjelden vi tre liker den samme musikken, men denne gangen har Larsen altså klart å tilfredsstille en hel familie.
Er det et godt eller dårlig tegn?


Mads 
Okt 15, 2008 Kl. 07:37 PM
Re: Den nye CD ******

Jeg må ærligt tilstå jeg ikke synes ret godt om den!
Fin plade, ok arrangementer, men gnisten = 0.. Synes virkelig den er kedelig og sløv, og foregår i et sløvt tempo, som jeg ikke troede Kjukken var i stand til at skabe..
Men altså! Hvad kan man forvente af en flok børnesange? Måske fordi jeg er blevet meget positivt overrasket over de to forgangende Glemmebogen plader, og forventede noget af det samme om denne, men må tilstå jeg har hørt MEGET bedre.

2/6 herfra..


Mads 
Okt 15, 2008 Kl. 07:39 PM
Re: Den nye CD ******

Når det så er sagt, så synes jeg at Guds Lille Barn og Dengermand er meget fede, men det er også kun 2/16 ...


gasmen 
Okt 15, 2008 Kl. 08:18 PM
Re: Den nye CD ******

jeg syntes nu der er mange fine nr på skiven.... det er jo en børne plade... er nu mest skuffet over det meste er optaget i 2001 som det står i cover....


Rita 
Okt 15, 2008 Kl. 08:37 PM
Re: Den nye CD ******

Citér:
gasmen wrote:
jeg syntes nu der er mange fine nr på skiven.... det er jo en børne plade... er nu mest skuffet over det meste er optaget i 2001 som det står i cover....


Hvorfor det ? Det er da ligemeget. Havde det ikke stået der, havde du ikke opdaget det

gasmen 
Okt 15, 2008 Kl. 08:51 PM
Re: Den nye CD ******

næh sikkert ikke det er da også ok... at ha en mening.. det er da vild nok at man lige støver 7 års optagelser lidt af og så på skiven.... og nej det var ikke brok..


Jeppe 
Okt 16, 2008 Kl. 12:59 PM
Re: Den nye CD ******

Hvor mange af numrene har Kim tidligere fremført?
Jeg kan i hvert fald huske

Kalendervender Tage (2002)
Idas Sommersang (2003)
La La Lu (2001)
Elefantens Vuggevise (Åh Abe)
Lille Guds Barn (Søren Ryge - 2003)
Spørge-Jørgen (Papegøje)
Dengermand (Noget tv i de tidlige 90'ere)


Sørland 
Okt 16, 2008 Kl. 01:22 PM
Re: Den nye CD ******

Citér:
Rita wrote:
Citér:
gasmen wrote:
jeg syntes nu der er mange fine nr på skiven.... det er jo en børne plade... er nu mest skuffet over det meste er optaget i 2001 som det står i cover....


Hvorfor det ? Det er da ligemeget. Havde det ikke stået der, havde du ikke opdaget det


Jo det ville jeg oppdaget
Lyden er markant bedre på de gamle opptakelser.

norman 
Okt 17, 2008 Kl. 05:45 PM
Re: Den nye CD ******

Den nye cd er smuk, og de to salmer "Lille Guds Barn" og "Jeg er træt og går til ro" er mine to absolutte favoritter.

"Idas sommersang", "Langt udi Skoven" og "Snemand frost" og også meget smukke!


Jeff 
Okt 17, 2008 Kl. 07:13 PM
Re: Den nye CD ******

Jeg synes ikke særlig godt om den nye plade. Synes simpelthen det er for tyndt og kedeligt..


Claus 
Okt 21, 2008 Kl. 09:39 PM
Re: Den nye CD ******

Netop hjemvendt fra ferie og lytter til den nu for første gang.
Synes den er rigtig rigtig god. Meget bedre end både 7-9-13 og Gammel Hankat.
Kan godt lide stemningen og atmosfæren på pladen. Synes den er smuk, sød og flot, og dejlig afslappet. (måske endda en anelse for afslappelse...) Kan da godt ane at der er tale om "forskellige" optagelser, men det gør nu ikke noget,selvom det måske forstyrrer lidt helheden.
Tror det er en cd jeg kommer til at høre ofte i modsat til ovenfornævnte to skiver.
Claus


Pingo 
Okt 22, 2008 Kl. 06:13 AM
Re: Den nye CD ******

Jag tycker nog att del 3 av Glemmebogen håller bra klass, men första delen är fortfarande den bästa.
Håller med om att ljudet är bättre på Gryholt-inspelningarna, men är ändå ganska nöjd med slutresultatet.
I det stora hela en positiv upplevelse, men ändå inte någon av Kjukken´s bästa skivor...


Richard 
Okt 22, 2008 Kl. 10:21 AM
Re: Den nye CD ******

Glemmebogen for børn er en koselig plate av Larsen. Synes de har klart å skape sitt helt eget uttrykk på denne triologien som vi ikke har hørt fra Kim tidligere. Platen er jevn og god med enkelte sanger som skiller seg ut i positiv stand.

Beste sanger; Idas Sommersang, Lille Guds Barn, Langt Ude i Skoven og Jeg er Træt og går til Ro.

Ser forresten at på cdon.com ligger ikke platen under artisen Kim Larsen, men under Barn




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)