Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Portalen 2. oktober [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=5404]

Rita 
Okt 02, 2008 Kl. 11:02 PM
Portalen 2. oktober

Sætlisten er god nok


Nicolaj 
Okt 02, 2008 Kl. 11:03 PM
Re: Portalen 2. oktober

Hvad så hvordan er den nye set liste? Er mega spændt på at høre den


chrilep 
Okt 02, 2008 Kl. 11:06 PM
Re: Portalen 2. oktober

[img]">


Rita 
Okt 02, 2008 Kl. 11:07 PM
Re: Portalen 2. oktober

Den ser sådan ud,kopieret fra et tidligere indlæg hørende til "Efterårskoncerterne"

Sætlisetn kommer til at se sådan ud:

1.sæt:
de fem årstider
guleroden
om mange år
festen
fuglen i træet
tutta
sommeregn
kalendervender tage
hjerte dame
lille guds barn
oles auto
14 astronauter
kirsten og vejen
skuden

Sæt 2:

soldaterkam.
dec. i NY
fremmed
svinget i sorød
gam.hankat
kajakken
gare du nord
dagen før
flyvere i natten
første guitar
masser af succes
jutlandia
Hønen

ekstra:
om lidt
dengermand


De spiller Hold dig på Måtten, som udgangsmelodi, når koncerten er slut og Larsen har forladt scenen.


chrilep 
Okt 02, 2008 Kl. 11:08 PM
Re: Portalen 2. oktober

Nytt forsøk!

[img]">


Lille Jepper 
Okt 02, 2008 Kl. 11:16 PM
Re: Portalen 2. oktober

5 stjerner i BT

http://www.bt.dk/article/20081002/musiknyt/81002091/


Sørland 
Okt 03, 2008 Kl. 02:58 AM
Re: Portalen 2. oktober


Uten six-pencen.....


Sørland 
Okt 03, 2008 Kl. 03:10 AM
Re: Portalen 2. oktober


Så er vel det her sett 2


Sørland 
Okt 03, 2008 Kl. 03:15 AM
Re: Portalen 2. oktober

5 nye stjerner hos Gaffa.dk















http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=32910


kimzoom 
Okt 03, 2008 Kl. 05:53 AM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Sørland wrote:
5 nye stjerner hos Gaffa.dk

http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=32910


det er da en 2007 anmeldelse ?

Buster 
Okt 03, 2008 Kl. 06:26 AM
Re: Portalen 2. oktober

Ser mycket bra ut....äntligen en konsert utan Kvinde Min

gläder mig mycket att se detta


Seve 
Okt 03, 2008 Kl. 07:30 AM
Re: Portalen 2. oktober



Billede fra 1 sæt i Portalen 2. okt. 2008










Desværre er de billeder Sørland har oploadet fra 2. sæt ikke korrekte, men det er disse....


Sørland 
Okt 03, 2008 Kl. 07:42 AM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
kimzoom wrote:
Citér:
Sørland wrote:
5 nye stjerner hos Gaffa.dk

http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=32910


det er da en 2007 anmeldelse ?



Bob Shi Bam 
Okt 03, 2008 Kl. 07:58 AM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Seve wrote:


Billede fra 1 sæt i Portalen 2. okt. 2008










Desværre er de billeder Sørland har oploadet fra 2. sæt ikke korrekte, men det er disse....


Är detta Jönssons gamla Gibsongitarr som Beckerlee hade unde skandinavien turnén 78?

Bob Shi Bam 
Okt 03, 2008 Kl. 07:59 AM
Re: Portalen 2. oktober

Tack för alla fina bilder och setlistan. Jag ser fram emot att se dem ikväll i Hilleröd!


Mads 
Okt 03, 2008 Kl. 08:18 AM
Re: Portalen 2. oktober

Det ser VIRKELIG fedt ud! Glæder mig VILDT til at høre to helt dugfriske og nye set, med kun få gentagelser!!! NICE at Larsen spiller på sin Gibson igen! Den lyder SÅ konge, så kan det kun være godt!! Nogen der ved hvad for et sæt det er Rosenqvist spiller på under 1. sæt?
Og der er helt nyt lysshow Lyssøjlerne er fosvundet.. Det ser fedt ud med de der nye lamper...


skrid pomfrit 
Okt 03, 2008 Kl. 09:26 AM
Re: Portalen 2. oktober

Äntligen en ny setlist!! Godt! Nästan så man vill korka upp en Hof av bara farten!!!


Seve 
Okt 03, 2008 Kl. 09:27 AM
Re: Portalen 2. oktober

Jeg ved ikke hvad det er for en guitar, men som indledning til "Den første guitar" fortalte Larsen at han havde omkring 40 guitarer, men den guitar der betød allermest for ham, det var den han aldrig fik...

Den første guitar, en lyserød Fender Strat, som hængte i vinduet hos musikbutikken han gik forbi når han skulle i ungdomsklub...og som han aldrig fik...


Mads 
Okt 03, 2008 Kl. 09:34 AM
Re: Portalen 2. oktober

NICE!


skrid pomfrit 
Okt 03, 2008 Kl. 11:00 AM
Re: Portalen 2. oktober

Festen!!!! SKRID POMFRIT!!!


chrilep 
Okt 03, 2008 Kl. 11:00 AM
Re: Portalen 2. oktober

Ja, det var på tide med utskiftning av repertoaret. Noen spørsmål melder seg: Hvilke låter er helt nye? Og hva er fra barneplaten?


Mads 
Okt 03, 2008 Kl. 11:44 AM
Re: Portalen 2. oktober

Synger Skovgaard noget?


Rita 
Okt 03, 2008 Kl. 11:52 AM
Re: Portalen 2. oktober

Skovgaard synger ikke noget.

Kalendervender Tage, Lille Guds barn, Ole nye autobil og Lille dengermand er børnesange.

De spiller ingen nye sange.


Norsk Afdeling 
Okt 03, 2008 Kl. 01:19 PM
Re: Portalen 2. oktober


Ja dette blir stort.
Helt nytt sceneoppsett og mange "nye" sanger.
Gleder meg til å få med meg avslutningskonserten i Falconersalen 30.november. Gjør også et forsøk på å få billett(er) til dagen før.
Får håpe vi kan få en norgestour på nyåret, for det er mange steder Kim og Kjukken kan fremføre en slik konsert.

Forslag til ny Norgestour:
Oslo konserthus
Bærum Kulturhus
Banken (Lillehammer)
Olavshallen (Trondheim)
Grieghallen (Bergen)
Forum (Stavanger)
Agder Teater (Kristiansand)
Ibsen Teater (Skien)
Drammen Teater (selve teatersalen)
Moss (samme sted som høsten 2007)
Halden

Dette blir i så fall 11 supre steder å ha en slik "sitt ned" konsert.
Nord Norge er utelatt på dette tourforslaget, men der er vel grunnlaget litt for lite avstandne for store til å ha en konsert med Kim og Kjukken (Mulig jeg tar feil )

Kommentarer til det med ny norgestour kan legges inn i en ny tråd her på forumet.


Seve 
Okt 03, 2008 Kl. 01:32 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Rita wrote:
Skovgaard synger ikke noget.

Kalendervender Tage, Lille Guds barn, Ole nye autobil og Lille dengermand er børnesange.

De spiller ingen nye sange.


Skovgaard synger rigeligt i 14 astrounauter....

Rita 
Okt 03, 2008 Kl. 02:52 PM
Re: Portalen 2. oktober

De 14 astronauter, er det ikke en af de nye sange jeg ikke kender . Og Gulerødder og De 5 årstider bla.


Artemis 
Okt 03, 2008 Kl. 06:34 PM
Re: Portalen 2. oktober




Jamen Larsen dog nu ligner du jo en på 50 med lidt god vilje 45 ... hvis du finder en dybblå skjorte så dine øjne får modspil ... Jamen så kan jeg jo glæde mig til Odense og.... savner dog Sct.Emetri i første sæt... Den ville jeg gerne hører live... men det må så vente til en anden gang...

Dejligt at hører at der kun er rosende ord... i medierne

My


Sirius 
Okt 03, 2008 Kl. 06:49 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Artemis wrote:



Jamen Larsen dog nu ligner du jo en på 50 med lidt god vilje 45 ... hvis du finder en dybblå skjorte så dine øjne får modspil ... Jamen så kan jeg jo glæde mig til Odense og.... savner dog Sct.Emetri i første sæt... Den ville jeg gerne hører live... men det må så vente til en anden gang...

Dejligt at hører at der kun er rosende ord... i medierne

My


Ja han ser sgu godt ud, den gamle...

Sætlisten glæder mig, da den indeholder flere af mine personlige favoritter såsom, Tutta, Gare Du Nord & Årstiderne, så nu der kun 3 uger til at det bliver min tur..

Artemis 
Okt 03, 2008 Kl. 06:55 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Sirius wrote:

Ja han ser sgu godt ud, den gamle...




Jah han skulle ikke løbe mange gange rundt om min seng før jeg løftede dynen... og.... nå ja... måske har han glemt hvad man kan lave to under en dyne

Spøj til side... med ramme alvor... så ser han faktisk godt ud på sin helt egen måde... Han har noget over sig som ingen kan tage fra ham... Guds Hankat...

My

chrilep 
Okt 03, 2008 Kl. 07:15 PM
Re: Portalen 2. oktober

Er det ingen andre danske aviser enn B.T. som har lagt ut anmeldelser i dag?


Karl Helge 
Okt 03, 2008 Kl. 07:19 PM
Re: Portalen 2. oktober

Den setlisten ser bare FED ut!!!!!!


Richard 
Okt 03, 2008 Kl. 07:59 PM
Re: Portalen 2. oktober

Ja denne setlisten ønsker vi velkommen til Norge.


Baggaardskatten 
Okt 03, 2008 Kl. 11:24 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Rita wrote:
De 14 astronauter, er det ikke en af de nye sange jeg ikke kender . Og Gulerødder og De 5 årstider bla.


Jeg kunne ikke helt finde ud af om det var et spørgsmål (??), men jeg vælger dog at udlægge det alligevel, Rita.

'Guleroden' og 'De 14 Astronauter' er fra 'Værsgo', og 'De 5 Årstider' er fra Gasolin' 'Efter Endnu en Dag'. I øvrigt 3 fede sange som jeg holder meget af, så kan varmt anbefales at lytte til!

Rune

Trond 
Okt 04, 2008 Kl. 08:21 AM
Re: Portalen 2. oktober

Håper at Kim Larsen kommer på Hamar Music Festival september 2009. Alle i Hamar håper


Seve 
Okt 04, 2008 Kl. 10:19 AM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Baggaardskatten wrote:
Citér:
Rita wrote:
De 14 astronauter, er det ikke en af de nye sange jeg ikke kender . Og Gulerødder og De 5 årstider bla.


Jeg kunne ikke helt finde ud af om det var et spørgsmål (??), men jeg vælger dog at udlægge det alligevel, Rita.

'Guleroden' og 'De 14 Astronauter' er fra 'Værsgo', og 'De 5 Årstider' er fra Gasolin' 'Efter Endnu en Dag'. I øvrigt 3 fede sange som jeg holder meget af, så kan varmt anbefales at lytte til!

Rune


Det er en intern joke mellem Rita og mig

Brian4291 
Okt 05, 2008 Kl. 02:38 PM
Lidt "mobil"-billeder fra Portalen d 2 oktober 2008






Lidt dårlige billeder taget med Nokia6500 mobil'en


Brian4291 
Okt 05, 2008 Kl. 02:45 PM
Flere "mobil"-billeder fra Portalen 2 Oktober 2008



Mads 
Okt 05, 2008 Kl. 05:51 PM
Re: Portalen 2. oktober

Fedt med alle billederne! Glæder mig MAX! Er der ingen der har nogle videoklip, de vil dele med os på Youtube fx?


Bent 
Okt 06, 2008 Kl. 12:43 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Artemis wrote:



Jamen Larsen dog nu ligner du jo en på 50 med lidt god vilje 45 ... hvis du finder en dybblå skjorte så dine øjne får modspil ... Jamen så kan jeg jo glæde mig til Odense og.... savner dog Sct.Emetri i første sæt... Den ville jeg gerne hører live... men det må så vente til en anden gang...

Dejligt at hører at der kun er rosende ord... i medierne

My


Er HELT enig Ud med sommerregn og ind med sct emetri

Festen ud og ind med "Twillight Birds"

Artemis 
Okt 06, 2008 Kl. 03:51 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Bent wrote:
Citér:
Artemis wrote:



Jamen Larsen dog nu ligner du jo en på 50 med lidt god vilje 45 ... hvis du finder en dybblå skjorte så dine øjne får modspil ... Jamen så kan jeg jo glæde mig til Odense og.... savner dog Sct.Emetri i første sæt... Den ville jeg gerne hører live... men det må så vente til en anden gang...

Dejligt at hører at der kun er rosende ord... i medierne

My


Er HELT enig Ud med sommerregn og ind med sct emetri

Festen ud og ind med "Twillight Birds"


Jeps.... Den er jeg med på og så skal jeg til gengæld synge Kom og tag mig hvis du vil ha mig

My

Sørland 
Okt 06, 2008 Kl. 05:05 PM
Re: Portalen 2. oktober

Kan aldri få nok Gasolin', sånn er det bare - MEN "Sommeregn" er en av de dypeste og fineste tekster Kim noensinne har laget. Gleder meg til å høre den live.


Mads 
Okt 06, 2008 Kl. 06:26 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Sørland wrote:
Kan aldri få nok Gasolin', sånn er det bare - MEN "Sommeregn" er en av de dypeste og fineste tekster Kim noensinne har laget. Gleder meg til å høre den live.


Enig! Og så er akkorderne super jazzy og virkelig feede!

Mille Carterfan 
Okt 06, 2008 Kl. 06:57 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Mads wrote:
Fedt med alle billederne! Glæder mig MAX! Er der ingen der har nogle videoklip, de vil dele med os på Youtube fx?


Jeg har en halv Tutta på min mobil

Lars 
Okt 07, 2008 Kl. 10:23 PM
Re: Portalen 2. oktober

"Hønen" hmm kender jeg den ! Hvad er det for en sang, og hvor er den fra ?


Lille Jepper 
Okt 07, 2008 Kl. 10:56 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Lars wrote:
"Hønen" hmm kender jeg den ! Hvad er det for en sang, og hvor er den fra ?


Hønen er " Åh at være en høne". Den er udgivet på 5-eiffel.

Pingo 
Okt 08, 2008 Kl. 06:33 AM
Re: Portalen 2. oktober

Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med setlistan.
Visst, det finns alltid några låtar som man vill byta ut mot andra, men i det stora hela är det trevligt att setlistan är så annorlunda mot föregående.


gasmen 
Okt 08, 2008 Kl. 09:03 AM
Re: Portalen 2. oktober

har man set toppen af sætlisten " kim larsen kjukken efterår 2008 FINAL" Hvad mon FINAL betyder..?


Sørland 
Okt 08, 2008 Kl. 11:16 AM
Re: Portalen 2. oktober

Godt observert gasmen.
Så får spekulasjonene om at Kjukken
snart er historie nytt liv.


Norsk Afdeling 
Okt 08, 2008 Kl. 11:40 AM
Re: Portalen 2. oktober

At Kjukken snart er historie er vel litt drøyt.
Det som står der er kun en enkel forklaring på at dette er den endelige setlisten for efterårskonsertene.
"The Final List". Å spekulerie i at dette er siste tur med Kim og Kjukken vel for drøyt dersom du nå ikke har inside information fra Jørn og managementet.


Sørland 
Okt 08, 2008 Kl. 11:50 AM
Re: Portalen 2. oktober

Om det er en enkel forklaring på at det er den endelige setliste - eller om det er en notis som anntyder slutten for Kjukken er kun spekulasjoner. Det er kun noen få som kan svare på det. Faktum er dog at ryktene har svirret en stund om at enden er nær. Og da er det selvfølgelig nærliggende å tenke tanken igjen. Helt naturlig, ikke minst med tanke på at også Glemmebogs trilogien er en sluttet ring denne høsten. Så må tiden vise hva som skjer. Der ble vel også annosert at der ville komme flere "utbrudd" fra "Den gule negl". Kanskje vi snakker om 4 musikere som er lysten på noe helt nytt. Hadde ikke akkurat vært sjokkerende spør du meg.


Christensen 
Okt 08, 2008 Kl. 12:57 PM
Finale

Jeg tror de henviser til 2 sæt. Forhåbentligt


Bent 
Okt 08, 2008 Kl. 01:46 PM
Re: Portalen 2. oktober

De kloge de siger at enden er nær - at domme dag den kommer ....


Mads 
Okt 08, 2008 Kl. 05:35 PM
Re: Portalen 2. oktober

Larsen vil være begrebet af inkomptence hvis han stopper med Kjukken! Kjukken er uden tvivl Danmarks bedste live band.. Det swinger så TÆSKE fedt, specielt live! Skovgaard er en af DK's bedste guitarister, hvis ikke DEN bedste, kun evt. overgået af Knud Møller. Disse 3 medmusikanter Larsen spiller sammen med, er måske ikke de bedste individuelt, men sammenhængende, og det er jo det det drejer sig om, har han aldrig spillet med et så velspillende band før!!!


Sørland 
Okt 08, 2008 Kl. 07:01 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Mads wrote:
Larsen vil være begrebet af inkomptence hvis han stopper med Kjukken! Kjukken er uden tvivl Danmarks bedste live band.. Det swinger så TÆSKE fedt, specielt live! Skovgaard er en af DK's bedste guitarister, hvis ikke DEN bedste, kun evt. overgået af Knud Møller. Disse 3 medmusikanter Larsen spiller sammen med, er måske ikke de bedste individuelt, men sammenhængende, og det er jo det det drejer sig om, har han aldrig spillet med et så velspillende band før!!!


Den dagen kommer...som alt annet....før eller siden...

Det er vel ikke bare Larsen som har ett ord med i laget. Dette dreier seg ikke om hvorvidt Kim og Kjukken syntes det svinger på konserter osv. Det her ligger på det mentale plan. Lengten etter en eventuell fornyelse.

Mads 
Okt 08, 2008 Kl. 08:42 PM
Re: Portalen 2. oktober

Ja. Kender det kun alt for godt selv.
Men det ville være så pokkers ærgeligt, og jeg NYDER sådan at gå til Kjukken koncert.. Kommer lige så meget til koncerterne for at nyde de tre andre musikkanter, som i øvrigt er fantastiske med stort F. Og må sige et evt. nyt band dælme skal have røven med sig, for at kunne hamle op med Kjukken! Der skal VIRKELIG meget til... Kjukken må uden tvivl siges at være det mest veludførte og professionelle band Larsen nogensinde har spillet med.


Michael Jensen 
Okt 08, 2008 Kl. 09:26 PM
Re: Portalen 2. oktober

Ja, netop professionelt. Respekt for det. Det kan bare være lidt for kedeligt og skemalagt til tider, med de samme kommentarer mellem numrene, de samme soli osv. osv.


Stougaard 
Okt 09, 2008 Kl. 04:28 PM
Re: Portalen 2. oktober

Men hvis dette ord: Final, skulle betyde noget med slut/finale, hvorfor skulle de så spare det sidste lille e-bogstav væk... og ikke bare skrive finale.

Jeg tror det må betyde noget andet.
Hvad enten dette er kjukkens sidste turne eller ej.


Mads 
Okt 09, 2008 Kl. 04:57 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Michael Jensen wrote:
Ja, netop professionelt. Respekt for det. Det kan bare være lidt for kedeligt og skemalagt til tider, med de samme kommentarer mellem numrene, de samme soli osv. osv.


Det kan du dog ikke kritisere dem for på denne tour! Og i øvrigt back to vice topic, final, må som tidligere sagt betyde den "endelige" setliste.. Altså alle ændringer er lavet, og det er sådan den skal se ud.!

Stougaard 
Okt 09, 2008 Kl. 08:16 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Stougaard wrote:
Men hvis dette ord: Final, skulle betyde noget med slut/finale, hvorfor skulle de så spare det sidste lille e-bogstav væk... og ikke bare skrive finale.

Jeg tror det må betyde noget andet.
Hvad enten dette er kjukkens sidste turne eller ej.


Hovsa Beklager mine manglende engelsk kundskaber da jeg skrev ovenstående indlæg... for final, betyder jo ikke finale, men endelig/afslutning.
Ja man kan jo godt ha hovedet under armen en gang imellem eller tankerne andre steder.. Men det bliver ihvertfald spændende at se hvad fremtiden bringer.

Brian4291 
Okt 09, 2008 Kl. 08:37 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Stougaard wrote:


betyder jo ikke finale, men endelig/afslutning.



Det vil jeg give dig ret i. Der er jo mange setlistekombinationer før den der skal bruges til en ny tour er klar. Og det er da det det betyder, at det er den endelige setliste som bliver brugt.

Måske en fejl at poste billedet, for sikken debat det har skabt, og så af en nordmand. Han må have sine kilder i orden men det ved jeg han har, for det er mig der sindte ham billedet efter koncerten i Greve

chrilep 
Okt 09, 2008 Kl. 09:35 PM
Re: Portalen 2. oktober

Ja, jeg glemte å kreditere deg, Brian.
Men det er fint med debatt, synes jeg!


Artemis 
Okt 10, 2008 Kl. 08:51 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
Bent wrote:
De kloge de siger at enden er nær - at domme dag den kommer ....





Et musikalsk Dommedagsshow og efterfølgeren til Mr. Nice Guy

Det har aldrig været nemmere at være menneske end nu. Vore forfædre har gjort det godt. Fremtiden er lys. Eller er den? Vi er jo kun mennesker. Og en dag slutter festen. Allersenest om fire milliarder år, og måske endda før. Enden er nær. Og det er her, vi tager fat, for hvad er der egentlig at være bange for? Er det bakterierne, der tager os? Er det istiden eller den globale opvarmning? Er det kometerne eller den kosmiske grillvind? Eller er det bare de gamle vrede mænd? Der er sandelig nok at frygte. Så hvad gør vi?

Vort festlige Dommedagsshow handler om katastrofer, kamtjatkakrabber og sindets dunkleste afkroge. Udgangspunktet er naturligvis videnskabeligt, og der er selvsagt masser af dejlig musik og spas og faldera til at bløde op på de allerværste passager. Og allerallervigtigst af alt: Det ender godt. Der er en løsning på det hele. Og man bliver glad og let om hjertet, når man forlader Bellevue Teatret og atter står der under stjernerne ude i Klampenborg. Det lover vi. Virkelig. På ære.

Artemis 
Okt 10, 2008 Kl. 08:54 PM
Re: Portalen 2. oktober

Ja hvem kunne have skrevet dette Gå bare igang med at gætte


Seve 
Okt 10, 2008 Kl. 10:45 PM
Re: Portalen 2. oktober

Citér:
gasmen wrote:
har man set toppen af sætlisten " kim larsen kjukken efterår 2008 FINAL" Hvad mon FINAL betyder..?




Jeg tror ligesom nogen andre at "Final" betyder "Endelig". Husk at denne sætliste ikke er helt identisk med den der blev lækket nogle dage før koncerten. Da var "Fremmed" ikke med, men derimod "Flyvere i natten". Der blev altså lavet ændringer helt til sidst. Derfor FINAL.....tror jeg....

chrilep 
Okt 11, 2008 Kl. 10:20 AM
Re: Portalen 2. oktober

Men er denne setlisten "final"? Eller har de gjort endringer etter at touren kom i gang?


Rita 
Okt 11, 2008 Kl. 12:00 PM
Re: Portalen 2. oktober

Sætlisten er stadig den samme, efter Odense i går i hvert fald




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)