Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Gasolin's siste konsert [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=4583]

sareusse 
Sep 09, 2007 Kl. 11:28 AM
Gasolin's siste konsert

Hei

Dere vet sikkert dette.
Når hadde Gasolin' sin siste konsert?
Var det i Stockholm 19 august 1978 eller hadde de en konsert den 21. august i Folkets Park i Malmø?

Hilsen
Harstad og Nord-Norge


Michael Clausen 
Sep 09, 2007 Kl. 11:47 AM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
sareusse wrote:
Hei

Dere vet sikkert dette.
Når hadde Gasolin' sin siste konsert?
Var det i Stockholm 19 august 1978 eller hadde de en konsert den 21. august i Folkets Park i Malmø?

Hilsen
Harstad og Nord-Norge


Det var den 21. august i Folkets Park i Malmø

kimzoom 
Sep 09, 2007 Kl. 11:50 AM
Re: Gasolin's siste konsert

synes man glemer Gorilla Galla koncerterne, når man snakker om deres sidste koncert


sareusse 
Sep 09, 2007 Kl. 11:58 AM
Re: Gasolin's siste konsert

Deltok alle 4 på Gorilla Galla konsertene, og når ble de gjemmomført?


Michael Jensen 
Sep 09, 2007 Kl. 04:36 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Jaja, og sådan kan man blive ved... Koncerterne på Gorilla galla, var af varierende længde, og 20 min. kan vel sårligt kaldes en koncert. De har jo senere hen spillet sammen ved flere private lejligheder.


Seve 
Sep 09, 2007 Kl. 05:24 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Kom så "Strengelegen". Vi venter .....


Strengelegen 
Sep 09, 2007 Kl. 07:10 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Michael Jensen wrote:
Koncerterne på Gorilla galla, var af varierende længde, og 20 min. kan vel sårligt kaldes en koncert.


Det kan godt være at man som 2 årig ikke kan tælle minutterne

Ellers også skal de ha´ spillet alle sangene i dobbelt tempo - (men de gjorde de ikke)


kimzoom 
Sep 09, 2007 Kl. 07:36 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Tak Henning


Kasper 
Sep 09, 2007 Kl. 07:47 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Koncerterne på Gorilla galla, var af varierende længde, og 20 min. kan vel sårligt kaldes en koncert.


Det kan godt være at man som 2 årig ikke kan tælle minutterne

Ellers også skal de ha´ spillet alle sangene i dobbelt tempo - (men de gjorde de ikke)
Mon ikke snarere det har noget at gøre med, at tingene går hurtigere og hurtige nu til dags. Ting der nu tager tyve minutter tog i firserne den dobbelte tid eller mere, såvel som den accelerende tidsforskydning gør, at folk over fyrre må forvente at nå pensionsalderen inden udgangen af årtiet og skal begraves senest i 2013.

PS.: Husk at skriv jeres samlede memorier straks, hvis andre skal nå at få glæde af dem!!!

Michael Jensen 
Sep 09, 2007 Kl. 09:09 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Koncerterne på Gorilla galla, var af varierende længde, og 20 min. kan vel sårligt kaldes en koncert.


Det kan godt være at man som 2 årig ikke kan tælle minutterne

Ellers også skal de ha´ spillet alle sangene i dobbelt tempo - (men de gjorde de ikke)




Som du så, skrev jeg "varierende længde", og ikke at de kun spillede i 20 min. hver gang. Så vidt jeg er orienteret, var der ikke sat fast tid på Gas indslag ved showet.

sareusse 
Sep 09, 2007 Kl. 09:13 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Tusen takk for svarene.
Det betyr at Gasolin's siste konsert med alle 4 medlemmene var 21. august i Folkets Park i Malmø.
På Goilla Galla konserten 19 desember 1978 spilte Bjørn U trommer.
Er dette korrekt?


Michael Jensen 
Sep 09, 2007 Kl. 09:19 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Gorilla Galla var i 1982, og både Søren berlev og Bjørn uglebjerg var på scenen.


Strengelegen 
Sep 10, 2007 Kl. 07:09 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Michael Jensen wrote:
....og 20 min. kan vel sårligt kaldes en koncert..


Så har Beatles heller aldrig givet koncert i Danmark

Claus 
Sep 10, 2007 Kl. 08:40 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Koncerterne på Gorilla galla, var af varierende længde, og 20 min. kan vel sårligt kaldes en koncert.


Det kan godt være at man som 2 årig ikke kan tælle minutterne

Ellers også skal de ha´ spillet alle sangene i dobbelt tempo - (men de gjorde de ikke)




Ang. Haveje. Var det Gas der spillede den, eller var det Jacob Haugård og ham den anden? Ka ik huske det.
Claus

Strengelegen 
Sep 10, 2007 Kl. 08:55 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Claus wrote:
Ang. Haveje. Var det Gas der spillede den, eller var det Jacob Haugård og ham den anden? Ka ik huske det.
Claus


Det var Gasolin´

Haugaard/Carlsen havde selv spillet den tideligere på aftenen

Claus 
Sep 10, 2007 Kl. 09:49 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Claus wrote:
Ang. Haveje. Var det Gas der spillede den, eller var det Jacob Haugård og ham den anden? Ka ik huske det.
Claus


Det var Gasolin´

Haugaard/Carlsen havde selv spillet den tideligere på aftenen


I så fald.. Den er da ikke på tv-optagelsen så vidt jeg husker , er den? Eller findes der optagelser af den med Gas?

Michael Jensen 
Sep 11, 2007 Kl. 12:47 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Nej Steen Bramsen klippede Haugaard ud.

The Beatles: Jo de har givet koncert i DK, for de spillede ialt 40 min, da de spillede på to tidspunkter.


Oles Fjerner 
Sep 16, 2007 Kl. 02:53 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Det er sjovt at Gasolin´står opført som enkelte personer, men de ønskede vel at understrege at de IKKE var gendannet. Men hvorfor står Søren Berlev ikke på plakaten Både ham og Bjørn spillede da trommer til den koncert?

På pladen af samme navn, står der dog Gasolin´


Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Koncerterne på Gorilla galla, var af varierende længde, og 20 min. kan vel sårligt kaldes en koncert.


Det kan godt være at man som 2 årig ikke kan tælle minutterne

Ellers også skal de ha´ spillet alle sangene i dobbelt tempo - (men de gjorde de ikke)



Michael Jensen 
Sep 16, 2007 Kl. 04:36 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Fordi det ikke var meningen han skulle med. Men så taænkte de andre, at de hellere måtte få fat i ham, for at gøre det komplet, men da var plakaten blevet lavet. Han var på det tidspunkt i USA.


Rasmus136 
Sep 17, 2007 Kl. 07:47 AM
Re: Gasolin's siste konsert

Der kom jo også et 2. oplag af plakater og annoncer efter at Søren havde sagt ja til at komme hjem. På den stod der Gasolin' - og sp blev vi alle glade og tog noteringen for at få billetter og havde nogle fantastiske aftener.

Det er pudsigt at sætlisterne er lidt forskellige. Husk i øvrigt Last Jim, som Frans spillede inden de alle 4 kom på (og Venedig, hvor de trods alt var 2 på).

Og så er det lige før man skal have Clausens fantastiske præsentation med om de 4 unge mænd der sad under et vandfald og røg sig en joint. Og sådan kunne man blive ved.

Og så SKAL det da også nævnes at far her er med på billedet fra GG i Gas-bogen af Bundgaard, taget fra scenen over Frans' ryg.

Uhmmm, I love those days, man


Michael Jensen 
Sep 17, 2007 Kl. 02:33 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Synd at de er forbi for længst Hvem af dem på billedet er du?


Bent 
Sep 18, 2007 Kl. 06:55 AM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Michael Jensen wrote:
Synd at de er forbi for længst Hvem af dem på billedet er du?


Sikkert ikke den smukkeste så det MÅ være nemt at finde ham

Rasmus136 
Sep 18, 2007 Kl. 08:20 AM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Michael Jensen wrote:
Synd at de er forbi for længst Hvem af dem på billedet er du?

Står midt i lyskeglen med åben mund, krøllet halvlangt hår og en hvid skjorte med blå pullover over skuldrene (som det var moderne det år). Jeg mener det er fra den 11. december, hvor Gas havde været i morgennisserne om morgenen.
Var i øvrigt i koncertsalen i aftes. Hver gang jeg er der kommer jeg til at tænke på de store stunder med Gas. Større bliver det aldrig...

En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

sareusse 
Dec 19, 2007 Kl. 05:32 PM
Re: Gasolin's siste konsert

I dag er det 25 år siden siste Gasolin' konsert.


pdj1961 
Dec 19, 2007 Kl. 05:51 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Gorilla galla! Det giver minder. Så dem ude i Vejlby/Risskov hallen i Århus dengang. Hvad er bedre end kvinder, sang og vin? Gasolin`, sagde Erik Clausen. Jo, det var tider.
Der lå et klip på "tuben" med "Åh at være en høne", med Franz på guitar. Er der nogle, der ved hvor det er blevet af? Og hvor det eventuel stammer fra/optaget henne


sareusse 
Dec 19, 2007 Kl. 06:13 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Her er filmklippet:
http://klipps.no/ah_at_v_re_en_h_ne/


Bent 
Dec 20, 2007 Kl. 08:15 AM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
pdj1961 wrote:
Gorilla galla! Det giver minder. Så dem ude i Vejlby/Risskov hallen i Århus dengang. Hvad er bedre end kvinder, sang og vin? Gasolin`, sagde Erik Clausen. Jo, det var tider.
Der lå et klip på "tuben" med "Åh at være en høne", med Franz på guitar. Er der nogle, der ved hvor det er blevet af? Og hvor det eventuel stammer fra/optaget henne


Mener han sagde: Hvad rimer på kvinder og billig vin ?? Gasolin..

per 
Dec 20, 2007 Kl. 10:17 AM
Re: Gasolin's siste konsert

Mener det lød sådan.
"Hvad rimer på hjemlig hygge og billig vin,det gør gasolin."


Claus 
Dec 20, 2007 Kl. 03:27 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Bent wrote:
Citér:
pdj1961 wrote:
Gorilla galla! Det giver minder. Så dem ude i Vejlby/Risskov hallen i Århus dengang. Hvad er bedre end kvinder, sang og vin? Gasolin`, sagde Erik Clausen. Jo, det var tider.
Der lå et klip på "tuben" med "Åh at være en høne", med Franz på guitar. Er der nogle, der ved hvor det er blevet af? Og hvor det eventuel stammer fra/optaget henne


Stammer fra en tv udsendelse, hvor de også spiller Bedstefar tag dine tænder på, og der er snak med Kim. Hed han Carsten Fischer ham der havde programmet?? Noget i den retning. Programmet hed vist "På plakaten".
Claus

Mener han sagde: Hvad rimer på kvinder og billig vin ?? Gasolin..

Auning 1976 
Dec 20, 2007 Kl. 08:52 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Var til Gorilla Galla koncerten i december 1982 sammen med tre venner (og den gang kunne man godt smule 30 øl ind i en rygsæk - det var tider).
Men lige et par kommentarer. Det var da Haugaard og Carlsen der spillede Haveje, som så mange gange tidligere i Århus på Pustervig eller Cafe Himmelblå i Mejlgade. Men det var på Gorilla turen at Kim Larsen lærte sangen at kende og derfor senere i 1984/85 brugte den på/i Midt om Natten.

En anden ting der var ret interessant ved koncerten i Viborg i Tinghallen var, at da Gasolin' havde spillet, vel ca. 5 numre, som jeg husker det, så endte koncerten med at publikum enterede scenen og smadrede hvad der var af ting. Jeg har aldrig set noget lignende - men det var ret voldsomt og der var virkelig frustration over at der ikke var mere en de 5 numre.
Kan andre huske nærmere hvordan det endte, og findes der evt. billeder fra Tinghallen. Og hvad med setlisten?

God jul - her præcist 25 år efter den allersidste offfentlige Gasolin optræden

L.


Claus 
Dec 20, 2007 Kl. 09:56 PM
Re: Gasolin's siste konsert

En anden ting der var ret interessant ved koncerten i Viborg i Tinghallen var, at da Gasolin' havde spillet, vel ca. 5 numre, som jeg husker det, så endte koncerten med at publikum enterede scenen og smadrede hvad der var af ting. Jeg har aldrig set noget lignende - men det var ret voldsomt og der var virkelig frustration over at der ikke var mere en de 5 numre.
Kan andre huske nærmere hvordan det endte, og findes der evt. billeder fra Tinghallen. Og hvad med setlisten?

´Var også i Tinghallen den aften, og husker INTET af det du beskriver. Hvordan kan vores opfattelse være så forskellig?? Fatter det ikke.
Claus


Sørland 
Dec 21, 2007 Kl. 03:33 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Auning 1976: "og den gang kunne man godt smule 30 øl ind i en rygsæk - det var tider."

Claus: "Var også i Tinghallen den aften, og husker INTET af det du beskriver. Hvordan kan vores opfattelse være så forskellig?? Fatter det ikke."

?


Auning 1976 
Dec 21, 2007 Kl. 06:20 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Claus wrote:
´Var også i Tinghallen den aften, og husker INTET af det du beskriver. Hvordan kan vores opfattelse være så forskellig?? Fatter det ikke.
Claus


Godt spørgsmål - du må jo have forladt salen hurtig?
Har faktisk engang talt med Peter Ingemann omkring det, og han kunne også huske det.
Men 25 år er jo 25 år siden - er der andre der var der?

Claus 
Dec 21, 2007 Kl. 06:36 PM
Re: Gasolin's siste konsert

Citér:
Auning 1976 wrote:
Citér:
Claus wrote:
´Var også i Tinghallen den aften, og husker INTET af det du beskriver. Hvordan kan vores opfattelse være så forskellig?? Fatter det ikke.
Claus


Godt spørgsmål - du må jo have forladt salen hurtig?
Har faktisk engang talt med Peter Ingemann omkring det, og han kunne også huske det.
Men 25 år er jo 25 år siden - er der andre der var der?


Tja, stod aller forest sammen med en kammerat, så det var nok ikke os to der var tidligst ude. Der stod nu heller ikke noget om den del i avisen dagen efter. Anyway..
Claus



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)