Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Beckerlee om Ungdomshuset [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=4202]

Jeppe 
Mar 06, 2007 Kl. 02:15 PM
Beckerlee om Ungdomshuset

I dagens EB udtaler Beckerlee noget om Ungdomshuset.

Franz Beckerlee - gammel Gasolin'-guitarrist:
Jeg er aldrig selv kommet i Ungdomshuset, men det gør min 29-årige datter. Hun sendte mig en SMS om, at der var mange kunstnere, der ville møde op på Runddelen i dag, så jeg er kommet for at vise min solidaritet.




Lige for at åbne et debat:

Hvad er jeres holdning til Ungdomshuset?
Personligt synes jeg er der skal være plads til alle her i Danmark - jakkesæt eller grønt hår.
Jeg kan ikke se, hvorfor de unge ikke kunne få huset, hvis det alligevel skulle rives ned.
Tager selvfølgelig afstand for stenkast osv.
Hvad er jeres mening?


Mille Carterfan 
Mar 06, 2007 Kl. 02:22 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

De skal bare lette røven, opfører sig ordentlig, købe et hus, betale husleje, vand og el, og så må de ellers selvom hvad de foretager sig. Bare det ikke påvirker en hel bydel.

Ellers er det en fin ide med en hus til koncerter og diverse arrangementer.


Jeff 
Mar 06, 2007 Kl. 03:56 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Mille Carterfan wrote:
De skal bare lette røven, opfører sig ordentlig, købe et hus, betale husleje, vand og el, og så må de ellers selvom hvad de foretager sig. Bare det ikke påvirker en hel bydel.

Ellers er det en fin ide med en hus til koncerter og diverse arrangementer.


Helt enig! Derudover er jeg ikke til brostenskast, påsatte brande og gymnasieødelæggelser - der mistede de min respekt 100%

Sørland 
Mar 06, 2007 Kl. 07:20 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Flott Stonefree!
Man tar da ikke tilbake en gave fra '82!

Men la politikerene bare fortsette å prøve å få alle inn i sine pepperkakeformer.


Stougaard 
Mar 06, 2007 Kl. 07:42 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Jeppe wrote:
I dagens EB udtaler Beckerlee noget om Ungdomshuset.

Franz Beckerlee - gammel Gasolin'-guitarrist:
Jeg er aldrig selv kommet i Ungdomshuset, men det gør min 29-årige datter. Hun sendte mig en SMS om, at der var mange kunstnere, der ville møde op på Runddelen i dag, så jeg er kommet for at vise min solidaritet.




Lige for at åbne et debat:

Hvad er jeres holdning til Ungdomshuset?
Personligt synes jeg er der skal være plads til alle her i Danmark - jakkesæt eller grønt hår.
Jeg kan ikke se, hvorfor de unge ikke kunne få huset, hvis det alligevel skulle rives ned.
Tager selvfølgelig afstand for stenkast osv.
Hvad er jeres mening?



Grunden til det blev revet ned er jo sikkert fordi det var sundhedsskadeligt, der var jo svamp, det var de unge blevet gjort opmærksomme på flere gange og bedt om at få gjort noget ved, også var det en brandfælde, sikkert derfor at den sekt til Fadder huset valgte lade det rive ned.

Men ja vi skal i Danmark kunne rumme forskelligheder, derfor skal der være plads til et ungdomshus ligesom vi har christiania, Danmark har jo været kendt for at være det land der har kunnet rumme fler forskelligheder i befolkningen. Vi skal ikke til at ha et samfund hvor der ikke er plads til de anderledes.

Men når de unge ikke overholder de påbud de får, så er de bare ikke ansvarsfulde nok til at håndtere det at have et ungdomshus.

Også var Ungdomshuset jo tilbage i 60-70erne jo FOLKETSHUS.
Lige en lille side bemærkning.

Jeg syntes vi skal have et ungdomshus i Kbh, men de unge skal overholde de påbud og regler som der er i Dk.Herre gud det er jo så lidt, bare at lade brandtilsynet komme og inspisere huset... Men de havde måske noget at skjule
Og forøvrigt skal alle opføre sig ordentligt.

Sirius 
Mar 06, 2007 Kl. 08:16 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Selvfølgelig skal der være et ungdomshus i Kbh. Man fjerner jo ikke problemet ved at rive huset ned. De unge mennesker vil fortsat være der. Som Sørland påpeger, er det almindelig høflighed ikke at tage en gave tilbage...

Når det er sagt, er jeg absolut ikke tilhænger af, at man kaster med brosten osv, men jeg kan godt forstå problematikken set fra begge sider, og det burde kunne lade sig gøre, med velvilje fra begge sider, at finde en mindelig løsning på det problem.

Nu var Larsen ikke selv til stede sammen med Beckerlee, men jeg er ikke i tvivl om, at han deler sympatien.


KnOrr 
Mar 06, 2007 Kl. 10:42 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

.. Det undrer mig faktisk lidt, at man overhovedet ikke har hørt fra Larsen i denne sammenhæng! Meen, han har nok rigeligt at se til for tiden..


Michael Jensen 
Mar 06, 2007 Kl. 11:36 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Sirius wrote:
Selvfølgelig skal der være et ungdomshus i Kbh. Man fjerner jo ikke problemet ved at rive huset ned. De unge mennesker vil fortsat være der. Som Sørland påpeger, er det almindelig høflighed ikke at tage en gave tilbage...

Når det er sagt, er jeg absolut ikke tilhænger af, at man kaster med brosten osv, men jeg kan godt forstå problematikken set fra begge sider, og det burde kunne lade sig gøre, med velvilje fra begge sider, at finde en mindelig løsning på det problem.

Nu var Larsen ikke selv til stede sammen med Beckerlee, men jeg er ikke i tvivl om, at han deler sympatien.


Lige præcis. Jeg deltog selv i et par demonstrationer, men smuttede da knippelsuppe og flaskekast begyndte at indfinde sig. Min sympati ligger 100 % hos de unge, og jeg er selv kommet i huset, jeg mener virkelig at Københavns Kommune har fejlet helt fatalt. Mht. Faderhuset og Ruth Evensen, har jeg ikke den mindste sympeti eller respekt for det foretagende og den måde hun har håndteret sagen på.

tusindfryd 
Mar 06, 2007 Kl. 11:44 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Længe leve politiet


KnOrr 
Mar 06, 2007 Kl. 11:50 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Jaa, det er ikke kun de unge der har min sympati. Også selve huset som bygning, mener jeg i høj grad burde stå. Det har lagt vægge til så mange oplevelser, koncerter, store personer og bevægelser.
At smide de unge ud, for derefter at rive et stykke historie ned, og komme murbrokkerne på museum - Det er sgu da latterligt.


Michael Jensen 
Mar 06, 2007 Kl. 11:57 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Jeg hørte lige her til aften at kvindernes stemmeret i 1915 blev besluttet i det hus, det er sgu da historie (den dårlige af slagsen)


Rasmus136 
Mar 07, 2007 Kl. 08:25 AM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

En ting er at de utro og uærlige socialkrambater endnu en gang har taget røven på nogen. Det får være - så må man jo gi de røvhuller fingeren når der skal sættes kryds og bolle.

En anden ting er, at når man gør en bydel til slagmark, forøver hærværk på fuldstændigt uskyldige menneskers ejendom, bruger for millioner af kroner mandskabstimer hos polisen og endda forfølger, truer og forøver vold og hærværk mod de firmaer der blot udfører et stykke arbejde i forbindelse med nedrivningen, så skal man ALDRIG gi de terrorister andet end fingeren. Tag deres bistandshjælp eller SU fra dem, send dem ud på Saltholm og lad svenskerne skyde til måls efter dem. Det er fuldstændig urimeligt at tosserne på rådhuset overhovedet vil tale med de røvhuller. Og seføli ender det nok med at de ryggesløse "politikere" forærer dem et ungdomshus for at slippe for volden. Hvad vil man så gi Osama bin Laden? Terror må aldrig kunne betale sig, og skal mødes med mindst lige så hårde midler.

Kommunisterne op i affaldscontainerne - affaldscontainerne ud på forbrændingen...


Seve 
Mar 07, 2007 Kl. 09:09 AM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Stougaard wrote:
Også var Ungdomshuset jo tilbage i 60-70erne jo FOLKETSHUS.
Lige en lille side bemærkning.




Såvidt jeg ved er det ikke korrekt. Jeg menern at huset blev brugt som Folkets Hus frem til slutningen af 50'erne, hvorefeter det stod tomt indtil BZ'erne tog det i 1982.

Jeg har ingen sympati for den måde denne sag har foregået på. Hverken fra politisk side, eller fra aktivisterne. Jeg mener her skal være plads til alle, men hvis de unge skal have et Ungdomshus, så må de rette sig efter de love og bestemmelser der gælder i landet. Det samme må politikerne....

Rasmus136 
Mar 07, 2007 Kl. 09:17 AM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Enig med Seve.

Det er jo forunderligt at de unge man måske kunne have sympati for som brugere af et ungdomshus ikke er mere ivrige efter at tage afstand fra de psykopatiske autonome. Ud fra devisen "den der tier samtykker" skal de derfor ikke have så meget som en mursten. Jagtvej 69 var en terror-bule. Musikhuse har normalt ikke flammekastere, molotovs og lokummer på taget - og et nyt hus vil bare være en fortsættelse af den kriminalitet man så i det gamle hus. Og dér spiller det sådan set sympatiske mindretal af brugere fallit: de skulle vende sig mod de autonome i stedet for mod politiet. Når de ikke gør det skal de bare ha fingeren...


Mille Carterfan 
Mar 07, 2007 Kl. 09:47 AM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
KnOrr wrote:
.. Det undrer mig faktisk lidt, at man overhovedet ikke har hørt fra Larsen i denne sammenhæng! Meen, han har nok rigeligt at se til for tiden..


Det var da i avisen forleden, at Larsen, Clausen og Ingemann har støttet Ungdomshuset med penge fra Himmelblå fonden.

KnOrr 
Mar 07, 2007 Kl. 01:33 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Citér:
KnOrr wrote:
.. Det undrer mig faktisk lidt, at man overhovedet ikke har hørt fra Larsen i denne sammenhæng! Meen, han har nok rigeligt at se til for tiden..


Det var da i avisen forleden, at Larsen, Clausen og Ingemann har støttet Ungdomshuset med penge fra Himmelblå fonden.


Okay, det vidste jeg ikke - Kan du huske hvilken avis?

Michael Jensen 
Mar 07, 2007 Kl. 01:38 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Rasmus136 wrote:
Enig med Seve.

Det er jo forunderligt at de unge man måske kunne have sympati for som brugere af et ungdomshus ikke er mere ivrige efter at tage afstand fra de psykopatiske autonome. Ud fra devisen "den der tier samtykker" skal de derfor ikke have så meget som en mursten. Jagtvej 69 var en terror-bule. Musikhuse har normalt ikke flammekastere, molotovs og lokummer på taget - og et nyt hus vil bare være en fortsættelse af den kriminalitet man så i det gamle hus. Og dér spiller det sådan set sympatiske mindretal af brugere fallit: de skulle vende sig mod de autonome i stedet for mod politiet. Når de ikke gør det skal de bare ha fingeren...


Jeg vidste ikke at du var så generaliserende og småborgerlig Rasmus136. Det overrasker mig virkeligt.

Strengelegen 
Mar 07, 2007 Kl. 01:43 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
KnOrr wrote:

Okay, det vidste jeg ikke - Kan du huske hvilken avis?


Ekstra Bladet

Rasmus136 
Mar 07, 2007 Kl. 02:46 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Michael Jensen wrote:
Citér:
Rasmus136 wrote:
Enig med Seve.

Det er jo forunderligt at de unge man måske kunne have sympati for som brugere af et ungdomshus ikke er mere ivrige efter at tage afstand fra de psykopatiske autonome. Ud fra devisen "den der tier samtykker" skal de derfor ikke have så meget som en mursten. Jagtvej 69 var en terror-bule. Musikhuse har normalt ikke flammekastere, molotovs og lokummer på taget - og et nyt hus vil bare være en fortsættelse af den kriminalitet man så i det gamle hus. Og dér spiller det sådan set sympatiske mindretal af brugere fallit: de skulle vende sig mod de autonome i stedet for mod politiet. Når de ikke gør det skal de bare ha fingeren...


Jeg vidste ikke at du var så generaliserende og småborgerlig Rasmus136. Det overrasker mig virkeligt.


Jeg opfatter nu ikke mig selv som småborgerlig

Det jeg mener er at jeg savner at den "normale" gruppe af brugere forsømmerr at tage skarpt afstand fra terroren. Det ville de stå sig godt ved. Tænk om de havde anvendt andre metoder end at gå sammen med de autonome - så havde de sgu haft befolkningens sympati. Ingen kan da have sympati for dem der i vildskab og sindssyge smadrer alt og bruger vold som udtryksmiddel. jeg er pisse ligeglad med om de er frustrerede. Det er der andre der også er, men kun sjældent ser man dem anvende terror som middel.

Jeg er af princip for alternative miljøer (Den oprindelige Cjristiania-tanke synes jeg er enormt smuk) og naturligvis også for undergrundsmusikmiljøer, men jeg er mindst lige så meget modstander af den ravage som de autonome anvender. Og når dem jeg har sympati for ikke siger fra (og det har de jo ikke gjort tydeligt) over for dem jeg IKKE har sympati for, så kan man jo ikke andet end slå dem alle over een kam og sige: Ungdomshus Det kan I fandeme godt glemme.

Michael Jensen 
Mar 07, 2007 Kl. 03:07 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Rasmus136 wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Citér:
Rasmus136 wrote:
Enig med Seve.

Det er jo forunderligt at de unge man måske kunne have sympati for som brugere af et ungdomshus ikke er mere ivrige efter at tage afstand fra de psykopatiske autonome. Ud fra devisen "den der tier samtykker" skal de derfor ikke have så meget som en mursten. Jagtvej 69 var en terror-bule. Musikhuse har normalt ikke flammekastere, molotovs og lokummer på taget - og et nyt hus vil bare være en fortsættelse af den kriminalitet man så i det gamle hus. Og dér spiller det sådan set sympatiske mindretal af brugere fallit: de skulle vende sig mod de autonome i stedet for mod politiet. Når de ikke gør det skal de bare ha fingeren...


Jeg vidste ikke at du var så generaliserende og småborgerlig Rasmus136. Det overrasker mig virkeligt.


Jeg opfatter nu ikke mig selv som småborgerlig

Det jeg mener er at jeg savner at den "normale" gruppe af brugere forsømmerr at tage skarpt afstand fra terroren. Det ville de stå sig godt ved. Tænk om de havde anvendt andre metoder end at gå sammen med de autonome - så havde de sgu haft befolkningens sympati. Ingen kan da have sympati for dem der i vildskab og sindssyge smadrer alt og bruger vold som udtryksmiddel. jeg er pisse ligeglad med om de er frustrerede. Det er der andre der også er, men kun sjældent ser man dem anvende terror som middel.

Jeg er af princip for alternative miljøer (Den oprindelige Cjristiania-tanke synes jeg er enormt smuk) og naturligvis også for undergrundsmusikmiljøer, men jeg er mindst lige så meget modstander af den ravage som de autonome anvender. Og når dem jeg har sympati for ikke siger fra (og det har de jo ikke gjort tydeligt) over for dem jeg IKKE har sympati for, så kan man jo ikke andet end slå dem alle over een kam og sige: Ungdomshus Det kan I fandeme godt glemme.


Det er da en gang vrøvl det der. At slå alle over en kam og pege fingre er da noget af det mest småborgerlige der findes. Det er på samme måde som DF der siger: En indvandrer er kriminel, ergo er alle indvandrere kriminelle. Meget meget farlig og fattig tankegang.

jesper 
Mar 07, 2007 Kl. 03:49 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Sørland wrote:
Flott Stonefree!
Man tar da ikke tilbake en gave fra '82!

Men la politikerene bare fortsette å prøve å få alle inn i sine pepperkakeformer.




Københavns Kommune har altid ejet huset, men der var givet brugsret til huset. Denne brugsret var afhængig af visse betingelser som ikke har været opfyldt (fri adgang for myndigheder herunder politi, korrekt afregning af el,vand osv.). Da disse betingelse jo tydeligvis ikke var overholdt, valgte kommunen at sige at aftalen ikke længere var gyldig og solgte huset.
At det så er blevet solgt til en religiøs sekt lignende bevægelse har jo ikke gjort tingene nemmere, men skåret helt ind til benet så handler hele sagen jo om noget så simpelt og grundlæggende som den private ejendomsret.
Min personlige holdning er at de autonome anarkister har sagt nej til et hvert kompromis forsøg, og nu må de leve med konsekvenserne. Deres kampråb om at de ville høres var jo bare lig med at de ville have deres vilje fuldt ud, ikke engang fonden der støttede dem har de kunnet finde ud af at arbejde sammen med.
Jeg kunne sagtens sige en hel masse grimt om dem der ulovligt har besat huset, men det vil jeg i den gode tones ånd lade være med.

Bass 
Mar 07, 2007 Kl. 04:52 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Hvad i alverden regnede de unge med?

Hvis huset var misvedligeholdt, måtte de forvente at der blev reageret.
De er en flok forkælede snotunger som bare vil være på tværs!
Havde fonden og de unge VIRKELIG ønsket en løsning, havde de taget imod tilbuddet om at få det andet hus. Det svarer til at at lille Lise har 50 par strømper at vælge imellem, men kun vil have dét ene par der er til vask.

Men selvfølgelig sagde de nej, fordi de ikke ønskede en løsning, til gengæld fik de så mulighed for at kaste med brosten mod politiet.

Jeg har hørt ord som "Kulturmord" osv. Slap dog af mand, det var bare et skallet hus der stank af ....!


hsanders 
Mar 07, 2007 Kl. 05:12 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Hvis man betragter sagen udfra nytteværdien, hvilket liberalister da i høj grad bør være interesseret i, bør man så ikke lade de unge få et hus, og dermed lade familien Danmark få fred. Københavns kommune har et årligt budget på 25 milliarder, hvor jeg dermed mener, at det er håbløst at ville have sølle 15 mio. for et tomt hus i Stevnsgade. Alt dette kunne være undgået, hvis man blot havde tilbudt de unge et alternativ, men det har politikerne, og befolkningen, ikke været interesseret i.


Kasper 
Mar 07, 2007 Kl. 06:25 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
hsanders wrote:
Hvis man betragter sagen udfra nytteværdien, hvilket liberalister da i høj grad bør være interesseret i, bør man så ikke lade de unge få et hus, og dermed lade familien Danmark få fred.
Nytteværdien er fuldstændigt ligegyldig i sådan en sammenhæng. Man må aldrig give efter for afpresning, for så eskalerer det snart med nye krav, som samfundet i løbet af kort tid ikke vil kunne honerere, så man kan forvente en samfundsomstyrtning. Man betaler heller ikke løsesum for at få udleveret gidsler, da man hellere ser dem dræbt i samfundets tjeneste. Lidl i Tyskland betalte for få uger siden godt en million euro til en mand mod, at han lod være med potentielt at forgifte nogle af deres fødevarer. Lidl burde naturligvis have en bøde, som var multiple gange større, og jeg håber inderligt, at de vil få flere tilsvarende trusler, så de kan lære lektien.

Citér:
hsanders wrote:
Københavns kommune har et årligt budget på 25 milliarder, hvor jeg dermed mener, at det er håbløst at ville have sølle 15 mio. for et tomt hus i Stevnsgade.
Mange bække små, gør en stor å. I øvrigt er vel hovedparten af budgettet bundet til faste omkostninger, så det er ikke blot en lille del af budgettet. Med samme device betyder det heller ikke noget, at en enkelt skib udleder olie i havet, for det er de andres udledninger, som forurener. Specielt hvis man udleder om natten, når ingen andre ser det, så gør det ingen skade på dyre- og planteliv.

Kasper 
Mar 07, 2007 Kl. 06:31 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Michael Jensen wrote:
Jeg hørte lige her til aften at kvindernes stemmeret i 1915 blev besluttet i det hus, det er sgu da historie (den dårlige af slagsen)
Det hus havde da vist ingen betydning, som burde kunne frede det. Der er ingen hverken enestående national eller lokal historie såvel som det heller ikke arkitektonisk havde nogen særlig betydning. At man kan byde på, at der blev truffet en væsentlig beslutning der, det vedrører jo ikke selve bygningen. I øvrigt hvis Ungdomshuset ville fremture med, at det var fredningstruet, hvorfor har de så selv gennem de senere år fuldstændigt vandaliseret det? Hvor selvmodsigende kan det være!?!

Kasper 
Mar 07, 2007 Kl. 06:47 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

SNIP...en masse diskussion

Citér:
Michael Jensen wrote:
Det er da en gang vrøvl det der. At slå alle over en kam og pege fingre er da noget af det mest småborgerlige der findes. Det er på samme måde som DF der siger: En indvandrer er kriminel, ergo er alle indvandrere kriminelle. Meget meget farlig og fattig tankegang.
Jeg foranlediges også til at tro, at omtrent alle brugerne af Ungdomdshuset støtter optøjer, vold og trusler, for dels så støtter alle de valgte eller selvudpegede talsmænd for Ungdomshuset mere eller mindre tydeligt op herom, og dels så har det også været ret tydeligt på deres hjemmeside samt deres øvrige offentlige materiale. Det er da muligt, at en del af de mindre faste gæster i huset ikke bryder sig om denne form for gadens parlament, men mon ikke disses kulturform også sagtens kan huses i andre eksisterende kulturtilbud uden, at anarkisterne og terrorristerne bliver involveret?

I øvrigt er sammenligningen med DF ganske dårlig. Udover at jeg har ganske svært ved at tro, at DF skulle have fremført, at alle indvandrere er forbrydere, så må (i hvert fald den hårde kerne) af brugerne af Ungdomshuset siges at mere en forholdsvist fasttømret gruppe, mens indvandrerne overhovedet ikke er en fælles gruppe eller forening med indbyrdes relationer, men nok nærmere er endnu mere forskelligt sammensat end danskerne er.

hsanders 
Mar 07, 2007 Kl. 07:22 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Jeg er uenig i at nytteværdien ikke kan bruges i denne sammenhæng. Slet ikke set udfra en økonomisk sammenhæng.
Jeg mener, at du skærer alle over med en kam, når du siger, at man ikke kan bruge vold og trusler til at skaffe sig noget. Jeg tror både Michael og jeg har holdt den rene sti sammen med flere andre. Noget andet er, at vi kunne være nået frem til en løsning længe før balladen startede, og dit skræmmebillede "mange bække små" holder jo ikke: Ungdomshuset har eksisteret i 25 år, og det er bestemt ikke gået så grueligt galt, som du spår.


Kasper 
Mar 07, 2007 Kl. 08:48 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
hsanders wrote:
Jeg er uenig i at nytteværdien ikke kan bruges i denne sammenhæng. Slet ikke set udfra en økonomisk sammenhæng.
Første og anden helsætning hænger ikke sammen, men du mener givetvist, at anden helsætning er en specifikation af scenarioet i første helsætning. Mit svar bliver da: Et ungdomshus har helt sikkert en nytteværdi for et samfund men sammenlignet med den potentielle fremtidige trussel mod den offentlige orden for at give efter for trusler, så er denne nytteværdi af ganske ringe værdi.

Citér:
hsanders wrote:
Jeg mener, at du skærer alle over med en kam, når du siger, at man ikke kan bruge vold og trusler til at skaffe sig noget.
Du mener altså, at nogle kan skaffe sig noget med vold og trusler. Jeg håber ikke, at du mener, at dette er en intregreret del af det danske samfund - jeg har i hvert fald ikke bemærket det.

Citér:
hsanders wrote:
Jeg tror både Michael og jeg har holdt den rene sti sammen med flere andre. Noget andet er, at vi kunne være nået frem til en løsning længe før balladen startede,
Hvorfor gjorde I det så ikke?

Citér:
hsanders wrote:
og dit skræmmebillede "mange bække små" holder jo ikke: Ungdomshuset har eksisteret i 25 år, og det er bestemt ikke gået så grueligt galt, som du spår.
Så misforstår du totalt. Jeg fremfører, at enhver udskrivning er en omkostning, og selvom noget umiddelbart synes ubetydeligt, kan det sagtens i praksis være af væsentlig betydning. Jeg formoder, at du i øvrigt hentyder til mit fremtidsscenario, som naturligvis ikke er og forhåbentligt heller aldrig bliver ført ud i livet. Tænk, hvis man bare havde givet efter for Baader-Meinhof-Banden i 70'erne, så havde Vesteuropa da næppe været særligt civiliseret længere.

hsanders 
Mar 08, 2007 Kl. 05:47 AM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

"Første og anden helsætning hænger ikke sammen, men du mener givetvist, at anden helsætning er en specifikation af scenarioet i første helsætning. Mit svar bliver da: Et ungdomshus har helt sikkert en nytteværdi for et samfund men sammenlignet med den potentielle fremtidige trussel mod den offentlige orden for at give efter for trusler, så er denne nytteværdi af ganske ringe værdi."

Først har du helt ret i, at sætningerne ikke hænger sammen, hvilket jeg beklager. Men jeg ser ikke Ungdomshuset som en potientiel fremtidig trussel, da et sådan hus har eksisteret i nu mange år, taget vare om en masse unge, hvis ødelæggelser har været minimale set før dette startede.

"Du mener altså, at nogle kan skaffe sig noget med vold og trusler. Jeg håber ikke, at du mener, at dette er en intregreret del af det danske samfund - jeg har i hvert fald ikke bemærket det."

Nej, jeg mener at man ikke skal undlade at give de unge et hus, fordi 300 mennesker går for langt for at få et.

"Hvorfor gjorde I det så ikke?"

Politikerne ville noget andet, som du jo er bekendt med. Personligt ville jeg sikkert selv havde taget imod Stevnsgade, men det er ikke min beslutning alene. Endvidere mener jeg stadig ikke, at kravet om et gratis hus er for meget for langt.

Endvidere beklager jeg at du sammenligner Ungeren med Baader-Meinhof-Banden...


Rasmus136 
Mar 08, 2007 Kl. 08:20 AM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Endvidere beklager jeg at du sammenligner Ungeren med Baader-Meinhof-Banden...




Den sammenligning vil en del af psykopaterne fra huset sgu da være stolte af. Jeg så idioterne under en hærværksaktion på Vesterbro torv for nogle år siden. Der var da nogle af dem der bar et RAF-banner. Det var i øvrigt under samme terroraktion at et par af de anholdte havde en hjemmelavet bombe på sig. Efter hvad politiet oplyste var den lavet af 26000 heksehyl og en kasse søm.

Den gamle slagsang: "Hvad de end si'r. Ungdomshuset bli'r" bør nu hedde "Hva vi end sa' - der er ik en skid tilbage"

Artemis 
Mar 08, 2007 Kl. 01:18 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Historien om Ungdomshuset

1982: 29. oktober får de unge nøglerne til huset på Jagtvej 69.
1996: 27. januar raseres Ungdomshuset af brand.
1996: 20. februar foreslår tre konservative medlemmer af BR, at huset ikke renoveres efter branden.
1996: I forsommeren bliver der indsamlet 350 underskrifter på Nørrebro for at få huset lukket.
1997: 10. april indgår Københavns Ungdomscentre en ny aftale med de unge. De kan nu opsiges med tre måneders varsel fra årets udgang.

1999: 6. maj vedtager et flertal i Borgerrepræsentationen at lukke huset.
2000: 26. januar bliver Ungdomshuset sat til salg af kommunen.
2000: 16. november beslutter BR at sælge til Human A/S ved Inger Loft.
2001: 28. september sælger Inger Loft til Faderhuset.
2003: Faderhuset stævner Ungdomshusets brugere med krav om ejendomsret.
2004: Byretten afgør, at Faderhuset kan smide de unge ud. De unge anker dommen.
2006: Østre Landsret stadfæster byrettens dom.
2006: I september tilbyder Fonden Jagtvej 69 at købe huset til de unge, men Faderhuset nægter at sælge og forsøger med hjælp fra fogeden af få de unge ud af huset. De unge søger om at får deres sag prøvet ved højesteret.

2006: I oktober afgør Fogedretten, at de unge skal være ude af Ungdomshuset 14. december. De unge får afslag på at prøve deres sag ved højesteret. 30. november garanterer Københavns Politi dog, at huset først vil blive ryddet efter årsskiftet.

2006: 12 december. Faderhuset har offentliggjort, at de nægter at sælge Ungdomshuset, dermed kan København forberede sig på krig.

2006: 14 december er dagen for fogedrettens afgørelse, om at Ungdomshuset skal rømmes.
2006: 15 december. Ungdomshuset er ikke længere et legalt ungdomshus, men et besat hus.

Så behøver man vel ikke sige mere, men jeg kan jo ikke lade være Jeg syntes helt sikkert, at der skal være ungdomshuse til de unge. Men der skal ikke være forskel på unge mennesker, de skal være sammen med alle deres forskelligheder, og accepterer at der er nogle der vil leve på en anden måde end familien Danmarks unge. Men vi skal alle opfører os ordentlig. Udvise lidt næstekærlighed og lade være med altid at skabe krig… De unge skal nu bede deres kommune om et ungdomshus, det skulle de have gjort allerede den dag de er blevet sagt op. De havde 3 måneders opsigelse, så de vidste at de var sagt op.. Sådan er det for mig sådan er det for dig… og os alle, hvorfor skal det være anderledes for disse unge. Nu skal de selvfølgelig på ganske demokratiske vilkår, søge kommunen om et egnet hus, de kan lave en forening med kontingent.. og hvad der dertil hører. Disse regler er sat af familien Danmark, og har man en lov så skal den vel også overholdes… Personligt syntes jeg, at vi har alt for mange love, men vi dansker ligger som fortiden har redt, og det vil kræve mere end bål i gaderne og kasten med brusten, at ændre på det.. Vores system er bygget op gennem maaaaannnnggge år lappe løsning på lappeløsning og de regler må vi så prøve at overholde.. Altså et nyt ungdomshus til de unge under kontrolleret forhold.

My


Kasper 
Mar 08, 2007 Kl. 03:29 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
hsanders wrote:
Citér:
kasper wrote:
"Første og anden helsætning hænger ikke sammen, men du mener givetvist, at anden helsætning er en specifikation af scenarioet i første helsætning. Mit svar bliver da: Et ungdomshus har helt sikkert en nytteværdi for et samfund men sammenlignet med den potentielle fremtidige trussel mod den offentlige orden for at give efter for trusler, så er denne nytteværdi af ganske ringe værdi."


Først har du helt ret i, at sætningerne ikke hænger sammen, hvilket jeg beklager. Men jeg ser ikke Ungdomshuset som en potientiel fremtidig trussel, da et sådan hus har eksisteret i nu mange år, taget vare om en masse unge, hvis ødelæggelser har været minimale set før dette startede.
Den fremtidige trussel består i, at de igen laver gadekampe, hvis der er noget, som går dem imod.

Citér:
hsanders wrote:
Citér:
kasper wrote:
"Du mener altså, at nogle kan skaffe sig noget med vold og trusler. Jeg håber ikke, at du mener, at dette er en intregreret del af det danske samfund - jeg har i hvert fald ikke bemærket det."


Nej, jeg mener at man ikke skal undlade at give de unge et hus, fordi 300 mennesker går for langt for at få et.

Du mener altså at man skal føje de unge, fordi de går så langt som at lave gadekampe? Skærmmende logik. Hvis vi tager udgangspunkt i dine tal, og deler alle 502362 indbyggerne i Københanvs Kommune (1/1-2005) op i grupper på 300, og de hver stiller krav om en ydelse på 15000000 kroner, så bliver der 1675 grupper, som i alt stiller krav om 25118100000 kroner, hvilket er en anelse mere, end du oplyste Københanvs Kommune årlige budget var, men OK det er jo SMÅPENGE. Langt størstedelen af dette budget er nok låst til sociale udgifter, renter, socialakrobatisk pamperi, undervisning, anlæg osv. Det er ikke urealistisk at tro, at 10% af befolkningnen i Københavns Kommune årligt ændres som følge af død, fødsel, flytning (mange kollegier f.eks.), som så vil stille lignende krav i grupper af 300 personer. Derimod kan Københavns Kommune næppe røre væsentligt ved bare 10% af budgettet, da det er låst til mere elle mindre faste driftsomkostinger, så for at opfylde dit krav, så man til f.eks. at holde op med at betale renter og gå konkurs, lukke alle skoler, holde op med at renovere bygninger og veje, stoppe med at udtale folkepension eller smide det socialakrobatiske pamperi på porten. Det er sq et svært valg at skulle fravælge én af de poster.

Citér:
hsanders wrote:
Citér:
kasper wrote:
"Hvorfor gjorde I det så ikke?"


Politikerne ville noget andet, som du jo er bekendt med. Personligt ville jeg sikkert selv havde taget imod Stevnsgade, men det er ikke min beslutning alene. Endvidere mener jeg stadig ikke, at kravet om et gratis hus er for meget for langt....
Politikerne ville (læs: kunne) vel næppe acceptere de fortsatte ulovligheder i huset - det er vel for pokker det, de som folkevalgte skal varetage. Jeg kunne da også godt tænke mig et hus...mit skal ligge på Rådhuspladsen, og der skal være kommunalt betalt gratis øl til alle.

Citér:
hsanders wrote:
Endvidere beklager jeg at du sammenligner Ungeren med Baader-Meinhof-Banden...
Der misforstår du igen. Jeg sammenligner ikke Bader-Meinhof-Banden med Ungeren. Derimod sammenligner jeg konsekvenserne af at løslade de terrorister og krav om løsepenge, som Bader-Meinhof-Banden stillede, med de krav autonome og ligesindede ved f.eks. gadekampe stiller om et Ungdomshus. Man kan og må i et velfungerende samfund ikke acceptere krav fremstillet som følge af eller med trussel om vold eller andre ulovlige aktiviteter. Det er totalt samfundsnedbrydende.

hsanders 
Mar 08, 2007 Kl. 07:05 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

"Du mener altså at man skal føje de unge, fordi de går så langt som at lave gadekampe? "

Nej, jeg mener at man ikke skal skære alle over med en kam. Fordi nogle unge, som føler sig svigtet, kaster med brosten, skal man ikke undlade at tilbyde et kommunalt kulturtilbud til unge mennesker. De brostenskastende idioter har ikke patent på et alternativt, ungdomshus alene.

"Politikerne ville (læs: kunne) vel næppe acceptere de fortsatte ulovligheder i huset - det er vel for pokker det, de som folkevalgte skal varetage. Jeg kunne da også godt tænke mig et hus...mit skal ligge på Rådhuspladsen, og der skal være kommunalt betalt gratis øl til alle."

Jeg er enig i, at såfremt loven ikke er gældende i huset, må man gøre noget ved det. At jeg ikke finder loven som den højeste instans og moral er en anden sag, men selvfølgelig skal man respektere den, da den bestemt er grobund for et samfund.

Mht. Bader Meinhof banden har jeg nu forstået, og jeg mener nu heller ikke man skal give efter for sådan. Men da ungdomshuset ikke kun er et tilbud for dem som praktiserer hærværk, burde det ikke have markant indflydelse.


Kasper 
Mar 08, 2007 Kl. 07:31 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
hsanders wrote:
Nej, jeg mener at man ikke skal skære alle over med en kam. Fordi nogle unge, som føler sig svigtet, kaster med brosten, skal man ikke undlade at tilbyde et kommunalt kulturtilbud til unge mennesker. De brostenskastende idioter har ikke patent på et alternativt, ungdomshus alene.
Der er givetvist allerede en del andre kulturtilbud til unge mennesker i Københavns Kommune. Det kunne dog være mere interessant at høre under hvilke rammer, at du havde forestillet dig, at et sådant fremtidigt ungdomshus skulle fungere, da de hidtil anarkistisk udpegede talsmænd alle direkte eller indirekte har støttet gadekampe, såvel som ungdomshuset hjemmeside også har gjort det, så et fremtidigt ungdomshus da i hvert fald skulle etableres under helt andre rammer med "de stenkastende unge voldspsykopater fra Helvede" helt ude fra deltagergruppen eller i hvert fald kun periferert uden indflydelse af betydning.

KnOrr 
Mar 09, 2007 Kl. 05:49 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Jeg hørte lige her til aften at kvindernes stemmeret i 1915 blev besluttet i det hus, det er sgu da historie (den dårlige af slagsen)
Det hus havde da vist ingen betydning, som burde kunne frede det. Der er ingen hverken enestående national eller lokal historie såvel som det heller ikke arkitektonisk havde nogen særlig betydning. At man kan byde på, at der blev truffet en væsentlig beslutning der, det vedrører jo ikke selve bygningen. I øvrigt hvis Ungdomshuset ville fremture med, at det var fredningstruet, hvorfor har de så selv gennem de senere år fuldstændigt vandaliseret det? Hvor selvmodsigende kan det være!?!


Tilgengæld har Lenin været i huset - Og det kombineret med at kvinderne fik stemmeret, mener jeg er nok til, at det bør stå på det grundlag. (Og nu lyder det som om der er håb, men ak, sådan skulle det ikke gå)

Kasper 
Mar 09, 2007 Kl. 06:00 PM
Re: Beckerlee om Ungdomshuset

Citér:
KnOrr wrote:
Tilgengæld har Lenin været i huset - Og det kombineret med at kvinderne fik stemmeret, mener jeg er nok til, at det bør stå på det grundlag. (Og nu lyder det som om der er håb, men ak, sådan skulle det ikke gå)
Lenin i sig selv er et meget dårligt argument, da der findes masser af statsledere, som alle sikkert har været i tusindvis af huse. At kvinderne fik valgret har mest historisk relevans for primært beslutningen/resultatet sekundært for dokumentet/dokumenterne og tertiært for beslutningstagerne/underskiverne. Hvor det er foregået, er ret underordnet. I øvrigt så kan formodentligt enhver ejendom (især ikke-beboelsesejendomme) i København med 100 år på bagen påvise historiske begivenheder, og det ville føre til, at der ikke kan ske relevant byfornyelse, hvis man ikke luger i 95+ % af disse historiske begivenheder forsåvidt vedrører bygningsreferencen.

[Edited by Kasper på Mar 09, 2007 Kl. 06:01 PM]



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)