Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=2061]

Mathilde 
Jul 01, 2005 Kl. 02:39 PM
Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Kim Larsen og Kjukken er med i underholdningen i Stop Bush demonstrationen, der foregår på onsdag d. 6. juli.

Love, peace and understanding underholdningen, hvor Larsen og Kjukken, Stig Møller, Erik Clausen og Peter Ingemann m.fl. er med starter på Chr. Borg Slotsplads kl. 16.50.

Gad vist om det var derfor Clausen og Ingemann var med i Herning i går

Der er en annonce i avisen i dag, hvor der også står en hjemmesideadr. www.stopbush.dk

Vi ses derinde

Mathilde, nu med blåt

[Edited by Mathilde på Jul 01, 2005 Kl. 02:44 PM]


Seve 
Jul 01, 2005 Kl. 02:58 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Prøv lige at få bekræftet hvorlænge Det Dårlige Selskab skal spille. Jeg gider ikke at tage til København igen for at høre 7 minutter og 8 sekunder ( med en sur Jørn Ørn ), ligesom til befrielses arrangementet på Rådhuspladsen tidligere på året......


Mathilde 
Jul 01, 2005 Kl. 03:00 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Vi kan jo prøve at spørge Jørn .


KnOrr 
Jul 01, 2005 Kl. 04:23 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Bud på hvad Larsen og Co. spiller?

Mit ville være "Kringsat af Fjender"


Michael Jensen 
Jul 01, 2005 Kl. 04:46 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Jamen vi ses derinde, hvem herfra dukker op udover Mathilde?


Brian4291 
Jul 01, 2005 Kl. 06:25 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citat fra www siden ovenfor. Programmet er som følger:

På Christiansborg Slotsplads fra kl. 15.45 til ca. 18
Rasmus Nøhr

Omar Marzouk

Savage Rose og en overraskelse

Arne Würgler

Tribute til Fredsvagten - Love, peace and understanding
(fra kl. ca. 16.50):
Konferencier: Anne Marie Helger

Dreamcity - Peter Ingemann, Tømrer Claus og Søren Berlev

Erik Clausen

Anne Marie Helger, Carsten Lund og Louise Albeck

Tale ved fredsvagt

Kim Larsen & Kjukken

Stig Møller, Peter Ingemann m.fl.



Så det er nok ikk megen tid de har de forskellige.
Men hvad med at spørge dem om en setliste tihi


Mille Carterfan 
Jul 01, 2005 Kl. 07:03 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Jeg kommer


Kasper 
Jul 01, 2005 Kl. 09:16 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Michael Jensen wrote:
Jamen vi ses derinde, hvem herfra dukker op udover Mathilde?

Jeg kommer i hvert fald ikke. Musikprogrammet lyder godt nok interessant, men principielt deltager jeg ikke i arrangementer med den politiske baggrund uanset mulighederne for umådeholden druk.

oldie 
Jul 01, 2005 Kl. 09:17 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Er der nogen af jer der skal derind, som evt medbringer et lille digi-videokamera ??

Det ville bare være dejligt


Mathilde 
Jul 01, 2005 Kl. 09:33 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

50% af grunden til jeg kommer er for at høre Larsen og Kjukken og den anden halvdel er for at støtte den demonstration.


Strengelegen 
Jul 01, 2005 Kl. 10:10 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Mathilde wrote:
50% af grunden til jeg kommer er for at høre Larsen og Kjukken og den anden halvdel er for at støtte den demonstration.


Jeg tror også Bush tænker sig om næste gang - når han høre at der er 1000 danskere der ikke kan li´ ham
Hvis jeg kom var det 100 % for at høre Larsen - men som SEVE siger : 7 min med Larsen + en sur manager.... ja det er lige før Bush ikke engang gider at komme

Christian 
Jul 01, 2005 Kl. 10:56 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Utroligt at Larsen stiller op til sådan et arrangement - jeg må sige, som Kasper, jeg kunne ikke drømme om at deltage. Appropos det politiske, så var det jo hyklerisk at høre Søren Søndergaard spille fornærmet i Nyhederne over, at politiet ikke ville fortælle hvad Bush-besøget ville koste skatteyderne. Det er jo netop folk som Søndergaard og det øvrige sammenrend i "Stop-Bush" der beslaglægger politiets i forvejen sparsomme ressourcer, ved at rende rundt og forstyrre den offentlige orden, blot fordi USA tilfældigvis, demokratisk, har valgt en præsident som de ikke kan lide.

/Christian

PS: Kom så bare igen - lad os endelig få en rigtig laaaang tråd


Mathilde 
Jul 02, 2005 Kl. 08:39 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Det er nu engang Larsens politiske holdning, der gør at han og hans legekammerater stiller op. Han spillede jo også til stop krigen i irak og nej det er ikke utroligt, at han stiller op til den slags. Irakkrigen og USAs præsident, i dette tilfælde Bush, hører jo unægteligt sammen.

Politiets sparsomme resourcer?? Mon ikke at selve hans besøg beslaglægger flere penge end det lille sammenrend. Hele motorveje og omliggende veje skal spærres af, når han skal ud og køre i bil.
Gad vist, hvor mange afspadseringsdage politiet skal bruge på det bagefter, hvor vi andre almindelige borgere kan mangle dem...

[Edited by Mathilde på Jul 02, 2005 Kl. 11:34 AM]


Christian 
Jul 02, 2005 Kl. 11:18 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Ja, men hvis alle kunne opføre sig ordentligt, og f.eks. holde sig fra at piske en helt urimelig hadefuld stemning op, som tilfældet er med kampagnen "Stop-Bush", så ville det jo ikke være nødvendigt at afsætte alle de ressourcer. Men jeg er selvfølgelig klar over, at man ikke kan afskaffe den forenede venstrefløj over natten, men den er da trods alt skrumpet gevaldigt de sidste 30 år, og i øvrigt sat totalt udenfor politisk indflydelse

/Christian


Mathilde 
Jul 02, 2005 Kl. 11:34 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Hadefuld stemning?? I Odense foregår det stille og roligt. Som jeg også tror den demonstration vil gøre.

Du læser vist for meget Ekstra Bladet


Christian 
Jul 02, 2005 Kl. 01:52 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Ekstra Bladet? De er da vist lige så anti-Bush som alle de andre Stop-Bush-folk, nej, jeg læser ikke Ekstra Bladet, men et enkelt kig rundt omkring i de annoncer som "Stop-Bush" har indrykket vidner jo netop om en oppiskning af en decideret hadefuld stemning, som er helt ude af trit med virkeligheden.


Mathilde 
Jul 02, 2005 Kl. 02:08 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Det kommer vist an på hvem man er. Jeg har også læst annoncerne, men synes ikke de er specielt hadefulde. Men hvis man er for-fogh så er man vel også for Bush, de to er jo pals . Så er det jo klart, at man føler sig stødt af en imodannonce


Mathilde 
Jul 02, 2005 Kl. 02:10 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Nu vi snakker om politiske events, så vil jeg se Live8


Brian4291 
Jul 02, 2005 Kl. 03:12 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Jeg har skrevet en mail til dem der styre den side,
og de regner ed at der kommer et mede nøjagtigt tidsskema
i løbet af lørdag eller sødagen på den hignlightede www side først i dette indslag

Så tjek selv i løbet af søndag


Mathilde 
Jul 02, 2005 Kl. 03:18 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Bare de så er mere nøjagtige end det tidsskema, der var til 4. maj . 7 min. og 9 sek. og meget mere bliver det nok heller ikke på onsdag fra Kim Larsen og Kjukken


Christian 
Jul 02, 2005 Kl. 06:52 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Ja, jeg er bestemt for Fogh, men er ikke for Bush, men derfor kan man jo godt byde manden pænt velkommen:) Forøvrigt er det jo svært ikke at være for Fogh, når man tænker på alternativet- det er jo ikke studenterpolitik at køre butikken Danmark.

/Christian


oldie 
Jul 02, 2005 Kl. 11:30 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Mathilde wrote:
Nu vi snakker om politiske events, så vil jeg se Live8


også jeg, lige nu er det Pink Floyd der er på - total kult

Mathilde 
Jul 02, 2005 Kl. 11:39 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Ja og det er endda med original besætning...Cool..


Karl Helge 
Jul 03, 2005 Kl. 01:19 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Mathilde wrote:
Ja og det er endda med original besætning...Cool..


Original besetning? Kunne ikke se Syd Barret!!!!

Mathilde 
Jul 03, 2005 Kl. 10:00 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Jeg mente så Pink Floyd MED Roger Waters.


Michael Jensen 
Jul 03, 2005 Kl. 01:28 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Christian wrote:
Utroligt at Larsen stiller op til sådan et arrangement - jeg må sige, som Kasper, jeg kunne ikke drømme om at deltage. Appropos det politiske, så var det jo hyklerisk at høre Søren Søndergaard spille fornærmet i Nyhederne over, at politiet ikke ville fortælle hvad Bush-besøget ville koste skatteyderne. Det er jo netop folk som Søndergaard og det øvrige sammenrend i "Stop-Bush" der beslaglægger politiets i forvejen sparsomme ressourcer, ved at rende rundt og forstyrre den offentlige orden, blot fordi USA tilfældigvis, demokratisk, har valgt en præsident som de ikke kan lide.

/Christian

PS: Kom så bare igen - lad os endelig få en rigtig laaaang tråd


Politiets ressourcer, beslaglægges vel lige så meget af regeringens tåbelige måde at håndtere Christiania på.....

Mathilde 
Jul 03, 2005 Kl. 01:36 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Michael Jensen wrote:
Citér:
Christian wrote:
Utroligt at Larsen stiller op til sådan et arrangement - jeg må sige, som Kasper, jeg kunne ikke drømme om at deltage. Appropos det politiske, så var det jo hyklerisk at høre Søren Søndergaard spille fornærmet i Nyhederne over, at politiet ikke ville fortælle hvad Bush-besøget ville koste skatteyderne. Det er jo netop folk som Søndergaard og det øvrige sammenrend i "Stop-Bush" der beslaglægger politiets i forvejen sparsomme ressourcer, ved at rende rundt og forstyrre den offentlige orden, blot fordi USA tilfældigvis, demokratisk, har valgt en præsident som de ikke kan lide.

/Christian

PS: Kom så bare igen - lad os endelig få en rigtig laaaang tråd


Politiets ressourcer, beslaglægges vel lige så meget af regeringens tåbelige måde at håndtere Christiania på.....



De skulle bare rive lortet ned. Det var engang et hyggeligt sted at komme, men ikke mere.

Stougaard 
Jul 03, 2005 Kl. 06:38 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Hvorfor faen' skal vi alle mennesker her i Danmark, være pæne borger, der ligner hinanden alle sammen, gi' dog plads til forskellighed og alternetiver!
Det er bestemt IKKE Noget Fogh gør, han er så "pæn" at jeg får kulde gysninger af at se på ham.

Jeg syntes at vi alle skal være her, og vi skal hjælpe hinanden, og vi skal ikke være en flok mennesker man kan putte i kasser også passer det hele sammen.
Her skal være plads til de "skæve alternetive eksistenser"
Det er bare min mening


BEVAR CHRISTIANIA!!!!


Mathilde 
Jul 03, 2005 Kl. 06:45 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Det var engang et fedt sted Christiania. Jeg kom der meget som barn dengang i 70'erne og igen i mine lidt mere voksne år. Det var et sted for skæve eksistenser. De er der sikkert stadigvæk, men desværre er det blevet sådan, at det det er mest kendt for i dag er bandekrige og handel med narkotika og politiets evige gang derude.

Min venindes børn går i skole lige ved siden af og der er ikke en dag, hvor de kommer hjem fra skolen og har set lidt af hvert. Så har det altså taget overhånd.

Det er synd for de rigtige christianitter, at det er gået sådan for deres fristad.

Men Bevar Christinia som det er i dag, nej det ville være synd, så skal der ryddes op først.


Strengelegen 
Jul 03, 2005 Kl. 06:54 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Stougaard wrote:
Hvorfor faen' skal vi alle mennesker her i Danmark, være pæne borger, der ligner hinanden alle sammen, gi' dog plads til forskellighed og alternetiver!
Det er bestemt IKKE Noget Fogh gør, han er så "pæn" at jeg får kulde gysninger af at se på ham.

Jeg syntes at vi alle skal være her, og vi skal hjælpe hinanden, og vi skal ikke være en flok mennesker man kan putte i kasser også passer det hele sammen.
Her skal være plads til de "skæve alternetive eksistenser"
Det er bare min mening


BEVAR CHRISTIANIA!!!!



Lad os lave hele Danmark til et fristed : Ingen skatter og ingen husleje ...... se det er et rent PARADIS
...... MEN HVEM SKAL SÅ BETALE ?

Strengelegen 
Jul 03, 2005 Kl. 07:00 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Stougaard wrote:
Hvorfor faen' skal vi alle mennesker her i Danmark, være pæne borger, der ligner hinanden alle sammen, gi' dog plads til forskellighed og alternetiver!


Hvorfor skal vi være ens i Europa (EU) ?
Hvis vi ikke skal det - kan vi jo kun sætte vores kryds 2 steder ANSK FOLKEPARTI eller ENHEDSLISTEN - resten vil jo ha´ vi skal være som resten af Europa.
Så hvis du mener vi skal bevare Christania + vores forskelighed .... så kan man kun stemme på ENHEDSLISTEN - Mon det ville blive godt med Pernille Rosenkrantz-Theil
som statsminister ?

[Edited by Strengelegen på Jul 03, 2005 Kl. 07:01 PM]

kimzoom 
Jul 03, 2005 Kl. 07:39 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

hvorfor ikke bare nuke hele øen.

Så slipper vi sgu både for Christiania og Fogh!!
og et par andre fjolser...


Strengelegen 
Jul 03, 2005 Kl. 07:48 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
kimzoom wrote:
hvorfor ikke bare nuke hele øen.

Så slipper vi sgu både for Christiania og Fogh!!
og et par andre fjolser...


Flyt lortet (Christania & Christiansborg) til Århus

[Edited by Strengelegen på Jul 03, 2005 Kl. 07:51 PM]

hsanders 
Jul 03, 2005 Kl. 11:13 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Byde Bush pænt velkommen? Det kunne jeg aldrig finde på. Han burde tage hjem i stedet og give flere penge og et hjem til dem der mangler! For mig er det kun et plus, at de gamle rockstjerner kommer og giver den gas.

Jeg vil selvfølgelig opføre mig fredeligt til demonstrationen, og jeg vil være der for at vise min utilfredshed med hans politik.


Arnold 
Jul 04, 2005 Kl. 03:18 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

fejl

[Edited by Arnold på Jul 04, 2005 Kl. 03:50 AM]


Bent 
Jul 04, 2005 Kl. 07:04 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Fatter ikke at man ikke Bush ikke bare kunne bo på Amalienborg i den indre by, i stedet for på Fredensborg. Der er masser af muligheder for at passe på ham derfra også eller lad ham bo ved kaj på Langelinie på kongeskibet .. der er da alternativer nok.

MEn jeg er langt fra enig med dig Christian - selvfölgeligt bör vi borgere etc vide hvad det her koster JER...det er trods alt JER der betaler for det her "fråsegidle" via skatte kroner...

Har til orientering en ven der er med i dette ragnarok, og han sagde uden ironi i stemmen - Jeg holder nok längere efterårsferie en d 5 skolebörn sommer ferie efter dette.
Grandvoksne Politibetjente skal tjekke bag jordbärplanter om der er noget der kan väre til fare for Bush - det er da at göre den danske befolkning OG politiet til grin.


Du skriver desuden at det er jo ikke studenterpolitik at drive Danmark. Set UDEFRA virker det sgu nogen gange som OM det er på den måde man driver den butik...
Masser af rod i egne räkker - uddeling af näser i stedet for diplomer etc...
Danmark har altid gjort sig anderledes ved at der i Danmark ER demokrati og at folket höres når feks det gälder om det ene eller andet i forhold til EU bla.
Jeg som bor i et Nordisk demokratisk land, hvor folket IKEK blev spurgt mht Mönten € - kunne pludesligt se HVOR VIGTIGT det er, nå¨r man har chancen for at "sige sin mening" med EEN stemme,.,,,, Men når bare der er tilsträkkeligt maneg der er på samme side så "vinder" man (i mit tilfälde et KLART NEJ til ALT hvad der har med EU (uNiOnen) at göre..

Jeg håber at man i Danmark og andre steder i Europa forbliver MEGET kritisk til EU og IKKE lytter til de klapehatte som Fogh, Schröder osv.

Hvis man spröger MIG så er svaret KLART LUK EU.... men hvad gör vi med de mange tusinde NYE arbejdslöse Lobbyister der skal hen og stemple - man träkker deres guld kilde väk under dem ...det ville ikke gå, så staten ville nok gå ind i en längere periode og suplere deres indkomst til den igen er "stabil" i forhold til deres EU indkomst. Typisk ligger de indkomster ikke under 75000 kr SKATTEEFRIT (+FRYNS)
Alle noprmale EU borgere har INGEN skattefrie "fordele" mere mens egne ansatte slet ikke kender ordet SKAT ...

EU er efter bedste overbevisning det värste der er sket for Europa Siden Hitler....

Lad os bede til, at Bush får en dobbelsidet lungebetändelse elelr TYFUS og ikke kommer så Själland igen kan få NORMALE tilstande og den lille isbod när slottet i Fredensborg igen kan tjene til det daglige bröd, og betale sin skat så ENDNU flere store vigtige mänd kan komme til Danmark.....

F*** EU ...


Stougaard 
Jul 04, 2005 Kl. 08:56 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Bent wrote:
Fatter ikke at man ikke Bush ikke bare kunne bo på Amalienborg i den indre by, i stedet for på Fredensborg. Der er masser af muligheder for at passe på ham derfra også eller lad ham bo ved kaj på Langelinie på kongeskibet .. der er da alternativer nok.

MEn jeg er langt fra enig med dig Christian - selvfölgeligt bör vi borgere etc vide hvad det her koster JER...det er trods alt JER der betaler for det her "fråsegidle" via skatte kroner...

Har til orientering en ven der er med i dette ragnarok, og han sagde uden ironi i stemmen - Jeg holder nok längere efterårsferie en d 5 skolebörn sommer ferie efter dette.
Grandvoksne Politibetjente skal tjekke bag jordbärplanter om der er noget der kan väre til fare for Bush - det er da at göre den danske befolkning OG politiet til grin.


Du skriver desuden at det er jo ikke studenterpolitik at drive Danmark. Set UDEFRA virker det sgu nogen gange som OM det er på den måde man driver den butik...
Masser af rod i egne räkker - uddeling af näser i stedet for diplomer etc...
Danmark har altid gjort sig anderledes ved at der i Danmark ER demokrati og at folket höres når feks det gälder om det ene eller andet i forhold til EU bla.
Jeg som bor i et Nordisk demokratisk land, hvor folket IKEK blev spurgt mht Mönten € - kunne pludesligt se HVOR VIGTIGT det er, nå¨r man har chancen for at "sige sin mening" med EEN stemme,.,,,, Men når bare der er tilsträkkeligt maneg der er på samme side så "vinder" man (i mit tilfälde et KLART NEJ til ALT hvad der har med EU (uNiOnen) at göre..

Jeg håber at man i Danmark og andre steder i Europa forbliver MEGET kritisk til EU og IKKE lytter til de klapehatte som Fogh, Schröder osv.

Hvis man spröger MIG så er svaret KLART LUK EU.... men hvad gör vi med de mange tusinde NYE arbejdslöse Lobbyister der skal hen og stemple - man träkker deres guld kilde väk under dem ...det ville ikke gå, så staten ville nok gå ind i en längere periode og suplere deres indkomst til den igen er "stabil" i forhold til deres EU indkomst. Typisk ligger de indkomster ikke under 75000 kr SKATTEEFRIT (+FRYNS)
Alle noprmale EU borgere har INGEN skattefrie "fordele" mere mens egne ansatte slet ikke kender ordet SKAT ...

EU er efter bedste overbevisning det värste der er sket for Europa Siden Hitler....

Lad os bede til, at Bush får en dobbelsidet lungebetändelse elelr TYFUS og ikke kommer så Själland igen kan få NORMALE tilstande og den lille isbod när slottet i Fredensborg igen kan tjene til det daglige bröd, og betale sin skat så ENDNU flere store vigtige mänd kan komme til Danmark.....

F*** EU ...



Så Flot sagt!!!!
Jeg kunne ikke ha formuleret det bedre selv!

Tænk engang vi er sgu' enige om noget Bent!

Stougaard 
Jul 04, 2005 Kl. 08:58 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Mathilde wrote:
Det var engang et fedt sted Christiania. Jeg kom der meget som barn dengang i 70'erne og igen i mine lidt mere voksne år. Det var et sted for skæve eksistenser. De er der sikkert stadigvæk, men desværre er det blevet sådan, at det det er mest kendt for i dag er bandekrige og handel med narkotika og politiets evige gang derude.

Min venindes børn går i skole lige ved siden af og der er ikke en dag, hvor de kommer hjem fra skolen og har set lidt af hvert. Så har det altså taget overhånd.

Det er synd for de rigtige christianitter, at det er gået sådan for deres fristad.

Men Bevar Christinia som det er i dag, nej det ville være synd, så skal der ryddes op først.


Ja jeg er faktik enig med dig Mathilde, når jeg siger : Bevar Christiania, så er det ideoligien fra begyndelser, jeg vil bevare. Ikke alle de bande krige, rocker-styre, narko handel osv...
Nej men sådan som det var i 70'erne.

Stougaard 
Jul 04, 2005 Kl. 09:01 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Stougaard wrote:
Hvorfor faen' skal vi alle mennesker her i Danmark, være pæne borger, der ligner hinanden alle sammen, gi' dog plads til forskellighed og alternetiver!
Det er bestemt IKKE Noget Fogh gør, han er så "pæn" at jeg får kulde gysninger af at se på ham.

Jeg syntes at vi alle skal være her, og vi skal hjælpe hinanden, og vi skal ikke være en flok mennesker man kan putte i kasser også passer det hele sammen.
Her skal være plads til de "skæve alternetive eksistenser"
Det er bare min mening


BEVAR CHRISTIANIA!!!!



Lad os lave hele Danmark til et fristed : Ingen skatter og ingen husleje ...... se det er et rent PARADIS
...... MEN HVEM SKAL SÅ BETALE ?



Det er ikke det jeg siger Strengeleg, jeg har ikke noget imod at betale skat og ville da gerne betale en smule mere, så jeg var sikker på at jeg altid ville ha et sygehus i nærheden af hvor jeg bor, gode ældre muligheder for mine forældre når de bliver gamle, institutionspladser til mine børn med en normering der er fair, og gode boformer og medbestemmelse ret for de udviklingshæmmede.

Det jeg mener, er at her skal være plads til alle, også dem som gerne vil leve på en alternertiv måde, jeg har sku ikke ondt i røven over at dem på christiania ikke betaler skat, men sagtens kan komme på sygehuset, så små sko går jeg ikke i.

Seve 
Jul 04, 2005 Kl. 09:06 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Lige en enkelt kommentar herfra. Christian som ellers tidligere har bekendt sig til VU, skriver at det ikke er studenterpolitik at drive Danmark.

Er det studenterpolitik at drive København ? Efter min mening ; Nej.

Det må så få den herlige konsekvens at Søren Pind er helt ude af billedet som overborgmester i København


Stougaard 
Jul 04, 2005 Kl. 09:07 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Stougaard wrote:
Hvorfor faen' skal vi alle mennesker her i Danmark, være pæne borger, der ligner hinanden alle sammen, gi' dog plads til forskellighed og alternetiver!


Hvorfor skal vi være ens i Europa (EU) ?
Hvis vi ikke skal det - kan vi jo kun sætte vores kryds 2 steder ANSK FOLKEPARTI eller ENHEDSLISTEN - resten vil jo ha´ vi skal være som resten af Europa.
Så hvis du mener vi skal bevare Christania + vores forskelighed .... så kan man kun stemme på ENHEDSLISTEN - Mon det ville blive godt med Pernille Rosenkrantz-Theil
som statsminister ?


Hvis ikke det var fordi jeg ved at vi har blok politik her hjemmei Danmark, og vil jeg så tæt på mine holdninger og idialer, som muligt, er jeg nødtil at stemme på Socialdemokratiet. men ellers ville jeg ikke være bleg for at stemme på Enhedslisten!!! og det er jeg ikke flov over at sige.Men det hjælper jo ikke meget fordi der er så få der stemmer på dem, så der ville min stemme være tabt.
Men socialdemokratiet har jeg det også fint med, hellere dem end venstre...

Idet mindste er jeg da ikke koncervertiv, men totalt langt fra, jeg nærmere mig nok mere det at være socialist. men det er jo mere et livs syn.

[Edited by Stougaard på Jul 04, 2005 Kl. 09:21 AM]

Strengelegen 
Jul 04, 2005 Kl. 10:17 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Stougaard wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Stougaard wrote:
Hvorfor faen' skal vi alle mennesker her i Danmark, være pæne borger, der ligner hinanden alle sammen, gi' dog plads til forskellighed og alternetiver!


Hvorfor skal vi være ens i Europa (EU) ?
Hvis vi ikke skal det - kan vi jo kun sætte vores kryds 2 steder ANSK FOLKEPARTI eller ENHEDSLISTEN - resten vil jo ha´ vi skal være som resten af Europa.
Så hvis du mener vi skal bevare Christania + vores forskelighed .... så kan man kun stemme på ENHEDSLISTEN - Mon det ville blive godt med Pernille Rosenkrantz-Theil
som statsminister ?


Hvis ikke det var fordi jeg ved at vi har blok politik her hjemmei Danmark, og vil jeg så tæt på mine holdninger og idialer, som muligt, er jeg nødtil at stemme på Socialdemokratiet. men ellers ville jeg ikke være bleg for at stemme på Enhedslisten!!! og det er jeg ikke flov over at sige.Men det hjælper jo ikke meget fordi der er så få der stemmer på dem, så der ville min stemme være tabt.
Men socialdemokratiet har jeg det også fint med, hellere dem end venstre...

Idet mindste er jeg da ikke koncervertiv, men totalt langt fra, jeg nærmere mig nok mere det at være socialist. men det er jo mere et livs syn.



Men socialdemokraterne vil jo ha´ vi skal være ENS i hele Europa.

Stougaard 
Jul 04, 2005 Kl. 11:52 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Stougaard wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Stougaard wrote:
Hvorfor faen' skal vi alle mennesker her i Danmark, være pæne borger, der ligner hinanden alle sammen, gi' dog plads til forskellighed og alternetiver!


Hvorfor skal vi være ens i Europa (EU) ?
Hvis vi ikke skal det - kan vi jo kun sætte vores kryds 2 steder ANSK FOLKEPARTI eller ENHEDSLISTEN - resten vil jo ha´ vi skal være som resten af Europa.
Så hvis du mener vi skal bevare Christania + vores forskelighed .... så kan man kun stemme på ENHEDSLISTEN - Mon det ville blive godt med Pernille Rosenkrantz-Theil
som statsminister ?


Hvis ikke det var fordi jeg ved at vi har blok politik her hjemmei Danmark, og vil jeg så tæt på mine holdninger og idialer, som muligt, er jeg nødtil at stemme på Socialdemokratiet. men ellers ville jeg ikke være bleg for at stemme på Enhedslisten!!! og det er jeg ikke flov over at sige.Men det hjælper jo ikke meget fordi der er så få der stemmer på dem, så der ville min stemme være tabt.
Men socialdemokratiet har jeg det også fint med, hellere dem end venstre...

Idet mindste er jeg da ikke koncervertiv, men totalt langt fra, jeg nærmere mig nok mere det at være socialist. men det er jo mere et livs syn.



Men socialdemokraterne vil jo ha´ vi skal være ENS i hele Europa.



Sikkert, men det vil jeg ikke, Man behøver da vel heller ikke være enig i al deres politik, fordi man stemmer på dem, som jeg skrev, de er dem der ligger nærmest mine holdninger. Men at jeg jo nok mere er socialist!

Arnold 
Jul 04, 2005 Kl. 08:01 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
KnOrr wrote:
Bud på hvad Larsen og Co. spiller?

Mit ville være "Kringsat af Fjender"


Jeg tror de spiller ca 4 sange, mit bud ville vare
Midt om natten.. Skuden.. Joanna.. og Sømand om bord..
men jeg ved det selvfølgelig ikke!

Kasper 
Jul 04, 2005 Kl. 09:55 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citeret fra dr.dk, så har Fogh følgende fem punkter på dagsordenen, når han skal diskture med Bush:
De fem punkter, som Anders Fogh Rasmussen sammen med udenrigsminister Per Stig Møller og en række embedsmænd vil præsentere for USA's præsident, er for det første en "kraftig og forøget indsats" mod malaria og AIDS.

For det andet spørgsmålet om frihandel hvor de fattige lande ifølge den danske statsminister har brug for mere, bedre og lettere adgang til verdensmarkedet.

Under det tredje punkt vil statsministeren opfordre til, at udviklingsbistanden til Afrika bliver hævet.

For det fjerde vil Fogh Rasmussen diskutere, hvordan de afrikanske lande bedre kan blive i stand til selv at håndtere lokale konflikter.

Og endelig skal spørgsmålet om bedre regeringsførelse diskuteres.


Som jeg læser ovenstående, så har socialdemokraterne absolut intet at klage over...de socialdemokratiske ideer, som er stjålet fra venstre, bliver her diskuteret.

Samtidigt tvivler jeg ikke på, at en sund verdenspolitik fortsætter.


Christian 
Jul 04, 2005 Kl. 10:01 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Flot, Kasper Som altid- næsten- er det svært at være uenig med dig

/Christian


Bent 
Jul 05, 2005 Kl. 06:46 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Klart skal der göres meget mod aids og fattigdom - MEN når nu alle de dygtige forskere engang sikkert i när fremtid har fundet medicinen mod AIDS - så kommer der jo igen noget nyt og mere farligt...og sikkert starter det IGEN i de mest overbefolkede områder...IGEN...
HVOR länge kan kloden bäre den stigende befolkning og ikke mindst forurening?
Hvorfor häver man stötten til Afrika når der i Danmark er folk der lever under sultegränsen eller på gaden ? Burde DE ikke först få et tag over hovedet inden man starter sociale boligbyggeri det fattige Afrika,............
Jeg spörger bare ... men det kan (VIL) hverken en socialakrobat eller borgerlig give ET fornuftigt svar på ...
Nej UD ad til skal Danmark se godt ud - indad til lader man desvärre meget stå til og mange i stikken ....


Stougaard 
Jul 05, 2005 Kl. 08:59 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Bent wrote:
Klart skal der göres meget mod aids og fattigdom - MEN når nu alle de dygtige forskere engang sikkert i när fremtid har fundet medicinen mod AIDS - så kommer der jo igen noget nyt og mere farligt...og sikkert starter det IGEN i de mest overbefolkede områder...IGEN...
HVOR länge kan kloden bäre den stigende befolkning og ikke mindst forurening?
Hvorfor häver man stötten til Afrika når der i Danmark er folk der lever under sultegränsen eller på gaden ? Burde DE ikke först få et tag over hovedet inden man starter sociale boligbyggeri det fattige Afrika,............
Jeg spörger bare ... men det kan (VIL) hverken en socialakrobat eller borgerlig give ET fornuftigt svar på ...
Nej UD ad til skal Danmark se godt ud - indad til lader man desvärre meget stå til og mange i stikken ....



FULDSTÆNDIG ENIG!!!!!!
Bent du taler fra mit hjerte! Jeg er så enig med dig og kunne ikke selv ha sagt det bedre!

hsanders 
Jul 05, 2005 Kl. 12:13 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Nu er problemet med Fogh og Bush, at de begge har skåret ned på U-landsbistand og miljø, så det de har at diskutere på området er næppe, at der skal sendes flere penge.

Bent: I Danmark er det væsentligt nemmere at få sig en bolig og et godt helvred end i Afrika, men du har selvfølgelig ret i, at vi også skal gøre en bedre indsats for de fattige i vores hjemland..Men derfor skal Afrika ikke glemmes.


Bent 
Jul 05, 2005 Kl. 12:24 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
hsanders wrote:
Nu er problemet med Fogh og Bush, at de begge har skåret ned på U-landsbistand og miljø, så det de har at diskutere på området er næppe, at der skal sendes flere penge.

Bent: I Danmark er det væsentligt nemmere at få sig en bolig og et godt helvred end i Afrika, men du har selvfølgelig ret i, at vi også skal gøre en bedre indsats for de fattige i vores hjemland..Men derfor skal Afrika ikke glemmes.


Delvis giver jeg dig ret, men det forunderlige ved denne AFRIKA sag er jo klart og tydeligt... Uanset hvor meget der göres for de lande så er de desvärre stadig idag og langt ud i fremtiden langt langt langt bagud for resten af verden.

Og så länge der er så megen korruption i de Afrikanske regeringer - og som de store mägtige mänd stiltiende ser med på styrer til egen vinding og ikke deres land, så tro mig de ryger endnu längere bag af dansen.
De bliver desperate og endnu flere borgerkrige vil starte og regeringens "lejesvende" vil drage härgende gennem landsby efter landsby - voltage kvinder og unge piger (sprede sygdomme i massevis) og slå mänd uden våben ihjeld....Nej Anders man skal ikke glemme Afrika slet ikke, men FÖRST tager man hånd om sine egne - derefter resten ...

hsanders 
Jul 05, 2005 Kl. 12:48 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Jeg synes nu også vi tager hånd om vores egne i et rimeligt omfang, men jeg giver dig ret i at der skal gøres mere. Så hjælper det bare ikke at skære 50 % at u-landsbistanden ned for at give dem til skattelettelser, hvor vi så kunne have valgt at prioritere vores egne højere.

Men jeg er stadig af den mening, at vi ikke skulle have skåret ned på u-landsbistanden, for jeg er sikker på, at pengene hjælper de svage dernede. Og hvis vi slet ikke hjalp tør jeg heller ikke tænke på, hvordan Afrika så ville have set ud.


Bent 
Jul 06, 2005 Kl. 11:24 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Det ville nok se mere end sort ud .....

skal vi nu tage skatte lettelserne så ved vi jo alle, at det IKKE er den lille mand på gaden der får den störste (Uanset hvem der har "magten") .....
Chr.Borg burde i stedet koncentrere sig MEGET om, at de store multi koncerner a la Coca Cola etc betalte SKAT i det land de sälger/producer deres varer...
Der ville "plumse" milliarder af gode stärke danske kroner nok ned, så man kan forsyne Afrika og IKKE mindst vore egne úden mad på bordet og uden tag over hovederne...

Hvad mener du egentligt med " et rimmeligt omfang" Vi har jo stadig mange der lever UNDER sultegränsen indenfor egne gränser er det optimalt ?

[Edited by Bent på Jul 06, 2005 Kl. 11:25 AM]


hsanders 
Jul 06, 2005 Kl. 12:14 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Det skal lige siges at Coca-Cola faktisk "betaler" skat, da alt sal af Coca-Cola bliver foretaget af Carlsberg som har købt opskriften...Men det er nu heller ikke fordi Carlsberg betaler det helt store beløb procentmæssigt i skat

Men du har ret i, at vi burde få e mange, mange multinationale selskaber til at betale skat, da det kunne løse så mange problemer. Derimod ville flere af de firmaer selvfølgelig flytte væk fra landet, og på den måde ville vi måske tabe arbejdspladser - ikke at de skal have lov at gå uden om skatteloven af den grund.

Jeg mener, at vi i Danmark har et godt, dog ikke altid lige fungerende, velfærdssystem og en god bistandshjælp. Yderligere er der masser af muligheder for gratis hjælp i Danmark, hvad enten du fejler det ene eller det andet. Men det er klart at mange i vores eget land stadig har brug for hjælp, men derfor skal vi også samtidig kunne tage os af Afrika. Vi er jo mennesker alle sammen


Knaldperlen 
Jul 06, 2005 Kl. 12:55 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

nemlig.. Mac Donald de skal gu hjælpende også betale skat ..


Bent 
Jul 07, 2005 Kl. 06:54 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Knaldperlen wrote:
nemlig.. Mac Donald de skal gu hjælpende også betale skat ..


Mac Donald föden du putter i munden er värre end det du dagligt kommer ud af den anden "ende"

Knaldperlen 
Jul 08, 2005 Kl. 12:36 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Bent wrote:
Citér:
Knaldperlen wrote:
nemlig.. Mac Donald de skal gu hjælpende også betale skat ..


Mac Donald föden du putter i munden er värre end det du dagligt kommer ud af den anden "ende"


Det har jeg nu heller ikke sagt hehe.. Men min egen meningen er nu at det er en god omgang føde Im lovin it

hsanders 
Jul 08, 2005 Kl. 01:03 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Så har du ikke smagt god mad


Bent 
Jul 08, 2005 Kl. 06:37 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
hsanders wrote:
Så har du ikke smagt god mad


Tänk Anders NU er vi ENIGE

jesper 
Jul 08, 2005 Kl. 08:48 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Knaldperlen wrote:
nemlig.. Mac Donald de skal gu hjælpende også betale skat ..



nej, så flytter de til udlandet

Bent 
Jul 08, 2005 Kl. 11:34 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Så lad dem flytte..... ad helvede til..

og tag burger king med ...
Danmark ville få ultra sunde börn der begäver sig som börn og ikke som rummänd i forklädning pga fedme fra bla de 2 spisestesder for restaurant er det bestemt IKKE.....


Brian 
Jul 08, 2005 Kl. 11:52 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Selv Bornholmstrafikken har fået et påbud fra Fødevarekontrollen p.g.a. bakterier i maden

Min mening er at alle burgere smager af lort !


hsanders 
Jul 08, 2005 Kl. 12:18 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

"Så lad dem flytte..... ad helvede til.."

Her er vi også helt enige Så kan et andet firma, som betaler skat i Danmark overtage arbejdspladserne..


Knaldperlen 
Jul 08, 2005 Kl. 12:59 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
jesper wrote:
Citér:
Knaldperlen wrote:
nemlig.. Mac Donald de skal gu hjælpende også betale skat ..



nej, så flytter de til udlandet


Ja okay det går sgu ikke så .. Hehe .. For jeg kan sgu ikke undvære maden

Brian 
Jul 08, 2005 Kl. 01:01 PM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Bent ... du burde være politiker, det havde sikkert hjulpet hele verdenssituationen.


Bent 
Jul 11, 2005 Kl. 07:00 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Brian wrote:
Bent ... du burde være politiker, det havde sikkert hjulpet hele verdenssituationen.


DET tvivler jeg på det ville - fakta er at jeg ikke som de der idag KALDER sig politikere- kan lyve så groft og misinformere de välgere der har skaffet dem, den taburet de sidder på derinde - de näste 4 år...

MEn Brian skatten er höj for det arbejdende folk - og hvis ALLE også coca coal mc Mödding etc betalte SKAT - så ville skatte procenten MÅSKE komme ned i et andet leje...

Seve 
Jul 11, 2005 Kl. 08:04 AM
Re: Kim Larsen og Kjukken på Chr. Borg Slotsplads onsdag d. 6. juli

Citér:
Brian wrote:
Selv Bornholmstrafikken har fået et påbud fra Fødevarekontrollen p.g.a. bakterier i maden

Min mening er at alle burgere smager af lort !


Jeg ved ikke hvorfor Bornholmstrafikken skal blandes ind i denne diskusion, men til din orientering kan jeg fortælle at det var en portion kogte ris der ikke var blevet kølet hurtigt nok ned, inden det blev brugt til en rissalat. Så udvikler skidtet bakterier, men næppe flere end i den mad vi hver især går og roder sammen derhjemme til dagligt.

At Bornholmstrafikken så i forvejen har 22 storsmilene smileys ( bedste karater ), samt 1 smilende ( næstbedste karakter ) er selvfølgelig ikke spændende for journalisterne at følge op på......



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)