Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
"Gasolin" sang? [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=1732]

KnOrr 
Apr 15, 2005 Kl. 12:40 PM
"Gasolin" sang?

Hvilken sang synes I (som Larsen har lavet efter Gasolin' tiden) "ligner" mest en Gas'-sang ?
Mit bud ville være "Sikke en følelse"

Mvh KnOrr


Strengelegen 
Apr 15, 2005 Kl. 12:51 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
KnOrr wrote:
Hvilken sang synes I (som Larsen har lavet efter Gasolin' tiden) "ligner" mest en Gas'-sang ?
Mit bud ville være "Sikke en følelse"

Mvh KnOrr


Det er Tommy Bas der har lavet Sikken en følelse

KnOrr 
Apr 15, 2005 Kl. 01:01 PM
Re: "Gasolin" sang?

Ja, men du ved hvad jeg mener..
Så retter jeg mig selv til
"Hvilken sang Larsen har udgivet, som "ligner" mest en Gas'-sang"


Rasmus136 
Apr 15, 2005 Kl. 01:53 PM
Re: "Gasolin" sang?

Det er jo lidt en smagssag, men her er et par forslag (vi ser bort fra, at musikerne siden Gas ikke har haft sammen evne til at få den ud over rampen):
- Uma-na-na
- Kringsat af fiender
- Midt om natten
- Baggårdskatten

Men det er jo lidt afhængigt af om man ser på musikopbygningen, teksten, fremførelsen eller "ånden".


kimzoom 
Apr 15, 2005 Kl. 01:55 PM
Re: "Gasolin" sang?

yankee drengene - This is my life


Knaldperlen 
Apr 15, 2005 Kl. 02:41 PM
Re: "Gasolin" sang?

synes at bellami har nogle stykker der ligner, men derfor kan man overhovedet ikke tage fejl af at det ikke er gasolin, de mangler lige den sidste gnist, altså give den lidt mere GAS på instrumenterne

[Edited by Knaldperlen på Apr 15, 2005 Kl. 02:41 PM]


Sørland 
Apr 15, 2005 Kl. 02:43 PM
Re: "Gasolin" sang?

Jeg hører en hel del Gas i "Kom Tog" - som faktisk er en av de beste Larsen har laget sammen med Kjukken-musikantene. Jeg forventer at mange sier seg uenig i den, meeeen dette er jo ett høyst individuelt spørsmål...and I like the song


hsanders 
Apr 15, 2005 Kl. 07:16 PM
Re: "Gasolin" sang?

Leningrad
På Vagt for dronningen


Seve 
Apr 15, 2005 Kl. 09:38 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Sørland wrote:
Jeg hører en hel del Gas i "Kom Tog" - som faktisk er en av de beste Larsen har laget sammen med Kjukken-musikantene. Jeg forventer at mange sier seg uenig i den, meeeen dette er jo ett høyst individuelt spørsmål...and I like the song


He he...du skal ikke vente forgæves. Kom Tog er et forfærdeligt nummer efter min mening

Strengelegen 
Apr 15, 2005 Kl. 09:44 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Seve wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Jeg hører en hel del Gas i "Kom Tog" - som faktisk er en av de beste Larsen har laget sammen med Kjukken-musikantene. Jeg forventer at mange sier seg uenig i den, meeeen dette er jo ett høyst individuelt spørsmål...and I like the song


He he...du skal ikke vente forgæves. Kom Tog er et forfærdeligt nummer efter min mening


Også efter min mening - man må håbe Larsen har glemt alt om den - når der skal vælges sange til den nye tourne

Thorsen 
Apr 15, 2005 Kl. 10:41 PM
Re: "Gasolin" sang?

"There But For Fortune" helt klart. Der er noget af det sidste Gasolin lavde over dette nummer (f.eks Uhh Lu La Lu)


KnOrr 
Apr 15, 2005 Kl. 11:37 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Rasmus136 wrote:
Det er jo lidt en smagssag, men her er et par forslag (vi ser bort fra, at musikerne siden Gas ikke har haft sammen evne til at få den ud over rampen):
- Uma-na-na
- Kringsat af fiender
- Midt om natten
- Baggårdskatten

Men det er jo lidt afhængigt af om man ser på musikopbygningen, teksten, fremførelsen eller "ånden".


Du har helt ret Rasmus136.. Der er ikke noget der kommer i nærheden, for "ånden" vil altid mangle uanset hvad! Men hvis man ser bort fra ånden, og tænker på hvilken sang som i en helhed vil ligne et Gasolin' nummer mest, så vil jeg uden tvivl mene "Sikke en følelse", men som du siger, så er "Baggårdskatten" også en af de mere look-a-like(?) Gasolin', men jeg kan næsten ikke høre "Baggårdskatten" uden at tænke på "Kattemor", og mon ikke også Larsen har haft katten, som stod kl halv 4 om morgenen under optagelsen til "Gør det noget", i tankerne?!

.. og der satte hun sig til at vente, men der var liss'om ik' nogen der gad at danse med hende

Mvh KnOrr

KnOrr 
Apr 15, 2005 Kl. 11:43 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Sørland wrote:
Jeg hører en hel del Gas i "Kom Tog" - som faktisk er en av de beste Larsen har laget sammen med Kjukken-musikantene. Jeg forventer at mange sier seg uenig i den, meeeen dette er jo ett høyst individuelt spørsmål...and I like the song


Ja, Ole, ja !!! Kom Tog har et strejf af Gas' i sig.. og Larsen starter jo "næsten" nummeret på samme måde som i "Lots of Succes" så vil gi' den norske trold ret i at det er et fedt nummer.. Desuden synes jeg også Kim bruger sin stemme som han gjorde i gamle dage, fx prøv at hør linjen: "Flyv over >>bjerg..'E<<" - Forstår i ?

Mvh KnOrr

Sørland 
Apr 16, 2005 Kl. 07:17 AM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Jeg hører en hel del Gas i "Kom Tog" - som faktisk er en av de beste Larsen har laget sammen med Kjukken-musikantene. Jeg forventer at mange sier seg uenig i den, meeeen dette er jo ett høyst individuelt spørsmål...and I like the song


Ja, Ole, ja !!! Kom Tog har et strejf af Gas' i sig.. og Larsen starter jo "næsten" nummeret på samme måde som i "Lots of Succes" så vil gi' den norske trold ret i at det er et fedt nummer.. Desuden synes jeg også Kim bruger sin stemme som han gjorde i gamle dage, fx prøv at hør linjen: "Flyv over >>bjerg..'E<<" - Forstår i ?

Mvh KnOrr


Desuden synes jeg også Kim bruger sin stemme som han gjorde i gamle dage, fx prøv at hør linjen: "Flyv over >>bjerg..'E<<" - Forstår i ?

Spot On Søren!
Jeg har merket meg eksakt det samme

Bent 
Apr 16, 2005 Kl. 07:37 AM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Seve wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Jeg hører en hel del Gas i "Kom Tog" - som faktisk er en av de beste Larsen har laget sammen med Kjukken-musikantene. Jeg forventer at mange sier seg uenig i den, meeeen dette er jo ett høyst individuelt spørsmål...and I like the song


He he...du skal ikke vente forgæves. Kom Tog er et forfærdeligt nummer efter min mening


Også efter min mening - man må håbe Larsen har glemt alt om den - når der skal vælges sange til den nye tourne


DEn BØR blive i samme skuffe som bla "Come",,,,

Michael Jensen 
Apr 16, 2005 Kl. 03:44 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Rasmus136 wrote:
Det er jo lidt en smagssag, men her er et par forslag (vi ser bort fra, at musikerne siden Gas ikke har haft sammen evne til at få den ud over rampen):
- Uma-na-na
- Kringsat af fiender
- Midt om natten
- Baggårdskatten

Men det er jo lidt afhængigt af om man ser på musikopbygningen, teksten, fremførelsen eller "ånden".


Du har helt ret Rasmus136.. Der er ikke noget der kommer i nærheden, for "ånden" vil altid mangle uanset hvad! Men hvis man ser bort fra ånden, og tænker på hvilken sang som i en helhed vil ligne et Gasolin' nummer mest, så vil jeg uden tvivl mene "Sikke en følelse", men som du siger, så er "Baggårdskatten" også en af de mere look-a-like(?) Gasolin', men jeg kan næsten ikke høre "Baggårdskatten" uden at tænke på "Kattemor", og mon ikke også Larsen har haft katten, som stod kl halv 4 om morgenen under optagelsen til "Gør det noget", i tankerne?!

.. og der satte hun sig til at vente, men der var liss'om ik' nogen der gad at danse med hende

Mvh KnOrr


Det er Katrine Jensenius (Wili Jønssons kæreste), der har skrevet teksten til "Baggårdskatten", så Larsen har nok ikke tænkt på kattemor i den sammenhæng

Janne 
Apr 16, 2005 Kl. 06:16 PM
Re: "Gasolin" sang?

Jag tycker nog att låtar som På vagt for dronningen ,
hippopotamus och red min seng är mest Gasolin lika.
Tycker dock att han borde ändra soundet till nästa
platta så det inte blir Sange fra glemmebogen vol 5...
En lite mer rockig stil vore inte fel. Själv har jag
den första Kjukken skivan som min personliga favorit.
Gillar den blusiga tonen på den.
Kom tog är faktiskt rätt bra.....


Rasmus136 
Apr 18, 2005 Kl. 02:32 PM
Re: "Gasolin" sang?

Jeg bemærker med en vis betæpnkelighed at man sammenligner absolutte fuser-numre med Kjukken (Come, Kom tog, På vagt for Donningen osv.) med Gas (Kun Hippopotamus har ingen endnu nævnt - hold kæft hvor er den dårlig). Muligvis fordi de ikke er så polerede som de øvrige Kjukken-numre. men jeg er sgu ked af at kun få nævner de kvalitetssange som Larsen har lavet efter Gas.

Men vi må sammenfattende konkludere at Lasen har haft svært ved alene at løfte arven efter Gas, fordi han "lejer" sine musikere - orkestre kan der efter min mening aldrig blive tale om - og derfor kan det meste godt komme til at lyde ens. Der er noget mere variation når der er flere om at bestemme.


Mathilde 
Apr 18, 2005 Kl. 03:56 PM
Re: "Gasolin" sang?

Eller også var Gasolin bare ikke bedre end det du mener er Kjukkens dårligste sange


Sørland 
Apr 18, 2005 Kl. 04:51 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Mathilde wrote:
Eller også var Gasolin bare ikke bedre end det du mener er Kjukkens dårligste sange


Hehe, jeg ventet faktisk på den Mathilde

[Edited by Sørland på Apr 18, 2005 Kl. 05:02 PM]

Thorsen 
Apr 18, 2005 Kl. 11:15 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Rasmus136 wrote:

Men vi må sammenfattende konkludere at Lasen har haft svært ved alene at løfte arven efter Gas, fordi .


Her må jeg simpelthen bryde ind. Det er tæt på at være den mest latterlige udtagelse jeg har set her på kjukken.dk. At Larsen har haft svært ved at løfte arven efter Gasolin’. Det er simpelthen en kæmpe hån mod Larsen, men også det meste af den danske befolkning. Jeg vil sige det sådan, når det nu skal være, så er Kim Larsen netop den eneste der har formået at løfte arven efter Gasolin. Husk på: Uden Kim Larsen ville der aldrig havde været et Gasolin’.

[Edited by Thorsen på Apr 18, 2005 Kl. 11:16 PM]

Mathilde 
Apr 19, 2005 Kl. 06:59 AM
Re: "Gasolin" sang?

Enig Thorsen


Rasmus136 
Apr 19, 2005 Kl. 10:28 AM
Re: "Gasolin" sang?

Det var nu heller ikke lige sådan, jeg mente. Seføli har Larsen haft enorm betydning for Gas - især efter 1973 - men musikalsk synes jeg har han manglet det modspil de andre 3 i Orkestret gav ham. Jeg mener at der er en tydelig forskel i evnen til for alvor at få det op at swinge fra Gas til Kjukken (uden det dermed er sagt - for den diskussion har vi haft - hvem der var de bedste musikere). Jeg elsker stadig Larsens musik, men der er slet ikke samme spændvidde i det som med Gas. Der var sgu mere sjæl i det efter min mening.

PS! Om det så (stadig) er en hån mod det danske folk gi'r jeg ikke en skid for. Idioterne har for længst solgt deres sjæl til EU og billig amerikansk plastik-kultur. Værre er det om du synes det er en hån mod Larsen. Sådan har det aldrig været tænkt.


Mathilde 
Apr 19, 2005 Kl. 10:40 AM
Re: "Gasolin" sang?

En klog mand jeg kender har et godt ordsprog "enhver tid er den bedste"


gas3 
Apr 19, 2005 Kl. 02:35 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Rasmus136 wrote:
Det var nu heller ikke lige sådan, jeg mente. Seføli har Larsen haft enorm betydning for Gas - især efter 1973 - men musikalsk synes jeg har han manglet det modspil de andre 3 i Orkestret gav ham. Jeg mener at der er en tydelig forskel i evnen til for alvor at få det op at swinge fra Gas til Kjukken (uden det dermed er sagt - for den diskussion har vi haft - hvem der var de bedste musikere). Jeg elsker stadig Larsens musik, men der er slet ikke samme spændvidde i det som med Gas. Der var sgu mere sjæl i det efter min mening.

PS! Om det så (stadig) er en hån mod det danske folk gi'r jeg ikke en skid for. Idioterne har for længst solgt deres sjæl til EU og billig amerikansk plastik-kultur. Værre er det om du synes det er en hån mod Larsen. Sådan har det aldrig været tænkt.

gas3 
Apr 19, 2005 Kl. 02:40 PM
Re: "Gasolin" sang?

Til Rasmus

du har så ret, men de unge mennesker har nok ikke oplevet
Gasolin live, det var der sku nosser,sjæl og ROCKBANDET I

Respect for Larsen, men nu er det bare popsange..super pop sange

tjek Midnight Blues med Søren Berlev, det er sku rock


Mathilde 
Apr 19, 2005 Kl. 03:28 PM
Re: "Gasolin" sang?

Det må vist være et kompliment, hvis jeg indgår i de unge mennesker! Tak for det .

Og det kan vel ikke være rigtigt, at man ikke har lov til at have en mening om Gasolin, fordi man måske er under 40?? (nu kender jeg nok tre herrer, der føler sig trådt på )


Kasper 
Apr 19, 2005 Kl. 04:46 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
Mathilde wrote:
Det må vist være et kompliment, hvis jeg indgår i de unge mennesker! Tak for det .

Der var jo nok en grund til, at der ikke blev skrevet "De Smukke Unge Mennesker".

Mathilde 
Apr 19, 2005 Kl. 04:53 PM
Re: "Gasolin" sang?

De fleste herinde har ikke mødt hinanden, så hvordan skulle det kunne skrives anderledes.

[Edited by Mathilde på Apr 19, 2005 Kl. 04:55 PM]


gas3 
Apr 19, 2005 Kl. 05:14 PM
Re: "Gasolin" sang?

Vi er jo alle unge på hver vores måde..

men der er ikke meget rock tilbage i Larsen

jo jeg har møde et par stykke fra siden her til gasaften,vi var da unge efter en snes fadøl .....

Hvis det sku har interesse så spiller Midnight blues i roliganklubben den 29/10 ( Ved godt det er i god tid )

[Edited by gas3 på Apr 19, 2005 Kl. 05:15 PM]


Rasmus136 
Apr 19, 2005 Kl. 08:24 PM
Re: "Gasolin" sang?

Der joiner jeg ind, Bille. Måske vi kunne lave det til den københavnske variant af festen hos Arnold?


gas3 
Apr 19, 2005 Kl. 09:11 PM
Re: "Gasolin" sang?

klart,det kan vi godt,jeg tror jeg kan skaffe noget pattegris til aftensmad.

ca. pris kr. 150,00 inc mad og musik.

Måske kan jeg lokke Søren Berlev til at kommme lidt før....til en gas-snak

Rasmus havde hul til Franz ?

er der flere der er interesseret ??

og ider...



[Edited by gas3 på Apr 19, 2005 Kl. 09:12 PM]


Kasper 
Apr 19, 2005 Kl. 09:15 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
gas3 wrote:
klart,det kan vi godt,jeg tror jeg kan skaffe noget pattegris til aftensmad.

ca. pris kr. 150,00 inc mad og musik.

er der flere der er interesseret ??

Jeg er mere til øl end til gris, men jeg møder da også gerne op, hvis mine bilnøgler bliver væk.

Thorsen 
Apr 19, 2005 Kl. 11:30 PM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
gas3 wrote:
Til Rasmus

du har så ret, men de unge mennesker har nok ikke oplevet
Gasolin live, det var der sku nosser,sjæl og ROCKBANDET I

Respect for Larsen, men nu er det bare popsange..super pop sange

Nitte. Jeg har skam været med hele vejen. Gasolin 1 var faktisk min første LP, så jeg ved godt hvem Gasolin’ var. Nå men lad nu det ligge.
Gasolin vil aldrig blive overgået her hjemme. Nej Nej heller ikke af DAD, TV2 ellers hvem der nu ellers ville kunne køres i stilling. Og selvom der er nogle der forsøger at gøre popmusik til noget minder værdigende, så har Kim Larsen, i samme ånd som i Gasolin-tiden, gjort de ting som hjertet på det givende tidspunkt bankede for. Ja sådan er det. Og, også ligesom i Gasolin-tiden. Der lefles ikke for nogen…

Thorsen 
Apr 19, 2005 Kl. 11:31 PM
Re: "Gasolin" sang?

Nitte. Jeg har skam været med hele vejen. Gasolin 1 var faktisk min første LP, så jeg ved godt hvem Gasolin’ var. Nå men lad nu det ligge.
Gasolin vil aldrig blive overgået her hjemme. Nej Nej heller ikke af DAD, TV2 ellers hvem der nu ellers ville kunne køres i stilling. Og selvom der er nogle der forsøger at gøre popmusik til noget minder værdigende, så har Kim Larsen, i samme ånd som i Gasolin-tiden, gjort de ting som hjertet på det givende tidspunkt bankede for. Ja sådan er det. Og, også ligesom i Gasolin-tiden. Der lefles ikke for nogen…


Strengelegen 
Apr 20, 2005 Kl. 06:18 AM
Re: "Gasolin" sang?

Citér:
gas3 wrote:

....Respect for Larsen, men nu er det bare popsange..super pop sange


Larsen selv siger at han/Gasolin´ kun har lavet en rocksang - Rabalderstræde - resten var popsange.
Han har også altid kaldt sig popsanger

En hver tid er den bedste



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)