Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=4571]
[http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=4571#1033959]

kjukkengirl 
Sep 08, 2007 Kl. 05:44 AM
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder?

Er sikkert rart at kunne gå i byen uden at lugte af røg, så synes jeg også vi skal lave en lov der forbyder øl, da det kunne være rart at slippe for den forpestende stank af øl fra personerne der kommer i en taxa efter en bytur

Nej spøg til side, synes ikke vi skulle have alle de forbud, så faktisk som sagt helst at ejerne fik frit valg, og så faktisk helst at der var nogen ikke rygere der lavede deres eget værtshus eller resturant, hvor de forbød rygning, dette ville jeg have stor respekt for, dog ville jeg nok sjældent komme der selv, men når jeg en sjælden gang kom der ville jeg respektere røgforbudet uden det mindste brok, og jeg er da sikker på med ALLE de mennesker der idag er glade for at kunne gå i byen uden at lugte til røg ville komme sådan et sted, og regeringen påstår jo også at der er rygere der er glade for forbudet, så de ville sikkert også komme de steder.
Så kunne der stadig være beværtninger som kunne ryges på, det ville nok være folk som mig der ejede den slags beværtninger, og der ville nok ikke komme ret mange ikke rygere.
Men på den måde ville ejendomsretten være respekteret, alle ville være glade.
For hvis jeg absolut skal skære det ud i pap så vil jeg jo sige at det er ikke det at jeg ikke må ryge jeg har et problem med (kunne fint respektere det hvis det var ejeren af et sted der forbød det, ville dog nok i 9 ud af 10 tilfælde fortrække til en anden beværtningt), og det er heller ikke mangel på forståelse af ikke rygere der er træt af den forpestede luft vi rygere laver. Nej der hvor mit problem med forbudet ligger, og der hvor jeg synes det totalt dumme og idiotiske, og udemokratiske og diktatoriske kommer ind i billedet er at ejerne jo ikke selv har fået lov at bestemme, det er en lov der er trukket ned over hovedet på nogen folk der har ejet resturationen måske i mange år, mange af dem er selv rygere. Desuden synes jeg at loven diskriminere rygerne og faktisk mere eller mindre kriminalisere rygerne. Samtidig frygter jeg hvad den næste udemokratiste, diktatoriske lov bliver.

Nu vil nogen sikkert hævde at min tankegang er utopi fordi der ikke var ret mange resturationer med røgforbud inden denne lov. Til det vil jeg blot svare med en række spørgsmål
Hvorfor lavede ikke rygerne ikke bare sådan nogen resturationer? Det har ALTID været fuldt ud lovligt at lave. Der har været resturatinoner der krævede (og de findes stadig) pæn påklædning, slips, igen jogging tøj, osv. hvorfor har ingen lavet ingen røg resturationer, til alle jer der ikke kan lide lugten i bageriet?
Ville det være en dårlig forretning? Synes med alle de positive tilkendegivelser overfor den nye lov, at det viser et tydeligt tegn på at en sådan resturation sagtens ville kunne løbe rundt.
Hvorfor skal ALT være røgfrit, når verden er stor nok til vi alle kan deles ligeligt om den.
Har nogen iøvrigt overvejet hvilke konsekvenser forbudet har når folk pludselig står ude på gaden og ryger istedet for inde, her tænkes på bl.a. svineri af cigaretskod, støj, kaos udenfor resturatiner, folk der løber fra regningen under påskud af at skulle ud og ryge, osv.?
Jeg kunne faktisk blive ved længe, men det hele kan faktisk siges meget kort, drop nu det forbud, og lad i stedet fornuften og friheden råde, verden er stor nok til os alle, hvis bare folk ville respektere de love og regler ejerne lavede på de enkelte resturationer. Jeg personligt at MEGET større respekt for det enkelte menneske der laver en regel for hans sted, end jeg har for en regering der laver regler gældende for andres steder, og er sunde på andres bekostning, for den lov vil jeg skide et stykke og stikke op hvor solen never kommer til at skinne, fremover ryger jeg hvor det passer mig indtil loven er lavet om!




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)